WK Zwerkbal
Intro (1/2)
Vandaag is het zover, de eerste wedstrijd van het belangrijkste toernooi ter wereld. Het WK Zwerkbal. Als jullie dachten dat voetbal populair was, dan hebben jullie duidelijk nog nooit van Zwerkbal gehoord! Nou ja, dat hebben jullie natuurlijk wel, maar jullie hebben daar een vertekend beeld van. Allemaal met dank aan die J.K. Rowling, ik mag dat mens niet. Eigenlijk doet geen tovenaar dat meer.Intro (1/2)
Ik zal het duidelijker maken. Van de 6.8 miljard inwoners op Aarde zijn er zo’n 0.5 tovenaar. Dat betekent dat één op de 13.6 mensen op Aarde over een vorm van tovenarij beschikt. J.K. Rowling is er daar één van. In de volledige geschiedenis van de geheime wereld van tovenarij, heeft niemand een woord over onze wereld gesproken tegen de dreuzels. Dat heeft zij dus gewoon verneukt. En niet een klein beetje, nee, ze heeft direct ook haar draai aan onze wereld gegeven. Wat een onzin zeg. J.K. heeft verzonnen dat we met toverstokken, puntmutsen en gewaden rondlopen. Het wordt grappiger, ze heeft ook nog verzonnen dat we mensen konden doden met onze krachten en dit ook nog deden! Het enige wat wij kunnen is onschuldig, we kunnen dingen van vorm laten veranderen, we kunnen vliegen op bezems en zo heel veel meer is er ook niet.
De waarheid is, we doen eigenlijk heel weinig met onze krachten. Alleen eens in de twee jaar zal voor dreuzels de tijd een jaar stil staan en dan is er het grootste evenement ter wereld waar alle tovenaars naartoe komen. Het WK Zwerkbal. Maar ook in die sport wist J.K. er een leuke draai aan te geven, zo heeft ze zoekers verzonnen en een gouden snaai. Waarom, in godsnaam? Als wij ooit zo stom zouden zijn om dat te maken, mag je me afvoeren naar een kliniek. De rest van het team heeft dan helemaal geen betekenis meer. Hoe beslissen wij dan wanneer de wedstrijd is afgelopen? Heel simpel, één wedstrijd duurt twee uur. Op de zoeker na klopt het beeld van Zwerkbal verder wel.
De topsporters in zwerkbal zijn jullie waarschijnlijk ook bekent. Ben je namelijk goed in Zwerkbal, dan speel je ook aan de top bij één van de dreuzelsporten. Op dit moment is de beste jager waarschijnlijk Naomi van As, die jullie kennen als hockeyspeelster, maar ik als jager van de L.A. Angels. De beste wachter is in mijn ogen Usain Bolt, de Jamaicaanse atleet, maar bij dit WK speelt Bolt voor de Miami Sharks. Dan twijfel ik wie de beste drijver is. Dat gaat tussen de basketballer Kobe Bryant, die samen met van As bij de Angels speelt en de ijshockeyer Sidney Crosby die trouw is aan zijn eigen favoriete team de Toronto Snowstorm. De meest populaire en best betaalde trainer is Josep Guardiola die beschikt over één van de beste teams dit jaar, Catalunya Revolt die onder andere de jager Lionel Messi en de drijver Jenny Wolf in hun team hebben.
In mijn volgende hoofdstuk zal ik bekend maken wie ik ben, in welk team ik zit, welke andere spelers er in mijn team zitten en welke andere teams er zijn. Ik hoop dat ik jullie met mijn verhaal een beter beeld van zwerkbal kan geven, na jullie de onzin van J.K. hebben gelezen.