Walking downwards to raise you up

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Dit is een verhaal wat ik al tijden geleden heb geschreven,
Ik ben het op dit moment volledig aan het herschrijven :) kan ik meteen kijken of ik al wat verbeterd ben.

Het is een lekker tiener drama verhaal dus ik hoop dat jullie daarvan houden.

Veel lees plezier en nu eerst...

De proloog!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------

De brief glipte keer op keer weer door mijn vingers, zo´n kleine nota, die zoveel betekende.
Tranen liepen langzaam over mijn wangen terwijl ik de lettersvoorbij zag vliegen.

Lief zusje van me,

Ik weet dat ik je pijn doe door dit te schrijven.
Door te vertrekken, maar ik kan hier niet langer blijven.
Je weet van mijn situatie, je weet hoe pap en mam er over denken.
Ik wil me niet meer voor doen als iemand die ik niet ben, ik hoop dat je dat kunt begrijpen.
Ik zal niet vertellen waar ik nu ben, pap zal me zeker weten terug halen.
Je kent hem, hij wil over alles controle hebben ook al heeft hij de macht niet.

Ik zal je af en toe op de hoogte houden van mijn nieuwe leven.

Ik hou van je,

Je grote broer.

Dat kleine briefje veranderde mijn hele leven, alles stortte in.
-----------------------------------------------------------------------------------
Nou dat was de proloog, ikhoop dat het jullie aanspreekt.Morgen zal ik een nieuwe stukje proberen te plaatsen

laat jullie een berichtje achter wat jullie er van vonden, zowel negatief als positeif commentaar welkom :D
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Je proloog is mooi ;d
Hij is kort maar krachtig en ik kan me toch wel inbeelden hoe het hoofdpersonage zich voelt.
Ook het briefje is goed. Mooi gedaan! :D ik kijk uit naar meer!
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Dit is het eerste gedeelte van hoofdstuk een:)

-------------------------------------------------------------------------------------
Een nieuw begin

´Ashley, Wakker worden!´Vermoeid wreef ik in mijn ogen, hoe laat was het? Het digitale klokje naast me bed, scheen vrolijk in zijn rode cijfers, 7:30
Urg met een grom liet ik me weer in de kussen vallen, als ik dan toch te laat was kon ik net zo goed nog blijven liggen tot dat ik de slaap eruit had.
'Ashley!' De stem van beneden werd scheller, het geduld was bijna op.
De enige reactie die ik erop gaf was mijn kussen over mijn hoofd leggen, heerlijk stilte.
De rust was snel verdwenen, toen mijn dekens van mijn lichaam werden afgerukt, mijn lichamen rilde van de nieuwe kou die zonder de dekens kon binnendringen.
'Ashley Sarah Conner, kom nu heel snel uit je bed!'
'Nee,' klonk mijn gedempte antwoord onder het kussen vandaan.
Ik weet zeker dat ik vanochtend een nieuw record heb gezet met mijn moeder over de zeik maken.
Mijn kussen werd van mijn hoofd af getrokken, ik probeerde nog in elkaar te kruipen om haar aanwezigheid uit te bannen, dat werkte niet toen ze me aan mijn bovenarm omhoog trok.
'Au mam, laat los. Ik kom er al uit nou goed.' En met een nijdig gezicht rukte ik mijn arm vrij en sprong uit bed.
'Je hebt een kwartier om beneden te komen, jongedame. En zorg dat je niet meer zo'n gezicht hebt als je beneden staat.' En met dat gezegd te hebben sloeg mijn moeder de deur dicht.
Ik kon haar voetstappen nog steeds horen doordreunen terwijl ze de trap afging. Misschien was ik te ver gegaan.
Lusteloos stapte ik naar mijn kledingkast, mijn ogen gleden snel over alle vrolijke topjes die er lagen. Bah.
Eindelijk vond ik een simpel grijs sweatshirt, perfect. Ik trok er nog een oude vale spijkerbroek uit om mijn saaie outfit af te maken.
Met een lang gezict bekeek ik me in de spiegel, ik zag eruit als zo'n sportvrouw in mijn sweatshirt alleen de trainingsbroek miste.
Mijn haar wat ooit in mooie krullen rond mijn gezicht had gehangen viel nu sluik en levensloos naar beneden.
Mijn gezicht was kaal zonder het gebruikelijke laagje maskara, maar het maakte me allemaal niet uit.
er was geen reden om een goede indruk op mensen te willen maken als ik ze zonder ze te ontmoeten al niet mocht.
Mijn ogen dwaalde kort af naar de klok, 8:45 ik kon maar beter naar beneden gaan.'
beneden stond mijn moeder al op me te wachten. Haar armen waren over elkaar geslagen en in haar hand bungelde een zakje boterhammen.
Ze keek even op haar horloge, vast om te controleren of ik wel binnen een kwartier klaar was.
Zonder een woord te spreken liepen we samen naar de auto, de stilte was ongemakkelijk.
Met een gespannen admosfeer om ons heen zaten we in de auto, mijn moeder haalde diep adem. Oh boy hier kwam het.
'Wat wil je van me Ashley?' Haar stem klonk vermoeid. Ik keek door het raampje naar buiten een weiland in.
Het was niet wat ik verwachtte, ik had verwacht dat ze boos tegen me ze uitvallen. Niet dat ze zo verslagen zou klinken.
Mijn hersens kraakte om een goed antwoord te bedenken, dat lukte niet.
Het enige wat ik wou was iets wat ik niet kon hebben, iets dat zij mij niet zou geven.
'Ik wil naar huis,' Het gif was in mijn ondertoon te horen. Ik wou naar mijn oude woonplaats, waar mijn vriendinnen waren.
Waar ik de omgeving kende en vertrouwde. Waar de herinneringen waren van ons gezin toen we nog compleet waren.
Mijn moeder had dat allemaal van me weggerukt toen ze me hier mee naar toe nam, dat vergaf ik haar niet.
Er kwam geen antwoord meer op mijn reactie en ik keek naar mijn moeder om te ontdekken wat ze dacht.
Pas toen viel me op hoe ze was veranderd. Mijn tirades begonnen sporen achter te laten op haar lichaam. Haar eens mooie strakke huid was gaan rimpelen. Haar bolle wangen waren nu ingezakt en haar jukbeenderen staken sterk uit.
Ik keek snel weer weg, het was haar eigen schuld, dat bleef ik mezelf keer op keer weer herhalen.

