Ik weet dat er nog een verhaal van mij open staat, maar ik zit vast en ben daarom met dit verhaal bezig.
Dit verhaal heeft ook met h7 te maken. evt een flashback of de 4 verschillende alinea indelingen
graag hulp en feedback gevraagd
Dierendag
Inhoud (eerste alinea indeling)
Het is vroeg in de ochtend en Isa is al opgestaan omdat ze vandaag met Zilver naar school mag. Isa weet dan ook niet hoe snel ze in de kleren moet om zo snel mogelijk naar school te gaan.
“Isa!” kom je naar beneden!, het ontbijt is klaar.”
Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten.
“Heb je zin in vandaag Isa!, “ja Mamma” heel erg.”
“Heel goed” drink je thee maar gauw op en dan hup naar school.”
“Zilver? Kom we gaan naar school, “doei Mamma”.
En weg is Isa, Mamma kijkt uit het raam en zwaait nog even maar, Isa ziet dat niet meer.
Op school aangekomen gaan ze beiden nog even spelen voordat de bel gaat.
Zilver springt, blaft en draait rondjes.
Dan gaat de bel en iedereen rent de klas in om zijn of haar huisdier te showen van blijdschap.
De juf orders de klas en neemt het woord.
“Goedemorgen kinderen” wij gaan er vandaag een leuke ochtend van maken en vanmiddag hebben jullie vrij.
Ik zie dat jullie allemaal jullie huisdier hebben meegenomen, als je iets over je huisdier wil vertellen dan krijg je daar de gelegenheid voor.
Bijvoorbeeld hoe de band is of wanneer en hoe je het huisdier heb gekregen, wat je maar wil vertellen en je bent niks verplicht.
Weet één van jullie ook hoe dierendag is ontstaan?”
De kinderen zijn stil en weten het antwoord niet.
“Goed” ik zal het jullie uit leggen.
Ilse Winter uit Tsjechië schreef in mei 1927 een brief, waarin ze voorstelde om één dag per jaar speciaal aan de dieren te denken, naar Londen. Tijdens een internationaal congres van verenigingen voor de bescherming van dieren in 1929 in Wenen werd Vier Oktober uitgeroepen tot Werelddierendag.”
H1 (tweede alinea indeling)
“Wie van jullie wil beginnen om een verhaal te delen met de klas?”
Dierendag
Hoi Dropje,
Als ik het mij goed herinner heb ik wel eens vaker een stukje over Isa en Zilver gelezen. Kan dit kloppen?
Tevens is het helemaal niet erg om meerdere verhalen open te hebben staan. Dan hebben veel leden. Het is voor jou dan alleen lastiger om alle verhalen bij te houden.
Wat betreft je opdracht. Deze begrijp ik niet helemaal. Moet je een verhaal schrijven waarin vier alinea's te zien zijn? Wellicht kan je de opdracht hier neer zetten of in een pb sturen zodat ik weet wat je bedoeld. Alleen als je dit wilt natuurlijk.
De inhoud van je verhaal is in feite prima. Toch zit hier nog wel wat werk in en met name met de dialogen.
In dit stuk staan vele leestekens niet op de juiste plaats. Wat je wel weer heel goed doet is een nieuwe gesproken zin op een nieuwe regel zetten.
Ik zal je even laten zien hoe het met de leestekens zit.
Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten. 'Heb je zin in vandaag Isa?' Mama kijkt haar vragend aan.
'Ja mama, heel erg.' Een grote lach wordt zichtbaar op haar gezicht.
In je eerste regel gebruik je twee keer aanhalingstekens wat dus niet nodig is. Dat doe je in de laatste regel ook weer. Je opent een aanhalingsteken wanneer iemand begint met praten en sluit deze wanneer ze klaar zijn. Daarnaast raad ik je aan om gebruik te maken van enkele aanhalingstekens omdat dat rustiger is voor de ogen.
Je gebruikte de aanhalingstekens in je vorige verhaal wel op de juiste manier.
