Films

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
marly
Typmachine
Typmachine

Aangezien Mirry en ik het net hadden over het kijken van films vroeg ik mij af welke film jullie als laatste gezien hebben en of dit wel of geen aanrader was.

De laatste die ik in de bios gezien heb was The Tourist. Best wel een geinige film. Een beetje een, naja, dat zal ik hier maar niet zeggen :P

Verder is de laatste film die ik op tv heb gezien Apollo 13 geweest. Niet echt iets wat ik uit mijzelf zou gaan kijken maar wel interessant om te zien hoe dat vroeger ging.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Haha!

De laatste die ik heb gezien in de bios was ook The Tourist XD Het was best wel een mindfuck! Als je vanaf het begin al oplet, dan valt het meteen op! Ik heb er laatst echter een rare fout in ontdekt en dat is best wel jammer! Ik denk dat als ze die ook rechtgetrokken hadden dat het echt een total mindmelt geweest was!

Daarna heb ik nog Cars gezien op tv! Geinig! En gisteren had ik een film middag met mezelf! Toen heb ik 17 again (viel tegen) 10 things i hate about you (classic!) sky high (ow warren peace laat me zo van de bank glijden!) en bolt gekeken! I just LOVE Rhino! En z'n bal XD
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
marly
Typmachine
Typmachine

Welke fout? En wat heb je ontdekt? Iets dat ik nog niet wist want verder ben ik het dus met je eens.

Heb laatst trouwens ook nog my sisters keeper gekeken. Beetje een sentimentele film en vond het nogal apart dat een 10 jarige (geloof ik) haar ouders voor de rechter kan slepen.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Die droom die erin zit, als ze Frank mee heeft genomen naar haar hotelkamer! Als je dan het einde erbij rekent, dan klopt het dus niet vanwege het gezicht in de droom! Maar goed, ik denk dat je daar ook echt over na moet denken, wil het opvallen. Ik ben nu eenmaal van de domme feiten, dus het is echt iets dat mij opvalt.
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ik heb wel een paar titels:
  • Inception (GENIAAL!)
  • The Dark Knight (Meesterlijk)
  • Memento
  • The Shawshank Redemption
  • Black Swan
  • The King's speech
Dat is zo ongeveer mijn lijstje van favoriete films aller tijden. Heb nog wel goede films gezien, maar dit zijn toch wel mijn favorieten.

Wat nu in de bios draait is allemaal allemaal troep. Een aantal remakes... daar moet ik al niets van hebben! Dan nog wat goedkope verhaaltjes en goedkoop amusement, doe mij dan maar een film als the Godfather of iets dergelijks.
Why are you so frightened? Have you no faith?
marly
Typmachine
Typmachine

Black swan draait nu anders wel in de bioscoop hoor :)
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

In sommige bioscopen Inception ook nog en the king' speech draait ook pas....
marly
Typmachine
Typmachine

Behalve the Shawshank Redemption zijn de films die je noemt nog helemaal niet zo oud hoor. De oudste na de eerstgenoemde komt geloof ik uit 2000 en de rest is van het laatste jaar of laatste twee jaar. Dus zoveel troep draait er helemaal niet in de bios.
Afbeelding
Frelunior
Potlood
Potlood

Laatste film die ik gezien heb is Enemies At the Gates. Mooie film, en een aanrader voor iedereen die intresse heeft in de tweede wereldoorlog of Stalingrad. Daarbij zien de sniperscenes er echt mooi uit, net als de effecten. Daarnaast geeft het een goed beeld weer van de oorlog in Stalingrad en het keerpunt hiervan.
Terug op OV!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Geen enkele van bovenstaande films door mij genoemd draaien hier nog in de bios. Ik ben nu eenmaal geen voorstander van die commerciële brol. Het betekend niet dat als een film vorig jaar in de bios draaide dat ik die ook bedoelde he :p Ik had het over de films die momenteel in de bios draaien. (Dus het schema dat ik nu in handen heb, het kan natuurlijk dat Inception nog ergens draait, maar hier althans niet.) Hier is Black Swan en de King's speech al uit de bios.
marly
Typmachine
Typmachine

Hoelang draaien films bij jullie dan? Want hier is hij nog maar iets van twee weken geleden in première gegaan.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Misschien is hij een belg? Die hebben andere releasedata natuurlijk... Zo weet ik dat Tangled in Engeland pas ging draaien toen wij naar de bios gingen, toen was hij bij ons er al weer uit. Dat wist Xuraz met te vertellen... Overigens ging het toch niet alleen om films uit de bios? Het ging om films die je onlangs gezien had?
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Euh... De laatste film die ik heb gezien, is volgens mij Pirates of the Caribbean voor de drieduizendste keer.

