kaud

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

Smeltend op de daken
Kralige kranen kraken klauwend
Kauwend op het rubber van de lucht

Vlokken van vlagen vegen tegen
de pannen, slurpt, sleurend en met tenen
tillend trekkende benen en dan
zacht
een slordige sjaal tegen de hemel
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
yael
Vulpen
Vulpen

Goede avond!

Als aller eerste zou ik de AU in OU veranderen van de titel. Ookal trok de spellings fout mij naar jou gedicht.
Ik vind dit persoonlijk echt wel wat hebben. Ik hou van woorden achter elkaar plakken en daarmee en zin vormen. Het enige jammer vind ik dat je in je eerste couplet Klauwend en kauwend hebt gebruikt. Op de één of andere manier stoort mij dat best wel erg.

Ook zit ik de hele tijd over het woord zacht na te denken, hoe je dat meer kan benadrukken. (misschien door een enter voor en een enter daarna te plaatsen? maar ik weet niet of dat mooi staat )Want ik vind dat Zacht in jou gedicht een soort allerlaatste rustpunt is. En tegelijkertijd ook één van je sterkste woorden.

Groetjes,
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

Hee, dankje voor de reactie. De au blijft echter, denk aan een zekere vogel, lees het nog eens hardop (: had iets gedaan met klanken die samenhangen met de inhoud en die onzin.
Ik begrijp je verdere kritiek, mee eens, in een volgend gedicht doe ik er weer wat mee. Ben wel van mening dat je na het te hebben geschreven niet veel meer aan je dichtwerken moet veranderen, momentopname, automatisme, surrealistische onzin die ik te veel waardeer.

Toch bedankt verder(:
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik weet niet, maar volgens mij is het kauw. Ik ken persoonlijk geen vogel die kaud heet :P
Nu je trouwens zegt dat het over een vogel gaat, snap ik het steeds meer^^ woehoe, ben wel laat, maar ooit komt het :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik vind het een apart gedicht ;)
Maar dat vind ik er juist heel leuk aan.
Doet me een beetje aan sommige gedichten van Jaap robben denken.
Leuk gedaan :D
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”