Een andere tip is het uitbreiden van het stukje. Nu is het allemaal heel kort en geeft het voor mij niet echt een goed beeld van de situatie. Je kunt veel meer gevoelens van Isa beschrijven. Is ze zenuwachtig? Zit ze te draaien op haar stoel van spanning of blijdschap? Wordt ze onhandig door haar spanning? Heeft ze nog wel honger? Geef er meer gevoel aan zodat het levendiger word.
Wanneer je overspringt naar een andere locatie is het verstandig er een witregel tussen te plaatsen. Dus beginnen met een nieuwe alinea tenzij je de reis tussen de twee locatie beschrijft.
In welke groep zit Isa? Daar zul je rekening mee moeten houden als je de leerkracht aan het woord laat. Wanneer dit een groep acht is zou het kunnen maar voor een groep vier is de uitleg van de leerkracht wat lastig, vooral wanneer deze uitlegt over de manier waarop dierendag ontstaan is.
Verder heeft het verhaal zeker de mogelijkheid wat leuks te worden. Blijf letten op je beschrijvingen en leestekengebruik.
Succes!
Als ik het mij goed herinner heb ik wel eens vaker een stukje over Isa en Zilver gelezen. Kan dit kloppen?
Tevens is het helemaal niet erg om meerdere verhalen open te hebben staan. Dan hebben veel leden. Het is voor jou dan alleen lastiger om alle verhalen bij te houden.

Wat betreft je opdracht. Deze begrijp ik niet helemaal. Moet je een verhaal schrijven waarin vier alinea's te zien zijn? Wellicht kan je de opdracht hier neer zetten of in een pb sturen zodat ik weet wat je bedoeld. Alleen als je dit wilt natuurlijk.
De inhoud van je verhaal is in feite prima. Toch zit hier nog wel wat werk in en met name met de dialogen.
In dit stuk staan vele leestekens niet op de juiste plaats. Wat je wel weer heel goed doet is een nieuwe gesproken zin op een nieuwe regel zetten.
Ik zal je even laten zien hoe het met de leestekens zit.
Bijv: 'Isa? Kom je naar beneden? Het ontbijt is klaar!' roept mama onder aan de trap.“Isa!” kom je naar beneden!, het ontbijt is klaar.”
Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten.
“Heb je zin in vandaag Isa!, “ja Mamma” heel erg.”
Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten. 'Heb je zin in vandaag Isa?' Mama kijkt haar vragend aan.
'Ja mama, heel erg.' Een grote lach wordt zichtbaar op haar gezicht.
In je eerste regel gebruik je twee keer aanhalingstekens wat dus niet nodig is. Dat doe je in de laatste regel ook weer. Je opent een aanhalingsteken wanneer iemand begint met praten en sluit deze wanneer ze klaar zijn. Daarnaast raad ik je aan om gebruik te maken van enkele aanhalingstekens omdat dat rustiger is voor de ogen.
Je gebruikte de aanhalingstekens in je vorige verhaal wel op de juiste manier.
Een andere tip is het uitbreiden van het stukje. Nu is het allemaal heel kort en geeft het voor mij niet echt een goed beeld van de situatie. Je kunt veel meer gevoelens van Isa beschrijven. Is ze zenuwachtig? Zit ze te draaien op haar stoel van spanning of blijdschap? Wordt ze onhandig door haar spanning? Heeft ze nog wel honger? Geef er meer gevoel aan zodat het levendiger word.
Wanneer je overspringt naar een andere locatie is het verstandig er een witregel tussen te plaatsen. Dus beginnen met een nieuwe alinea tenzij je de reis tussen de twee locatie beschrijft.
In welke groep zit Isa? Daar zul je rekening mee moeten houden als je de leerkracht aan het woord laat. Wanneer dit een groep acht is zou het kunnen maar voor een groep vier is de uitleg van de leerkracht wat lastig, vooral wanneer deze uitlegt over de manier waarop dierendag ontstaan is.
Verder heeft het verhaal zeker de mogelijkheid wat leuks te worden. Blijf letten op je beschrijvingen en leestekengebruik.
Succes!

DJW!
Ja klopt ik heb een opdracht dat ik de verhalen in 4 verschillend alinea indeling moet zetten.
Ik heb wel heel veel moeite met deze opdracht, dat moet ik toegeven.
