Het gaat over de broofafdeling bij de Albert Heijn. Als jullie het hele plot willen zien, moeten jullie bij de chatbox wezen, daar staat alles op een rijtje. Hier zet ik de personages neer en het plot van het verhaal.
Personages:
* Henk de mini-donuts: Het zijn de lekkere, zoete, kleine donuts (per zes verpakt) bij de AH.
-Henk 1: hij is heel rustig, bijna sloom zelfs. Zijn glazuur is roze
-Henk 2: hij word hyperactief van te veel suiker. Het glazuur is roze
-Henk 3: hij heeft smetvrees en is bang voor bacteriën. Het glazuur is roze
-Henk 4: hij heeft een hittefobie en durft niet bij de oven te komen. Het glazuur is wit
-Henk 5: hij is een meeloper en doet alles wat de rest doet/zegt. Zijn glazuur is wit
-Henk 6: ook hij is een meeloper. Zijn glazuur is ook wit.
*Cheese het kaasbroodje: Zij is het mooie gele kaasbroodje met de ronde kraaloogjes. Ze is echt een huppelkutje en heeft altijd gelijk (ook al heeft ze dat niet). Ze heeft verkering met kleine Jan.
*Kleine Jan het stokbrood: Hij is altijd de kleinste van zijn familie geweest, maar is toch nog lang en gebruind. Hij is erg verlegen en heeft een relatie met Cheese.
*Koos en Moos de Italiaanse bollen: Zij zijn een eeneiige tweeling en de hunks van het stel. Golvend zwart haar en diepe, donkere ogen. Ze zijn echter wel arrogant en praten alleen met elkaar. Koos heeft een relatie met Floor, maar Moos stiekem ook.
*Poekie het tijgerbrood. Zij is stiekem verliefd op Koos, maar heeft altijd ruzie met Moos.
*Sjoerd het frikandelbroodje. Hij is een gezellige dikkerd en houdt heel erg van veel en lekker eten.
*Ian de appeltaart. Hij is heel erg rond en is jaloers op de rest omdat zij zo slank zijn. Hij wil graag afvallen maar dat lukt niet omdat hij van roomboter gemaakt is. He's the badguy.
*Floor en Cor de biologische bruine broodjes: Zij zijn een twee-eiige tweeling en zijn de hippies van het stel. Ze zijn altijd heel erg relaxt en houden ervan om anderen te zeggen wat ze wel en niet moeten doen. Floor heeft een relatie met de gebroeders Italiaanse bollen. Cor haat de Henkies omdat ze altijd zo druk zijn.
Zo, dat waren de personages. Lekker ingewikkeld he

De broodafdeling was een harmonieuze plek, ondanks de vreemde types die er rondliepen. Juist ieders rare eigenschappen zorgden ervoor dat er een wankelende vrede was. Een nieuwe dag breekt aan. Alle broodjes slapen nog rustig, niet wetend van de tragedie die in de nacht heeft plaatsgevonden. Om de hoek van de oven ligt het uiteengereten lijf van Sjoerd, het frikandelbroodje. Wie is zo onmenselijk dat hij de altijd-vrolijke Sjoerd vermoord heeft...
Een nieuwe dag was begonnen in de supermarkt. De eerste medewerkers kwamen al binnenlopen en de lampen gingen knipperend aan. Het was stil op de broodafdeling, iedereen sliep nog. Het was een unieke stilte, die over enkele seconden verbroken zou worden door het gepraat van stemmen.
De Henkies werden wakker in hun plastic doosje en rekten zich uit. Een gil verscheurde de stilte.
"AAAAAH!"
De Henkies draaiden zich geschrokken om naar Henkie 3, die gillend in zijn buik aan het prikken was.
"Wat is er aan de hand?" vroeg Henkie 4 geschrokken.
"Ja, wat is er aan de hand?" echoden Henkie 5 en 6.
Henkie 3 bleef paniekerig met zijn handen over zijn buik gaan. "Mijn buik, er zit een gat in. De bacteriën hebben mijn buik weggevreten. Het is ze eindelijk gelukt!"
Jammerend zakt hij in elkaar. Henkie 2 rolde met zijn ogen en Henkie 5 en 6 deden hem na.
"Henkie 3, we zijn donuts. Wij horen een gat in onze buik te hebben, anders zijn we maar normale glazuurbroodjes. Rustig maar, gisteren had je ook een gat in je buik." Henkie 5 en 6 praatten hem na. Hun stemmen galmden door de plastic doos.
"Echt waar?" hoopvol keek Henkie 3 Henkie 2 aan. Een glimlach brak door op zijn gezicht. Hij omhelsde Henkie 2, om hem meteen weer los te laten. "Ew, ew, bacterieën." hij wapperde paniekerig met zijn armen. "Waar is mijn handgel? Ieuw, gatverdamme."
De rest besteedde geen aandacht aan hem, ze waren het wel gewend. Henkie 4 porde Henkie 1 tegen zijn schouder. Hij was weer in slaap gevallen en werd geeuwend wakker.
"Huh, wat?"
"Kom, we gaan eten."
"Eten, eten, eten, eten, eten!" Henkie 2 begon hyperactief in het rond te springen. "Eten!"
"Henkie 2, heb je weer stiekem van je glazuur gesnoept?" vroeg Henkie 4 streng.
Schuldbewust knikte Henkie 2, om meteen weer door de doos te stuiteren. "Ik wil eten!"
Henkie 5 en 6 wilden hem na doen, maar Henkie 1 hield ze tegen.
"Doe niet zo druk. Kom we gaan naar buiten."
De deksel van de doos werd opengedaan en Henkie 2 rende als eerste naar buiten, op de voet gevolgd door Henkie 5 en 6. Henkie 1 kwam als laatste de doos uitgekropen.
Buiten zaten Floor en Cor zemelen te roken. Hun ogen stonden wazig en ze begroetten de Henkies met een slap gewuif.
"Hé, Henkies." Hun stemmen klonken relaxt en loom. Ze glimlachten stralend en stopten hun zemel-sigaret weer in hun mond.
"AAh!" gilde Henkie 4 en verstopte zich achter Henkie 1, die gaapte. "Heet, hitte, vuur, brand, ik sta in brand! Help!"
Door Henkie 4's lijf ging een rilling van angst.
"Kom maar, we gaan weg bij die enge sigaretten." Henkie 1's stem klonk kalm en sloom.
Rustig begeleidde hij de trillende Henkie 4 naar de ontbijtplek.
"Irritante donuts." zei Cor toen alle Henkies buiten gehoorafstand waren. Floor knikte instemmend en nam nog een trekje van haar sigaret.
--------------------------
Zo, dit was mijn stukje. Ik hoop dat ik jullie genoeg stof heb gegeven om mee verder te schrijven. Good luck

Edit: Hier is een lijstje met de gebruikte personages:
* de Henkies: Saskjezwaard
* Cheese: JodieJJ
* Cor: Carpe Diem
* Poekie: Sleeples