Stefan

Heb jij een verhaal dat nergens anders past? Plaats hier dan alle overige verhalen.
Plaats reactie
TheBasementTapes
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Stefan zaf er nog goed uit. Hij had een vrouw, een baan, vrienden en voelde zich goed. Zijn ogen stonden wat dicht bij elkaar en zijn zwarte haarbos vertoonde al wat grijze plukken, maar daar kon Stefan niet over in zitten.

De ochtend van de dag die hier beschreven zal worden, begon met een boterham. Een witte boterham met kaas. Toen een kopje koffie, en een ritje in zijn auto. Een Renault Clio. Vervolgens een praatje bij de koffieautomaat met zijn collega Ruud.
"Hoe is 't thuis?"
"Prima, dankje."
"Heb je dat bestemmingsraport al klaar?"
"Wanneer is de deadline?"
"De vijfde," eindigde Ruud het gesprek.
Ruud was in elk opzicht superieur aan hem. Hij was jong, sterk, lang, vruchtbaar bovendien...

Het werk verging Stefan immer prima; het bestond voornamelijk uit bellen en rapporten opmaken. Vandaag moest hij een bestemmingsraport schrijven voor een kantoorgebouw in Apeldoorn. Het was vrijdag 24 juni en morgen ging hij op vakantie met zijn vrouw. Hij keek er zelf niet zo geweldig naar uit, maar hij deed graag alsof om zijn vrouw tevreden te stellen. Ze gingen drie weken naar een drukke Nederlandse camping in Zuid-Spanje; geen van hen sprak een woord Spaans. Hij wist dat hij snel verbrandde, dus tijdens zijn vakanties zat hij vooral binnen in het huisje, en las de krant. Nederlandse kranten waren duur in het buitenland.

Hij opende het Word 2003-document waar hij het rapport in had staan. Hij trok een wenkbrauw op en diepe denkrimpels verschenen in zijn voorhoofd. Een enorme hoeveelheid informatie overspoelde hem. Rustig zoemde hij in op de tekst en nam hij de eerste paar regels in zich op. Hij verplaatste zijn cursor naar het einde van de pagina en schreef verder.

Toen hij na enkele irrelevante handelingen zijn rapport af had, ging Stefan naar de gang om een kopietje te maken. Hij legde de plattegrond van het kantoorgebouw onder de scanner. Hij drukte op de knop en hoorde de machine starten. Er rolde echter geen nieuw exemplaar uit. Er werd niets geprint. Hij keek of de stekker wel in het stopcontact zat, of hij hem wel aan had gezet. Hij constateerde dat het apparaat kapot was.

Hij belde de techniek, er zou iemand komen. Een minuut of vijf later kwam er een jongen opdagen. Hij was jong, misschien pas zestien. Stefan vroeg zich af of hij al ooit seks had gehad. De jongen vroeg hem wat het probleem was. Stefan legde het hem uit. De jongen bekeek het apparaat van verschillende kanten, zette hem aan en uit, drukte op wat knopjes en vertelde hem uiteindelijk dat hij het op de korte termijn niet kon oplossen. Hij moest even een collega bellen. Stefan keek naar de jongen en dacht na. Wat heeft de mensheid nou aan een kopieermachinereparatiejongen die geen kopieermachines kan repareren? dacht hij. Hij wachtte even tot de jongen zich omdraaide om zijn telefoon te pakken en greep de jongen bij zijn haar. Hij klemde zijn achterhoofd in zijn hand en sloeg zijn hoofd met volle kracht tegen de muur. Hij hoorde de jongen schreeuwen. Hij trok het hoofd van de jongen weer naar hem toe, keek hem even in zijn stervende ogen en sloeg hem nogmaals met alle kracht tegen de muur. Bloed spatte op de muur en op zijn blouse. Bij de derde klap stootte de jongen een hese adem uit. Met alles dat hij in zich had bleef hij het hoofd van de dode knul tegen de muur slaan terwijl zijn schedel voor steeds minder weerstand zorgde. Zijn kleren kleurden rood van het bloed, en Stefan had nog nooit zoveel pret gehad.
Laatst gewijzigd door TheBasementTapes op 27 apr 2011 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Als eerste wil ik je graag van harte welkom heten op de site :D we hebben een topic waar je jezelf voor kunt stellen : http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=15 Is altijd wel leuk om meer te weten achter je nickname ;)

De algemene indruk van je verhaal is goed, het zit vol details en het is verrassend ( en dan positief^^) geschreven. Niet veel hebben zo'n schrijfstijl als jij. Er zijn wel een paar puntjes die ik niet vond kloppen.

Eerst zeg je dat Stefan er nog goed uitzag en zich goed voelde. Dan komt het naar mijn mening een beetje vreemd over als je daarna zegt dat Ruud in elk opzicht superieur aan hem was. Zo lijkt het alsof Stefan toch niet zo tevreden is met zijn leven als je suggereert.

Als een ander karakter iets zegt, dan moet dat op een andere regel staan. Dus ipv:
"Hoe is 't thuis?" "Prima, dankje." "Heb je dat bestemmingsraport al klaar?" "Wanneer is de deadline?" "De vijfde," eindigde Ruud het gesprek. Ruud was in elk opzicht superieur aan hem. Hij was jong, sterk, lang, vruchtbaar bovendien...

"Hoe is 't thuis?"
"Prima, dankje."
"Heb je dat bestemmingsraport al klaar?"
"Wanneer is de deadline?"
"De vijfde," eindigde Ruud het gesprek. Ruud was in elk opzicht superieur aan hem. Hij was jong, sterk, lang, vruchtbaar bovendien...

En misschien is het leuk als je zegt hoe Ruud kijkt terwijl hij het vraagt, wat hij doet, wat Stefan doet, wat hij denkt, voelt, etc. Dan maak je een gesprek een stuk levendiger en kan de lezer zich meer dingen voorstellen.

Hij was jong, sterk, lang, vruchtbaar bovendien...
Ik vind 'vruchtbaar bovendien' hier heel vreemd staan. Nou ja niet vreemd, maar je doet er verder niks mee. Daarom lijkt het gewoon een losse zin te zijn die niks toevoegt. Als je daarna zegt dat Stefan er onlangs achter is gekomen dat hij geen kinderen kon krijgen, dan wordt het al wat logischer.
Nuchter legde hij de plattegrond van het kantoorgebouw onder de scanner.
Ik vind de nuchter hier vreemd staan. Alsof iedereen die een plattegrond kopieert, helemaal hysterisch doet terwijl ze het papier eronderleggen. Lijkt me niet :P

Ik vind de omslag naar moordzucht wel een beetje plotseling. HEt is een gedachte en dan moet de kopieermachinejongen dood. Misschien kun je zijn gedachtengang wat uitbreiden, zodat het geloofwaardiger wordt? Als je snapt wat ik bedoel ;)

Verder vind ik je verhaal heel leuk bedacht, ik houd wel van die verhalen met een beetje sadistische draai eraan, zolang het maar niet te ver gaat. Doden om het bloeden, te bloedlustig. Maar bij jou is dat niet het geval. Ik zou wel graag nog meer verhalen van je lezen, maar bij dit soort verhalen krijg je al snel dat ze op elkaar gaan lijken. Ik ben heel erg benieuwd hoe je volgende verhaal eruit ziet.

Veel succes met schrijven!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Plaats reactie

Terug naar “De Grote Zolder”