En er moet een verhaal komen met een vrije regelval.
Vervolgen moet ik een verhaal bedenken met een flashback techniek en ik heb 5 dialogen waar ik aan werken moet, dit alles hoort bij h7 pfffffffffff.
Ohja per verhaal niet meer dan 500 woorden
Ja klopt ik heb een opdracht dat ik de verhalen in 4 verschillend alinea indeling moet zetten.
Ik heb wel heel veel moeite met deze opdracht, dat moet ik toegeven.
En er moet een verhaal komen met een vrije regelval.
Vervolgen moet ik een verhaal bedenken met een flashback techniek en ik heb 5 dialogen waar ik aan werken moet, dit alles hoort bij h7 pfffffffffff.
Ohja per verhaal niet meer dan 500 woorden
H1 (tweede alinea indeling)
Dialoog
'Wie van jullie wil beginnen om een verhaal te delen met de klas?'
'Ik wel juf,” zegt Pieter vol overtuiging.
'Dat mag Pieter, wat wil je met de klas delen.' antwoord de juf.
'Ik heb mijn hond Luca meegenomen juf. En heb mijn hond gekregen van mijn ouders omdat ik ontslagen was uit het ziekenhuis juf.'
'Dat is wel lief van je ouders Pieter.'
'Ja, Ik had mij goed gedragen in het ziekenhuis.'
'Hadden jou ouders dat aan je beloofd dan Pieter.'
'Ja juf.”
'wil je nog wat vertellen?'
'Nee juf dat was het.'
'Goed, wie wil er nu wat vertellen aan de klas.'
'Ik wil nu wel juf,” zegt Isa, en steekt haar hand hoog in de lucht.'
'Ah, vertel maar Isa en doe je best.'
Mijn hond Zilver heb ik gekregen op mijn verjaardag juf.'
Mijn Mamma vertelde mij dat ik wel een hondje mocht, maar ik moest er wel mee lopen van Mamma. En als ik op school ben dan nemen mijn ouders de zorg over juf.
Ik ga nu 's avonds ook zwemmen en dan is Zilver gewoon thuis en hoef ik ook niet uit met mijn hond. Want dat word te laat voor mij.'
'Dat is heel goed geregeld met je ouders Isa heel goed gedaan.'
'Dankjewel juf.'
Dialoog
'Wie van jullie wil beginnen om een verhaal te delen met de klas?'
'Ik wel juf,” zegt Pieter vol overtuiging.
'Dat mag Pieter, wat wil je met de klas delen.' antwoord de juf.
'Ik heb mijn hond Luca meegenomen juf. En heb mijn hond gekregen van mijn ouders omdat ik ontslagen was uit het ziekenhuis juf.'
'Dat is wel lief van je ouders Pieter.'
'Ja, Ik had mij goed gedragen in het ziekenhuis.'
'Hadden jou ouders dat aan je beloofd dan Pieter.'
'Ja juf.”
'wil je nog wat vertellen?'
'Nee juf dat was het.'
'Goed, wie wil er nu wat vertellen aan de klas.'
'Ik wil nu wel juf,” zegt Isa, en steekt haar hand hoog in de lucht.'
'Ah, vertel maar Isa en doe je best.'
Mijn hond Zilver heb ik gekregen op mijn verjaardag juf.'
Mijn Mamma vertelde mij dat ik wel een hondje mocht, maar ik moest er wel mee lopen van Mamma. En als ik op school ben dan nemen mijn ouders de zorg over juf.
Ik ga nu 's avonds ook zwemmen en dan is Zilver gewoon thuis en hoef ik ook niet uit met mijn hond. Want dat word te laat voor mij.'
'Dat is heel goed geregeld met je ouders Isa heel goed gedaan.'
'Dankjewel juf.'
Hoi Dropje,
Je pas de leestekens nu al een stuk beter toe. Hier en daar zou het nog beter kunnen. Tevens zou je er meer uitbreiding aan kunnen geven. Wat doen al die dieren terwijl de kinderen vertellen? Maak het wat levendiger.
Wat ik mij nog steeds afvraag is wat voor school het hier om gaat en welke leeftijd deze kinderen hebben. Op sommige plekken vind ik ze namelijk heel jong klinken en past hun taalgebruik niet goed bij ze.
