Rockward

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
shady
Nieuw
Nieuw

dit verhaal gaat over een meisje dat graag naar een festival wil maar, of dat lukt moet je maar lezen.
Lucia loopt door de regen. Ze is naar de winkel geweest om de nieuwe Hitkrant te halen.
Thuis droogt ze haar blonden haren. Het ziet er nu donker uit, omdat het nat is. Maar als het droog is krijgt ze een gouden gloed in haar lange haar.

Als het haar een beetje gedept is loopt ze door de deur van de gang.
Vanaf daar versnelt ze zich naar haar kamer.
Ze scheurt het plastic er vanaf en er valt een blaadje uit.
Lucia raapt het op, ze houdt niet van troep op de grond.
De meeste tiener meiden hebben hun kleren overal in hun kamer rond slingeren.
Maar zo is het niet in Lucia’s kamer, het is ruim en opgeruimd. Haar rode wand in voor de rest witte kamer springt eruit. Haar meubels zijn zwart en sommige lades zijn rood, Lucia trekt haar schoenen uit en ze zet ze recht en vooral precies voor haar bureau op de bruin gelakte houtenvloer dat over de hele boven verdieping loopt.
Lucia leest het blaadje dat op de grond was gevallen, het is een blaadje met een code voor een ene of andere alternatieve rock festival.
Lucia is meteen niet meer geïnteresseerd in de Hitkrant waar The Fray in staat waar ze zo`n fan van is.
Ze legt het blad op haar bureau en start haar oude maar vooral trage computer op.
Als het eindelijk is opgestart surft Lucia meteen naar de site op het blaadje om te kijken wat voor festival, maar vooral wie er komt op dat festival.
Meteen in het groot komt ze The Fray tegen en Switchfoot hoort ook bij een van haar top bands. Ze is al meteen verliefd op het festival, zo erg dat ze niet eens meer verder kijkt naar het festival.

Lucia start meteen een sms cirkel om te kijken wie van haar vrienden hapt.
Maar na een week heeft ze nog steeds geen positief reactie gehad.
Zelfs haar beste vriend Cloud, die ook The Fray gek is.
De code op het ene blaadje heeft ze ook allang ingevuld, “misschien veranderd dat nog als ze gratis kaarten krijgt.”
Als ze dezelfde avond naar het strand gaat met haar hond, het is een bastaart maar hij lijkt veel op een Lassie. Maar haar hond heet geen lassie hoor, dat vindt ze geen leuke naam dat klinkt zo naar rijst. Nee, haar hond heet Marsha
Lucia gaat op het gras zitten, terwijl Marsha aan het spelen is met een andere hond.
Lucia heeft nu al veel zin in het festival terwijl ze nog niet eens weet of ze er heen gaat.
Als ze een goede code heeft mag ze gratis naar binnen en ook nog eens backstage.

Als de zon met een oranje gloed, half in de zee lijkt te verdwijnen vindt Lucia het wel genoeg.
Ze probeert haar hond mee te krijgen, maar hij luistert niet.
Opeens komt er een jongen uit het niets, hij fluit op een speciaal fluitje zijn hond staat meteen klaar. ‘Wouw!’ roept Lucia een beetje verbaasd hoe die hond reageert.
Ze beginnen een beetje te praten over de honden, nou praten het lijkt meer op opscheppen.
Als Lucia de riem van Marsha om doet. Roept de jongen ‘hey wil je daar ook heen.’
Lucia heeft geen flauw idee waar hij het over heeft, en kijkt hem aan.
Hij wijst meteen naar zijn kont zak. Lucia heeft al een paar weken lang dat blaadje op zak.
’Eh… Ja, hoezo?’ zegt Lucia overrompelt.
’Nee, niets. Geeft de jongen antwoordt, ‘ik vind jou niet echt het type meisje dat naar dat soort muziek luistert.’ Het komt bij Lucia beledigend over. Ze heeft bijna alle alternatieve albums en ze kent zelfs bands en nummer die nog nooit hier zijn uitgebracht.
Lucia heeft dat van haar vader dat ze graag naar muziek luistert.
Hij heeft ook jaren in een bandje gespeeld, hij had wel een platencontract maar echt doorgebroken is nooit gelukt.
Hij speelde ook meer in kroegjes, Lucia mocht vroeger soms ook mee.
Maar Lucia heeft meer het idee, dat haar moeder vond dat hij meer tijd met haar moest door brengen. Dus nam haar vader haar mee naar zijn optredens, sindsdien vindt ze bandjes die live doen spelen te gek. Haar vriendinnen begrijpen dat niet, ze verklaren haar ook voor gek dat ze een soort platenlabel wil opzetten. Maar of dat gaat lukken weet ze niet eerst maar haar vwo diploma en wil ze naar The USA om daar aan een studie in de richting van de muziek te gaan.
’Wat wil jij nou vertellen je kent mij niet eens’ roept Lucia protesterend.
’Sorry, Ik ben Bentley’ stelt hij zich voor.
Lucia loopt met Marsha weg bij de jongen en het strand.
shady
Nieuw
Nieuw

