Verboden gevoelens (aangepast!)

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
Hankmoody
Nieuw
Nieuw

Het is zaterdagmiddag. De verse geur van koffie komt uit honderden kopjes koffie. Het lijkt wel of de koffie bonen vers gemalen zijn. Ik zit een beetje te dromen. Over wat ik vandaag nog allemaal moet doen. Moet ik nog het brood uitserveren moet ik vandaag nog de bar bij vullen allemaal verschillende dingen. Ik heb dat heel vaak, dat ik helemaal terug gekeerd ben in mezelf vol van concentratie om op mijn klote baantje goed te concentreren. Jonathan… Jonaathaaan!! He stumpert ga is aan het werk! Kom dan jonguh bam! Dat is Bram hij denkt weer eens grappig te zijn met zijn standaard New kids imitaties en zijn leuke manier van aan spreken echt collegiaal! Hij denkt dat hij alles is met zijn hockey kapsel maar eigenlijk is het maar een zielig persoontje. Die heel onzeker is over zichzelf. De zaal is mooi gevuld met koffie en thee en de mensen zijn allemaal een beetje met elkaar aan het praten. Ze hebben het naar hun zin. Nou ja naar hun zin ze hebben, ze hebben net afscheid genomen van een belangrijk persoon. Een koffie tafel voor 150 personen wat een rot werk al die kopjes bij schenken en niet lachen,geen goede middag zeggen. Ten strengste verboden. Hallo mevrouw lust u nog wat koffie? Ja meneer alstublieft mevrouw. Best aardige en sociale mensen allemaal. Lust u nog wat koffie meneer? Ja natuurlijk. Ik schenk de verse koffie in net gemalen uit de koffie molen. De koffie valt in het witte koffie kopje maar halverwege het kopje houd die op. Sorry meneer de kan is leeg. Ik zal hem even bij vullen, heeft u een momentje? Ja natuurlijk meneer doet u maar rustig aan u heeft het al druk genoeg. Dank u wel meneer! Wat een aardige man. Beter als gisteren toen de zaal nog vol zat op een bedrijfsfeest met allemaal zatte mensen Jezus! wat waren die vervelend. Loop je daar met een dienblad vol met bier rond, draait er een of andere sukkel om die het dienblad omstoot. Vervolgens vallen al de glazen op de grond en het bier stroomt alle kanten op dat het vervolgens zo glad word dat wanneer je de volgende keer over heen loopt je uitglijd en een nieuw dienblad met bier laat vallen.
De koffie stroomt in de ijzeren koffie kan en ik draai de dop er weer op. Ik vervolg mijn weg naar de zaal om naar de man te gaan. Meneer hier is uw koffie. Dank u wel, wat snel meneer. Ik lach vriendelijk en ik ga weer weg.

De zaal loopt langzaam leeg een iedereen condoleert de familie. Mijn best dikke bedrijfsleidster (die trouwens echt een eerste klas trut is) komt op me af lopen. Jonathan ik had een vraagje wil jij misschien vanavond werken? Sorry Sonja maar ik heb vanavond feest van mijn vriendin. Het feest waar ik al heel de week naar uit had gekeken. Gezellig met al haar vriendinnen en vrienden onder het genot van een lekker ijs koud biertje en een chipje. Praten over van alles en hoe het leven nu gaat? Van die feestjes zijn echt de beste.