En daarvoor Harry Potter 7. Heb 'm inmiddels drie keer in de bioscoop gezien.
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Welke imke? Het deel dat ik altijd over za galm was laatst op tv XD "i've got a jar of dirt! i've got a jar of dirt! And guess what's inside it!" XD
marly
Typmachine
Typmachine

Die is inderdaad goed:P Is en blijft een goede acteur en hoop nog veel meer films van hem te mogen zien.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Johnny is super! Uit de jongere generatie komen niet echt talenten meer naar boven, dat is best teleurstellen al met al... Zo'n acteur waar je alles van wil zien, die telkens nieuwe facetten aan zichzelf ontdekt en niet schroomt voor een beetje zelfspot. Echt, daar zijn we met Heath Ledger echt een goede aan verloren!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Alle drie achter elkaar? (A)

Hebben jullie de trailer voor PotC al gezien?
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Nope nog niet. Word hij een beetje leuk? Vraag me af hoe lang ze ermee door zullen gaan!
marly
Typmachine
Typmachine

Dit zou de laatste worden geloof ik. De andere twee spelen er niet eens in mee als ik het goed gehoord heb. Volgens mij heb ik wel een voorstukje gezien maar dat weet ik niet meer zeker. Wil hem wel zien maar niet in de bios. Ze werden namelijk niet veel beter na het eerste deel. Alleen Jack Sparrow bleef even geniaal.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Imke! Postem!!! :P like [ youtube ] linkje hier [/ youtube] Dan kan ik hem kijken als ik morgen WEL een redelijk geluid kan hebben XD Give et to meh! Cauz me likez!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Link

There you go! Hij is echt geweldig!
Orlando Bloom en Keira Knightley spelen er inderdaad niet meer in mee, wat erg jammer is. Maar nu speelt Penélope Cruz erin mee. En Geoffrey Rush zit er nog steeds in! En Keith Richards! *hyper*

"How is it we're gonna never meet without you pointing something at me?"
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

XD Bloody briljant imke!

'there should be a captain in there somewhere...' hihi! Geweldig! Nu nog uitzoeken of ze hem ook als een niet 3d gaan tonen!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ik vond de eerst pirates film heel goed. Ik heb onlangs een lezing over die film gehoord en daarin lieten ze zien dat er gedeeltes waren die gebaseerd waren op oude piraten films.

Wat ik vooral mooi vind aan de eerste pirates film is de voorstellingsscene van sparrow. Die scene zegt zoveel over het personage zonder ook maar iets te zeggen: beelden zeggen meer dan woorden.

Zo heb je ook een scene in de nieuwe harry potter: de dans scene van harry en Hermelien. Ook uitmuntend.
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Well god really didn't intend for him to be a ballroom dancer, that I'll give you...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik ben vandaag met twee vriendinnen naar Chalet Girl geweest en het is echt een klassieke romcom. Alles is zo ontzettend voorspelbaar en het einde is zo suikerzoet dat je tanden bijna kapot springen als je het ziet. Maar het is wel een leuke film als je er niet over na wilt denken en je alleen maar wilt ontspannen. De hoofdpersoon, Kim, maakt met haar ironische en sarcastische opmerkingen heel wat goed.
Maar de film waar ik echt naartoe wil is Black Swan. Een vriendin zei dat het echt een aanrader was, maar wel een hele zware film. Dat je echt ziet hoe ze krankzinnig wordt en dat dat best wel confronterend is. Nu moet ik nog iemand zien te vinden die met me meegaat :? Niet iedereen wil zo'n heftige film zien.
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik wilmee! wil hem zoo graag zien :P Ikvind haar als actrice echt super goed. In brothers was ze goed in V for vendetta was ze goed.