Onderweg voelt ze zich best klote, hij zag er wel schattig uit met zijn bruine surf lokken.
Thuis doet ze Marsha los en lopen de keuken in.
Ze geeft Marsha een koekje, omdat ze braaf was.
“Ze wil nooit meer naar het strand straks komt ze dezelfde jongen tegen, dan moet ze zeker haar naam geven. Mooi niet dat ik dat ga doen” denkt Lucia en begroet haar ouders.
Haar vader moest met de band stoppen van haar moeder. Ze heeft hem gechanteerd om te stoppen, Lucia’s vader wou nog een kind. Waarop haar moeder had gezegd dat hij moest stoppen met de band.
Alsof Lucia een moeilijk kind was, nou nog steeds gaat Lucia haar eigen weg.
‘Mam mag ik vanavond naar Deloit,’ het is een band dat vanavond live speelt in de buurtkroeg.
Deloit is ook een band uit de buurt, maar Lucia kan het niet schelen ze zijn steen goed.
Ondanks dat het iets harder is dan waar ze zelf voor zou kiezen.
Ze kent de drummer, ach dat is ook niet zo moeilijk als het een buurjongen is.
Ze hoopt dat ze, later hun naar de top kan loodsen. Als ze dan nog geen contact ergens hebben.
Haar buurjongen Pim is een knappe jongen, maar schrikt mensen vaak af door zijn look.
Het is een punker en heeft altijd een enorme hanenkam nou, altijd Lucia ziet hem ook wel eens zonder maar dan zet hij de rolemmer buiten of is hij aan het schilderen.

Als ze haar moeder nog even smekend aan kijkt, dan mag ze.
’oké, dat is toch dat bandje van Pim.’ Lucia knikt en is blij dat ze mag.
Ze rent snel naar haar kamer om nog even te tutten.
Als Lucia bijna alle combinaties heeft gehad kan ze niet meer kiezen.
Dat blousetje is ook leuk met dat rokje, maar ook te netjes.
Deze trui met zwart rokje, ‘nee.’ zegt Lucia afkeurend.
Dan bedenkt ze dat ze een soort galajurk heeft.
Ze had op de borden gelezen dat over haar hele dorp is verdeeld. Dat het een gala thema is en er een koningin wordt gezocht.
De jurk haalt ze uit de kast en staat even met de groene jurk voor de spiegel.
De straatlantaarn schijnt op de jurk waardoor er een glans over de jurk komt.
En dan zit ze nog met haar haar te kloten. Opsteken, laten hangen, een vlecht of een knot.
Dan komt Lucia’s moeder binnen. ‘hey, zal ik je haar doen.’ Lucia is allang blij dat ze nu geen beslissing hoeft te nemen.
Als haar moeder het haar aan het doen is, doet Lucia ondertussen haar make-up op.
‘Bedankt mam.’ reageert Lucia als haar moeder klaar is.