Ik vul mijn werk briefje in de kok uit de keuken wat trouwens de beste collega van me is tapt een pilsje voor me. Wil je nu uitbetaald krijgen vraagt hij. Ja graag. Hij loopt naar de kassa en ik hoor het geluid van rinkelende muntjes. Elke week denk ik weer ik heb genoeg gewerkt ik denk dat mijn salaris best hoog is. Alsjeblieft zegt hij. Wat 62 euro denk ik bij mezelf. Wat een schijt salaris. Ik wil er eigenlijk iets van zeggen maar ja hij kan er niks aan doen de bedrijfsleidster eerste klas trut Sonja bepaalt dat. Nog een paar uurtjes en dan ben ik ook weer klaar. Dan ga ik lekker langs mijn blonde stoot op de bank liggen. Hij heeft trouwens een hele mooie vrouw blond haar en kinderjuffrouw. Echt een droom voor jonge vaders rond de 30 jaar. Die hun kindje altijd op komen halen na school en dan bijna kwijlend naar haar staan te kijken. Ik giet het laatste beetje van mijn nu inmiddels warm geworden biertje naar binnen. En zit het glas weer neer. He Michael tot de volgende keer hé. Is goed houdoe jongen! Ik trek mijn jas een loop naar buiten en spring op de fiets

Ik kom aan bij mijn huis. Zet mijn fiets in het gangetje en loop de tuin door. Tjonge jonge wat hebben wij een lelijke tuin daar moeten we echt iets aan doen gelukkig word die in de zomer verbouwd. Hee pap! Hee jongen hedde gebeurd? een ras echte Brabander en een hard werkende man waar ik heel veel respect voor heb. Ja 62 euro. Oh das netjes Jonge wa wilde eten? Vandaag heb ik echt zin in friet. Zullen we naar de Belgische friettent gaan in het dorp. Ja hoor de Belgische friettent in het dorp is bekend. Hij zit er nu 2 jaar en het is daar erg druk. De lekkere goud bruine friet met van die lekkere Belgische mayonaise heerlijk! Maar mijn gedachten worden snel onderbroken door mijn nog al vaak jammerende zusje. Paapp! Ik wil geen frietjes van die vieze friettent. Dan haal ik voor jou wel frietjes van de normaale friettent! Om dat moment komt mijn moeder aan lopen. Tevens een ras echte Bosschenaar en ook hard werkend om ons gezin draaiende te houden. En haar kinderen het beste te bezorgen. We gij bent gek da ge da doet! De typische Bossche zins opbouw da,ge,da best grappig als je daar over na denkt. Gij pakt ook gewoon friet van dun belg. Zullen we dan gaan pap vraag ik. Is goed jongen en we lopen naar de auto. Ik dol nog wat met mijn vader. En we stappen in de auto.
Aangekomen in het centrum van het dorpje Boxtel parkeren we op een betaald parkeer plek. Pap dit is betaald he. Ja da weet ik .En als je dadelijk een boete krijgt ,Niet zo mauwe jongen en hij loopt verder. We stappen de Belgische frietzaak binnen en ik ruik de geur van die lekkere frietjes heerlijk! He Jonathan hoor ik vanuit achter de balie. Hee! De beste vriendin van mijn geliefde staat er achter. Moet jij niet op het feest van je vriendin zijn? Jawel maar ik ga iets later was pas laat klaar met werken daarom. Oh oke! Mijn vader doet de bestelling en gaat daarna ook zitten. Ik moet echt naar de wc. Dan moet je vragen of je hier mag zij mijn vader. Nee man ik zie je zo wel bij de auto. Zonder dat mijn vader reageerde liep ik de frietzaak uit ik liep naar de open fietsen stalling waar ik na het stappen met een volle bier blaas ook altijd naar toe ga. Ik loop naar de auto en ik zie mijn vader met de volle friettassen aan komen. Mijn maag knort. Jezus wat heb ik een honger. We stappen in onze auto een blauwe Honda met mos aan de onderkant. Wij hebben echt een nieuwe auto nodig. Maar ja het geld groeit niet op onze rug. We komen thuis aan. Ik zet de zakkenfriet op het