perfect memories

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
joycejuh8
Nieuw
Nieuw

=P =P enjoy

ik ga nog verder als jullie enthousiast zijn!!! :super

:roll: :roll: :roll:

Hoofdstuk 1.

‘’Heey vergeet je niet iets?’’ Roxan’s mond valt open en laat haar boeken vallen. ‘’het is Daniel de knapste jongen van de school..uhh ehhmm,Roxan bijt op haar lip.Wat moet ze nou zeggen? ‘’oww ja bedankt uhh me pen uhh ja.’’ Roxan loopt snel weg en baalt.’’hij keek lief en en, en ik verpest het weer wat ben ik toch weer stupid!! Ze gaat op een bankje zitten en zucht..’’pfffffffhhh ik ga wel teken dat is mijn passie ik zal me vast beter voelen.’’Ze tekend Daniel niemand die het ziet ,denkt ze.
‘’Zo,zo ben ik dat?’’ Roxan voelt een hand langs haar been op gaan. ‘’ uh.. uhh ja ik maak iedereen van de school.’’’’wauw leuk je kan ook mooi tekenen hoor’’. ‘’ ooww,eh valt wel mee toch?’’ Roxan loopt snel weg naar het fietsen hok maar net voordat ze haar sleutel in het gat wil steken houdt Daniel haar tegen. ‘’Roxan, waarom loop je steets weg mag jij mij niet ofzo?’’ Shit wat moet ik nu zeggen uhh… het word even stil tot Roxan Zegt:’’ ik mag je wel maar ik uhh , heb buikpijn, ja buikpijn’’. Owww sorry antwoord Daniel. ‘’Dan neem ik je wel mee naar mij huis ik zal je wel helpen’’. ‘’hoeft niet hoor’’. Antwoord Roxan. Maar ze word achterop gezet en mee naar Daniel’s huis genomen.

‘’Mooi huis’’ zegt Roxan aarzelend. ‘’bedankt dit huis is van mijn moeder geweest’’. Geweest? Maar dan woont ie alleen?,of nog erger uhh.. ze wordt in haar gedachte onderbroken. ‘’kom je nou mee?’’.’’ oww uhh ja ik kom al’’ ‘’ga jij maar ff boven liggen op mijn kamer de logekamers zijn al bezet, ik zal een bouillonetje voor je maken’’. ‘’bedankt!! Lief van je’’ Roxan loopt naar boven en gaat op het bed liggen van Daniel. Ze kijkt om zich heen. ‘’wauw dus zo ziet de kamer van Daniel eruit Vet!!’’ . ‘’Zo Roxan hier een kippen bouillon’’. ‘’Heerlijk bedankt’’. ‘’ik ga ff met de hond lopen ik pak ff me jas en kom nog ff doei zeggen’’. ‘’Oke’’ antwoord Roxan. Als hij zijn jas heeft gepakt , komt hij weer voor mij staan. Roxan voelt zich ongemakkelijk onder zijn blik, zijn verliefde zwoelende blik. Maar voelt zij het zelfde of niet? ‘’Waarom weet ik het verdomme niet!’’ Daniel gaf Roxan een kus.Roxan schoof een stukje naar rechts. En Daniel keek Roxan zwoelend en vragend aan
Roxan zei niks maar keek verlegen en knikte van ‘’ja’’. Daniel trokte zijn jas en schoenen weer uit en zei ‘’nou die hond schijt maar in huis, jij bent belangrijker. Roxan begint te giechelen. Stiekem ben ik wel zenuwachtig denkt Roxan. Ze voelt een hand richting haar hoofd gaan die haar, haar door elkaar husselt. Roxan vind het fijn maar zweet enorm. Daniel Duwt haar van het bed af en hij doet een stap dichterbij, waarna Roxan een stap achteruit doe en voor ik het wist zoende hij Roxan . ‘’Mijn eerste zoen!’’ ‘’Mijn echte allereerste zoen’’ . niet zomaar een kus op de mond! Nee! Een ten - second - frencher making! Een seconde lang voel ik zijn lippen op de mijne, en voor ik het weet voel ik een kronkelende tong in mijn mond. Mijn allereerst heerlijke…………..VERSCHRIKELIJKE tongzoen!!!!

Waarom eet je zo weinig schatje? ‘’gewoon mam, heb buikpijn’’. Aahh Schat ga maar naar boven. Roxan loopt naar boven en voelt zich misselijk, misselijk van wat er vanmiddag gebeurt is. Ze gaat achter haar pc zitten en gaat webcammen met Lisa. Ze zal zich vast beter voelen.

Roxan zegt:
Heey Skaat

Lisa zegt:
Hoi hoew is het?

Roxan zegt:
Daarom wou ik je spreken…
· goed en slecht..

Lisa zegt:
?

Roxan zegt:
Pfff.. daar ga ik dan:
· ik heb met Daniel gezoend..
· ik vond het fantastisch maar ook eng..
· ben misselijk..

Lisa zegt:
Gvd… omg 0.o
· goedzzooo meidje!!
· Kan je begrijpen
· Ik kom naar je toe

Lisa is afgemeld

‘’ ach jaa.. die Lisa ‘’ haaahaa’’ ik weet nog die x dat ik aan het slaapwandelen was en haar opbelde dat mijn haar gebroken was (wat echt niet kan) en ze kwam gewoon! Om 3 uur snachts!’’ Roxan voelt zich nu al beter!
Laatst gewijzigd door Mirry op 08 jul 2010 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige enters weggehaald. Dit maakt een post onnodig groot. Wil je hierop letten? Alvast bedankt!
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo!