niet zo'n lang stukje voor mijn doen :) ik hoop dat dit je een duidelijk beeld geeft hoe moeder en dochter met elkaar omgaan

zal snel het tweede deel van het eerste hoofdstuk plaatsen :)
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Mijn gezicht was kaal zonder het gebruikelijke laagje maskara
maskara = mascara ;)

Behalve dit foutje heb ik niet echt iets ontdekt... ;P
Mooi stukje verder, ik begrijp precies de band die moeder en dochter hebben. Ashley verwijt het haar moeder blijkbaar van de verhuizing, dat heb je heel mooi beschreven! :super Ik kijk uit naar meer!

Groetjes
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jeeeeeeh maar een foutjee dat is de eerste keer volgens mij xD * Doet victory dansje xD *

--------------

oepss, ik ben het hele verhaal wat ik eerder al geschreven hebaan het omgooien,, hmmm ahg ja ik zie wel wat er uit rolt :D hier een nieuw stukje :P ik denk dat ik nu niet mijn record hou ;)

----------------------------------------------------------------------------------

De auto stopte voor een strak wit gebouw, de strakke contouren maakte het een gebouw wat in zijn tijd mee ging.
Een tijd die alleen nog busniss betekende, en geen ruimte meer had voor plezier.
Ik drukte me verder in de passagiers stoel, moest ik echt hierheen, alles was zo.. zo kil.
Met hangende schouders kroop ik uiteindelijk toch de auto uit.
Mijn ogen waren naar de grond gericht terwijl ik naar de hel liep.
Binnen waren de hallen verlaten, het deed het gebouw niets om het minder kil te laten lijken.
Ik zocht diep in mijn zakken, een propje kwam er uiteindelijk uit, mijn rooster.
'Lokaal 132 RB Eng,' Dat was wat er op het verfrommelde papiertje stond.
Mijn ogen vielen op de bordjes die op de muren hingen, alle lokalen tussen de 100 en 200 waren op de eerste verdieping.
Tijd om trappen te beklimmen. Boven aan de trappen kon ik weer de bordjes perfect volgen om mijn lokaal te vinden.
Alles was hier perfect, gaf mij maar een beetje chaos, dan zouden er een stuk minder mensen depressief zijn.
Ook deze gangen waren saai wit, een enkele keer hing er een schilderij en dat was het.
Ik begon zenuwachtig te worden toen het nummer van mijn lokaal in zicht kwam, kon ik me nog omdraaien en wegrennen?
Nee, zeker weten dat ik dan het huis uit werd getrapt.
Heel zachtjes klopt ik op de deur, stiekem hopend dat het aan de andere kant niet hoorbaar zou zijn.
Het geluk stond niet aan mijn zijde toen een lerares de deur open deed.
Ze zag er al even strak uit als dit gebouw, in een grijs mantelpakje, haar haren in een strakke knot en een scherpe bril om het af te maken.
'Ah, jij moet Ashley Conner zijn.'Ze glimlachte breed naar me, ik begon me af te vragen hoe echt de glimlach was.
Zonder op mijn antwoord te wachten sprak ze verder.
'Ik ben mevrouw Ravenburgh, Je kunt achterin de klas gaan zitten. Na de les wil ik je bij mijn bureau om nog wat dingen te bespreken.'
Als ik niet al iedereen zijn aandacht had gehad, had ik die nu zeker.
'Ja mevrouw,' mompelde ik stilletjes, snel vluchtte ik naar het hoekje achterin de klas, voor ze me nog meer liet zeggen.
Ik kon het niet helpen dan een achterlijke blik te geven zodra mijn rug naar haartoe was.
De rest van mijn klasgenoten zagen het blijkbaar, ze begonnen te grinniken.
Bij mijn bureau aangekomen verstopte ik me gelijk achter mijn boek terwijl de leraar met haar lectuur verder ging.
Engels was nooit mijn sterkste punt geweest, misschien omdat mijn beste vriendin, Chantal naast me zat.
met haar naast je was het al knap als je ook maar een woord van de leraar verstond.
Ik legde mijn boek neer, wat miste ik haar, ik zou zo graag willen dat ze hier weer naast me zat.
Dat we lachtte gek deden, en om het uur weer een leraar over de zeik hadden door ons gedol.
Dat waren pas tijden.
Mijn concentratie al lang in het vak verloren te zijn begon ik de klas rond te kijken.
Het was grappig om te zien hoe alle leerlingen zich in kluitjes bij elkaar nestelde.
Een groepje nerds zat vooraan, hun gezichten keken allemaal ijverig naar de lerares terwijl hun pennen gestresst over het papier krabbelde.
Voor mijn neus zaten waarschijnlijk een stel populaire meiden, aan de manier te zien hoe ze praatte.
Ik kon alle roddels verstaan die ze in hoge stemmetjes naar elkaar fluisterde.
Aan de andere kant van het lokaal zaten twee pretty boys, de ene met warrig blond haar, kuiltjes in zijn wangen als hij lachtte en diepblauwe ogen.
De ander met donkerbruin haar wat stylisch naar voren was gekamd. Zijn attitude was duidelijk verveelt.
Ik kon me nu al voorstellen hoe ze alle meisjes om zich heen verleiden, maar welk meisje zou dat nou erg vinden ze waren knap.
Dat was het enige wat uitmaakte voor een tienermeisje, toch? en net als ieder tienermeisje kon ik het niet helpen dan te blozen toen de blonde jongen mijn richting op keek.
Zijn ogen bleven een tijdje op de mijne rusten voor hij zich met een glimlach weer wegdraaide. Urgh stomme hormonen, mompelde ik terwijl ik mijn rode wangen onder mijn handen verborg.
De rest van de klas was neutraal, niet populair, niet opvallend gewoon neutraal, saai. En waar ik bijhoorde?
Ik was de laagste keten in de voedselketen, het meisje dat achter in de klas verscholen zat. De nieuwkomer.
Ik werd uit mijn gedachte gewekt toen de deur krakend open ging. Was ik niet de laatste geweest?
Een jongen kwam de klas binnen, zijn donkere haar bedekte zijn ogen.
Zonder ook maar een keer op te kijken legde hij iets op het bureau van de leraar, en zonder dat zij ook maar iets kon zeggen was hij al weer doorgelopen.
Ik staarde naar hem terwijl hij langs me liep, zijn diepbruine ogen vingen kort de mijne, een grijns toverde hij om zijn lippen terwijl hij me aankeek. Snel keek ik van hem weg, die jongen betekende problemen.
Laatst gewijzigd door Patrick op 27 aug 2010 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost samengevoegd.
Elise
Potlood
Potlood

Tot nu toe vind ik het erg leuk :) Ik ben benieuwd naar meer. Wat voor problemen gaat deze jongen allemaal veroorzaken?

