De goudvis

De één begint, een ander gaat verder. Zo werkt dat met "om de tafel", ieder die meedoet voegt iets toe aan het "vervolgverhaal".
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Een goudvis zwemt al weken rondjes in zijn kom. Het aquarium in de dierenwinkel was groter! Hij kijkt naar buiten, alles is wazig door het glas van de kom. Hij verveelt zich.
Plotseling kijkt hij...
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
J.enn
Nieuw
Nieuw

.. zijn ogen uit. Er zwemt opeens een andere goudvis in de kom die naar hem toe zwemt. Hij begint rondjes om hem heen te zwemmen. Wat een leuke verassing! Het is toch vele malen beter dan in je eentje. Dit doet hem denken aan de dierenwinkel, een mooie herinnering!
''The truth is that everyone is going to hurt you, you just have to decide who's worth the pain.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

"Kom jij ook uit de dierenwinkel," vraagt hij de vreemde vis.
De andere goudvis kijkt hem aan...

-Herman van Veen
Patrick Jr.
Nieuw
Nieuw

'Natuurlijk kom ik uit de dierenwinkel! Wie nou niet?', antwoordde de vis. 'Ik wil uit dit bokaal, een groot avontuur tegemoet...', zei de vis trots. 'En jij? Wat is jouw doel?'
I own you also...
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

@ Patrick Jr.: Let op! Verhaal is in tegenwoordige tijd. ;)

Wat zijn doel is? Daar moet de goudvis even over nadenken. Heeft hij eigenlijk wel een doel?
"Ik wil terug naar de dierenwinkel..." antwoordt hij tenslotte twijfelachtig.

-Herman van Veen
Mirror
Puntenslijper
Puntenslijper

De andere vis lacht grimmig.
'Dé dierenwinkel?' antwoord hij. En in zijn stem klonk een vleugje van sarcasme. Hij zwemt een rondje, alsof hij net de grootste grap van zijn leven had gehoord. Dan richt hij zich weer op de vis die tegenover hem zwom.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

"Dé dierenwinkel," herhaalt hij nog eens. "Bovenbeste vis,"
"Goudvis," onderbreekt de eerste goudvis nijdig.
"Wat jij wil," zegt de tweede goudvis geïrriteerd. "Je wilt niet weten hoeveel dierenwinkels er zijn! Honderden! Misschien wel duizenden!"

-Herman van Veen
krisjuh
Potlood
Potlood

"fijn toch, dan is het makkelijk om in een dierenwinkel terecht te komen" zegt hij vroljik. de tweede goudvis zucht geërgerd.
"helemaal niet, dwaas visje! eem paar wezentjes die niet in het water leven nemen je mee." De eerste goudvis kijkt verbaasd.
"wat doen ze met je?" vraagt hij voorzichtig.
"ze nemen je mee, en stoppen je in een ienieminie kommetje met water" zegt de tweede vis lachend.
De eerste vis kijkt angstig.
"en als je pech hebt word je door de wc gespoeld" het eerste visje kijkt nog banger.
"dan is mijn doel hier blijven"
"nog slechter, je zult zeker meegenomen worden. je kunt beter ontsnappen."
"samen met jou, samen zijn we sterk" zegt de eerste vis luchtig.
Find happiness in the simplest things.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ehm... chrisjuh, ik geloof dat je iets niet helemaal begrepen hebt. Ze zitten momenteel al in het kommetje! Maakt niet uit...

"Maar hoe wil je dan ontsnappen," vraagt Blub, de eerste goudvis. "Je kunt niet vooruit komen over land."
Daar moet de nieuwe goudvis even over na denken. Dat is wel een punt. Dan krijgt hij een briljante ingeving:

-Herman van Veen
justme
Balpen
Balpen

Doorspoelen, door de wc? Dat is misschien de oplossing! 'we moeten doen alsof we dood zijn zegt hij. De andere goudvis kijkt hem verbaasd aan. 'waarom?'
  • everybody`s story is unique
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

"Doen of we dood zijn?"
"Ja, ja!" De tweede vis begint opgewonden te worden. "Dan haalt de baas ons eruit en dan kunnen we ontsnappen!"
"We zouden doodgaan op de grond. Watergebrek! Ik doe er niet aan mee," zegt de eerste vis en doet demonstratief zijn vinnetjes over elkaar.
"Je hebt gelijk, we moeten ons door de wc laten spoelen..."
"Door de wc?" De eerste vis is nu helemaal verontwaardigd.
"Ja, want waar komen alle riolen uiteindelijk uit....?"

