De regels voor Om de Tafel-Verhalen
Wat zijn Om de tafel-Verhalen?
Om de tafel-Verhalen zijn verhalen zonder plot. Iemand verzint een titel, begint met schrijven en anderen anticiperen op het laatst geschreven bericht.
Wie mag meedoen met een Om de tafel-Verhaal?
Iedereen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Iemand zet gewoon een stukje tekst neer, dit kan een dialoog zijn of gewoon een gebeurtenis stuk. Deze stukjes tekst bestaan uit minimaal drie, maximaal tien regels. Een ander vervolgt het verhaal met ook minimaal drie, maximaal tien regels.
Zo vormt zich een verhaal wat wellicht nergens op slaat. Dit omdat er verschillende mensen aan schrijven, en ieder zijn eigen idee heeft over wat de hoofdpersoon te laten doen.
Er is ook geen exacte volgorde voor wie wanneer wat schrijft. Je schrijft gewoon een stukje erbij als je zin hebt, of als je iets weet.
Bijvoorbeeld:
Persoon 1 schrijft: Elsje moest vandaag voor het eerst naar school. Daar ontmoette zij haar juf. Elsje vond de vrouw er maar naar uitzien. Een spits gezicht met een gemene blik in haar ogen. Het leek wel of de juf kinderen niet mocht.
Persoon 2 schrijft: Elsje ging liever niet de klas in. Haar moeder drong aan, waardoor ze moest huilen. De juf kwam bij huilende Elsje staan en hurkte neer. "Wat is er aan de hand, meisje?", vroeg de juf verrassend vriendelijk. Elsje stopte met huilen en keek de juf aan.
Persoon 3 schrijft: "Ik vind u eng", antwoordde Elsje. De juf lachte en keek Elsje vriendelijk aan. "Ik ben heus niet eng. Ik ben juist heel aardig", sprak de juf met een glimlach.
Persoon 2 schrijft weer: "Toch ziet u er eng uit", sprak Elsje tegen. Haar moeder vond het genoeg en gaf Elsje een tik op haar vingertjes. "Wees niet zo onbeleefd tegen de juf", zei ze streng.
Wat mag?
Alles, zolang het binnen de algemene regels van het forum blijft.
Wat mag niet?
- Expliciet omschrijven van seks.
- Grafisch beschreven geweld.