Ik zou het alleen nog wel een keer heel goed doorlezen. Er zijn een paar kleine foutjes die je er nog wel uit kan halen. Vooral zinsfoutjes zeg maar, zoals deze:

maar welk meisje zou dat nou erg vinden ze waren knap

Moet zijn:

maar welk meisje zou dat nou erg vinden? Ze waren knap.
never let you down
Puntenslijper
Puntenslijper

Het eerste stukje is eht mooi en ik heb het 2e deel nog niet gelezen maar ik duf het wedden dat dat ook mooi gaat zijn nee niet wedden maar ik weet het zeker xD
Laatst gewijzigd door Sabbientje op 29 aug 2010 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Qoute verwijderd. Het is niet nodig om hele verhaal stukken te qouten. ik stuur je even een PB met uitleg
§Lisa§
Potlood
Potlood

Ik vind dat je heel leuk schrijft!
Let wel op dat je niet te snel wil schrijven. Ik las in het stukje na je proloog "met een lang gezict bekeek ik me in de spiegel". i.p.v. "gezicht"
Maar goed, ik vind het een leuk verhaal, tot nu toe. Ik ben benieuwt naar het vervolg :D
For the world you’re somebody, for somebody you’re the world!!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

haaai mensen =D

ten eerste heel erg bedankt voor jullie berichten, jullie geweldige feedback jullie moedige me echt aan om verder te schrijven =P ( he daar ging mijn school werk xD )

ten tweede, wat ik nog graag zou willen weten voor in mijn verhaal is, als jullie sommige stukjes gewoon niet mooi vinden of jullie dat willen melden,, Hierbij gaat het er niet om of het grammaticaal fout is ofzo maar misschien niet lekker klinkt of saai is om te lezen, en wat jullie dan verwachten :), ik zal niet de verhaal lijn aanpassen maar dit zijn tussen stukjes die ik zo kan omgooien en ik zou graag willen weten wat jullie als lezers nou graag lezen en verwachten :)

en dan nu mijn volgende stukje :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