Tevens vraag ik mij af of het geen beestenbende wordt in de klas. Er lopen/zitten ontzettend veel huisdieren en volgens mij blijven die nooit zo lang rustig.
Een leerkracht zou tevens wat meer doorvragen op het verhaal van de kinderen maar dat terzijde:)
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met vier verschillende alinea indelingen.
Wanneer je maar 500 woorden per opdracht mag gebruiken zou ik ervoor kiezen om of one-shots te gaan schrijven of aan één verhaal te werken waar je al die dingen in verwerkt in verschillende hoofdstukken. Voor mijn gevoel schrijf je nu verschillende lange verhalen waar je alles in probeert te verwerken en dat is best lastig. Petje af daarvoor.
Je pas de leestekens nu al een stuk beter toe. Hier en daar zou het nog beter kunnen. Tevens zou je er meer uitbreiding aan kunnen geven. Wat doen al die dieren terwijl de kinderen vertellen? Maak het wat levendiger.
Wat ik mij nog steeds afvraag is wat voor school het hier om gaat en welke leeftijd deze kinderen hebben. Op sommige plekken vind ik ze namelijk heel jong klinken en past hun taalgebruik niet goed bij ze.
Tevens vraag ik mij af of het geen beestenbende wordt in de klas. Er lopen/zitten ontzettend veel huisdieren en volgens mij blijven die nooit zo lang rustig.
Een leerkracht zou tevens wat meer doorvragen op het verhaal van de kinderen maar dat terzijde:)
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met vier verschillende alinea indelingen.
Wanneer je maar 500 woorden per opdracht mag gebruiken zou ik ervoor kiezen om of one-shots te gaan schrijven of aan één verhaal te werken waar je al die dingen in verwerkt in verschillende hoofdstukken. Voor mijn gevoel schrijf je nu verschillende lange verhalen waar je alles in probeert te verwerken en dat is best lastig. Petje af daarvoor.

Zo zou Dit onderdeel moeten worden met Schrijf 4 korte teksten waarin u verschillende mogelijkheden van alinea indeling toepast
Dit moet nog voor H7
Een mevrouw en haar werkster
Twee kleuters die zich geen raad weten, omdat ze een ruit hebben vernield.
Een man die naar de film wil, terwijl zijn vrouw een cabaretvoorstelling prefereert.
Een marktkoopman en zijn klant.
Een antiquair die goedkoop van zijn grootmoeders kabinet wil afhelpen.
Schrijf 2 korte teksten waarin u de flashback techniek toepast
Schrijf een korte tekst met een vrije regelval
Inhoud (eerste alinea indeling) Isa&Zilver
Het is vroeg in de ochtend en Isa is al opgestaan omdat ze vandaag met Zilver naar school mag. Isa weet dan ook niet hoe snel ze in de kleren moet om zo snel mogelijk naar school te gaan.
'Isa!' kom je naar beneden!, het ontbijt is klaar.' Roept Mamma beneden aan de trap. Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten.
'Heb je zin in vandaag Isa.'
'ja Mamma” heel erg.'
'Heel goed” drink je thee maar gauw op en dan hup naar school.'
'Zilver? Kom we gaan naar school, 'doei Mamma'.
En weg is Isa, Mamma kijkt uit het raam en zwaait nog even maar, Isa ziet dat niet meer. Op school aangekomen gaan ze beiden nog even spelen voordat de bel gaat.
Zilver springt, blaft en draait rondjes.
Dan gaat de bel en iedereen rent de klas in om zijn of haar huisdier te showen van blijdschap.
De juf orders de klas en neemt het woord.
'Goedemorgen kinderen” wij gaan er vandaag een leuke ochtend van maken en vanmiddag hebben jullie vrij.
Ik zie dat jullie allemaal jullie huisdier hebben meegenomen, als je iets over je huisdier wil vertellen dan krijg je daar de gelegenheid voor.
Bijvoorbeeld hoe de band is of wanneer en hoe je het huisdier heb gekregen, wat je maar wil vertellen en je bent niks verplicht.