My sisters keeper vind ik ook echt een geweldige filmm,, het verhaal isecht goed in elkaar gezet vind ik. Voor mij een echte tranetrekker. Nu wil ik Lovely Bones ook nog grag zien, iemand daar een mening over?
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
marly
Typmachine
Typmachine

Vond my sisters keeper een beetje ongeloofwaardig gezien een 10-jarige haar ouders voor de rechter sleept. Ook een beetje voorspelbaar dus geen tranentrekker voor mij.

The lovely bones vond ik minder goed dan ik had verwacht. Het is ook allemaal een beetje voorspelbaar en wat vaag. Ze ziet alles vanaf een tussenwereld en dat is op zich wel grappig om te zien. Toch zou ik hem niet nog een keer kijken. Zo boeiend vond ik hem dan weer niet.
Afbeelding
Elice*
Balpen
Balpen

- Dawn of the Dead: the remake
- Easy A
- The Breakfast club (Klassieker!)
- The Omen
- Cloudy with a chance of meatballs
- Love and other drugs
- Megamind

Wow. Ik heb echt een gevarieerde filmweek gehad (en ervan genoten!).
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
KillingTime
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik ben gister naar Drive Angry geweest samen met mijn broer. Het is een hele stoere mannenfilm waarin alles moet ontploffen. Echt een film voor mij dus :huh vind het wel knap dat Nicolas Cage tientallen mannen die de kamer bestormen kan doodschieten terwijl hij seks heeft met een cowgirl... het is een aparte film, laat ik het daar op houden
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik heb pas A clockwork orange gekeken.
Wat een stoere film zeg!!
Tenminste niet zo'n overdreven Hollywoodfilm. Een film met een mooie stijl en een leuk verhaal.
Mijn vriend had hem aangeraden, maar wist niet of ik hem wel leuk zou vinden. Achja, ik vind hem mooi in elkaar zitten. En dat ze andere woorden gebruiken (Russische woorden) Begint het een soort eigen leven te krijgen.

Ook heb ik The big Lebowski gekeken, ook een leuke film waar allemaal vreemde dingen in gebeuren. Leuke karakters. Ook een super leuke film. Wat de hoofdpersoon meemaakt hoop je zelf nooit mee te maken.
(Niet dat het heel erg is;) )
Weer geen standaard Hollywoodfilm. Maar daar hou ik wel van, weer eens wat anders X3
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Desser flower gezie, geen spanings film maar eenwaargebeurd verhaal. het uiteindelijke onderwerp vande film is vrij heftig maar pas op het eind vond ik de filmm ook wat heftiger worden. Toch vond ik het wel een goede filmikweet niet hethad wel iets mar het boek lijkt me beter.
Babette<3.
Balpen
Balpen

Als je van zielige films (met Robert Pattinson *wenkbrauwwiebel*) houdt... REMEMBER ME.

Link

-Whaha, mijn oneshot 'beslissing' is erop gebaseerd gheghe.-
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

al honderd keer gezien :P whahaha vond het einde zo kut :( heb echt met grote ogen staan kijken van WTF!!! NEE NEEE NEEEEE!!!

hahah wilde die film uitschrijven lijkt me geweldig gaaf omd at verhaal gewoon te lezen.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

@Ruka: A Orange clockwork (van Kubrick) is echt een geweldige film! Is overigens naar een boek gemaakt: "Boze jongens" in het Nederlands!

Remember me... pfff. Vond er eerlijk gezegd echt niets aan. Het zal voornamelijk met mijn haat voor Pattinson te maken hebben. Doordat jullie allemaal wegzwijmelen, merken jullie niet op dat die totaal niet kan acteren :p

Pas geleden American Beauty opnieuw gezien, blijft steengoed! Ook le fabeleux destin d'Amelie Poulain is een erg leuke, maar vooral goede film! Zeker twee aanraders, net als A Orange Clockwork en the Big Lebowski (vond ik ook een goede film!)!
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Niet iedereen zwijmelt weg voor pattinson, patrick ;)

Mijn laatste film... ik geloof dat die just married was.
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Babette<3.
Balpen
Balpen

@ Patrick,
Ik moet toegeven, soms kan hij echt niet acteren (en dat van iemand die wegzwijmelt bij pattinson, gheghe.),
Maar dat heb ik ook met Twilight ;D.
Zeker deel twee is echt gewoon schaamtelijk gefilmd (en niet omdat Pattinson driekwart van de film weg is, maar omdat het echt gewoon heel slecht is verfilmd.)