De twee meiden voor me giechelde terwijl de jongen op zijn plaats was gaan zitten. Ze mompelde wat naar elkaar en alsof ze het hadden afgesproken draaide ze zich tegelijkertijd naar mij toe. De brunette sprak eerst, haar stem was laag en duister en een grijns speelde om haar lipgloss-lippen.
´Ik zal maar oppassen als ik jou was,´ Ik trok mijn wenkbrauwen op, waarvoor? Ze liet me niet langer in spanning om daar achter te komen.
'De andere meiden waar David zijn ogen oplegde belandde een voor een bij hem in bed, om vervolgens gedumpt te worden.' lichtte ze verder toe. luid slikkend keek ik naar waar de jongen zat, hij staarde me nog steeds aan alsof ik een stuk vlees was. Rillingen liepen over mijn rug en snel keek ik weer naar het meisje voor me.
'Trouwens mijn naam is Jessica,' Ze waaide het onderwerp zo weer van de tafel. Ik staarde naar de hand die ze voor me uitstak, oh ja die moest je aanpakken. Klunzig schudde ik haar hand.
'Ashley,' mompelde ik zachtjes, een klein beetje verlegen.
'Duhu, dat weten we wel. De leraar vertelde het net voor de klas.' het was de blondine die dat zei, haar stem was extreem hoog en bevatte maar weinig intelligentie.
'Ik ben ,by the way, Ellie,' ze zwaaide met een enorme grijns naar me. Ik voelde mezelf iets verder terug gaan zitten. Die was te vrolijk. Nog voor ik echt hersteld was van het opgewekte karakter van de blondine, Ellie, was de ondervraging al begonnen. Jessica nam het voortouw, eerst waren het simpele vragen zoals; wat zijn je hobby's? Heb je een vriend? Waar kom je vandaan? - ze maakte allebei om een of andere vreemde reden een hoog piep geluid toen ik zei dat ik uit de grote stad kwam - En toen kwamen de moeilijker vragen.
'Wat vind je van het dorp tot nu toe?' ik kon ze moeilijk zeggen dat ik het haatte dat ik terug naar de stad wou. Hoe zouden ze me wel niet aankijken als ik dat zei?
'Het is... anders.' Zo dat antwoord was neutraal genoeg.
'Waarom ben je eigenlijk naar het dorp verhuisd als je in de stad woonde?' Ellie stelde die vraag. Ik wendde mijn ogen van de meiden af, geeneens met opzet het ging gewoon vanzelf.
'Mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader bleef daar wonen en mijn moeder ging hierheen.' Ik mompelde het zachtjes, zodat mijn stem niet zou gaan trillen. Ellie leek niets door te hebben van de emoties die door mij heen joegen.
'Waarom ben je niet bij je vader blijven wonen, Ik bedoel als ik had moeten kiezen voor in een stad wonen of naar een dorp verhuizen had ik het wel geweten.' Ik keek op, de tranen kon ik al achter mij ogen voelen prikken, zolang ze maar niet vielen. Jessica gaf Ellie een vuile blik, blijkbaar had zij wel doorgehad dat het onderwerp mij zwaar lag.
'Het...' met trillende stem probeerde ik het uit te leggen, de leraar kwam ertussen.
'Stil zijn jullie! in de pauze kun je bij praten nu ga je huiswerk maken.' Ik kon niet blijer zijn met die verlossing, vlug sloeg ik mijn boek open en begon huiswerk te maken. Einde gesprek.
Het geluid van de bel was een opluchting voor mij, het eerste wat door me heen ging was dat ik eindelijk frisse lucht kon halen, die opluchting werd al snel verpletterd toen ik besefte dat ik nog twee uur te gaan had voor de pauze begon. De gangen maakte het er niet veel beter op. Ik werd geplet, en alsof ik in een snel stromende rivier zat mee getrokken naar een heel ander deel van de school. Toen ik me eindelijk had bevrijd uit de stroming griste ik mijn rooster weer uit mijn broekzak. Ik bekeek de bordjes. De stroming had me in ieder