-Herman van Veen
Thelolcat
Puntenslijper
Puntenslijper

''Nou dat maakt helemaal niet uit al komen we terecht bij een of ander vissen etend
monster terecht'' ''Nou als jij het zegt *zucht*'' ''Maar hoe doe je eigenlijk alsof je dood bent? Want ik heb nog nooit voor dode vis gespeeld''
You don't know lol if you don't know cat's
Fruits
Puntenslijper
Puntenslijper

De tweede vis ziet het al helemaal zitten. "Kom op! Dan doe ik het je voor, Goed kijken hoor!" Hij zwemt een stukje van de andere vis af. Zet zijn ogen wijd open en laat zich op zijn zij langzaam rond drijven. Plotseling komt de vis weer tot leven en zwemt op de eerste vis af. "Zo moet het. Goed gezien? probeer het zelf maar een keertje."
De eerste vis is verbaasd. "Wat goed van jou. Waar heb je dat geleerd?"
De tweede vis grinnikt. "Dat is beroeps geheim. Probeer het zelf nou maar even."
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Aarzelend zwom de vis naar de oppervlakte van het water. Hij draaide zich op zijn zij en deed zijn ogen wijd open, precies zoals hem was voorgedaan.
Hij kreeg er net lol in, toen plotseling...

-Herman van Veen
Thelolcat
Puntenslijper
Puntenslijper

Een man aan kwam lopen 'Hey er drijft hier een dooie vis' terwijl een andere man antwoord 'Nou en dan spoelen we hem toch door de WC' 'ok' de andere man knikte instemmend.
En dus....
luckyme
Puntenslijper
Puntenslijper

pakte de man een netje en viste de vis uit het water. hij liep er mee naar de wc en gooide de vis erin.
LOVE IS LIKE HEAVEN, BUT IT CAN HURT LIKE HELL
Fruits
Puntenslijper
Puntenslijper

"oh nee, dat gaat nooit goed." De andere vis zwom hulpeloos rondje in de kom. Hij zag de man zijn hand naar de wc brengen. Zonder er ook maar over na te denken zwom de vis een stuk achter uit en nam een aanloopje. Zo hard als hij kon zwom hij naar boven, Zo het water uit en in ....
Jojolientje
Potlood
Potlood

de emmer die voor de wc stond. De man was namelijk net aan het kuisen en had de emmer daar laten staan toen hij de 'dode' vis zag. Terwijl de vis met een plonsje in het water landt en wat schuim doet opspatten, spoelt de man net door. Hierdoor merkt hij niet dat de andere vis op avontuur is gegaan. Rustig pakt hij de emmer op en gaat ermee naar buiten om hem leeg te gieten. De vis beseft dat het nu of nooit is en past zijn trucje nog eens toe. Adem inhouden, ogen laten uitpuilen en hupakee, op de zij. Net als de man de emmer wilt leeggieten ziet hij de vis. Nog één, denkt hij met een zucht.
"Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away"
Thelolcat
Puntenslijper
Puntenslijper

Al vloekend vist hij nog een vis op met het net. "Hoppa in de wc d'rmee" dat waren de laatste woorden die de vis nog hoorde voordat hij door de wc was gespoeld
VDhorses
Puntenslijper
Puntenslijper

er begon een lange tocht voor de vis. na een complete waterachtbaan belandde hij in het riool. Daar wachtte de andere vis tussen een hele horde weggespoelde vissen
als je op open zee bent, zorg dan voor een baken om de weg terug te vinden,
ben je op bekend terrein, zorg dan voor een baken om niet op de klippen te lopen.
Ukkeltje
Potlood
Potlood

'Het is gelukt, het is gelukt!' roept de goudvis blij tegen zijn nieuwe kameraad.
'Nou, nog niet helemaal ...' antwoord deze.
'Waarom dan niet?' vraagt de goudvis verbaasd.
Romy :3
Nieuw
Nieuw

