Personages:
Meike – 17 – Heeft een goed leven tot Sophie dood gaat en ze Ricardo ontmoet.
Sophie – 17 – Is heel populair en is de beste vriendin van Meike.
Ricardo – 3026 – Is een Grolin en haalt Meike over om bij hem te komen wonen en te veranderen in een Grolin.
Proloog:
Meike zit op een grote school en heeft maar weinig vrienden. Eigenlijk is het er maar één: Sophie. Sophie is heel populair en heel aardig. Op een dag komt Sophie onder een vrachtauto en gaat dood. De wereld van Meike stort in en dan komt ze in de handen van Ricardo. Ricardo is een Grolin.
Grolin’s:
Een Grolin is een wezen wat eeuwig leeft. Ze kunnen in alles veranderen wat ze maar willen en ze hebben allemaal prachtige diepblauwe ogen. Als ze in hun oorspronkelijke gedaante zijn lijken ze een beetje op een soort draak. Alleen dan met meer mensentrekjes en ze hebben handen met mega klauwen. Ook hebben ze prachtige witte vleugels. Ook hebben ze speciale krachten.
Korte samenvatting:
Het was het einde van de zomervakantie en Meike & Sophie gingen naar 4-VWO. Meike ziet er erg tegenop maar met de hulp van Sophie lukt het wel. Dan op een dag komt Sophie onder een vrachtauto en is op slag dood. Meike weet zich geen raad meer tot ze Ricardo ontmoet. Hij zegt dat hij haar kan helpen en ze gelooft hem meteen doordat ze zo in de put zit..
Hoofdstuk 1:
Het was 7 uur en Meike hoorde haar wekker afgaan. Het was de eerste dag na de vakantie en ze had helemaal geen zin om naar school te gaan. Ze drukte op de knop en deed haar ogen open. Meike stond op om zich te gaan omkleden. Ze liep naar de spiegel en bekeek zichzelf. Ze had mooie donkerblonde krullen die mooi langs haar gezicht hingen. Ze had mooie donkergroene ogen. En haar hele gezicht was mooi gaaf. Ze was slank en had geen grammetje teveel. ´wat moet ik nou aan?’ mompelde ze in zichzelf. Ze deed maar een skinnyjeans en een blouse met een giletje aan. Daaronder deed ze haar nieuwe vans aan. Meike was aan het piekeren over school toen opeens de bel ging. Ze rende naar beneden, waar Sophie op haar stond te wachten. ‘wat zie jij er goed uit!’ zei Sophie toen Meike naar beneden kwam. Meike begon te blozen ‘ach dank je.’ Meike liep naar de keuken waar haar tas al klaar stond. Ze liep naar de deur en pakte snel haar jas. ‘mam ik ben weg!’ riep Meike naar boven. Dan loopt ze de deur uit en pakt haar fiets.
Hoofdstuk 2:
Meike en Sophie waren vroeg op school. Ze liepen door de gangen naar hun kluisje. Het was niks nieuws ze bleven in dezelfde klas en bij hetzelfde kluisje. Ze hadden een paar weken geleden al een ‘kennismakingsdag’ gehad terwijl ze al iedereen kende. Ze liepen naar de aula en gingen op een bankje zitten. Opeens keek Sophie heel blij naar Meike ‘we krijgen een nieuwe jongen in de klas!’ zei ze opgewonden. ‘hoe ziet ie er uit?’ vroeg Meike. ‘ik weet het niet eigenlijk.’ Meike begon te lachen ‘ik ben benieuwd.’ Maar vanbinnen vond ze het niet zo interessant, want ach hij zou toch niks in haar zien.