Vandaag stond in de krant dat jongeren/gezinnen die overlast bezorgen in een wijk in het uiterste geval hun huis uit gezet kunnen worden. Zo wil de betreffende gemeente overlast tegen gaan in de wijk waardoor deze leefbaarder moeten worden.
Zijn jullie het hier mee eens of niet?
Overlast
- Artemiss
- Tipp-Ex team
Ja, daar ben ik het wel mee eens. In feite zijn zulk soort asociale mensen (want dat zijn ze) illegaal bezig. Mensen die overlast bezorgen op straat kunnen ook worden opgepakt, dus dan kunnen dit soort mensen ook uit hun huis worden gezet.
Bovendien is het 'in het uiterste geval'. Er worden dus eerst wel andere dingen geprobeerd.
Bovendien is het 'in het uiterste geval'. Er worden dus eerst wel andere dingen geprobeerd.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...
-Herman van Veen
-Herman van Veen
-
- Typmachine
- Contacteer:
Het verplaatsen van het probleem is geen oplossing, maar wel de makkelijkste keuze. Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die er last van ondervinden opgelucht zijn als de veroorzakers uit huis worden gezet. De gemeente en politie zijn eveneens blij want ze ontvangen een tijdlang minder klachten.
Volgens mij was het in Denemarken waar er hele dorpen zijn ontstaan waar asociale mensen bij elkaar worden gezet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is ook een manier om de overlast terug te brengen tot een beperkt aantal locaties.
Niemand weet raad met dergelijke mensen. Als je roept: stuur ze naar een heropvoedingskamp dan wordt je afgeschilderd als rechts, fascist enz, maar dat lijkt mij dus wel passend. Hoe extreem het ook mag klinken, maar ik kan daar nog verder in gaan.
Als vervolgens blijkt dat de mensen hardleers zijn dan mag de regering van mij nog verder gaan en een soort expeditiekorps oprichten dat naar Afghanistan, Irak en andere oorlogsgebieden worden gestuurd. Dan mogen ze daar onder militaire discipline ons land dienen als een soort schadevergoeding voor alle problemen, leed etc dat ze andere mensen allemaal hebben bezorgd.
Volgens mij was het in Denemarken waar er hele dorpen zijn ontstaan waar asociale mensen bij elkaar worden gezet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is ook een manier om de overlast terug te brengen tot een beperkt aantal locaties.
Niemand weet raad met dergelijke mensen. Als je roept: stuur ze naar een heropvoedingskamp dan wordt je afgeschilderd als rechts, fascist enz, maar dat lijkt mij dus wel passend. Hoe extreem het ook mag klinken, maar ik kan daar nog verder in gaan.

qua economie ben ik heel erg links. Bijna communist te zien. Maar ik ben helemaal voor wijken waar aso's bij elkaar gezet worden. Laat ze elkaar maar lekker lastig vallen.P_Westdijk schreef:Het verplaatsen van het probleem is geen oplossing, maar wel de makkelijkste keuze. Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die er last van ondervinden opgelucht zijn als de veroorzakers uit huis worden gezet. De gemeente en politie zijn eveneens blij want ze ontvangen een tijdlang minder klachten.
Niemand weet raad met dergelijke mensen. Als je roept: stuur ze naar een heropvoedingskamp dan wordt je afgeschilderd als rechts, fascist enz, maar dat lijkt mij dus wel passend. Hoe extreem het ook mag klinken, maar ik kan daar nog verder in gaan.Als vervolgens blijkt dat de mensen hardleers zijn dan mag de regering van mij nog verder gaan en een soort expeditiekorps oprichten dat naar Afghanistan, Irak en andere oorlogsgebieden worden gestuurd. Dan mogen ze daar onder militaire discipline ons land dienen als een soort schadevergoeding voor alle problemen, leed etc dat ze andere mensen allemaal hebben bezorgd.
Over je stuk van 'in het leger dienen' ben ik het dan weer niet zo eens. Wilders heeft het idee van die asokampen ook al voorgesteld, ik ben absoluut niet van wilders. Maar hij heeft toch ook best wel een aantal goede ideeën. Het is jammer dat ze ondergesneeuwd worden door zijn racisme. Als hij dat racisme is zou laten vallen, zou ik het echt een top vent vinden. Qua economie is hij ook zo rechts nog niet. Hij zit een beetje in het midden.
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
-
- Typmachine
- Contacteer:
Deze wijken lijken mij dus weer geen oplossing. Je concentreert de probleemgevallen. Misschien wel ergens op een eiland in de Waddenzee, maar de kinderen van deze gezinnen zullen de volgende generatie van probleemgevallen zijn waardoor het asociale gedrag blijft bestaan in nog een ergere vorm. De wijk zal een dorp worden en tenslotte een stad. Een structureel groeiende last voor de economie van het land.