Wedstrijd 14: de winnaar.

Moderator: Patrick

Gesloten

Op wie stem jij?

Sabbientje
1
17%
MaxxSinn
0
Geen stemmen
xIMISSYOU
0
Geen stemmen
marly
5
83%

Totaal aantal stemmen: 6
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Het schrijven zit erop, er hebben vier leden een verhaal ingeleverd, dus het stemmen kan beginnen!

De keuzes zijn:
Sabbientje, met het verhaal De Droom.
MaxxSinn, met het verhaal Toch wel even spannend
xIMISSYOU, met het verhaal Running
Marly, met het verhaal Ongevraagde Onthullingen

Jullie kunnen stemmen via de poll. Een toelichting met op wie en waarom je hebt gestemd mag, maar is niet verplicht.
Wees wel zo sportief, en stem niet op jezelf, graag ;)

Ook deze keer krijgen jullie weer 14 dagen de tijd om te stemmen: zondag 11 juli zal de stembus weer sluiten.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oké dan ga ik maar als eerste. Iemand moet het goede voorbeeld geven he.
(Jullie hoeven niet zo uitgebreid te zijn hoor :P)

MaxxSin – Toch even spannend:
Het idee is ontzetten leuk verzonnen. Top.
Maar k vind het zonde dat je verhaal ontzettend snel gaat en op sommige punten warrig is.
Je einde vind ik zonde. Het had beter geweest om ze gewoon in Jamaica te laten landen en hun vakantie te laten beginnen aan het strand ofzo.
Vliegtuigmaatschappijen zullen namelijk niet zo snel een weekje vakantie aan hun reizigers geven, omdat de vlucht nogal ruw was ;)
Let op je enters. Die staan soms op vreemde plekken en probeer niet iedere keer van de hak op de tak te springen.
Gesproken zinnen kun je het beste op een nieuwe regel zetten.
Verder geen verkeerd verhaal. Leuk gedaan.

xIMissYou-Running
Je begint zo goed, zo zonde dat het daarna dan ineens zo snel gaat.
Probeer volgende keer rustiger te schrijven en meer te omschrijven.
Er staan enkele kromme zinnen tussen.
Het zou alleen maar argwaan wekken moest ik nog sneller op het vliegtuig wilde zitten.
wilde moet willen zijn.
De man die de deur opende bekeek me meteen van mijn voeten tot het topje van mijn teen
Ik zou het voeten deel weg laten.
De man bekeek mij van top tot teen.
(Nu komt hij niet verder dan je enkels namelijk :P)

Marly - Ongevraagde onthullingen
Goed geschreven, verhaal zit goed in elkaar. Duidelijk.
Mis hier en daar een komma, maar we gaan niet kommazeuren hier :P (Bij zinnen waar twee werkwoorden achter elkaar staan die eigenlijk twee zinnen aan elkaar voegen)

Mijn keuze is dus gevallen op…… Marly
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Oke, hier kom ik!

Het verhaal van Sabbientje vond ik leuk bedacht, lekker romantisch. Wel een beetje cliché, helaas. Ik heb er geen fouten in kunnen vinden en kon lekker doorlezen, wat ik wel erg prettig vond.

Het verhaal van MaxxSinn kwam ik nogal moeilijk door heen, met name door de fouten die er in staan. Ook vond ik het ietwat overdreven, maar een leuk idee.

Het verhaal van xIMISSYOU vond ik een mooi spannend idee, ook goed geschreven op een paar foutjes na.

En dan het verhaal van Marly, waarin ik bij de eerste alinea al helemaal erin zat. Ik vind het ontzettend mooi geschreven, en daarom stem ik dus ook op Marly.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
marly
Typmachine
Typmachine

Na alle verhalen eens goed doorgelezen te hebben heb ook ik een keuze gemaakt.

Het verhaal van Sabbientje bleef me van begint tot eind boeien. Het loopt lekker, is goed leesbaar en, voor de romantische mensen onder ons, heerlijk om te lezen. (Val er geloof ik zelf ook deels onder) Wel was voor mij al snel duidelijk hoe het verhaal zou eindigen waardoor de echte verrassing uit bleef. (Je kunt het vergelijken met chicklit boeken, heerlijk maar soms wat voorspelbaar)

MaxxSinn heeft een leuk onderwerp bedacht die in mijn ogen nog wel iets verder uitgewerkt had kunnen worden. Je leest niet veel verhalen over vliegtuigproblemen en dat vond ik nu wel leuk om te lezen. Jammer dat je er op den duur zo snel door heen schoot waardoor de echte spanning uitbleef. Een tip is om je wat meer in het onderwerp te verdiepen zodat je precies weet waar je het over hebt en de lezer echt kan verrassen.

xIMissYou heeft op zich een spannend verhaal geschreven maar zoals mijn voorgangers ook al gezegd hebben ging het soms iets te snel waardoor de spanning soms direct weer verdween. Zelf vind ik spannende boeken heerlijk om te lezen dus het is echt een verhaal voor mij. Misschien zou je een volgende keer wat meer in detail kunnen schrijven wat betreft de omgeving, uiterlijk en gemoedstoestand.

Mijn keuze is dus gevallen op Sabbientje omdat haar verhaal mij aldoor vast hield en technisch gezien het beste in elkaar zat.
Afbeelding
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

De stembus had afgelopen zondag al moeten sluiten, en echt veel stemmen hebben we niet gekregen. Toch heb ik besloten het hierbij te houden, bij deze kun je dus niet meer stemmen.
Gesloten

Terug naar “Archief”