Als Lucia het café in loopt wordt ze meteen op haar schouder getikt.
Lucia draait zich met een ruk om. ‘Hey.’ zegt Lucia zenuwachtig.
Het is dezelfde jongen toen op het strand.
‘Je was daarnet zo snel weg dat ik niet weet hoe je heet.’ zegt Bentley.
‘Moet je dat weten dan’ reageert Lucia bot, en draait zich om.
’Lucia’ roept iemand spontaan.
Lucia voelt de ogen van Bentley prikken in haar rug. Als ze zich nu om draait dan weet hij haar naam.
Lucia moet dit met een om weg doen.
Dan hoort ze Bentley met mensen praten, ‘jij bent toch Bentley.’
’Ga je nog naar Rockward’ zegt een andere stem. Lucia blijft even luisteren, Rockward daar wil zij heen.
’Ja, duh! Ik moet de artiesten ontvangen.’ Als Lucia dat hoort, draait ze zich om en kijkt Bentley ongelovig aan.
Bentley loopt samen met de jongens de drukte in.
’Lucia,’ komt Laurie naar haar toe gelopen, ‘waarom gaf je geen antwoord, Pim is nog niet eens aan het roffelen hoor!’ roept Laurie. Lucia gaat er maar niet op in, en loopt met Laurie mee naar haar vrienden.
Cloud zit er ook, als hij Lucia ziet springt hij meteen van de bank. Aan de zijkant van de kroeg heb je een lang hangplek, het is altijd dringen daar want iedereen wil daar verzamelen.
Cloud omhelst Lucia, ‘hoe is het’ vraagt hij.
’ja, het gaat goed, met jou ook zo te zien.’ Cloud is vorige week een paar dagen ziek geweest. Lucia was even langs geweest, maar hij had het flink te pakken.
yvette
Potlood
Potlood

Hoooi Shady,

Ik zou graag even feedback geven op je verhaal ;

- Ik vind je verhaallijn nog niet helemaal duidelijk, misschien is dat om het verhaal langer te kunnen maken, maar ik begrijp nog niet helemaal waar je verhaal om draaid.
- Ook vind ik het jammer dat je je verhaal vanuit het midden uitlijnd.

Qua zinsbouw zit je nog niet helemaal lekker, even om een paar voorbeelden te geven :

’Lucia,’ komt Laurie naar haar toe gelopen
Deze zin klopt niet, omdat je niet duidelijk maakt, dat 'lucia' word geroepen, ik zou eerder zoiets doen :
'Lucia', ik hoor dat ik geroepen word, en zie Laurie naar me toelopen.

het is een blaadje met een code voor een ene of andere alternatieve rock festival.
Je herhaalt twee keer een op een andere manier, maar achter elkaar klinkt dit niet lekker, ik zou het eerder zo doen :
Het is een blaadje met een code voor een of ander alternatief rockfestival.

Deze trui met zwart rokje, ‘nee.’ zegt Lucia afkeurend.
Vaak praat iemand niet tegen zichzelf, daarom zou ik eerder Nee, denkt Lucia afkeurend

Blousetje bestaat niet, dan is het blousje.

Voor de rest vind ik het wel redelijk goed opgebouwd, alleen er zitten nog veel meer zinsfouten in waar je naar zou moeten kijken.

groetjes Yvette
Who can you trust?
annelotte
Balpen
Balpen

Hoi Shady,
Ik ben wel benieuwd naar je verhaallijn, maar je kunt nog heel veel verbeteren aan dit verhaal.
Om te beginnen leest het makkelijker als je je verhaal niet vanuit het midden uitlijnd, maar vanaf de zijkant. Ook zou ik nog even goed naar de zinsopbouw kijken, want bijna alle zinnen zijn krom. En dat leest niet heel erg lekker. Bijvoorbeeld deze:

Shady schreef: ''Hij heeft ook jaren in een bandje gespeeld, hij had wel een platencontract maar echt doorgebroken is nooit gelukt.''