geval de goede kant op gebracht. Zodra ik de klas binnen liep vielen mijn ogen op Jessica en Ellie die zaten ook weer bij me in de klas. Ze zwaaide beide kort naar me en ik zwaaide terug voor ik een plaatsje opzocht. Weer zette ik mezelf neer aan twee lege tafeltjes achter in de hoek. De meiden die een minuut later voor me kwamen zitten waren voor mij volledig onbekend, ze leken ook niet de moeite te willen nemen om dat geheim aan mij bekend te maken, dus bleef ik die les stil. Het uur kroop langzaam voorbij terwijl mijn arm lam begon te worden van alle aantekeningen. Moe van het harde concentreren keek ik op, mijn ogen vielen op Jessica en Ellie die net zoals de vorige les weer zaten te smoesen. Ik begon me af te vragen waar ze het over hadden, zouden ze het over mij hebben? En zo ja was dat dan goed of slecht. Trrrring, de bel die de volgende les signaleerde wekte me uit mijn mijmeringen. Wiskunde, dat was het vak wat ik nu had. Het laatste vak voor de pauze en het vak waar ik de grootste hekel aan had. Weer zat ik achterin de klas en weer zonder iemand naast me. Het was verbazingwekkend hoe leeg het lokaal was, in het begin vroeg ik me af of er wel les werd gegeven tot dat de leraar opstond en een absentie lijst begon aan te strepen. Een voor een werden er namen genoemd waarop niemand reageerde. Blijkbaar was wiskunde op deze school een spijbeluur. Ik voelde me de hele les stom dat ik en nog een paar nerdjes wel naar de les waren gekomen. Nu zou de rest van de klas me vast en zeker ook een nerd vinden. Zodra de bel ging vluchtte ik weg uit het lokaal, ik wou naar buiten toe en heel rap. De frisse lucht kwam me te gemoed toen ik de deur open zwaaide. Ik ademde de verse lucht met diepe teugen in, als of ik zowat was verdronken. Heerlijk al die rust! Helaas kon niets zo blijven en al snel stroomde het plein vol. De tieners verdrongen zichzelf om de nog niet bezette pinickbanken en ik bleef eenzaam en verdwaald achter bij de ingang. Net toen ik mijn tas wou weggooien om maar staand te gaan eten hoorde ik mijn naam roepen. Verbaasd keek ik naar het meisje dat wild met haar armen zwaaide. Het was Jessica. Nog steeds verbaasd zocht ik om me heen, misschien bedoelde ze iemand anders. Maar niemand reageerde. Heel voorzichtig stapje, voor stapje liep ik naar de tafel, met iedere stap werd ik me er bewuster van hoe ik er uitzag. Ik had een oude vale broek aan een lelijk saai sweatshirt en mijn gezicht, oh God. Ik greep het stiekje om mijn pols en bond snel mijn haar op een hoge staart, zo hing dat in ieder geval niet meer dood in mijn gezicht. Met een rood hoofd en een brok in mijn keel kwam ik bij de tafel aan. Jessica hield al een stoel naast de hare vrij.
´Hee Ashley, ga zitten dan stel ik je voor aan de rest.´ Haar stem klonk alsof ze het oprecht meende, maar waarom zouden ze willen dat ik erbij kwam zitten, ik was een slons, ik was de nieuweling! Nerveus plaatste ik me op de stoel, met een verlegen glimlach keek ik naar de rest van de tafel, ze staarde me allemaal aan.
´Dit is Angela,´ Jessica wees me het meisje recht tegenover me aan. Angela zoals ze heette gaf me een vuile blik, de dikke omlijningen om haar ogen deden niets om de blik minder intimiderend te laten lijken. Haar rode haren waren strak naar achter gebonden, zo strak dat ik me afvroeg of het haar haren er niet uittrok. Ik wist er een verlegen ´Hai´ uit te stamelen die zij negeerde.
´Dat zijn Daan en Steven ze zitten in onze klas misschien herken je ze wel.´ Ik herkende ze inderdaad vaag.
