Ik heb drie verhalen in mijn hoofd om uit te werken, ze lijken alle drie enorm op elkaar met een kleine aanpassing. Ik zal hier even heel kort stukje uitleggen over het verhaal waardoor het een beetje cliché overkomt, zouden jullie kunnen kijken welk stukje het meest boeiend of leuk zou zijn om te lezen.
1) Een persoon is gestorven en net als alle anderen zwerft hij/zij over de aarde tussen de andere mensen. Geesten kunnen naar het Hiernamaals als hun diepste wens in vervulling is gegaan. Als dat al tijdens je leven is gebeurt blijf je niet op de aarde hangen maar ga je meteen door naar het Hiernamaals. De persoon gaat andere geesten helpen met het uit laten komen van die wensen, in de hoop zijn eigen wens te ontdekken en zelf ook naar het Hiernamaals te kunnen gaan.
2) Een persoon is door een gebeurtenis zijn bestaan verloren. Zijn familie weet niet dat hij ooit bestaan heeft en zijn vrienden kennen hem niet. Hij loopt tussen de mensen die hij nog kent, maar wordt door niemand op gemerkt. Hij probeert zijn bestaan terug te krijgen door een verhaal na te spelen dat hij als klein kind gehoord heeft. Maar voor dat verhaal/die legende heeft hij een bondgenoot nodig en dus moet hij iemand vinden die hem opmerkt en weet dat hij er nog is.
3) Een Shinigami (Japanse doden-god) heeft als taak de geesten na het Hiernamaals te leiden door middel van het breken van een ketting die hen vast houdt op de plek waar ze het meest van hielden. Zij is de enige Shinigami op aarde en is dus alleen. Ze weet dat ze net als de rest van de geesten een verleden als mens heeft gehad, maar ze kan zich er niks van herinneren. Om de eenzaamheid te ontvluchten probeert ze haar verleden en doodsoorzaak uit te vinden en hoopt zo iemand te vinden die haar kan zien en haar kan helpen.
De verhalen komen qua basis allemaal overeen; "Alleen op de wereld, maar toch tussen anderen" idee. Misschien als jullie iets weten om de verhalen een beetje samen te voegen of tips hebben om de verhalen leuker te maken hoor ik het graag ^^
Ideeën
-
- Balpen
(>'_')># "I was going to give you this waffle.."
#<('_'<) "..But then I was like.. "
(>'#'<) "..I'm hungry"
(>'_'<) "..So I ate it"
(>^_^<) "Hehe"
Je zou misschien de verhalen allemaal appart kunnen vertellen, maar dat de 3 personen die eenzaam zijn elkaar op een gegeven moment tegen komen en elkaar dan gaan helpen.
Bijvoorbeeld je verteld de verhalen van 1, 2 en 3 appart, maar dan komen 1 en 2 elkaar tegen, helpen elkaar en gaan dan dood, waardoor ze de persoon uit verhaal 3 tegen komen en die dan gaan helpen.
Maar ik weet niet of alle verhalen in dezelfde wereld afspelen
Bijvoorbeeld je verteld de verhalen van 1, 2 en 3 appart, maar dan komen 1 en 2 elkaar tegen, helpen elkaar en gaan dan dood, waardoor ze de persoon uit verhaal 3 tegen komen en die dan gaan helpen.
Maar ik weet niet of alle verhalen in dezelfde wereld afspelen

Spreken is zilver, schrijven is goud
-
- Balpen
Alle verhalen spelen zich gewoon op aarde af. Ik zal het idee opschrijven en of kijken of ik dan een goede verbinding kan leggen tussen de drie. Ik beloof nog niks ^^ Maar thanks voor de tip
(>'_')># "I was going to give you this waffle.."
#<('_'<) "..But then I was like.. "
(>'#'<) "..I'm hungry"
(>'_'<) "..So I ate it"
(>^_^<) "Hehe"
Ik zou maar een verhaal uitzoeken. Om deze drie verhalen alledrie in een verhaal te verwerken wordt het denk ik te druk, daarvoor is te weinig samenhang.
ik vind het tweede en het laatste verhaal hetbeste klinken,maar ik denk dat al deze verhalen wel potentie hebben alsje ze goed uitwerkt
ben wel nieuwsgierig
ps. we hebben hier ook een speciaal topic voor als je inspiratie of hulp met een verhaal nodig hebt kun je in het inspiratie-topic te recht
linkje: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... inspiratie
ik vind het tweede en het laatste verhaal hetbeste klinken,maar ik denk dat al deze verhalen wel potentie hebben alsje ze goed uitwerkt

ps. we hebben hier ook een speciaal topic voor als je inspiratie of hulp met een verhaal nodig hebt kun je in het inspiratie-topic te recht

linkje: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... inspiratie
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
over verhaal 2:
komt de inspiratie uit het boek Gewist?
zo niet, wel een erg mooi boek met ongeveer zoiets als verhaallijn,
schrijver is Marco Kunst
komt de inspiratie uit het boek Gewist?
zo niet, wel een erg mooi boek met ongeveer zoiets als verhaallijn,
schrijver is Marco Kunst
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.