Alles gaat omhoog

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik wil alleen maar zwemmen in
Een zee van zonnig zand

Gassig zweven zonder band
Als een sliertje,
Elegant

Zo zielig door de zondegloed,
met wittig haar en wittig bloed
Gemolken, als wolken
Van gesponnen suikergoed
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
Saskjezwaard
Computer
Computer

Normaal houd ik niet zoveel van gedichten die rijmen, maar deze vind ik mooi! Je woordkeuze is heel goed en het past mooi bij elkaar. Mag ik je vragen waar je aan dacht toen je dit schreef?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

hmm ja, nja dat hangt weer een beetje samen met dat rijmen. het is dat ik mijn ogen sluit en iets zie, en dan denk, jeej. ik schrijf het op, en dan komt het er in rijm uit, maar weetikveelwatikdoe. ik bedoel. ik schrijf het op zonder te weten wat ik doe, ik zie alleen dat plaatje voor me enzo. heb meestal het gevoel dat ik later pas mijn ogen open doe en denk. o. wow, wat is dit voor iets vreemds. confusie overal.

dit keer was het het zwaar voelen, het moe zijn, het voelen alsof je zwaartekracht kwadratisch is ofzo. en toen kwam er een beeld van dat tegenbeweging willen, een klein rookpluimpje dat omhoog gaat, lichter dan lucht enzo. er zit vast meer achter, maar zou het niet weten. achja. men zou ook niet moeten overanalyseren

bedankt voor de reactie(:
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”