aanrecht. Ik ruik de geur van vers gebakken Belgische frietjes. Ik pak de friet uit de tas. Shit is die doos er vergeten mayonaise bij te doen! Pap er zit geen mayonaise bij! Godverdomme ik heb het nog gezegd. Ja dat klopt. Nou ja mayonaise hebben we thuis ook wel zeg ik. Ik spuit de mayonaise over de friet heen met in me gedachte dat ik het vanavond even tegen haar zal zeggen dat ze de mayonaise er vergeten bij is te doen. Ik ga zitten en neem een hap van de al zo heerlijke Belgische frietjes. Ik kijk op mijn horloge en ik schrik van de tijd. Shit ! Over 20 minuten moet ik er al zijn. Ik eet mijn friet snel op sprint naar boven en zet de douche aan. Ik trek mijn vieze werkkleding uit en spring onder de warme douche. Het warme water klets met veel geluid op de douche vloer. Ik pak de shampoo fles. Nee he mijn vader moet echt van mijn shampoo af blijven. Ik zeep me dan toch maar in met het beetje dat erin zit en spoel het snel af
Ik loop onze eiken houten trap op trek mijn kleding aan en doe in de haast er nog vlug even wat gel in. Doei pap doei mam. Waar slaap je vanavond ? vraagt mijn moeder. Ik blijf bij Femke slapen. Hoe laat komen jullie? Wij komen niet zo laat want ik moet morgen werken zegt me moeder. Oke dan zie ik jullie straks wel. Houdoe! Ik loop naar buiten met in me gedachten de vraag of me ouders zich wel zullen gedragen bij mijn schoon familie. Ik spring op de fiets van mijn moeder, niet op mijn oude gammele stations fiets waar je echt 3000 keer op moet trappen om vooruit willen te komen, en ik fiets aan.

Ik Kom bij mijn vriendin aan. Ik zet de fiets neer in het gangetje. Ik doe de keuken deur open en ik stap naar binnen. Ik kijk naar de witte tegel vloer die overloopt naar een soort kliklaminaat als je de woonkamer binnen loopt. Hee ! Zeggen mijn schoon ouder bende er al? Echt een standaard zinnetje dat ze altijd zeggen. Natuurlijk ben ik er dat zie je toch!! Ik hou me netjes. Ja Ik ben er Femke is ergens boven. Oke dan zal ik maar eens even boven gaan kijken. Ik loop verder de kamer in en zie allemaal bartafeltjes met bierviltjes erop en bakjes chips. Oh ik kan geen chips meer zien ik zit zo bom vol van die friet. Ik vervolg me weg naar boven en loop de krakende eikenhouten trap op naar boven. Hee schatje. Mijn vriendin is aan het bellen. Jezus! Wat ziet zij er vanavond lekker uit een kort leren jasje met een t-shirt /rock hoe je het ook mag noemen die net onder haar kont stopt ophoud. Ik ga op de bureau stoel zitten op haar kamer en kijk haar nog even na. Ze gaat op mijn schoot zitten. En geeft me een zacht kusje. Ik spreek je vanavond dan wel zegt ze door de telefoon. Doegg! Hee schatje wat ben je laat. Ja sorry we aten laat. Wat zie je er sexy uit. Laat me niet lachen ik zie der vandaag echt niet uit. Echt een typisch woordje van vrouwen eigenlijk bedoelen ze dan geef me is een complimentje dat vind ik leuk die aandacht. Jij bent echt de knapste die ik ken. Natuurlijk weer een typisch mannelijk antwoord. We worden onderbroken. De bel gaat. Tsjonge wat zijn ze vroeg. Mijn vriendin staat op en loopt naar beneneden de trap af. Wat heb ik een geluk zeg met een vriendin die zo lekker kont heeft.

De familie komt een voor een binnen vallen. En gaat zitten. Ik praat zo beetje met alle familie leden. Kei leuke mensen allemaal. De bel gaat Oh dat zullen mijn ouders denk ik zijn. Ik loop naar de keuken om wat te drinken voor mezelf te halen intussen tijd hebben me ouders zich aan iedereen voorgesteld en hebben ze minder kans om mij op vallend voor schut te zetten, dacht ik.
