Wedstrijd 14 is van start gegaan! Ook dit keer kunnen jullie weer de uitdaging aangaan en proberen zo origineel mogelijk een verhaal die voldoet aan de opdracht te schrijven.
De opdracht dit keer is het verwerken van een aantal steekwoorden in je verhaal. Hier komen ze:
1. memo
2. nachtvlucht
3. morgenavond
4. rots
5. woordenvloed
6. blootsvoets
7. regendruppel
8. tafereel
9. etherisch
10. argwaan
Deze woorden lijken nu misschien een rotzooitje, maar ik weet zeker dat jullie er iets moois van kunnen maken.
Je hoeft ze niet in deze volgorde te gebruiken.
De regels:
• Houd je aan de opdracht. Alle woorden moeten er dus in voor komen.
• Probeer het verhaal op maximaal 4 A4’tjes te houden, maar aangezien er bij de vorige wedstrijd versoepeling is gekomen in deze regel, mag je wat mij betreft hier ook wel wat overheen gaan. 5 A4’tjes is dus niet erg. Gebruik lettertype Times New Roman grootte 12, of lettertype Verdana grootte 10.
• Steel geen ideeën over verhalen van anderen.
• Let op spel en typ fouten. Lees het over, zet de spellingscontrole aan en laat het iemand anders over lezen.
Voordat we een inleverdatum bekend maken hebben we minimaal 4 schrijvers nodig. Snel opgeven dus!
Heel veel succes en plezier en ik hoop dat jullie er net zoveel zin in hebben als ik.
Ik wil graag nog even Mirry en Marly bedanken voor het helpen met de wedstrijd, en Sabbientje complimenteren voor hoe ze de vorige wedstrijd heeft georganiseerd. Ik vind dat ze dat erg goed gedaan heeft en heb wel even bij wedstrijd 13 gespiekt om te kijken naar de opbouw.
Petje af, dames!
Wedstrijd 14.
Moderator: Patrick
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Ik ga ook weer een poging wagen, ook al heb ik een enorme writersblock op het moment. Niks lijkt er goed uit te komen, maar wie weet..
Misschien is een opdracht juist de motivatie die ik nodig heb om iets te kunnen schrijven.
Misschien is een opdracht juist de motivatie die ik nodig heb om iets te kunnen schrijven.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
- Sabbientje
- Fijnschrijver
Ik ga ook een poging wagen. Heb al een idee waar ikbijna alle woorden in kwijt kan 

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Wat een enthousiasme! Haha die minimaal vier schrijvers hebben we dus gehaald.
Ik wacht nog even tot volgende week voordat we een inleverdatum instellen denk ik. Maar jullie mogen natuurlijk al beginnen met jullie verhalen (:
Ik wacht nog even tot volgende week voordat we een inleverdatum instellen denk ik. Maar jullie mogen natuurlijk al beginnen met jullie verhalen (:
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Zou je al wel een inzend topic kunnen maken? Ik ben namelijk nagenoeg klaar met mijn verhaal...
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Ik heb een vraagje, namelijk ik heb opgezocht wat het woord Etherisch betekent, maar ik kwam niet verder en weet nog steeds niet wat Etherisch betekent, dus mijn vraag is: Wat betekent Etherisch? [a]
Still got tonight
~Matthew Morrison~
~Matthew Morrison~
aroma: aromatisch, vluchtig. Bijvoorbeeld: aceton, ether, chloorachtigen. Ook etherische olie: aroma onttrekken aan plantendelen
Heb ik gevonden
Maar laura weet het vast beter, want zij heeft het woordlerlijk uit een woordenboek gehaald 
Heb ik gevonden

When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Ja, deze betekenis heb ik ook gevonden, maar daar snap ik helemaal niets van xD Ik kon ook niets simpelers vinden, want dan werd het alsnog te moeilijk als ik dat woord weer had opgezocht en uiteindelijk zat ik bij een woord dat een hele andere betekenis had dan dat er op het begin bij Etherisch stond 

Still got tonight
~Matthew Morrison~
~Matthew Morrison~
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
ethe·risch bn 1 hemels 2 snel verdampend en sterk ruikend
Dit heb ik kunnen vinden. Misschien dat dit je meer helpt.
Dit heb ik kunnen vinden. Misschien dat dit je meer helpt.
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Oké.. Nog anders. Als iets hemels (etherisch) ruikt, dan ruikt iets heel erg lekker. Denk aan geuroliën zoals lavendel en zulks. Of wierook, dat is feitelijk ook iets etherisch.
- Patrick
- Beheerder
- Contacteer:
Etherisch is iets dat heel snel van vast naar gasvormig gaat. Je zou het woord bijvoorbeeld kunnen gebruiken bij de "Etherische oliën" die bijvoorbeeld worden gebruikt bij het behandelen van spierpijn e.d. (aromatherapie in de geneeskunde) Zoals CN al zei: lavendel behoort daar ook toe 