Weet één van jullie ook hoe dierendag is ontstaan?'
De kinderen zijn stil en weten het antwoord niet.
'Goed' ik zal het jullie uit leggen. Ilse Winter uit Tsjechië schreef in mei 1927 een brief, waarin ze voorstelde om één dag per jaar speciaal aan de dieren te denken, naar Londen.
Tijdens een internationaal congres van verenigingen voor de bescherming van dieren in 1929 in Wenen werd Vier Oktober uitgeroepen tot Werelddierendag.' Verteld de juf lopend door de klas.
(Vierde alinea indeling)
'Wie van jullie wil beginnen om een verhaal te delen met de klas?'
'Ik wel juf,” zegt Pieter vol overtuiging.
'Dat mag Pieter, wat wil je met de klas delen.' antwoord de juf.
'Ik heb mijn hond Luca meegenomen juf. En heb mijn hond gekregen van mijn ouders omdat ik ontslagen was uit het ziekenhuis juf.'
'Jongens even stilte graag, zo kan ik Pieter niet verstaan.
Dat is wel lief van je ouders Pieter.'
'Ja, Ik had mij goed gedragen in het ziekenhuis.'
'Hadden jou ouders dat aan je beloofd dan Pieter.'
'Ja juf.”
'wil je nog wat vertellen?'
'Nee juf dat was het.'
'Goed, wie wil er nu wat vertellen aan de klas.'
'Ik wil nu wel juf,” zegt Isa, en steekt haar hand hoog in de lucht.'
'Ah, vertel maar Isa en doe je best.'
'Mijn hond Zilver heb ik gekregen op mijn verjaardag juf.
Mijn Mamma vertelde mij dat ik wel een hondje mocht, maar ik moest er wel mee lopen van Mamma. En als ik op school ben dan nemen mijn ouders de zorg over juf.
Ik ga nu 's avonds ook zwemmen en dan is Zilver gewoon thuis en hoef ik ook niet uit met mijn hond. Want dat word te laat voor mij.'
'Dat is heel goed geregeld met je ouders Isa heel goed gedaan.'
'Dankjewel juf.'
'Dat waren mooie verhalen. Ik heb heb nog wat huiswerk op het bord, Neem dit even over in jullie agenda, en dan mogen jullie naar huis.
Inhoud (Tweede alinea indeling) Sophie opzoek naar de ideale man.
Op een mooie zonnige, doordeweekse ochtend is Sophie wat eerder opgestaan. Dit is, omdat ze vandaag begint met haar nieuwe baan als secretaresse bij een tijdschriften uitgeverij.
Sophie heeft sinds kort de villa en het personeel van haar ouders overgenomen, omdat haar ouders met pensioen gaan en kleiner willen gaan wonen.
Ze heeft eigenlijk alles, hoeft maar in haar vingers te knippen en ze krijgt het. Nu alleen nog de 'ideale man'.
Bij het sollicitatie gesprek vorige week heeft ze bij de directrice een goede indruk achtergelaten. De wonderen waren de wereld nog niet uit.
Tijdens het gesprek vertelde de directrice dat Sophie haar geraakt heeft en heel graag een verhaal over de zoektocht naar de ideale man wil zien.
Iedere week moet er een update komen en ze gaat met verschillende mannen uit eten..
(Derde alinea indeling)
De ochtend van Sophie haar spannende dag breekt aan. de zon staat laag aan de hemel waardoor het een aangename temperatuur is. Met het ontbijt in haar handen besluit ze het te gaan nuttigen in de serre. Op het zelfde moment komt haar poes, Famke, ook aangelopen. Die ook een plekje in de serre heeft gevonden.
Na haar ontbijt loopt Sophie naar het personeel en meld dat ze weg gaat.
Bij aankomst merkt Sophie dat ze zenuwachtig wordt. Ze zucht één keer, telt even tot tien en loopt naar binnen. Éénmaal binnen gaat Sophie de trap op naar de Eerste etage. Waar ze zich meld in de lounge ruimte. Daar ontmoet ze Nick die al uitgebreid aan de koffie zit met nog een aantal collega's.
