In ieder geval, dit verhaal is een uitdaging voor ons beiden. Een samen geschreven verhaal met een paar simpele regels:
1. We schrijven 1 a4 vol, dan stoppen we en is de volgende. ( maakt niet uit of de scene is afgerond ja, of nee. )
2. We overleggen niets, geen plot, geen scenes, tenzij iets echt hoognodig is omdat het verhaal anders niet meer klopt.
3. uhmm, jaa die is er eigenlijk niet xD Simpel hea ^^
En we zijn nu al tot de ontdekking gekomen dat het hartstikke leuk is om te doen, spannend en heel verrassend aangezien je nooit weet wat de ander voor ideeën heeft als zij de scène heeft beschreven en jij moet daar toch op verder spelen.
De post zullen dus ook iedere keer vrij kort zijn, niet langer dan een a4 aangezien we niet verder schrijven. Ik hoop dat jullie de verhalen net zo leuk vinden als wij het vinden om te schrijven.
Feedback is altijd welkom!
En nou, leun achterover en geniet, zou ik zo zeggen ^^
~*~
Ik strekte mijn borst trots op voor de hoge spiegel. Gouden knopen blonken op de chique buis die ik droeg. Het teken van de koning was op mijn bovenarm geborduurd en zwarte, zware schouderstukken maakten mijn schouders breder dan ze in werkelijkheid waren. Ik kon mezelf al helemaal zien lopen in de kleding van de koninklijke garde. Niet dat ik er ooit in zou lopen. Snuivend kon ik mijn gezicht zien vertrekken in de spiegel. Ik was niets meer dan een straatknul die af en toe bij de hogere heren werkte om wat geld te verdienen, mijn warrige, stroblonde haar en de vieze vegen over mijn gezicht moesten wel genoeg verraadden. Ik draaide me nog een halve slag om waardoor de twee flappen achter aan de buis duidelijk zichtbaar werden. Ze waren alleen voor de sier en ze deden me denken aan een insect. Ik lachte in mezelf, ik kon de hele garde al als kakkerlakken zien rondmarcheren.
Voetstappen leidde me af van mijn geamuseerde stemming. Paniekerig staarde ik seconde lang naar de deur. Nee, nee, nee, als ze me zo betrapte... Ik slikte de gedachten weg. Hij was niet bepaald mooi.
De voetstappen klonken harder en ik kon nu zelfs stemmen horen. Mijn handen hadden moeite met het openmaken van de knopen. Waarom was het altijd als je haast had dat dingen niet zo gingen als jij wilde? Mijn geduld had maar een heel kort staafje en toen het laatste knoopje weigerde mee te geven, deed een harde ruk het werk. De gouden knoop, die waarschijnlijk meer waard was dan al het geld wat ik ooit in mijn leven had bezat, sprong van het jasje en rolde vrolijk onder een van de kasten. Geweldig.
Snel trok ik het jasje verder van me af en douwde het onder het enorme bed.
De gouden deurklink keerde naar beneden.
Ik speurde om mijn heen, in mijn hoofd stormde paniek. Zonder na te denken dook ik de enorme kast in en sloot de deur, net op tijd.
“Dus ze komen echt hier?”
Ik hield mijn adem in, terwijl ik de stem verwrongen door het hout hoorde opklinken. Een tweede lichtere stem sprak nu, ook mannelijk.
“Ze hebben de koning al weten te doden, denk je daadwerkelijk dat de prins-regent ook maar iets kan beginnen?”
Wat? Was de koning dood?! Ik schudde even mijn hoofd. Onzin, de koning was in Vreandan, dat wist iedereen.
Een verslagen zucht klonk op. “Je hebt gelijk, we hadden de macht nooit bij de kroonprins moeten leggen. Hij is gewoon niet zijn vader.”
“Ha, dat is een licht uitgedrukt. Hij kan zijn vrouw niet eens leiden laat staan een land.”
Even viel er een stilte tussen de twee mannen. Een stilte waarin ik zo zacht mogelijk wat lucht probeerde binnen te zuigen. De kast was benauwend.
“Denk je dat...” De man viel stil alsof hij op het punt stond wat heel ernstigs te vertellen. “Zullen ze de poorten openen?” Het kwam er laag, fluisterend uit, alsof de woorden verboden waren.
Ik snapte ze niet. Welke poorten? Waar hadden ze het over? Ik legde mijn oor dichter tegen het hout, zodat ik niets zou missen.
“Spreek daar niet over. Alleen een dwaas opent de poorten!”
De stem verheffing deed me opschrikken en mijn rug klapte hard tegen de achterwand van de kast.
Een doodse stilte viel in de kamer.
“Hoorde jij iets?” De man die net zijn stem had verheven, sprak nu zachtjes en behoedzaam.