Ik weet geen vervolg meer...
Hoofdstuk 1
Ninke is in december 15 geworden en viert het vandaag met haar beste vriendin Caroline. Ze zitten op een heel erg gezellig cafeetje met elk een smoothy en een ijsje voor hun ook al is het winter.
De reden dat het vandaag is, is omdat het in december examens waren en dan toen die gedaan waren gingen ze alle twee op vakantie.
Ninke is een mooi meisje al geloofd ze dat zelf niet. Omdat Caroline het meeste vriendjes heeft gehad van hun beide en dan nu is ze ook nog de nieuweling op school en dat is alles behalve leuk. Ze is naar Caroline haar school gekomen omdat ze het eerste semester op haar oude school slechte punten had en haar moeder had gedreigd met dat ze naar een andere school moest als ze niet meer punten kreeg. Daarop had Ninke geantwoord dat ze als ze naar een andere school moest ze hem wel zelf wou kiezen. Dus bij de proclamatie voor het kerstrapport had ze heel slecht nieuws gehad en moest ze naar een
andere school. Ze was volop aan het denken tot ze opeens een sms kreeg van een oude vriendin die vroeg of ze bij haar op internaat mocht komen omdat ze had gehoord dat ze naar een andere school moest en dat ze dan weer samen in de klas zouden zitten.
Ninke wou het eerst vragen dus ze gaat naar beneden en komt haar moeder tegen en ze zei : Mama ik denk dat ik eindelijk een leuke school gevonden heb.
Mama antwoordt: Aja welke school dan?
-de school van Caroline weet je nog dat meisje dat in het eerste jaar bij mij in de klas gezeten heeft. Maar het is wel op internaat.
-en wil je op internaat ?
-eigenlijk wel.
-ja dan moet je dat maar doen...
Dus ze had naar Caroline gebeld en gezegd dat het mocht maar dat ze haar wel nog moesten inschrijven ...
Uiteindelijk is ze ingeschreven en kon ze morgen voor de eerste keer naar haar nieuwe school.
De volgende morgen is ze heel erg vroeg opgestaan om haar valies te pakken voor op haar internaat en heeft ze wel 10 keer nieuwe kleren aangetrokken om dan uiteindelijk toch te gaan voor haar eerste outfit een zwarte bloes dat mooi paste bij haar kort geknipt blond haar en een jeansbroek met super grootte riem. Ze was er klaar voor.
Op school aangekomen moet ze eerst natuurlijk een kamer krijgen en daar haar valies neer ploffen. Na haar kamer grondig geïnspecteerd te hebben nam ze zich voor om het een beetje op te fleuren met posters van de joepie. Toen al haar kleren mooi in de kast lagen pakte ze haar tas en ging ze naar het hoofdgebouw.
want het internaat werd niet door iedereen gebruikt sommige mensen kwamen gewoon met de fiets naar school en gingen daarna naar huis. maar haar huis ongeveer een half uur rijden was met de auto heeft ze ervoor gekozen om op internaat te gaan.
Ze kwam het gebouw binnen en moest direct naar het secretariaat gaan zodat ze haar boeken en een plannetje van het gebouw kon krijgen. Ze verdwaalde bijna maar het lukte haar toch om in het juiste lokaal te geraken. Toen ze aanklopte en naar binnen ging begon haar hart harder te slaan. De leraar stelde haar voor aan de klas en vroeg of iemand haar al kende. Caroline stak haar hand op en wenkte haar zij kreeg ook de taak om Ninke wegwijs te maken op de school zowel in het hoofdgebouw als in het internaat.
Ninke ging naast haar zitten en probeerde de les mee te volgen maar dat was moeilijk met al die starende blikken op haar. Eindelijk middagpauze, Caroline ging naar buiten en stelde haar aan iedereen voor. Ninke had al rap door dat Caroline achtervolgd werd door een bende jongens ze vroeg haar er naar en Caroline antwoordde dat het niet haar fout was maar dat ze allemaal met haar willen daten. Omdat Caroline niet op internaat zat was Ninke alleen op haar eerste avond die bestond uit twee verplichtte uren studie en twee vrije uren waarbij ze aan sport kan doen. Ze maakte al snel vriendinnen in die vrije uren. Toen kwam er opeens een heel erg mooie jongen op haar af lopen. Ze vroeg haar af waarom.
Hallo, zei de mooie jongen , ik ben Lucas. Jij bent een vriendin van Caroline niet?
Ja dat ben ik waarom?
Ik wil haar graag beter leren kennen wilt jij is polsen bij caroline wat ze van me vind?
Ja hoor, ik zal ze het vragen.
Goed dank je. Zie je wel nog eens oké?
Oké.
De volgende morgen kwam ze Caroline tegen op de gang en ze vroeg het gewoon direct.
Carolines antwoord verbaasde haar: Ik vind dat wel een leuke jongen maar hij is niet echt mijn type.
Maar wat is je type dan?
Ja weet ik veel hij moet niet stoer zijn maar gevoelig en hij mag niet roken en niet achter me aan zitten zoals een hond.
Ah oké.
Toen ze verder liepen baar de rest kwam ze Lucas tegen.
Hij vroeg: en??
Ze zei dat je haar type niet bent.
En wat is haar type dan wel? Vroeg hij.
Een gevoelig iemand die niet achter haar aan loopt.als je wilt kan ik je helpen dat ze je toch opmerkt.
Oké anders zien we elkaar morgen in de studie.
Oké
De volgende dag stond hij haar op te wachten aan de studie.
Zo ,vroeg hij, wat moet ik doen?
Je zou vooral moeten proberen niet achter haar aan te lopen en niet zo stoer te doen. Antwoordde ik.