Het ijs is al gauw gebroken waardoor er een leuke sfeer is ontstaan. Na een gezellige kennismaking en een heerlijk kop koffie is het tijd om te gaan werken.
Sophie word mee genomen naar het kantoor van Nick. Waar ze beide de kennismaking voortzetten. De sfeer is nog steeds goed en er word veel gelachen..
Dit moet nog voor H7
Een mevrouw en haar werkster
Twee kleuters die zich geen raad weten, omdat ze een ruit hebben vernield.
Een man die naar de film wil, terwijl zijn vrouw een cabaretvoorstelling prefereert.
Een marktkoopman en zijn klant.
Een antiquair die goedkoop van zijn grootmoeders kabinet wil afhelpen.
Schrijf 2 korte teksten waarin u de flashback techniek toepast
Schrijf een korte tekst met een vrije regelval
Inhoud (eerste alinea indeling) Isa&Zilver
Het is vroeg in de ochtend en Isa is al opgestaan omdat ze vandaag met Zilver naar school mag. Isa weet dan ook niet hoe snel ze in de kleren moet om zo snel mogelijk naar school te gaan.
'Isa!' kom je naar beneden!, het ontbijt is klaar.' Roept Mamma beneden aan de trap. Isa stormt naar beneden en gaat aan tafel zitten.
'Heb je zin in vandaag Isa.'
'ja Mamma” heel erg.'
'Heel goed” drink je thee maar gauw op en dan hup naar school.'
'Zilver? Kom we gaan naar school, 'doei Mamma'.
En weg is Isa, Mamma kijkt uit het raam en zwaait nog even maar, Isa ziet dat niet meer. Op school aangekomen gaan ze beiden nog even spelen voordat de bel gaat.
Zilver springt, blaft en draait rondjes.
Dan gaat de bel en iedereen rent de klas in om zijn of haar huisdier te showen van blijdschap.
De juf orders de klas en neemt het woord.
'Goedemorgen kinderen” wij gaan er vandaag een leuke ochtend van maken en vanmiddag hebben jullie vrij.
Ik zie dat jullie allemaal jullie huisdier hebben meegenomen, als je iets over je huisdier wil vertellen dan krijg je daar de gelegenheid voor.
Bijvoorbeeld hoe de band is of wanneer en hoe je het huisdier heb gekregen, wat je maar wil vertellen en je bent niks verplicht.
Weet één van jullie ook hoe dierendag is ontstaan?'
De kinderen zijn stil en weten het antwoord niet.
'Goed' ik zal het jullie uit leggen. Ilse Winter uit Tsjechië schreef in mei 1927 een brief, waarin ze voorstelde om één dag per jaar speciaal aan de dieren te denken, naar Londen.
Tijdens een internationaal congres van verenigingen voor de bescherming van dieren in 1929 in Wenen werd Vier Oktober uitgeroepen tot Werelddierendag.' Verteld de juf lopend door de klas.
(Vierde alinea indeling)
'Wie van jullie wil beginnen om een verhaal te delen met de klas?'
'Ik wel juf,” zegt Pieter vol overtuiging.
'Dat mag Pieter, wat wil je met de klas delen.' antwoord de juf.
'Ik heb mijn hond Luca meegenomen juf. En heb mijn hond gekregen van mijn ouders omdat ik ontslagen was uit het ziekenhuis juf.'
'Jongens even stilte graag, zo kan ik Pieter niet verstaan.
Dat is wel lief van je ouders Pieter.'
'Ja, Ik had mij goed gedragen in het ziekenhuis.'
'Hadden jou ouders dat aan je beloofd dan Pieter.'
'Ja juf.”
'wil je nog wat vertellen?'
'Nee juf dat was het.'
'Goed, wie wil er nu wat vertellen aan de klas.'
'Ik wil nu wel juf,” zegt Isa, en steekt haar hand hoog in de lucht.'
'Ah, vertel maar Isa en doe je best.'
'Mijn hond Zilver heb ik gekregen op mijn verjaardag juf.
Mijn Mamma vertelde mij dat ik wel een hondje mocht, maar ik moest er wel mee lopen van Mamma. En als ik op school ben dan nemen mijn ouders de zorg over juf.