Ik ga langs me vader zitten. Die eigenlijk vrijwel gelijk contact gelegd had met mijn vriendins oom. Gelukkig ging dat goed en kwam ik er bijna niet tussen. De vrienden kwamen een voor een binnen en mijn vrienden ook. Echt allemaal originele cadeaus voor iemand die 16 word een drank fles een drank spel en het leukste van alles de handboeien en 25 condooms. Dat word een lange nacht zegt mijn vriendin. Ja zeker wel! Eigenlijk word het helemaal geen lange nacht want ze zal wel weer moe zijn of hoofdpijn hebben. Het typische vrouwen smoesje. Ik ga bij mijn vrienden staan die binnen een uur al flink aangeschoten zijn van al het bier dat ze naar achter gieten als ranja. Eigenlijk mag ik ze helemaal niks kwalijk nemen want dat doe ik zelf ook altijd. Ik ook voel hem al een beetje hangen. Het word later en later en de kamer word steeds warmer van al het menselijke zweet en de sigaretten rook. Ik wil een beetje uit de drukte stappen om het niet zo benauwd te hebben. Ik kijk een beetje om me heen en zie daar de vriendin van Femke uit de friettent staan. Een knappe jonge blonde meid van 17 die op het feest bijna niemand kent,En ook een beetje om haar heen zit te kijken. Ik loop er naar toe maar weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen nog 2 meter shit! Ik ben er bijna. Opeens schiet de mayonaise weer naar binnen. He! je bent de mayonaise vergeten. Wat een lullige openingszin ik zet mezelf echt voorschut hier. Haha echt stom van me . Maar dat is volgens mij niet mijn taak. Oh maakt niet uit hoor zeg ik het was maar een grapje. Gelukkig het gesprek is begonnen ik weet eigenlijk nooit waar ik mee moet beginnen te praten. De hele avond hebben we het over de meest onzinnige dingen en komen we erachter dat we best veel gemeen hebben. Dezelfde interesses, De zelfde nutteloze opmerkingen, en dezelfde humor. Moet je misschien nog iets te drinken? vraag ik aan haar. Ja ik zou nog wel een wijntje lusten. Oke dan haal ik die toch gewoon even. Ik kijk haar aan en zij mij. Opeens kreeg ik een raar gevoel een gevoel van blijdschap en vreugde. Ik schrok ervan en liep snel door naar de keuken. Zij voelde ook iets dat weet ik zeker. Ik was zo in mezelf gekeerd dat ik schrok van mijn vriendin. Schat heb je het gezellig. Jezus man laat me niet zo schrikken. Haha sorry hoor. Maakt niet uit kan jij ook niet weten dat ik zo ver in gedachten was. Ik pak de wijn en schenk de wijn in het mooi gevormde kristallen wijnglas. Ik vervolg mijn weg naar de woonkamer om de wijn naar Nienke te brengen. Dankjewel en ze lacht heel uitdagend en lief naar me. Ik lach terug. Wat is er mis met me? Wat ben ik in godsnaam aan het doen? Aan het sjansen met een vriendin van mijn vriendin Doe normaal Jonathan! Ik zet mijn flesje bier op de bartafel neer en ik leg mijn hand ernaast neer. Ze legt haar hand nog geen 2 cm van mijn hand neer op de witte bartafel. Telkens staart ze mij aan met haar uitdagende blauwe ogen. En haar blonde haren. De gespreken gaan dieper en dieper. Volgens mij vallen ik en Femke op de zelfde types gevolgd door een dikke knipoog. Shit zeg! Ik vind een van de beste vriendin van mij vriendin leuk en ik weet zeker dat zij precies hetzelfde denkt. Ze is inmiddels omgeschakeld van wijn naar rosé bier en sluit sensueel haar lippen om het flesje en neemt een slok. Terwijl ik er even tussen uit geglipt ben om met mijn vrienden te praten blijft ze toch heel de tijd met haar uitdagende en stiekeme blik naar me kijken. Ik pak een sigaret in steek die op. Ze komt naar me toe gelopen. Je moet me nu echt niet gaan verleiden met die sigaret. Hoezo met je er een dan? Nee ik ben pas gestopt. Ik sta met haar te praten en er komt een andere vriendin van Femke en Nienke aan lopen. Zo jullie kunnen het wel goed vinden he? Haha ja hoor wij zijn beste vrienden. Zegt Nienke waarop de vriendin van Femke en Nienke antwoord misschien wel meer dan vrienden. Tegelijk toen ze dat zij nam ik een slok ik stikte bijna in mijn koude biertje. Ik ga nu echt niet door die lelijke trol betrapt worden dacht ik . Ik antwoorden: haha jij bent gek. Nienke moest ook lachen en zegt nee hoor natuurlijk niet. En weer keek ze met een uitdagende blik naar me en dit keer gaf ze me een knipgoog. Haha was maar een grapje van me hoor ! Maar ik ga weer even daar heen. Nog een fijne avond he ! Ja jij ook!