´Heee, Ashley is het he?' Daan nam het voortouw, zij begroette mij in ieder geval een stuk gastvrijer dan dat Angela had gedaan. Ze zagen er beide uit als een stel losbollen, met hun wilde donkerbruine haren die bij Daan overdekt werden door een pet.
Mijn ogen vielen op de jongen naast hen, hij leek ouder dan de rest met zijn brede schouders, sterke kaaklijn en het nette blouse. Ik kon mijn wangen iets rood voelen worden terwijl ik naar hem staarde, hij was knap.
'Oh en dat is Thomas,' Jessica had me vast zien staren. Thomas stak zijn hand naar me uit en ik schudde hem, daarna gaf hij me drie kussen op mijn wangen. Als of ik nog niet rood genoeg was.
'En dit is Micheal,' Bij de laatste jongen sloeg Jessica haar armen om zijn middel. Misschien was hij haar vriendje? Micheal was een nog wat slungelige jongen, zijn spieren moesten nog iets ontwikkelen maar buiten dat was het een knappe jongen met bronskleurig haar en blauwe ogen.
'Jongens, voor als jullie het nog niet doorhebben dit is Ashley.' Jessica presenteerde me alsof ik een buvet was.
'Ze is nieuw hier op school en in het dorp, dus wees een beetje lief.' Ik liet me wegzakken in de stoel, kon je nog erger worden voorgesteld.
Niemand leek zich voor de rest iets te kunnen schelen dat ik nieuw was. En net zoals in mijn eerste les werd ik overrompeld door vragen. Ieder detail over mijn stadse leven leek ze te boeien. Het ging net zolang door tot we uiteindelijk op het punt aankwamen dat ik weer moest vertellen dat mijn ouders gescheiden waren.
'Dus je ouders zijn gescheiden?' Ik knikte naar Thomas. Het was Daan die verder vroeg.
'Waarom?' Iedereen gaf Daan een blik, die hem zei dat hij zijn mond moest dicht houden. ik frummelde ondertussen aan mijn trui, hier wou ik het niet over hebben.
'uhmm, het is nogal persoonlijk.'dat was mijn antwoord. Er viel een stilte tussen de groep waar alleen de zachte 'O' van Daan hoorbaar was. Uiteindelijk was het Jessica die weer sprak.
'Weet je wat, jij gaat morgen middag met ons mee naar de kroeg, dan kun je gelijk iets van het dorp zien.' Iedereen mompelde instemmend met dat idee, en blijkbaar had ik geen keuze meer. Niet dat dat heel erg was, ik had nieuwe mensen gevonden die met me om wouden gaan!
De pauze ging veel te snel voorbij. Ik moest de frisse buitenlucht weer inruilen voor de muffe zweterige stank binnen. Terwijl de dag langzaam voor bij tikte kon ik alleen maar denken aan het geluk dat ik had om nu al mensen te ontmoeten die met me om wouden gaan. . Na de laatste schoolbel liep ik net iets vlotter naar de rode peagot die al voor de school stond. Hel had ik overleefd misschien was het allemaal toch iets minder erg dan dat ik dacht.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Ik lees al vanaf het begin gelezen, maar nog niet echt gereageerd. Dus ik dacht, laat ik dat nu maar eens doen.
Ik vind het een leuk verhaal, ik wil precies weten wat er is gebeurd en gáat gebeuren en ik hoop dat je dat op dezelfde leuke manier gaat blijven verwerken in je verhaal als je nu doet.
Ik vind het heel leuk dat je mensen een soort "karaktertje" geeft. En ze daarmee ook trekjes geeft. Ik weet niet of ik dat goed uitleg:$ maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Je denkt goed na over afwisseling in woorden en zinnen, dat vind ik erg fijn. Het is iets waardoor je makkelijk leest. En het is iets waardoor het lijkt dat schrijven het makkelijkste is op aarde, maar juist als je dat laat zien, moet je er echt moeite voor hebben gedaan en er talent voor hebben.