'We moeten nog een weg naar de bewoonde vissen wereld vinden.' antwoordt de goudvis.
'Maar hoe dan?' vraagt de andere goudvis en zwemt wat rondjes. 'Wat stinkt het hier, zeg.' zegt hij vervolgens.
'Gewoon, door zwemmen... Tot je niet meer kunt.' zegt de goudvis. 'En het stinkt hier inderdaad.' ook hij zwemt wat rondjes en kijkt naar de uitgang die het dichtst bij hen is. 'Kom.' zei hij.
'Ik kom.' maar plotseling...
Murdocku
Potlood
Potlood

komen ze een groot rooster tegen. 'Hoe moeten we nu verder?' vraagt de ene goudvis. 'Ja, dat weet ik zelf ook niet' antwoordt de ander. 'Er zit daarboven een gat. Misschien kunnen we daar doorheen springen'
Dus springen beide vissen, nogmaals en nogmaals. Maar ze komen er niet bij. 'wat nu?' vraagt de ene goudvis weer. 'wacht, ik heb het!' zegt de andere goudvis. 'het is. . .
Aile
Vulpen
Vulpen

allemaal een droom!'
Hij knippert een paar keer met zijn oogjes, maar hij word maar niet wakker.
'Wat bedoel je?' vraagt de andere goudvis.
'Ach......niks,' zegt de goudvis. Terwijl de ene goudvis in paniek rondjes aan het zwemmen is probeerd de andere een nieuw plan te bedenken. Eindelijk wist hij wat ze moeten doen! Namelijk...
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Saskjezwaard
Computer
Computer

De vogeltjesdans! Nee, dat kon niet kloppen. Misschien was het een magisch rooster, waarbij je het wachtwoord moest zeggen voordat het openging. Dat kon wel verklaren waarom er glinsterende tekens aan de zijkanten zaten.
"Oké," zei de goudvis. "Sesam open u."
Het rooster bleef gesloten. De andere goudvis keek hem aan alsof hij gek was. Hij negeerde hem en ging verder met wachtwoorden raden.
"Eh, simsalabim. Ga open. Open yourself. Ken jij Frans?"
De andere goudvis leek langzaam weg te willen kruipen, maar veerde weer op en ging met zijn vin langs zijn neus, die hij hoog de lucht in stak. "Un petit peu. Wat wil je weten?"
"Openen in het Frans."
"Ouvrir!"
Het rooster begon te kraken...
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Aile
Vulpen
Vulpen

En vliegt open! Ze kunnen nu weer rustig door zwemmen.
'We zijn vrij!' roept de ene goudvis in koor.
'Geef me de vijf!' lacht de andere goudvis.
'Vijf?' herhaalde de ene goudvis. 'Ik heb niet eens handen! We zijn vissen, weetje?'
'Oh ja.'
Ze zwemmen rustig verder, maar opeens.....
one sky, one destiny."
Thelolcat
Puntenslijper
Puntenslijper

zegt de ene goudvis: "wat is dat?" dan antwoord de andere goudvis: ''wat bedoel je?''
''Nou'' zegt de ene goudvis ''het ziet er een beetje leeg uit vind je niet?'' ''Mwah altijd beter dan in de dierenwinkel, laten we een beetje rondkijken!'' en dus...
Aile
Vulpen
Vulpen

Gaan ze beiden de ruimte verkennen. Ze zijn in een grote vierkante ruimte, met hier en daar afval op de bodem. 'Hé! Kijk eens!' roept de goudvis naar zijn kameraad.
De andere goudvis zwemt zo snel mogelijk naar hem toe. 'Wat is er? Wat zie je?'
De goudvis wijst met zijn vin naar een gat in het midden van de muur. 'Zullen we?'
'Oké!'
Eén voor één zwemmen de twee goudvissen door het rooster. Er volgt een fel licht, en ze komen uit op een ......
one sky, one destiny."
Saskjezwaard
Computer
Computer

