het pad

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Ruka
Typmachine
Typmachine

Zonder schaamte zal zij hen leiden
haar hart zal hen wijzen
een uitweg zal ontstaan uit haar liefde
de haat die ze heeft zal vergaan
langzaam, zinkend naar de bodem

jouw redding zal tevergeefs zijn
wanhopig zul je rouwen
je bestaan in twijfel gebracht
helden worden nooit erkend
zo zal ook jij geen vrede vinden
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ZO dit gedichten ook maar doorgenomen :)
Ik vin ddat je mooie zinnen gebruikt.. alleen snap ik de aansluiting op de twee alinea's niet helemaal. Kun je me die uitleggen?
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Ruka
Typmachine
Typmachine

Het is een beetje vanuit een "heldin" geschreven.
Ze is een vrouw die mensen in veiligheid heeft gebracht waardoor mensen haar als godin zijn gaan zien na haar dood. Maar omdat het bestaan van goden vaak in twijfel word gebracht zal ze nooit erkend worden voor de daden die ze heeft verricht.
Het eerste deel gaat over haar daden, terwijl ze in het tweede deel gestorven is en nu niemand haar meer kent.
Daarom is ook haar redding tevergeefs (Linkt naar de redding die ze in haar leven heeft uitgevoerd)

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb ;)
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ahah ik snap hem, het is wel wat lastig om te zien, omdat je van perspectief wisselt... maar met uitleg klopt het wel :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”