Gentle snow

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Fruits
Puntenslijper
Puntenslijper

Mmmh ik weet niet of ik hier iets in het engels kan neerzetten, als het niet mag, laat dan even weten dan vertaal ik het even.
Eerste stukje van mijn oh zo vreselijke verhaal 3jaar geleden geschreven ;)

Proloog, Gentle warmth.
I'm not from here, I'm an outsider. I came from america about one year ago.
I thought everything was going well..I guess happiness deludes you from seeying
what's really going on..

I never realised how much i needed her.
How much i depended on her. How much i troubled her with all my problems.
I never realised, Until the day she betrayed me..
It was cold. So terrible cold. The snow falling down almost made me invisible.
Somewhere in the back of my mind i was worried about how long i could stay alive.
How long untill they would discover my body.. frozen to the ground.
But i was already long gone. My vision was getting darker. And slowly the pain
in my body stopped. Slowly i was falling in the best resting place i could afford.
Slowly.. everthing was fading away.

I was warm and it felt like i was lying on clouds. "did I die?"
I managed to get past my lips. I shrugged hearing my voice. Like i hadn't spoken
in months. Next to me i heard someone make a relieved sound. "You're up! Finally, I was
getting worried. Maybe it was better to take you to the hospital." Hospital?!
I sat up quickly trying to see where i was. Darkness overpowerd me and my head screamedat me to lie down again. Gentle hands softly pushed me back into the pillow.
My vision was still blurry. Where the hell was i?

"Are you some weirdo that is trying to rape me?" i heard someone laughing. Apperently he didn't take my question very serieously. Not that i really cared. Nothing seemed to matter any more, not even the fact that i was somewhere i didn't know with only an unknow guy next to me. "You look cute.. but.. the way you talk if a bit different. You are not really afraid are you?" It wasn't even a question. He noticed the empty look in my eyes. I was just going to ask his name but darkness overpowered me again and I slid away in a far away dream. Next time...next time for sure.. I will ask his name..and with those thoughts I slept like the dead for the next two days.
Laatst gewijzigd door Fruits op 25 apr 2010 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Engels mag, maar waarom niet gewoon in het Nederlands? :)

Ik moet zeggen dat je stukje tot nu toe wel fijn leest, enkel zou ik de zinnen gewoon doorlaten lopen. Nu zit je halverwege een zin af en toe op de volgende regel al, dat stoort iets.
America is een naam en moet dus met een hoofdletter. Evenals het woordje "I", dat moet altijd, waar dan ook in de zin met een hoofdletter. Soms doe je dit wel, soms niet. Let er wel op dus. Lees anders nog eens je verhaal na voordat je het plaatst. Dan haal je vaak zulke foutjes er nog uit. ;)
Gesproken zinnen zou ik zelf ook liever op een nieuwe regel zetten, in plaats van door je vertellende tekst heen. Zo houdt je het namelijk overzichtelijker.
Nothing seemed to matter any more, not even the fact that i was somewhere i didn't know with only an unknow guy next to me. "You look cute.. but.. the way you talk if a bit different. You are not really afraid are you?" It wasn't even a question.
Wordt dan dus:
Nothing seemed to matter anymore, not even the fact that I was somewhere unfamiliar with only an unknown guy next to me.
"You look cute, but, the way you talk is a bit different. You're not really afraid, are you?" It wasn't a question.

Hier zitten gelijk ook enkele verbeteringen in. Die heb ik dik gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik eerst dacht dat het om een Hij-persoon ging, maar na de vraag over verkrachten, leek het weer meer een Zij-persoon. Wat is het nu? :P
Ook zou ik cijfers gewoon volledig uitschrijven, dat staat netter. Dus 2 wordt dan two.
Ben wel benieuwd naar hoe het verder gaat en hoe je hoofdpersoon zo stervend in de sneeuw terecht kwam. Eigenlijk daarom, om de vele vragen die dit stukje oproept, lijkt het meer op een proloog dan een echt hoofdstuk. Wel goed gedaan met nieuwsgierig maken van de lezer!
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Je beschrijft bepaalde dingen best mooi. Ik raad je aan het in het Nederlands te doen, dan kan je denk ik nog mooier. Let op je schrijffoutjes. Ik vind het het hoe dan ook waard verder te lezen. :super
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Elice*
Balpen
Balpen

Ik vind jouw engels prima en goed te begrijpen. Van mij mag je wel engels blijven schrijven, als je dat persoonlijk veel prettiger vind. Maar dan ben ik natuurlijk wel net zo nieuwsgierig als die andere twee; waarom niet gewoon nederlands? :sweet

Voor de rest heb je bij sommige plaatsten een beetje onnodig gebruikt gemaakt van spaties :unsure ...Maar voor de rest: marvelous! :super
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Je Engels is niet slecht, maar voor mij (de Ier) ziet het er wat kinderlijk uit. Dat geeft natuurlijk niet als je ook kinderlijk wilt schrijven. Maar ik vraag me af of dat wel je bedoeling is. Als dit verhaal bedoeld is om je Engels te oefenen, dan lijkt het me dat je een goede vorm hebt gekozen. Je leert nu eenmaal het meest als je vaak oefent.

Wat betreft de inhoud:
De logica van het verhaal ontgaat. Nu ben ik ook wel een beetje dom, dus dat zou het kunnen verklaren. Maar ik snap niet hoe we binnen een alinea kunnen gaan van een opmerking dat iemand denkt dat alles goed gaat naar een bijna-dood persoon die met een vreemdeling zit opgescheept. En daartussen zit nog een opmerking over verraad. Allemaal heel blurry. Ik hou wel van mysterie, maar dit lijkt er te veel op dat je zelf nog niet weet wat je wilt vertellen. Zorg ervoor dat een lezer aanvoelt wanneer er een vraag later wordt beantwoord of wanneer het verhaal eigenlijk niet meer logisch is.
Gesloten

Terug naar “Het Romantische Prieel”