wanhopig

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
DesireeD
Potlood
Potlood

Ik ben bezig met mijn voor mijn wiskunde te leren voor de herkansing die ik morgen heb. Het is een moeilijk hoofdstuk en het wil allemaal niet. Gister had ik een extra uitleg, toen had ik het idee dat ik het snapte. Nu een dag later ben ik wanhopig en snap ik het niet meer. Ik ben al de hele middag bezig eerst had ik het idee dat ik het wel snapte, maar dat was het makkelijke deel. Toen kreeg ik opeens allemaal ingewikkelde termen om mijn oren gegooid, eigenlijk mijn ogen want ik las het.
Differentiëren???
Wie bedenkt nou zou iets het klinkt al ingewikkeld en dan weet je wat het betekend dan moet je het nog toepassen. Nou je snapt het wel dat wil helemaal niet. En als het niet lukt laat je al gauw je hoofdzaken. Je zoekt nog op internet en plaatst iets op een forum en je vraag om een oefening en dan vragen ze dingen op een veel hoger niveau hier wordt je dus alleen nog maar wanhopiger van. En als je dan iets vraag duurt het nog minstens een half uur voordat je antwoord krijgt nou daar heb je ook niets aan. Ik word echt helemaal gek van wiskunde en van mezelf. Waarom heb ik nou niet net iets beter mijn best gedaan en waarom heb ik niet net iets beter opgelet in de les misschien dat ik dan nog een voldoende ging halen. Nu zit ik hier te wachten op antwoorden die ik niet zal krijgen me alvast voorbereidend op morgen dan ik weer een onvoldoende zal krijgen. En uiteindelijk zal blijven zitten. Nog een keer allemaal dezelfde stof. Kan net zo goed direct van school gaan. Ik heb er niet echt veel zin meer in om nog te leren voor iets wat ik toch niet ga snappen. Waarschijnlijk slaap ik vannacht ook nog slecht, omdat ik het weet dat ik mijn wiskunde helemaal ga verknallen. Dan kom ik morgen helemaal chagrijnig op school en na de toets wordt ik alleen maar chagrijniger, want dan moet ik nog wachten op mijn slechte cijfer. Ik word er echt helemaal gek van, ik kan wel janken omdat het niet lukt. Ik word er depressief van. Wat is wiskunde toch een rot vak, waarom hebben ze een vak als wiskunde bedacht ik kan me niet meer voorstellen dat ik het vorig jaar leuk vond. Hoe kan wiskunde in een paar maanden zo veranderen en zo moeilijk worden. Kunnen ze het niet beter langzaam opbouwen, maar ja dit zijn mijn ideeën over wiskunde dat ze iets opbouwen, de ideeën die toch nooit gaan gebeuren. Laat ik maar gewoon stoppen met wiskunde en morgen gaan afwachten misschien dat ik een 4.0 haal hoger dan mijn gemiddelde.
Everything is the same except the time
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”