Even later ga ik langs Nienke zitten. Op dit moment kon ik mezelf niet meer inhouden en pakte ik haar hand vast. Die uitdagende blikken waren mij te veel geworden. Dit kunne we echt niet maken zeg ik. Vind ik ook antwoord Nienke. Maar toch bleef ze uitdagend kijken. Als Femke dit te weten komt is het echt oorlog tussen ons en is onze vriendschap voorbij. Je moet echt je mond houden vervolgt ze. Ja antwoord ik dat zal ik ook zeker doen anders slaap ik vanavond buiten en dan denk ik dat het ook zo voorbij is. Jullie hebben het wel heel gezellig he!! Shit! Haha ja schat ik ben gezellig met je vriendin aan het praten. Zonder dat me vriendin het merkt geeft Nienke me een dikke vette en geile knipoog die elke man zo graag wilt krijgen vervolgt door een uitdagende blik alsof het lijkt dat heel je wereld op zijn kop staat. Ik moet nog oppassen haha zegt mijn vriendin voor de grap. Ik ga nog even kijken bij de andere mensen schat. Ja is goed. Zo dat was kantje boord zegt Nienke. Zeg dat wel ik weet zeker dat je morgen niet meer weet wat je allemaal hebt gedaan zeg ik tegen haar. Echtwel, ik vergeet niks! Dan weet ik een goed idee. Ik stuur je morgen de letter N van niet door vertellen via hyves. Als jij het dan terug stuurt weet ik dat je precies hetzelfde weet als ik. Dat doen we ik geef haar een hand maar laat niet los we kijken elkaar diep in de ogen aan. Zoenen of niet? Het duurde te lang. Ik ben naar huis zegt Nienke. Oh… ja …uuhhm.. is goed ik laat je wel even uit. Doei Femke ik ben weg!. Ik loop wel even mee! Ze trekt haar jas aan ze loopt langs me en raakt me hand expres nog aan. Doei Aron…. Ze fietst weg en ik en mijn vriendin zwaaien haar uit. Ik kijk nog om en zei ook ze zwaait en ik doe precies hetzelfde. Ik had me nog nooit zo goed gevoeld als op dat moment. Shit!! Ik vind haar echt leuk.
Ik vervolg mijn weg naar binnen. 1 biertje de 2de ……. 10de……….15de………. en toen ging het licht uit.

