een kort verhaaltje, ik ben een beetje aan het experimenteren, dus graag commentaar!
Hij kijkt me aan.
Geschrokken kijk ik weg.
Meteen heb ik er spijt van.
Ik raap al mijn moed bijeen en kijk weer zijn kant op, maar hij heeft zijn hoofd alweer weggedraaid.
Inwendig vloek ik op mezelf: stommeling, jij met je verlegenheid ook altijd!
De rest van de les staar ik naar zijn achterhoofd en probeer iets van de prachtige ogen op te vangen.
Die ogen, die mij zo verlegen maken, die me aan kunnen kijken op een manier dat je het warm en koud tegelijk krijgt, van die ogen hou ik.
Als hij me aankijkt brengt hij mijn hoofd op hol. Ik lijk wel iemand anders. Ik probeer dan te blijven praten, zodat ik zijn aandacht vast kan houden. Als ik zijn aandacht vast weet te houden, blijft hij naar me kijken en kan ik wegdromen in zijn ogen.
Ik hoor mezelf wel doorratelen, maar het is alsof ik ergens anders ben. Dan hoor ik mezelf zo snel praten, dat ik over mijn woorden struikel. Ik wordt ook zo zenuwachtig in zijn buurt. Ik probeer indruk op hem te maken en tegelijk niets stoms te doen of te zeggen. Maar het is altijd zo dat er wel iets gebeurt waar ik me later voor de kop voor sla.
Ik weet niet wat hij van me vindt. Zo mooi als zijn ogen zijn, zo mysterieus zijn ze ook. If he only told me how he feels…
magical eyes
- lovelyamytjuh
- Puntenslijper
Laatst gewijzigd door lovelyamytjuh op 17 feb 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
you never were, and you never will be mine, 'cause you don't see me like I wish you would
- Artemiss
- Tipp-Ex team
Zo, kort maar krachtig!
Eerst even de werkwoordspelling:
Verder: fris en modern om te eindigen met een Engels zinnetje. Leuk.
Eigenlijk had je dit best wat langer kunnen maken. Beetje uitmelken, die ogen.
Zijn ogen zijn zo groen als de zee bij nacht, waarin je de maan weerspiegeld kan zien als je goed kijkt. En dat doe ik maar al te graag.
Dat soort poëtische zinnen. Kun je een eind mee komen. Voor de rest zou je een stukje dialoog erin kunnen stoppen, bijvoorbeeld.
De gevoelens zijn redelijk goed beschreven.
Het geheel is leuk, maar nog wel een beetje kaal. Je kunt in de toekomst nog aan dingen werken! Veel succes!
(Ik trouwens ook, hoor. Ik klink altijd als een leermeester hier.
)
Eerst even de werkwoordspelling:
Iets gebeurt, en iets is gebeurd. Ik vind, jij vindt, hij vindt. Kleine foutjes, maar toch, ik ben een vreselijke muggenzifter.lovelyamytjuh schreef: Maar het is altijd zo dat er wel iets gebeurt waar ik me later voor de kop voor sla.
Ik weet niet wat hij van me vindt. Zo mooi als zijn ogen zijn, zo mysterieus zijn ze ook. If he only told me how he feels…
Verder: fris en modern om te eindigen met een Engels zinnetje. Leuk.
Eigenlijk had je dit best wat langer kunnen maken. Beetje uitmelken, die ogen.
Zijn ogen zijn zo groen als de zee bij nacht, waarin je de maan weerspiegeld kan zien als je goed kijkt. En dat doe ik maar al te graag.
Dat soort poëtische zinnen. Kun je een eind mee komen. Voor de rest zou je een stukje dialoog erin kunnen stoppen, bijvoorbeeld.
De gevoelens zijn redelijk goed beschreven.
Het geheel is leuk, maar nog wel een beetje kaal. Je kunt in de toekomst nog aan dingen werken! Veel succes!

Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...
-Herman van Veen
-Herman van Veen
- lovelyamytjuh
- Puntenslijper
woeps foutje
zo, meteen verbeterd:p
jah het had wat langer gekund, maar ik was bang dat het te langdradig zou zijn
maar ik zal er aan denken bij mijn volgende verhaal!
wat zou het minder kaal maken?
thanks for your comment!
zo, meteen verbeterd:p
jah het had wat langer gekund, maar ik was bang dat het te langdradig zou zijn
maar ik zal er aan denken bij mijn volgende verhaal!
wat zou het minder kaal maken?
thanks for your comment!
you never were, and you never will be mine, 'cause you don't see me like I wish you would
-
- Puntenslijper
Misschien als je er meer beschrijvingen erin zou gooien. De omgeving, bijvoorbeeld. Geef de lezer het gevoel alsof hij/zij zich er zelf bevindt. Of rek de beschrijving van zijn ogen uit; vertel het zo, dat al je lezers precies voor zich zien hoe groen en sprankelend zijn ogen wel niet zijn. Vertel over de twinkelingen, de zeeblauwe vlekjes. Het zijn maar een paar suggesties, maar gebruik alles wat je kan bedenken!
Mum: That's just the way the cookie crumbles..
Me: But I don't want a crumbled cookie!!
Dad: Cookies!? Where??!
Me: But I don't want a crumbled cookie!!
Dad: Cookies!? Where??!
- lovelyamytjuh
- Puntenslijper
dat klinkt goed!
thanks voor je commentaar
eens kijken of ik dat in een volgend/verbetering van dit verhaal kan gebruiken!
thanks voor je commentaar
eens kijken of ik dat in een volgend/verbetering van dit verhaal kan gebruiken!