Ik ben in elk geval heel benieuwt naar meer!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

waaauuw jullie reacties zijn echt geweldig :D ik wil meteen alleen nog maar schrijven ( daar ging mijn school werk...)

ik begrijp was je bedoeld lisa :) en dank je dat je dat vind :D ik probeer het altijd wel iedereen een eigen karakter te geven =D

Nou nog steeds dezelfde vragen staan als gewoonlijk, het spijt me van het korte stukje ik schrijf er nu direct een nieuw stuk bij :D ook sorry dat er eigenlijk helemaal niets boeiend in staat,, maar zo was net dit afgerond... dus ik ga gelijk meer schrijven ok :P

blijf reageren =D jullie helpen me goed ;) en wees niet bang om aan te geven wat je niet leuk vond om te lezen of wat je anders zou doen en op welke manier dan :) zo leer ik ook
------------------------------------------------------------------------------------------------
Terwijl we weer thuis waren liep ik schuw achter mijn moeder aan, ik moest haar nog steeds het vragen, maar hoe simpel de vraag ook was het kwam maar niet over mijn lippen. Als ik het vroeg zou ik weer bij haar in het krijt staan, iets wat ik niet wou want zeker weten dat ze het tegen me zou gebruiken. Maar wat moest ik anders doen, er zelf weer een schaar inzetten? De vorige keer had ik het ook zelfgeknipt, maarja toen maakte het me ook niet uit hoe ik eruit zag. Mijn moeder keek me af en toe vragend aan, zij wist ook dat ik iets aan haar wou vragen. Onder het avond eten verbrak ze eindelijk de stilte.
'Oke, Ashley, wat wil je vragen?' ze keek me met zo'n blik aan van - en waag het niet erom heen te praten -.
'Uhmm,, nou, uh ik uhm vroeg me af of, uh je mijn haar misschien zou willen knippen? Hakkend kwam ik uit mijn zin en op het laatste moment schoot mijn stem een stuk omhoog waardoor het meer als een smeekbede klonk. Mijn moeder staarde me even aan terwijl haar ogen begonnen te twinkelen, daarna verspreidde er zich een brede glimlach over haar gezicht.
'Maar natuurlijk lieverd, kom dan zet ik gelijk de spullen klaar,' ik was geshockeerd door haar enthousiasme, ik dacht dat alles wat met mij te maken had haar alleen maar ongelukkig maakte. Nog steeds een beetje beduusd volgde ik haar naar het kleine achterkamertje waar haar spullen lagen.
'Had je al iets in gedachten?' mijn moeder begon haar gereedschap al klaar te leggen en wees mij de stoel.
'Uh verzin maar wat,' Ik ging zitten. Ik probeerde weg te kijken van de grote spiegel voor me. Mijn eigen spiegelbeeld was walgelijk, hoe had ik mezelf zo kunnen aftakelen.
'Oh, ik weet al wat leuks!' Dat leidde mijn gedachte af, en ik sloot mijn ogen terwijl mijn moeder haar werk deed. Het resultaat was verbazend, gouden krullen danste weer om mijn gezicht, en meteen lichtte het geheel helemaal op.
'Dank je mam!' en met dat gezegd te hebben sprong ik uit mijn stoel en rende naar mijn kamer. voerde, maar in je eentje kon het ook prima. Ik viel zowat van mijn bed af toen mijn broek ging trillen.
'Shit, shit,' met wat moeite vond ik de radio en draaide de volume knop omlaag. Snel flapte ik mijn mobiel open voor dat de beller zou ophangen.
'ASHLEY!!!!!' ik hield de telefoon ver van mijn oren af, in de hoop mijn trommelvliezen nog een beetje te kunnen beschermen. Zodra het geschreeuw aan de andere kant over was zette ik de mobiel weer aan mijn oor.
'Ook leuk om jou weer te spreken Chantal,' lachte ik door de telefoon heen, en het schreeuwen begon gelijk weer.
'Waaaah, ik mis je!!!!' ik lachte om mijn vriendin haar energie, ze zou ook nooit veranderen.
'Ik mis jou ook,' sprak ik eerlijk terug, ik had haar nog niet gesproken sinds dat we naar dit rotdorp verhuisd waren, en dat was voor mijn doen extreem lang.
'Van waar je belletje?' Ik vroeg maar snel door voor ze weer zou gaan gillen, hoe erg ik haar ook gemist had, ik hield graag mijn trommelvliezen nog iets langer.
'Ik vroeg me af wanneer je je gezicht weer eens zou komen laten zien.' Sprak ze nu op normale toon verder.
'wanneer heb je een slaapplek voor me klaar?' en daar kwamen de gillen weer.
'Dit weekend?!'
'Als je stopt met door de telefoon te gillen, anders ben ik dit weekend bij de dokter, wegens doofheid.' ik kon haar aan de andere kant beschaamd horen grinniken.
'Dus... als ik dit weekend een plek voor je vrij heb, kom je dan hier heen?'
'Laat het me met mijn moeder overleggen en dan hoor je het morgen. Ga er maar vanuit dat ik op je stoep sta.' aan de andere kant klonk weer een gil.
'Oh sorry!' schreeuwde ze er nog snel achterna, ik weet niet of het door haar enthousiasme was maar daarna had ze me weggedrukt.
Ik keek een paar seconde verbaasd naar mijn mobiel, dat was abrupt. Nog geen twee seconde later kreeg ik weer een berichtje.

