Mannenstem

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Hankmoody
Nieuw
Nieuw

Acht uur s’morgens mijn irritante wekker van mijn telefoon gaat af. Ik rek mezelf uit in mijn ruime 2 persoons bed. Zal ik gewoon blijven liggen en gewoon niet naar college toe gaan? Ik ging toch maar gewoon uit bed en trok mijn kleding aan die ik de avond van te voren al klaar had gelegd net zo als mijn brood en mijn boeken. Dat doe ik altijd omdat ik s’ochtends te chagrijnig ben om dat allemaal te doen. Het enigste wat ik dan hoef te doen is mijn haren met gel,deodorant op doen,Tandenpoetsen,en wat drinken. Eten doe ik altijd pas om elf uur want omdat s’ochtends om acht uur geen hap naar binnen krijg. Ik ga voor de spiegel staan en pak mijn kam. Shit! Ik laat mijn kam achter het kastje vallen. Dat heb ik nu altijd van die slome ochtend acties die altijd veel te veel tijd kosten terwijl ik altijd moet haasten om mijn trein te halen. Ik schuif het kastje naar voren. En zie de bruine kam liggen. Daarnaast lag iets. Het leek wel op een klein wit papiertje.

Ik pakte de kam en het witte papiertje ter grote van een pinpas. Ik draaide het papiertje om. Het was geen papiertje het was een foto. Een witte vage flits komt er voor mijn beeld. Ik hoor stemmen die langzaam duidelijker worden. Er komt beeld. Een groot weiland met een bankje. Een jong stelletje zit op het bankje allebei in tranen. Ze praten zachtjes. ‘’ Het gaat niet meer we kunnen zo niet verder gaan’’ zegt het meisje met lange bruine haren en sprekende ogen. De jongen barst in tranen uit en wil het maar niet begrijpen ‘’ Waarom zo onverwachts’’ Zegt de jongen. Het beeld vervaagt weer en ik hoor vervelende telefoongesprekken. Het enigste wat ik hoorde was ‘’Hoezo alweer iemand anders waarom doe je me dit aan!. Deze stem , Deze wanhopige en verdrietige stem. Was een mannenstem.

Het gepiep van de treinwissels maken me wakker. Het is kwart over acht en ik ben bijna op school. Ik voel mijn telefoon in mij zak vibreren. Ik pak hem uit mijn spijker jeans en open het smsje van Jacky mijn vriendin.

Van: Jacky
Tijd: 08:16

Heey schatjee !
Lekker geslapen? Ik niet ik heb heel
De nacht wakker gelegen want ik miste je zo!
Veel succes op college en ik zie je straks!
Xxx Ik hou van je zoveel!!!

Ik lachte en stopte mijn telefoon terug in mijn zak. Van achter me hoorde ik een stem. ‘’Marc!!’’ Ik draaide me om, en zag daar mijn beste vriend Dave aan komen fietsen. ‘’ Stap achterop ! Anders is het zo ver lopen’’ Ik moest lachen en ik antwoorden’’op die oude stations fiets van je? Dat houd dat gammele ding niet. Stap nou maar gewoon op ! ‘’Oke…oke.. ik kom al.

We komen de school binnen en ik en Dave lopen samen naar de kluisjes om onze spullen te pakken. In de hoek staat Sophie. Aan de andere kant staat Annemiek. Eigenlijk meisjes die mij allemaal willen hebben. Ik weet van mezelf dat ik best knap ben en dat geeft dan ook een enorme eigendunk. Ik bedoel ik heb een leuke kop, Ik ben bij de mode, en ben best wel een charmeur. Ik lach vriendelijk en uitdagend naar beide dames. En dat doen ze terug. Ik ben eigenlijk altijd wel aan het sjansen ook al heb ik een vriendin. Ik vind dat dat wel kan. Dat is eigenlijk het standaard zinnetje dat ik me dan altijd in prent. Maar ik weet dat ik me negen van de tien keer niet kan inhouden wat tevens een super slechte eigenschap is. Ik weet dat ik een vriendin heb die super veel om me geeft . Maar toch moet ik altijd die T*ring lijer zijn die altijd net een stapje te ver gaat.

College begint, En ik ga voor aan de klas zitten bij de deur. Vanuit het raam kan ik een andere klas zien. Met de mooie blonde lekkere stoot een klas lager, die mij ook wel ziet zitten. Ze lacht uitdagend naar mij en zwaait naar mij. Dave had het gezien. ‘’hoe krijg je het voor elkaar? Je hebt een vriendin en nog zoveel vrouwen. Viezerik die je bent’’ . Terwijl hij eigenlijk niks moet zeggen omdat hij altijd precies hetzelfde doet. De les word saaier en saaier. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. En voel de kou gewoon van het koude college tafeltje af komen. Ik begin in beetje in te kakken. Tot dat ik mijn telefoon voel trillen in mijn broekzak. Ik kijk op mijn display. Een sms’je van Linda.

Van: Linda
Tijd: 11:55

Hee!
12 uur op de gang bij de wc’s
Ik wil je spreken ik mis je stem.
Xxx

Meneer is het goed als ik even naar de wc ga? Ja hoor dat is prima. Ik zie vanuit mijn ooghoeken dave jaloers kijken. Het meisje waar hij mee bezig was maar uit eindelijk voor mij is gevallen. Ook al had ik een vriendin. Ik loop door de lange gang. Die wel wat weg heeft van een lange saaie ziekenhuis gang. Ik kom aan bij de wc’s en daar staat ze al . De lekkere blonde stoot met een mooi figuurtje. Daarmee bedoel ik gewoon dikke tieten en een mooie en lekkere kont. ‘’Heey ik wist dat je zou komen.’’ Ja dat klopt als ik een afspraak maak met een knappe meid dan zou ik gek zijn om hem niet na te komen. Wat tevens een super verleidelijke opmerking was waar ik zeker punten mee zou scoren. ‘’ Ik ga maar weer eens anders heb ik dadelijk een probleem met de leraar. Ze kijkt me aan en ik haar voor we het wisten stonden we uitgebreid te zoenen op de gang. Opeens begon het weer wit te worden voor me ogen. Opeens zag ik het beeld van mijn vriendin voor me huilend en diep gekwetst,Bedrogen een spelletje met degene gespeeld die heel de leven voor me gaf. Op dat moment hoorde ik een stem. Een stem diep van binnen. Wie was die stem ? Wie is die stem die deze duidelijke verklaring gaf: Liefde is jaloers maken en bedriegen. Je hebt geen vertrouwen meer in liefde! Die stem , Die stem die me zo bekend voor kwam.

Opeens wist ik het! Het was een mannenstem, De stem die ik vanmorgen ook al gehoord had. Die mannenstem.

Was ik zelf!
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”