oorlogskind

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
emmeke0401
Potlood
Potlood

oorlogskind

wanhoop in de ogen
van kinderen
in oorlogen

bang voor de dood
het ongeloof
en hongersnood

aanschouw de paniek
uitgemergeld
voor eeuwig ziek

dromen meegenomen
in de dorstige wind
ben je belogen
ongelukkig kind
Laatst gewijzigd door emmeke0401 op 25 mei 2011 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ik vind de witte tussen regels niet mooi staan, Ik heb dit gedichtje even twee keer moeten lezen. De eerste keer vond ik het niets maar toen vond ik je laatste alinea of couplet hoe je het ook noemt :) wel weer mooi en toen ben ik het nog een keer gaan lezen en toen vond ik het wel weer beter. Ik denk dat het ergens mooier was geweest als je je niet had klem gezet in een rijmschema, omdat je nu gedwongen bent bepaalde zinnen en woorden te gebruiken waarvan ik denk dat je er meer uit had kunnen halen als dat niet zo was.
Het rijmen zelf stoort me totaal niet, ( wat normaal wel zo is bij andere :) dus daar zeker complimenten voor! )

Het paniek, moet trouwens de paniek zijn :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
yael
Vulpen
Vulpen

Hey emmeke,

Hmm ik ben het niet helemaal eens met JodieJJ (sorryyy JodieJJ!!) De witte regels vind ik er juist wel bij passen, (heh wat een dilemma's allemaal zeg) Maar goed. Ik persoonlijk vind het er wel bij passen omdat, als je het allemaal onder elkaar zou zetten ( dat heb ik dus even snel gedaan) word het één lap tekst. Net als een verhaal zonder alinea's. Dit maakt het spannend en je kan voor jezelf als lezer de rustpunten kiezen. omdat je niks van punten of komma's heb staan. Let er dan wel op dat jij op het goede moment op enter drukt. En zorg voor goede woorden die in elkaar over vloeien.
Ik hou niet van het rijmen, dus deze keer ook niet. Maar jou laatste couplet trok mij erg aan!!!
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Yael: Eerst zat er tussen elke zin een witte regel, zodat het moeilijker door te lezen was. Nu heeft Emmeke het heel goed aangepast en staat het er wat overzichtelijker. Jodie's reactie sloeg nog op het oude, waarbij de jouwe volgens mij op het nieuwe gedicht geldt.

Zo, nu over het gedicht zelf =) ook ik hou niet van rijmende gedichten, dat komt bij mij altijd zo geforceerd over. Hoewel sinterklaasgedichten wel mogen rijmen, maar ja, dat is een iets andere klasse :P deze keer lijken de woorden niet geforceerd te zijn, soms kom je zinnen tegen bij andere gedichten waarbij je ziet dat de schrijver een vreemd iets heeft moeten verzinnen om het te laten rijmen. Maar dat is bij jou niet zo, dus daarvoor mijn complimenten! Ik vind ook de laatste alinea het mooiste, met een hele mooie afsluitende zin!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
yael
Vulpen
Vulpen

Saskjezwaard schreef:@ Yael: Eerst zat er tussen elke zin een witte regel, zodat het moeilijker door te lezen was. Nu heeft Emmeke het heel goed aangepast en staat het er wat overzichtelijker. Jodie's reactie sloeg nog op het oude, waarbij de jouwe volgens mij op het nieuwe gedicht geldt.
Dat wist ik wel :$ :angel :P
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Tssss beetje mij afkraken!!! grrrr :P

ps, ziet er zo veel fijner uit emmeke!
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”