In duisternis bezweken
zonder schaamte verlaten
Als damp herrezen vanuit het vuur
zoals het was zo zou het zijn
draken zullen geofferd worden
dwergen vertrapt
zeemeerminnen verdronken
en vampiers verbrand
mensen zullen overleven
enkel zichzelf als gevaar
dieren voor altijd onderaan de ladder
de mens aan top
alsof de mens het beste is
maar weten ze het wel?
slim staat niet gelijk aan de beste zijn
Nummer 1
- Saskjezwaard
- Computer
Ik vind het een heel mooi gedicht, ook al snap ik er niet zoveel van. Dat heb ik meestal bij gedichten, dus daar ben ik allang aan gewend
ik snap alleen de eerste alinea nog minder dan de tweede. Wat was daar je idee bij? Ik vind het idee van de laatste alinea heel erg mooi, dat slim zijn niet gelijk s aan de beste zijn. Het is trouwens de beste, bij: alsof de mens het beste is. Maar ik vind jouw gedichten altijd heel erg leuk om te lezen, het spreekt van een hoop verbeeldingskracht =)

And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
De eerste alinea gaat over dat de mens bezig is met alles uitroeien. En ik geloof in reïncarnatie dus daarom worden ze herrezen uit het vuur. Het vuur waar ze in verbrand zijn.
is het niet vreemd als de zin word. alsof de mens de beste is?
Twee keer de in een zin?
Dankjewel voor je reactie
is het niet vreemd als de zin word. alsof de mens de beste is?
Twee keer de in een zin?
Dankjewel voor je reactie

Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Vuur kun je zien als overleven of redding, maar velen zullen vuur interpreteren als Hel.
En herrijzen uit de Hel, tja..
Verder is het inderdaad een heel mooi gedicht.
En mensen zijn niet de slimste, op lange na niet. Maar we voelen ons wel de beste!!
En herrijzen uit de Hel, tja..
Verder is het inderdaad een heel mooi gedicht.
En mensen zijn niet de slimste, op lange na niet. Maar we voelen ons wel de beste!!