Barbecue!
"Aaaah," gillen de twee vissen tegelijkertijd.
Ze spartelen op het ijzeren rooster dat gloeiendheet is.
"Haal ons hieraf!" schreeuwt de goudvis.
De ander begint te rollen en snel volgt de goudvis zijn voorbeeld. In de kamer ruikt het naar gebakken vis. Nog een laatste stukje en Goudvis en vriend zijn van de barbecue af. Plons! En ze zitten weer in het water, dat hun brandwonden verkoelt.
"Ah, dat is stukken beter," zegt de goudvis en sluit genietend zijn ogen.
Vriend Goudvis kijkt verbaasd om zich heen. "Wat doet in hemelsnaam een barbecue in een riool?"
"Nou, dat zou ik jullie eens vertellen," zegt een zware stem.
Goudvis en vriend draaien zich geschrokken om...
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
VDhorses
Puntenslijper
Puntenslijper

Achter hen staat een grote bruine beer die zijn scherpe tanden aflikt. hij was op de geur van de gebraden vis afgekomen.
"Sinds de mensen alle dieren van de straat jagen ben ik in dit riool komen wonen. er liggen hier dode vissen voor het oprapen, maar gebakken vis is toch echt lekkerder, en van vers houd ik nóg meer!"
hij likt nog een langs zijn tanden en graait met zijn grote kauw naar de twee goudvissen in het water, maar.........
ben je op bekend terrein, zorg dan voor een baken om niet op de klippen te lopen.
annelotte
Balpen
Balpen

hij grijpt mis.
'Wat nu?' vraagt de goudvis aan zijn vriend.
'Hiervoor heb ik een cursus gedaan in de dierenwinkel...' zegt zijn vriend. 'We moeten heel hard door elkaar heen gaan zwemmen.' En beide vissen gaan heel hard door elkaar heen zwemmen.
'Denken jullie nu echt dat dat helpt, domme vissies?' zegt de beer met zijn zware stem. Hij haalt nog een keer uit naar de vissen, maar...
Spreken is zilver, schrijven is goud
Saskjezwaard
Computer
Computer

Tatatataaaa!
Een vreemd getoeter klinkt plotseling door de lucht en een gouden schim vliegt voor het zicht van de beer. Hij grijpt ernaar met zijn scherpe klauwen, maar hij is te traag.
"Wie is dat?" vraagt Goudvis, maar zijn Vriend schudt zijn hoofd. Hij weet het ook niet.
De schim stopt voor de twee vissen en gaat met gespreide vinnen voor ze staan. Bij zijn borst worden zijn schubben bedekt door een logo waar 'SV' op staat en hij heeft een ijsblauwe cape om. Hij schudt zijn golvende, gouden haar los en zegt met een krachtige stem:
"Ik ben SuperVis! Iedere goudvis die in nood is, zal ik redden. Dat is de eed die ik ooit gezworen heb. Vrees mij, o grote beer, want ik ga je helemaal kaboefbaf kapot slaan. Met mijn vinnen van pijn en mijn staart van afschuw ben ik onoverwinnelijk!"
De twee goudvissen happen van ontzag, maar de beer lacht alleen maar.
"Denk jij dat ik bang ben voor een vis die toevallig een mantel om heeft Dit is de mop van de eeuw. Omdat je me aan het lachen hebt gemaakt, eet ik jou als eerste op."
De beer lacht al zijn scherpe, puntige tanden bloot en doet een stap dichterbij. Zijn gesplash veroorzaakt een kleine tsunami aan golven en de vissen worden door elkaar geschud.
"Wat moeten we doen?" jammert Goudvis.
"Ik ga jullie redden," zegt Supervis en...
Babette<3.
Balpen
Balpen

hij staarde met grote ogen naar de beer.
"Ey, man," protesteerde deze. "Niet zo eng kijken, gast."
"Als jij mijn vrinden met rust laat, o grote beer!" gebood SuperVis.
"Wij beren moeten ook overleven," ging de beer verder. "Wat moet ik nou vanavond eten?"
"Zoek een leven!" riep Goudvis.
Nu had hij beer boos gemaakt. "Dat zal je zwaar komen te staan visje, want nu..." Met stomheid geslagen stopte de beer met praten en keek met grote ogen naar iets wat achter de drie vissen tevoorschijn kwam.
Goudvis volgde zijn blik. "Wat is dát?"
"Dat," zei zijn vriend. "Dat is dus een...
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Aile
Vulpen
Vulpen