Daar zou ik van maken:
Hij heeft jaren in een bandje gespeeld. Hij had wel een platencontract, maar het is nooit gelukt om echt door te breken.
Maar dit is hierboven al gezegd:p

Ook gebruik je bij gedachten volgens mij geen aanhalingstekens, maar ik weet het niet zeker, maar ik meld het toch even:p

Als iemand wat zegt, moet wel alles wat deze persoon zegt tussen de aanhalingstekens.
Shady schreef: ‘Mam mag ik vanavond naar Deloit,’ het is een band dat vanavond live speelt in de buurtkroeg.
Daar zou ik van maken:
'Mam? Mag ik vanavond naar Deloit, dat is een band. Ze spelen vanavond in de buurtkroeg.'

Ook zou ik de scenes wat vloeiender over laten lopen, want ik volgde het verhaal (tot nu toe) niet echt.

Als je je verhaal eerst in word of wordpad schrijft, haalt die er al een boel kromme zinnen en spellingsfouten uit.

Ik hoop niet dat ik je gedemotiveerd heb om verder te schrijven, want ik wil graag een nieuw stuk lezen:p
Veel succes:)

Groetjes annelotte
Spreken is zilver, schrijven is goud
shady
Nieuw
Nieuw

annelotte schreef:Hoi Shady,
Ik ben wel benieuwd naar je verhaallijn, maar je kunt nog heel veel verbeteren aan dit verhaal.
Om te beginnen leest het makkelijker als je je verhaal niet vanuit het midden uitlijnd, maar vanaf de zijkant. Ook zou ik nog even goed naar de zinsopbouw kijken, want bijna alle zinnen zijn krom. En dat leest niet heel erg lekker. Bijvoorbeeld deze:

Shady schreef: ''Hij heeft ook jaren in een bandje gespeeld, hij had wel een platencontract maar echt doorgebroken is nooit gelukt.''

Daar zou ik van maken:
Hij heeft jaren in een bandje gespeeld. Hij had wel een platencontract, maar het is nooit gelukt om echt door te breken.
Maar dit is hierboven al gezegd:p

Ook gebruik je bij gedachten volgens mij geen aanhalingstekens, maar ik weet het niet zeker, maar ik meld het toch even:p

Als iemand wat zegt, moet wel alles wat deze persoon zegt tussen de aanhalingstekens.
Shady schreef: ‘Mam mag ik vanavond naar Deloit,’ het is een band dat vanavond live speelt in de buurtkroeg.
Daar zou ik van maken:
'Mam? Mag ik vanavond naar Deloit, dat is een band. Ze spelen vanavond in de buurtkroeg.'

Ook zou ik de scenes wat vloeiender over laten lopen, want ik volgde het verhaal (tot nu toe) niet echt.

Als je je verhaal eerst in word of wordpad schrijft, haalt die er al een boel kromme zinnen en spellingsfouten uit.

Ik hoop niet dat ik je gedemotiveerd heb om verder te schrijven, want ik wil graag een nieuw stuk lezen:p
Veel succes:)

Groetjes annelotte
ik heb het eigenlijk laten lezen door word, heb 2007.
maar ik heb dislexie, mischien kan iemand mij hier helpen met het verhaal doorlezen en de fouten er uit halen, er volgt nog veel meer.
annelotte
Balpen
Balpen

Hoi Shady
shady schreef:ik heb het eigenlijk laten lezen door word, heb 2007.
maar ik heb dislexie, mischien kan iemand mij hier helpen met het verhaal doorlezen en de fouten er uit halen, er volgt nog veel meer.
Sorry, ik wist niet dat je dyslexie hebt. Wat dat betreft vind ik het knap dat je verhalen schrijft.
Misschien kun je je verhaal eerst door iemand anders laten lezen voordat je hem post. Zodat die persoon de meeste fouten er al uit haalt, zodat je die kunt verbeteren.
Veel succes met het verder schrijven van je verhaal. Ik hoop gauw meer te lezen.

Groetjes annelotte
Spreken is zilver, schrijven is goud
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”