Drilboor!!! Drilboor!!! Drilllbooorr! Zo voelt het op het moment. Het was gezellig man gisteren. Nick een goede vriend van me waar ik alles aan kan vertellen en de diepste geheimen van me weet. Nick ziet dat er iets niet lekker zit. Jonathan wat is er aan de hand. Niks er is niks zeg ik snel uit reactie. Ik ken je nu zo lang en ik weet echt wel als er iets is jonathan. Ik zwijg even maar gooi het er dan snel uit. Ik vin de beste vriendin van Femke leuk en zij vind mij ook leuk. Wat??!! Ik weet het. Het is schandalig maar het is niet anders. Het moest zo zijn ik moest haar ontmoeten het is gewoon lotsbestemming we passen zo perfect bij elkaar dezelfde gedachtes en dezelfde humor en nog veel meer. Mag ik even op je computer? Ja natuurlijk. Ik log in op hyves en dacht bij mezelf. Dit is het moment van de waarheid nu krijg ik een bevestiging of het niet allemaal gewoon aan de drank lag. Ik opende me inbox vol spanning. Ik heb nog nooit zo erg moeite gehad om me inbox te openen. En zag daar inderdaad het fel begeerde mailtje met de letter N. Neeeee!! Shit dit ga je niet menen zei ik hard op. Nick kwam aanrennen. Wat ?? Neeee! Je bent zo de lul he!. Ik stuur terug dat het misschien binnenkort slim is om een keer te gaan praten. Ze gaat er mee akkoord we wisselen nummers uit en de sms’jes waren zo leuk en lief ik leek wel een kind van 10 die net in de snoep winkel stapte en alles mocht kopen wat hij wou. Het begon te koken en te koken van binnen ik werd verliefder en verliefder en dat allemaal in een korte tijd hoe kan dit. De pikante lieve sms’jes na elkaar zonder het erg te vinden. Ik hoorde mijn telefoon vibreren op de glazen tafel bij mijn vriend binnen. Ik loop naar mijn telefoon toe over de krakende houten kliklaminaat vloer. Ik pak mijn telefoon en opende het smsje:
Maandag middag in het bos Sparrenrijk? Ik dacht dat dat mischien wel de beste plek is omdat niemand ons daar kon zien.
Zonder na te denken stuurde ik een sms je terug met de text:
is goed 4 uur xxxx .
Shit ik had een afspraak ! Dit is zo verboden terrein!

Het piepende geluid van de wissels van de trein rails. Het is maandag middag 3 uur. Een uurtje voor mijn afspraak met Nienke. De spanning giert mij door mijn lijf. Zou ze me kussen? Aan de ene kant zou ik dat wel willen maar aan de andere kant het is de beste vriendin van Femke dat kan ik niet maken. Wat ik nu doe afspreken in een bos waar niemand ons kan vinden is al een overtreding van de zogenaamde liefdes en relatie wet. De gedachte erachter, de gedachte dat ik verliefd ben op haar beste vriendin is bijna onbegrijpelijk, een droom. Maar als ik mijn ogen dan weer langzaam open merk ik gewoon simpel weg dat het kei harde realiteit is en niet ales een boek of een film of een zachte droom is. De trein stopt door de krakende trein speakers klinkt een vrouwen stem: Station Boxtel Station Boxtel. Ik sta op met een zucht pak ik mijn tas en loop de trein uit. Ik spring op mijn krakende stations fiets en fiets van het treinstation weg. Ik kijk nog even achterom om te kijken hoe laat het is. Kwart voor 4 ik moet nog op schieten.

Ik rij het bospad in de bladeren schieten onder mijn dunne fietsbanden uit en het gekraak van takken hoor je duidelijk. Ik kom aan in een speeltuintje midden in het bos. Zo verlaten als de Sahara en ideaal voor kinderlokkers en pedofielen. Ik gooi mijn fiets tegen een boom en ga op het bankje zitten. Ik kijk op de klok van mijn telefoon. Nog 10 minuten. Ik pak een sigaret en steek hem aan ik ga achter hangen en blaas de rook van de al zo heerlijke stressontnemende sigaret langzaam uit. Volgens mij heb ik dit weekend echt 5 pakjes gerookt voor de stress van vandaag. Ik kijk naar rechts en zie daar iemand aan komen. Ik maak snel mijn sigaret uit en pak een pepermuntje die ik op school gekocht had om niet uit mijn bek te stinken. Daar komt ze aan lopen het moment waar ik heel het weekend naar het uitgekeken. Ze lacht. Ik begroet haar. Waar zullen we naartoe lopen? Vraag ik. Maakt mij niet uit. Zullen we daar dadelijk dat bospad in lopen? Ja is goed doen we!