super otter!"
Op de borst zit een gouden badge, waar met rode letters SO opstaat.
"Geen paniek!" zegt de otter. "Ik kom je helpen Supervis!"
"Bedankt maat."
De twee goudvissen zijn best wel bang voor het dier, aangezien de otter wel een visje lust.
"Pak aan, beer!" De otter maakt allerlei karate-bewegingen en springt op de beer, maar dan ....
one sky, one destiny."
Kennikki98
Nieuw
Nieuw

slaat de beer de otter tegen zijn hoofd!
"Haha, dachten jullie echt dat deze kneus van een otter mij kon verslaan?"
"Ik ben een sterke beer en jij maar een zielig ottertje"
Dit pikte supervis niet dus hij ...
Babette<3.
Balpen
Balpen

sprong op de beer af.
De beer gromde en haalde diep adem.
In die seconde - dat de beer diep adem haalde - verdween de SuperVis in het keelgat van de beer.
"Help!" schreeuwde de beer met zijn laatste beetje adem. "Ik stik!"
Goudvis en zijn vriend draaiden zich om en zwommen weg.
"Dat was raar," mompelde Goudvis.
Zijn vriend grijnsde. "Jup, maar binnenkort komen we in de zee en dan..."
Goudvis begon ook te grijnzen. "Binnenkort..." zuchtte hij verlangend.
Plots stopte zijn vriend. "Of nog lang niet."
Een lange gang strekte zich uit en tot zover de goudvisjes het konden zien, zaten er overal gaten waar water uitstroomde. Aan het einde zagen ze geen enkel licht branden.
"Wat nu?" vroeg Goudvis angstig.
De ander keek hem net zo angstig aan en kronkelde even van ongeloof met zijn lijfje. Plots verdween de angst en kwam er kalmte voor in de plaats. "Heel simpel," zei hij. "We...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
annelotte
Balpen
Balpen

proberen alle gaten uit. Dan moet er vanzelf wel een goede tussen zitten waar we doorheen kunnen.'
'Met welke moeten we dan beginnen?' vraagt Goudvis nieuwsgierig.
'Met de eerste.' zegt zijn vriend zelfverzekerd.
Beide vissen zwemmen een stukje van de lange gang in, tot ze bij het eerste gat uit komen.
'Weet je het zeker?' vraagt Goudvis een beetje onzeker. 'De stroom is wel heel sterk hoor.'
'Natuurlijk weet ik het zeker. En kom op! Wij zijn sterke vissen.' zegt zijn vriend nog steeds heel zelfverzekerd.
Beide vissen zwemmen het gat in, nou ja, proberen. Ze worden steeds mee terug gesleurd door de stroom uit het gat.
'Ik denk niet dat dit het goede gat is.' zegt Goudvis een beetje teleurgesteld.
'Dat denk ik ook.' zegt zijn vriend al iets minder zelfverzekerd. 'Maar en zijn nog veel meer gaten. Kijk maar voor je.'
'Ja, inderdaad. Je hebt gelijk.' zegt Goudvis met een soort van opluchting in zijn stem.
Beide vissen zwemmen weer een stukje verder de lange gang in, tot het tweede gat, maar bij het tweede gat aangekomen...
Spreken is zilver, schrijven is goud
Babette<3.
Balpen
Balpen

roept Goudvis ineens: "volgens mij zie ik daar licht!"
Zijn vriend tuurt ook verder de lange gang in, en inderdaad, daar, in de verte, zien de twee vissen een lichtbundel.
"Zwemmen, zwemmen!" roept Goudvis.
Binnen een kwartier zijn de vissen aan de andere kant van de gang. Maar dan staat hun daar een grote teleurstelling te wachten. Het licht is een zaklamp, vastgehouden door een man.
Hij staat tot zijn knieeen in het vieze water en tuurt erin. Wat zou hij zoeken.
"Oh, dat is hij! Ik heb mijn vader eens over hem horen praten," zegt zijn vriend vol herkenning. "Dat is...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Requiem
Balpen
Balpen