Doei! tot vrijdag! en waag het niet om me te laten zitten, begrepen!

Ik lachte naar het bericht, Chantal zou altijd Chantal blijven.
Met een zucht viel ik terug op mijn bed, nu nog een manier bedenken om het nieuws aan mam te brengen.
Ah, dat idee zou morgen wel komen, en dus bleef ik op mijn kamer liggen met de tv aan, tot ik uiteindelijk inslaap viel.
§Lisa§
Potlood
Potlood

Owh, dat vind ik leuk! iemand die bijna gelijk na mijn bericht een stuk erbij zet (A) altijd handig (A) xD
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de vorige stukken beter vond lopen, maar dat kan komen omdat ik zelf altijd moeite heb met telefoon gesprekken (hoe onvermijdelijk soms ook) in verhalen, dat is meer een persoonlijk iets denk ik;) dus daar hoef jij je verder weinig van aan te trekken ;)
JodieJJ schreef: Terwijl we weer thuis waren liep ik schuw achter mijn moeder aan, ik moest haar nog steeds het vragen, maar hoe simpel de vraag ook was het kwam maar niet over mijn lippen.
Deze zin loopt volgens mij niet helemaal goed. "ik moest haar nog steeds het vragen" Ik denk dat je de "het" in deze zin beter ergens anders neer kon zetten.

Overigens hoef je wanneer je een "en" schrijft hiervoor in principe geen komma te zetten (geloof ik :$ )

Ik vind dat je met humor schrijft en dat bevalt me wel! ;)
Ik ben heel benieuwt wat het volgende stukje ons brengt!
Echt een leuk verhaal! :)
yael
Vulpen
Vulpen

Zo ik heb even naar een verhaal van jou lopen zoeken en heb deze gekozen!!! Ik vond dat verhaal met zijn 7e ook super hoe je schrijft. En was positief verrast nadat ik dit heb gelezen. Ik ga het zeker volgen. Wat ik vooral goed vind is dat het niet gelijk ''dramatisch'' is. Ookal hou ik daar heel erg van. je stelt het niet op een slome, verveelde manier uit. Maar je maakt er echt iets moois van. Ik ben al vanaf het begin erg onder de indruk van je geweest!!

Groetjes.
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

heel erg bedankt voor je reactie, in eerste instantie had ik dit verhaal op hold gezet. omdat ik druk bezig was met een ander verhaal en ik dit onderwerp niet meer zo leuk vond, maar ik wil het wel weer gaan verder schrijven. Alleen dan wil ik uhm het anders laten lopen dan dat ik in eerste instantie had bedacht. Ik heb het idee al helamaal alleen moet ik het nog uitwerken xD

maar ik zal eens kijken of ik deze vakantie tijd heb :)
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jaaaaa!!!! Schrijf door!!! Je verandert wel veel van plots met dit verhaal he :mrgreen:
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Hey,

Ik heb je verhaal van het begin tot je laatste post even doorgelezen. Waar je bij dit verhaal vooral op moet letten is de juiste plaatsing van de enter. Ook moet je nog goed letten op je interpunctie, want daar schort het nog een beetje aan.
Verder let op de verleden tijd meervoud. Ik heb al enkele woorden gezien waarbij de N op het einde ontbrak, terwijl je over meerdere personen sprak.
Schrijf je, je verhalen in een programma zoals Word? Of misschien Works? Deze halen vaak al zulke foutjes voor je eruit met spelling en grammatica controle. Ik kan het je zeker adviseren om te doen in ieder geval.
Het verhaal zelf is heel pakken. Leest lekker luchtig door, best een herkenbare situatie ook. Nieuw op school, zelfs nieuw in een woonplaats en dan maar zien dat je jezelf daar weet te redden.
Ik ben benieuwd naar meer!
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”