We hebben het gezellig en lachen veel maar dan komt het er toch uit. Ik weet niet of ik dit wel kan. Ik heb nog een relatie en ik hou nog wel van hem en die wil ik nog zien te redden zegt Nienke. Mijn hoop zakte onder mijn voeten weg. Maar wist eigenlijk ook wel dat het niet zou werken. Je hebt gelijk het kan niet en als we dit doorzetten dan worden we door iedereen uitgekotst. Dit kan niet het vriendje met de beste vriendin van zijn vriendin dit is onmogelijk. Maar mijn gevoel word er niet minder op ik zal je altijd heel leuk blijven vinden. Ik jou ook echt waar! maar ik kan niet het spijt me. Ze komt op me af. Dan toch nog misschien die laatste afscheid zoen? Maar ze gaat me al snel voorbij en die laatste afscheid zoen verandert in een lieve en brave knuffel. Dit was het dan. Ik denk het wel zeg ik. We kijken elkaar allebei lang aan zonder iets te zeggen. ik moet maar eens gaan. Ja is goed. Ik pak mijn fiets. Nou ik zie je nog wel. Ik fiets aan en rij over het lange bospad. ik kijk nog eens om naar haar. Ze loopt weg in de verte. De mooie blonde haren verdwijnen en ze is uit het zicht.

Ik zit achter mijn laptop dit verhaal uit te werken. Met de gedachte dat ik haar nog elke dag tegen kom in het dorp, op de fiets , en in de friettent. En dan bij mezelf denk als ik haar tegenkom. Wat had het mooi kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Hankmoody op 10 feb 2011 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Tjeez, wat komen er veel nieuwe mensen bij de laatste tijd. Maar dat is juist gezellig :D Ook voor jou: welkom op de site! Als je wilt kun je jezelf voorstellen in het voorsteltopic: http://onlineverhalen.nl/viewforum.php?f=15
Ik moet zeggen dat ik je verhaal niet uit heb gelezen, mijn hoofd is nu een beetje vol, maar er lijkt geen einde aan te komen. Als je je verhaal opdeelt in alinea's is het veel makkelijker door te lezen. Ook maak je geen gebruik van dialogen waardoor het verhaal heel onoverzichtelijk wordt. Ik zal even een voorbeeld gevan:
"Hallo, ik zal mezelf even voorstellen," zei ik beleefd en stak mijn hand uit.
Dat mis ik in je verhaal. Nu wordt het een grote brok tekst terwijl je je personages toch wel laat spreken. Oja, als iemand anders begint te praten hoort dat op een nieuwe regel ;)
Haha, ik moest wel lachen om de New Kids verwijzing. Mijn broertje is er een tijdje ontzettend fan van geweest en ik heb alles al voorbij horen komen^^kom je trouwens uit BRabant?
En je hebt een mooie naam gekozen voor je hoofdpersoon :P is mijn lievelingsnaam voor jongens en ik heb in mijn verhaal de hoofdpersoon ook zo genoemd^^
Oja het leest fijner weg als je alle getallen behalve jaartallen voluit schrijft. GEtallen onder de tien sowieso, maar het liefst de rest ook ;)
En probeer wat vaker op enter te drukken en een nieuwe alinea te beginnen. Dat maakt de tekst wat overzichtelijker. Ik zal het morgen even nog een keer doorlezen en dan feedback op de inhoud geven. Ach ja, natuurlijk alleen als jij het ook wilt ;)
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”