"Dat is de Centenzoeker. Die zoekt al jaren naar centjes in het riool, om een kop koffie van te kunnen kopen."
Goudvis kijkt er met grote ogen naar. "En vindt hij veel centjes?"
"Ja, want mensen laten ze vallen, zei mijn vader," antwoordde Vriend.
Goudvis vond het heel boeiend om ernaar te kijken, tot de man hen opmerkte. Toen ...
I got a jar of dirt, I got a jar of dirt, and guess what's inside it!
- Jack Sparrow
Babette<3.
Balpen
Balpen

dacht hij dat ze gouden muntjes waren.
"Goud!" riep hij. Zijn schreeuw galmde nog even door in de lange gang. De man kromp ineen.
"Zwemmen!" riep Goudvis. "Snel!"
Zijn vriend was versteend. Hij keek met wijd opengesperde ogen naar de centjeszoeker.
"Kom!" Goudvis zwom tegen hem aan. "Kom nou!"
Maar zijn vriend bewoog niet.
"Als je nu niet komt, dan...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Requiem
Balpen
Balpen

eet hij je op! Hij lust goudvissen!"
Dat helpt en Vriend zwemt gauw weg. "En nu verder? Volgende gang?"
"Oké, laten we... die proberen!" Goudvis wijst naar een andere gang ernaast, die er héél donker uitziet.
"Maar daar is het zo donker! Ik ben bang in het donker!" roept Vriend.
"Dan heb je een probleem," zegt Goudvis plagend, "want ..."
- Jack Sparrow
Aile
Vulpen
Vulpen

dan kun je nu niet verder, en word je lekker opgegeten door de centenzoeker! Ik denk dat ie je wel lekker vind!"
"NEEEEE!" roept zijn vriend terwijl hij in tranen uitbarst. "Ik wil nog niet dood!"
Goudvis pakt de vin van zijn vriend vast en sleurt hem mee de donkere gang in.
Vriend kneep zijn ogen stevig dicht en bleef vlak achter Goudvis, die nog steeds zijn vin vasthoud.
Opeens horen ze een geluid. Net boven water, zien ze twee knalrode, kleine oogjes die naar de twee goudvissen kijken. Het ding komt steeds dichterbij, dan kan Goudvis zien wat het is. Het is namelijk....
one sky, one destiny."
Requiem
Balpen
Balpen

een mini-onderzeeër, met kaboutertjes erin. En een héél mooi kaboutervrouwtje knipoogt naar Vriend. Vriend voelt vlinders in zijn maag, en kan niks anders meer dan verliefd naar het kaboutertje kijken.
"Kom nou, Vriend, hij eet je straks op! Ze lokken je weg!"
"Ja, maar Goudvis, ze is zo mooi, kijk dan!"
Goudvis was echter slim en keek weg, trok hard aan Vriend zijn vin maar Vriend verroerde niks. Alsof hij uit steen was gehouwen.
Toen kwam er ...
- Jack Sparrow
VDhorses
Puntenslijper
Puntenslijper

een hard geluid uit de gang naast hen.
Vriend schrok en keek op. dit was de kans voor Goudvis om hem bij de onderzeeboot weg te sleuren.
"volgens mij hoorde ik daar een kikker, en waar een kikker is, is een uitgang.
zij Goudvis, en hij zwom voorop. hij dacht dat Vriend hem gevolgd was en ook de gang in gezwommen was, maar......
Babette<3.
Balpen
Balpen

Vriend had zijn aandacht weer op het kaboutervrouwtje gericht.
"KOM!" riep Goudvis. "Kom nou, alsjeblieft. Het is niet echt, het is niet echt!"
"Jawel!" zei Vriend. "Het is wel echt en het is prachtig!"
In de verte zag hij een groot licht, maar het werd met de seconde kleiner.
Hij moest nu kiezen. Als hij zou zwemmen naar de uitgang, zou hij buiten zijn. Eindelijk vrij.
Maar dan zou Vriend zeker sterven. Als de centjeszoeker het niet deed, zouden de kabouters dat karweitje maar graag op zich nemen.
Toen wist Goudvis het...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Plaats reactie

Terug naar “Om de Beurt om Tafel”