Misery. Kheb net een stukje gezien, nou... ik hou niet zo van horrorfilms...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

haha nou van patterson pof pattison xD kan zijn naam niet eens type zwijmelde ik al niet meer van toen ik hem half naakt zag.. iel l wat een scharminkel xD Maar ik vind de film nog steeds goed remember me :P
Babette<3.
Balpen
Balpen

REMEMBER ME ! Serieus, ik moest echt janken aan het einde. Ik heb die film zeven keer gezien nu, en nog steeds huil ik...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
marly
Typmachine
Typmachine

Ik heb de laatste maanden toch alweer behoorlijk wat films gezien maar de meesten zijn hier niet eens genoemd:) Een groot deel ervan heb ik in de bios gezien.

- Sonny boy (heel mooie film)
- Scream 4 (erg voorspelbaar)
- Red riding hood (te voorspelbaar)
- Hall pass (wel komisch)
- The brothers Grimm (sprookjesachtig wel wel grappig hier en daar)
- Mothers day (inderdaad niet meer waard dan de 6 die hij gekregen heeft)
- Tropic thunder (mooie film, leuk in elkaar gezet)

Maar bij dat lijstje blijft het voorlopig even denk ik:) Andere dingen gaan voor.
Afbeelding
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hall pass, die heb ik ook laatst nog in de bios gezien. Ik vond hem heel grappig, hoewel er soms echt hele lage humor inzat. Maar leuke hersenloze film met een mooie boodschap.
En the brothers Grimm, ook leuk! Wel een beetje voorspelbare verhaallijn, maar inderdaad sprookjesachtig en een tikkeltje eng en dat maakt al veel goed.

Mijn laatste film was Something Borrowed, met de Lady's night in de zienbioscoop. Gezellig met vriendinnen heen geweest, echt een romkom :P maar wel leuk om gewoon te zien. Niet echt hoogstaand verhaal, maar dat hoeft niet altijd^^

Iemand trouwens Fight Club gezien? Ik heb nog altijd het idee dat daar iets niet helemaal klopt in het plot. Maar dat zal wss aan mij liggen :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jap gezien en mensen dat verhaal is ingewikkeld ik weet ook nog steeds niet of het plot helemaal klopt, had ook steeds het gevoel dat er iets miste.. maarja dat hij dat ene schot overleefde is ook niet zo logisch op het einde xd
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ik heb Fight Club gezien :p En geloof me de plot (het is in officieel Nederlands "de" plot en daarbij bedoel je waarschijnlijk de climax, want plot is de intrige van het verhaal) klopt :p Het is een postmoderne film die speelt met realiteit en "droom". Het doodschieten is een metafoor voor het uitdrijven van de boze geest die Tyler Durden is, zijn alter ego, de tweede helft van zijn gespleten persoonlijkheid.

Het boek is trouwens ook een echte aanrader, er zijn wel wat verschillen, maar het is wel een erg mooi boek!
Ruka
Typmachine
Typmachine

Patrick schreef:@Ruka: A Orange clockwork (van Kubrick) is echt een geweldige film! Is overigens naar een boek gemaakt: "Boze jongens" in het Nederlands!
Maar het is niet naar dat boek verfilmd ;) Dat boek moet je gewoon in het engels lezen, dan komen de woorden fatsoenlijk uit. In het Nederlands hebben ze het boek zo gigantisch verpest o_0

En ik heb Source code gezien, mooie film. Alleen het einde een beetje stom... :P

Unknown ook gezien, tevens een redelijke film. Maar weer zo'n Hollywood gehalte.

Ik vind het jammer dat in de meeste films hetzelfde plot zit, alleen in een ander jasje. Mijn films gaan meer uit naar originaliteit en sowieso met een ander verhaal. Voor mij doen karakters ook wel wat, jammer dat de meeste karakters zo standaard zijn.
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Mikado
Potlood
Potlood

Ik ga naar Pirates of the Carribean [spel ik dat goed xD] met mijn broertje :D
Jack sparrow actie!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ruka: Jawel hoor! De film is gebaseerd op het boek van Anthony Burgess :p
Ik heb het overigens niet in het Nederlands gelezen dus daar kan ik niet over meepraten. Boeken zijn in hun originele taal altijd beter, jammer dat sommige talen te moeilijk zijn :p
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”