Je had me gevraagd te reageren, dus hier ben ik dan.

Op zich heb je een goed idee voor een verhaal, voor wat ik nu al las maar het gaat een heel klein beetje snel. Je lezer weet nog helemaal niets over Roxan en over Daniel en opeens kussen ze al?
Misschien hoort dit wel zo voor het latere verhaal, dat weet ik niet hea ;) Ik ben wel nieuwsgierig naar je verhaal :p dus ga ik dit zeker lezen. (a) Toch heb ik nog een paar fouten ontdekt waar je op moet letten. Ik zet ze hier even voor je neer.
‘’Heey vergeet je niet iets?’’
Je eerste aanhalingsteken zijn twee enkele naast elkaar. Maak een keuze, doe het ofwel met het enkele aanhalingsteken ofwel met het dubbele. Dit komt minder slordig over (:
‘’het is Daniel de knapste jongen van de school..uhh ehhmm,Roxan bijt op haar lip.Wat moet ze nou zeggen? ‘’oww ja bedankt uhh me pen uhh ja.’’ Roxan loopt snel weg en baalt.’’hij keek lief en en, en ik verpest het weer wat ben ik toch weer stupid!! Ze gaat op een bankje zitten en zucht..’’pfffffffhhh ik ga wel teken dat is mijn passie ik zal me vast beter voelen.’’Ze tekend Daniel niemand die het ziet ,denkt ze.

Als je personage iets zegt hoeft er geen aanhalingsteken voor te staan ;)
Je vergeet soms je komma neer te zetten. Ook de ‘uhh, ehhm,’ hoort er niet, geloof ik. Of stamelt Roxan dat?
Daarbij moet iedere keer dat een ander personage wat zegt, een enter gezet. Ik zet het stukje even verbeterd neer.

Het is Daniel, de knapste jongen van de school.
‘Uh, ehm,’ stamelt Roxan. Ze bijt op haar lip. Wat moet ze nou zeggen? ‘ow, ja, bedankt, uhh, men pen uh, ja.’ Roxan loopt weg en baalt.
‘Hij keek lief en ik verpest het weer, wat ban ik toch weer stupid,’ mompelt ze tegen zichzelf. Ze gaat op een bankje zitten en zucht. ‘Pf, ik ga wel tekenen dat is mijn passie, ik zal me vast beter voelen.’ Ze tekent Daniel. Niemand die het zit, denkt ze.

‘’Roxan, waarom loop je steets weg mag jij mij niet ofzo?’’
Steets hoort steeds te zijn.
Owww sorry antwoord Daniel.
Hier vergeet je even je aanhalingstekens ;)
‘’ik ga ff met de hond lopen ik pak ff me jas en kom nog ff doei zeggen’’
Hier zeg je opvallend veel “ff”, wat eigenlijk vrij irritant is om te lezen. Ook hoeft dat woordje daar niet altijd te staan. Ook moet er een komma tussen het “lopen” en “ik pak…”
Even een voorbeeld hoe deze zin beter kan:

ik ga even met de hond lopen, ik pak mijn jas en kom daarna doei zeggen.

Zie je? Het hoeft er niet echt in te staan.
‘’Waarom weet ik het verdomme niet!’’
Hier horen geen aanhalingstekens te staan, ze zegt het immers niet luidop.
’nou die hond schijt maar in huis, jij bent belangrijker. Roxan begint te giechelen. Stiekem ben ik wel zenuwachtig denkt Roxan.
Je bent je aanhalingsteken vergeten, toen Daniel stopte met praten. En tussen “zenuwachtig” en “denkt” hoort er een komma:

“Nou die hond schijt maar in huis, jij ben belangrijker.’ Roxan begint te giechelen. Stiekem ben ik wel zenuwachtig, denkt Roxan.
hij doet een stap dichterbij, waarna Roxan een stap achteruit doe en voor ik het wist zoende hij Roxan .

Deze zin klopt niet helemaal. Ik veronderstel dat “ik”, “ze” hoort te zijn?

Een seconde lang voel ik zijn lippen op de mijne, en voor ik het weet voel ik een kronkelende tong in mijn mond. Mijn allereerst heerlijke…………..VERSCHRIKELIJKE tongzoen!!!!

Hier schrijf je in de ik – persoon (eerste persoon) terwijl je de rest van je verhaal in de hij/zij – persoon (derde persoon) schreef, let hier op. ;) Maak ook geen gebruik van te veel uitroeptekens, dat kan na een tijdje storend worden voor de lezer.

ik weet nog die x dat ik aan het slaapwandelen was en haar opbelde dat mijn haar gebroken was (wat echt niet kan) en ze kwam gewoon!

X hoort keer te zijn. Dit is sms – taal en word niet in een verhaal gebruikt, behalve als het een sms is.

Oké, ik hoop dat ik je nu niet afschrik om verder te schrijven ofzo. Als er nog vragen zijn, of je wilt dat ik het minder uitgebreid doe, mail je me maar even ;) ik hoop dat je er iets aan hebt ;) Veel succes met je verhaal :)

Groetjes
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
joycejuh8
Nieuw
Nieuw

heey bedankt voor je tips ik heb het verbeterd..

groetjes me
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Oh, xIMISSYOU was me al voor. Nou, dan hoef ik hier niet meer op te reageren. :P Anders doe ik het volgende stukje wel!
Laatst gewijzigd door Patrick op 09 jul 2010 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dan is dit bericht eigenlijk overbodig he ;)
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Gesloten

Terug naar “Het Romantische Prieel”