Ik ga nu 's avonds ook zwemmen en dan is Zilver gewoon thuis en hoef ik ook niet uit met mijn hond. Want dat word te laat voor mij.'
'Dat is heel goed geregeld met je ouders Isa heel goed gedaan.'
'Dankjewel juf.'
'Dat waren mooie verhalen. Ik heb heb nog wat huiswerk op het bord, Neem dit even over in jullie agenda, en dan mogen jullie naar huis.
Inhoud (Tweede alinea indeling) Sophie opzoek naar de ideale man.
Op een mooie zonnige, doordeweekse ochtend is Sophie wat eerder opgestaan. Dit is, omdat ze vandaag begint met haar nieuwe baan als secretaresse bij een tijdschriften uitgeverij.
Sophie heeft sinds kort de villa en het personeel van haar ouders overgenomen, omdat haar ouders met pensioen gaan en kleiner willen gaan wonen.
Ze heeft eigenlijk alles, hoeft maar in haar vingers te knippen en ze krijgt het. Nu alleen nog de 'ideale man'.
Bij het sollicitatie gesprek vorige week heeft ze bij de directrice een goede indruk achtergelaten. De wonderen waren de wereld nog niet uit.
Tijdens het gesprek vertelde de directrice dat Sophie haar geraakt heeft en heel graag een verhaal over de zoektocht naar de ideale man wil zien.
Iedere week moet er een update komen en ze gaat met verschillende mannen uit eten..
(Derde alinea indeling)
De ochtend van Sophie haar spannende dag breekt aan. de zon staat laag aan de hemel waardoor het een aangename temperatuur is. Met het ontbijt in haar handen besluit ze het te gaan nuttigen in de serre. Op het zelfde moment komt haar poes, Famke, ook aangelopen. Die ook een plekje in de serre heeft gevonden.
Na haar ontbijt loopt Sophie naar het personeel en meld dat ze weg gaat.
Bij aankomst merkt Sophie dat ze zenuwachtig wordt. Ze zucht één keer, telt even tot tien en loopt naar binnen. Éénmaal binnen gaat Sophie de trap op naar de Eerste etage. Waar ze zich meld in de lounge ruimte. Daar ontmoet ze Nick die al uitgebreid aan de koffie zit met nog een aantal collega's.
Het ijs is al gauw gebroken waardoor er een leuke sfeer is ontstaan. Na een gezellige kennismaking en een heerlijk kop koffie is het tijd om te gaan werken.
Sophie word mee genomen naar het kantoor van Nick. Waar ze beide de kennismaking voortzetten. De sfeer is nog steeds goed en er word veel gelachen..
Hoi Dropje,
In je eerste alinea maak je vaak gebruik van een witregel. Dit doe je iets te vaak waardoor het lastig leesbaar wordt.
De alinea's waarbij je moet inspringen is op dit forum lastig te zien omdat deze dat niet automatisch toepast. Ik ga ervan uit dat je deze wel begrijpt.
Nogmaals, het lijkt mij gemakkelijker om één verhaal te pakken en daar de vier alinea's in te plaatsen. Nu is het lastig om te zien of je het gebruik hiervan goed beheerst. Voor jezelf is het ook lastig om steeds een nieuw verhaal te verzinnen.
Verder ziet het er stukken beter uit dan je eerste poging. Je past alle feedback van iedereen toe en geeft hier je eigen draai aan.
Succes.
In je eerste alinea maak je vaak gebruik van een witregel. Dit doe je iets te vaak waardoor het lastig leesbaar wordt.
De alinea's waarbij je moet inspringen is op dit forum lastig te zien omdat deze dat niet automatisch toepast. Ik ga ervan uit dat je deze wel begrijpt.
Nogmaals, het lijkt mij gemakkelijker om één verhaal te pakken en daar de vier alinea's in te plaatsen. Nu is het lastig om te zien of je het gebruik hiervan goed beheerst. Voor jezelf is het ook lastig om steeds een nieuw verhaal te verzinnen.
Verder ziet het er stukken beter uit dan je eerste poging. Je past alle feedback van iedereen toe en geeft hier je eigen draai aan.
Succes.