Oké ik zal het proberen. Ga je morgen mee naar de cinema dan kun je mij vertellen welke soort film ze graag ziet.
Ja oké maar morgen kan ik niet, dan heb ik voetbaltraining.
Oké wat dacht je van zaterdag middag?
Dan kan ik maar ik woon wel in Gent hè.
Ah dat is ook toevallig ik woon ook in Gent.
Oké we zien elkaar nog wel eens op school om verder af te spreken.
Oké
Zie je nog wel.
Ze kwamen elkaar nog een paar keer tegen.
Toen het zaterdag was hadden ze om 14 u afgesproken om dan een film te nemen die Caroline ook leuk zou vinden.
Ze hadden afgesproken aan het snoepkraam. Toen zij daar aankwam stond hij daar te wachten met zijn handen in zijn broekzakken.
Ze bleef even staan om haar zelf te herinneren dat hij verliefd was op Caroline.
Ze voelde een steek van jaloezie.
Ze bleef daar staan tot hij haar zag en haar wenkte.
Ze stapte op hem af en zei gedag.
Hij vroeg of ze iets wilde drinken.
Nee dank je had ze geantwoord ik heb geen dorst.
Oké zullen we dan maar een film gaan uitkiezen?
Jah goed idee welke film?
Wat dacht je van een thriller?
Oké dat vind ik leuk maar Caroline houdt daar niet van.
Jah maar ik ben hier nu met jou.
Ja dat is waar. Zullen we dan maar ?
Oké
Tijdens de film was ze er met haar gedachten niet bij ze zou waarschijnlijk niets meer kunnen vertellen wat er zich in het midden heeft afgespeeld het enige waaraan ze dacht is dat ze bij Lucas uit de buurt moest blijven omdat ze iets begon voor hem te voelen en dat is niet goed. Opeens kon ze er niet meer tegen en zei ze tegen hem dat hij helemaal klaar was voor Caroline.
Hij keek haar ongelovig aan en zei in zichzelf: verdomme net nu ik Ninke begin leuk te vinden zegt ze dat ik klaar ben voor caroline. Maar hij antwoord oké. Wat ga jij nu doen?
Ik ga nu naar huis de film is gedaan en dan laat ik me nooit meer aan je zien want ja ik heb al iemand en die is nu al jaloers hij zit nog op mijn oude school. Tot ziens Lucas!
Lucas bleef verbaasd achter. Hij vroeg zich af wat hij verkeerd gedaan heeft en hij wist zeker dat Ninke net tegen hem aan het liegen was.
Toen Ninke thuis kwam had ze een stuk of tien sms-jes van Caroline waarin ze schreef dat Lucas het heeft aangevraagd en dat ze na had gezegd.
Ninke wou dat ze blij kon zijn voor hun maar dat was niet het geval, en toen Carolien vroeg waarom dat ze niet zo enthousiast was antwoordde ze heel eerlijk dat zij iets voor Lucas was gaan voelen en dat het door haar kwam dat Lucas zo verandert is. Caroline reageerde boos omdat ze dacht dat Ninke hem van haar zou afpakken maar toen Ninke zei dat ze niet meer met hem zou omgaan was ze al minder boos.
De volgende dag was Ninke een wrak. Ze was de hele tijd boos op alles en iedereen en ze reageerde. Niet op de sms'jes van haar vriendinnen behalve dan dat een sms'je van Lucas waarop stond dat hij zich ofvroeg wat hij verkeerd had gedaan. Ze antwoordde het volgende: je hebt niets verkeerd gedaan. Ik wil gewoon niet tussen jou en je relatie staan. Succes met Caroline!!
Dan had ze haar gsm afgezet en was ze gaan voetballen met haar buurjongen.
Maandag, nu moest ze Lucas wel onder ogen komen.
Ook al wist ze dat Caroline en Lucas een koppel waren het kwam nog altijd hart aan toen ze ze zag zoenen. Ze bleef staan alsof ze aan de grond genageld was. Toen Caroline haar zag wenkte ze haar waardoor Lucas zich omdraaide naar haar en haar een glimlach stuurde.
In plaats daarvan maakte ze rechtsomkeer en liep ze naar buiten.
Ze spijbelde tot de middag. Toen ze aankwam op school werd ze door haar bezorgde vriendinnen ondervraagd. Ze kon het niet helpen. Ze begon te praten over Lucas en toen ze eenmaal begonnen was kon ze niet stoppen. Ninke wist echter niet dat Lucas al die tijd achter haar stond en alles gehoord had. toen ze zich omdraaide om naar haar locker te gaan was hij weg.
Ze opende haar locker en er viel een briefje uit.
Liefste Ninke
Ik heb het uitgemaakt met Caroline omdat ze uiteindelijk toch niet zo leuk was zoals jij.
Ik wist niet dat jij gevoelens voor mij had dus ik verstopte die van mij omdat ik dacht dat het maar een bevlieging was en dat het wel zou overgaan als ik samen was met Caroline.
Dat is dus niet zo...
Ik heb nog steeds gevoelens voor jou en ik vraag je om een tweede kans.
Ik wacht op je aan je kamer.
Je hoeft niet te komen.
XXX
Lucas
Ninke stond verbaasd naar dat papiertje te kijken, ze kon het gewoon niet geloven.
Toen vloog ze de trappen op naar haar kamer, daar stond hij met een rode roos in zijn hand en zijn haar door elkaar.
Ze vloog hem om de hals en kuste hem vol op de mond.
Jammer voor Lucas en ninke dat de rector door de gangen liep en hun betrapte.
Maar anders dan normaal gingen ze graag naar de strafstudie omdat ze samen waren en telkens als de leerkracht niet keek begonnen ze te zoenen.
Zo had Ninke toch haar prins gevonden