Ik vertel niks over het verhaal, dat ontdek je zelf allemaal <3.
En ik vind het fijn als je tips&kritiek geeft als het maar niet te bot is ofso ;$
Love me or Hate me ~ Mary Jane

Mary-Jane - 15 jaar .
Aangekomen bij mijn huis zeiden we elkaar gedag en liep ze naar haar eigen huis, twee straten verderop. (laatste woord mag aan elkaarAangekomen bij mijn huis zeiden we elkaar gedag en liep ze naar haar eigen huis, 2 straten verder op.
Dit is gewoon 'was' ipv 'is'Hij is echt knap, felblauwe ogen, witte rechte tanden, een getinte huid, zwarte haartjes, en een gespierd lichaam met 6 zichtbare sixpacks.
- Ik denk dat het maar om 1 sixpack gaat?en een gespierd lichaam met 6 zichtbare sixpacks.
- De verleden tijd van lopen is 'liep'Ik draaide me om en loopte richtig mijn huis.
Enter gebruikik ga vanavond niet naar dat strandfeest van Ryan...' Rachel keek me vol ongeloof aan. 'Hoezo? Zonder jou is er niks aan, en hallo het is RYAN he..?' Ik voelde dat ik begon te blozen, en keek naar de grond. 'Wat is er?' Rachel boog me hoofd weer omhoog. 'Het is zo...' even nam ik een adem en toen pas vertelde ik het…..
Als je op internet opzoekt mag wou wel, maar dat is spreektaal. In een verhaal staat het niet echt netjes en kun je beter voor wilde kiezen.ik wou dat hoofd van rachel niet zien..
Me moet mijn zijn. of m'n, mijn staat vaak netter.Ik pakte me tas van de grond en stond alvast op.
dik gedrukte punt moet vervangen worden door een komma, omdat - ondanks dat de dialoog stopt- de zin nog niet afgelopen is, en verder gaat bij hoorde. Hoorde moet dan ook zonder hoofdletter.'Wat jij wilt.' Hoorde ik Rachel zeggen.
Getallen onder de twintig, dacht ik me te kunnen herinneren, moeten uitgeschreven worden, tenzij je een formeel stuk schrijft, wat dit dus niet is2 straten verder op.
Ploffen, F staat is 't Fokschaap, dus wordt het plofte, en niet plofde.Ik plofde neer op bed, met me armen gespreid over bed.
Deze zin loopt niet zo lekker. Ik zou hem zo doen.Heerlijk om in het ondiepe water te lopen tot aan je enkels.
Het woordje over vergeten na, na.Ik dacht na wat Rachel vanmiddag zei, ze deed anders dan normaal...zo afstandelijk.
Probeer hier iets uitgebreider te zijn, waarom was ze sprakeloos? Omdat hij zo goed kite-surfte of omdat hij zo knap was?Zo zat ik 10-15 minuten ofzo? ik weet niet het niet meer, ik was sprakeloos.
Als de zin na een citaat verder gaat met bijvoorbeeld een werkwoord als 'zeggen', 'fluisteren' of in dit geval 'ratelen', eindig je de zin in het citaat met een komma, begin je het volgende stukje met een kleine letter en al helemaal niet op een nieuwe regel.'Owja er was ook barbeque! En leuke muziek, echt van die strandmuziek. Het was gewoon super weetje ! Alleen jammer dat jij er niet was.'
Rateld Rachel aan een stuk door.
'Afwezigd'? Volgens mij moet die 'd' weg.'Oh leuk,' zeg ik afwezigd.
Met de tweede keer 'ik' begint er eigenlijk een nieuwe zin.Ik ken hem eigenlijk niet eens ik weet alleen dat hij Danny heet en dat hij aan kite-surfen deed.
Achter 'word' moet in dit geval een 't'.'Maar eh..Mary-Jane, ik hoop alleen dat je niet boos word als ik dit vertel....'
Uhh, lees dit nog eens even? Ik heb het gevoel alsof ik iets gemist heb? Er klopt in ieder geval iets niet aan deze zin.Ik keek op, om wat zou ik dan boos worden? En wat had ze dan te vertellen?
Ryan moet met een hoofdletter, zelfs na de vier hoofdletters van 'shit'.Meteen was mijn gedachte bij Ryan..SHIT ryan!
Kleine getallen moeten gewoon voluit geschreven worden. Zo ook '5'.In 5 seconden was ik bij de trap,
Tussen 'voordeur' en 'dicht' moet een spatie.Met een knal ging het voordeurdicht.
'Naar' is is overbodig als er al 'richting' staat.Ik liep richtig naar het strand,