Why are you so frightened? Have you no faith?
Ik begin het woord te begrijpen. Dus als ik het goed heb is iets Etherisch is dus iets wat heel erg lekker ruikt, zoals parfum etc. Je kan Etherisch dus in een zin gebruiken, bijv:
Iemand zegt bijvoorbeeld dat ze spierpijn heeft en gaat een manicure nemen...
Met deze parfum zal ik je insmeren, bla, bla, bla.
Wat ruikt deze etherisch.
Klopt dat?
Iemand zegt bijvoorbeeld dat ze spierpijn heeft en gaat een manicure nemen...
Met deze parfum zal ik je insmeren, bla, bla, bla.
Wat ruikt deze etherisch.
Klopt dat?
Still got tonight
~Matthew Morrison~
~Matthew Morrison~
Hahaha ik had kunnen weten dat daar vragen over kwamen. Nou zal ik je even zeggen, Flubby, luister maar niet naar pbrouwers hoor, want hij vertelt iets héél anders dan ik bedoel 
Ik heb namelijk de woorden opgezocht door het woordenboek op een bepaalde bladzijde open te slaan en een leuk of mooi woord te zoeken en ik heb etherisch eigenlijk altijd al een mooi woord gevonden.
Wat ik met dit woord bedoel is vooral wat CN al een beetje zei, "luchtig en licht" of "hemels". Je kunt het dus gebruiken als bijvoeglijk naamwoord.
De andere betekenissen die gegeven zijn, zijn ook goed hoor, en die mag je op zich ook gebruiken, maar dit leek mij een wat mooiere betekenis van het woord.
Maar goed, wel leuk dat je zo ook nog eens iets kunt leren van een wedstrijd (:
Veel plezier verder nog!

Ik heb namelijk de woorden opgezocht door het woordenboek op een bepaalde bladzijde open te slaan en een leuk of mooi woord te zoeken en ik heb etherisch eigenlijk altijd al een mooi woord gevonden.
Wat ik met dit woord bedoel is vooral wat CN al een beetje zei, "luchtig en licht" of "hemels". Je kunt het dus gebruiken als bijvoeglijk naamwoord.
De andere betekenissen die gegeven zijn, zijn ook goed hoor, en die mag je op zich ook gebruiken, maar dit leek mij een wat mooiere betekenis van het woord.
Maar goed, wel leuk dat je zo ook nog eens iets kunt leren van een wedstrijd (:
Veel plezier verder nog!
Niet om het één of ander Laura, maar als een woord ook iets anders betekend, dan kun je het toch ook in dat context gebruiken? Ik heb er vrij weinig zin in om te gaan herschrijven namelijk...
Haha tuurlijk kan dat, je hoeft het helemaal niet te gaan herschrijven joh 

De inleverdatum
Jullie krijgen zes weken de tijd om jullie verhaal te schrijven en in te leveren. Het verhaal moet op zaterdag 26 juni ingeleverd zijn, maar eerder mag natuurlijk ook. Succes!
De deelnemers
Ik heb even een lijst met de deelnemers die tot nu toe bekend zijn gemaakt. Zo weten niet alleen jullie, maar ook ik waar je aan toe bent. (schuingedrukt = heeft verhaal al ingeleverd)
- Flubby
- Cubiculum Nephilia
- Sabbientje
- Mirry
- xIMISSYOU
- Marly
Jullie krijgen zes weken de tijd om jullie verhaal te schrijven en in te leveren. Het verhaal moet op zaterdag 26 juni ingeleverd zijn, maar eerder mag natuurlijk ook. Succes!
De deelnemers
Ik heb even een lijst met de deelnemers die tot nu toe bekend zijn gemaakt. Zo weten niet alleen jullie, maar ook ik waar je aan toe bent. (schuingedrukt = heeft verhaal al ingeleverd)
- Flubby
- Cubiculum Nephilia
- Sabbientje
- Mirry
- xIMISSYOU
- Marly
- Sabbientje
- Fijnschrijver
Natuurlijk kan je meedoen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
Hoe meer zielen hoe meer vreugd

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet