Daisy en De Nieuwe Start +

Heb jij een verhaal dat nergens anders past? Plaats hier dan alle overige verhalen.
Plaats reactie
godeniz1
Banned
Banned

Ik vertel eerst een beetje wat voor verhaal het is en waar het over gaat en dan beginnen we! :D

Genre(s):Romantiek, Jeugd, Actie, Drama (omdat er veel genres zijn heb ik het ook bij de hal gezet.
Leeftijdsgrens: 12+(omdat er soms momenten zijn waarvan ouders niet willen dat hun kinderen dat lezen en er is soms grof taalgebruik)
Inhoud: Daisy een amerikaans meisje van 12 neemt afscheid van haar school. Bij de zomervakantie kan ze alleen nog maar aan haar vrienden en vriendinnen denken, maar wat zal haar later verwacht worden. :shock:

Hoofdstuk 1:
De afscheidmusical was gedaan Daisy nam afscheid van haar huilende vrienden.
Daarna liep ze naar de jongen waar ze verliefd op was geweest en was een beetje verlegen maar later omhelsde ze hem en hij haar.
Ze kon het niet geloven de basischool was gedaan.
Daisy stond na het beseffen ervan ook onder de tranen.
Ze stond nog steeds naast de jongen waar ze verliefd op was en die zei:''kom op we kunnen nog contact maken toch...''.
Daisy zei huilerig: Jaah-eeuh-ik denk het Mourad.(zo heette de jongen waar ze verliefd op was, hij was een Marrokaan.
Na een uur huilen liep daisy naar buiten, het was pikdonker.
En het was ijskoud.
Daisy wist niet wat ze moest doen meestal logeerde ze bij Meryam of Emine(haar oude vriendinnen) maar dat kon nu niet.
Haar school was ver van haar huis.
Ze nam altijd de tram maar die reed niet.
Er kwam een man langs.
Hij keek Daisy aan en Daisy had het gevoel dat hij haar actervolgde.
''Eeh lekkertje'' hoorde ze.
''wat ben jij mooi. (Daisy was echt een mooie meid met blauwe ogen en lang krullend zwart haar)
Daisy gaf geen antwoord maar liep verder tot de man haar vasthield en zei ''kom je met me mee?
''Nee''! zei Daisy luid.
''Ooh doe niet zo gestresst kom en hij trok haar naar hem toe maar Daisy rende weg.
De man kwam achter haar aan ''kom hier hoer''!
Daisy botste bijna tegen een auto.
Toen ze achterom keek was de man er niet meer.
Daisy rende naar huis daar was ze veilig

Dit was het er komt nog een vervolg.
Ik hoop dat jullie er van genoten hebben :D
Laatst gewijzigd door Patrick op 06 jul 2011 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een poll opstarten is niet nodig. Daarvoor hebben we een rating-systeem/
Aile
Vulpen
Vulpen

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik dit niet echt het beste verhaal op dit forum. Dit stukje was wel heel erg kort, dus valt er eigenlijk weinig over te vertellen. Je grammatica is wat middelmatig, daar moet je een beetje aan werken. Typ je alles op Word? Dat zou wel verstandig zijn, aangezien alle spelfouten dan worden onderstreept. Ook plaats je vaak zinnen tussen haakjes "(". Dat vind ik persoonlijk niet altijd even mooi staan, dus zou ik ze gewoon vervangen door een komma, ook als je het uiterlijk uitlegt. Er kwamen ook heel weinig details in voor. Ik heb nu geen idee hoe de omgeving eruit ziet, en hoe die man die Daisy achtervolgde er bijvoorbeeld uitziet. Je hoeft ook niet elke regel op een nieuwe alinea te plaatsen. Dat zou ik alleen doen als er wordt gepraat, of als er een nieuw onderwerp plaats vind. Voor de rest kan ik eigenlijk niet zo veel over dit hoofdstuk vertellen. Is dat al het hele hoofdstuk? Of is dit maar een stukje ervan?
Dit zijn nog een paar opmerkingen:

De afscheidmusical was gedaan Daisy nam afscheid van haar huilende vrienden.
Er moet een punt achter “gedaan”.

Ze kon het niet geloven de basischool was gedaan.
Basischool = basisschool, en deze zin klopt denk ik niet helemaal.

hij was een Marrokaan.
Marrokaan = Marokkaan

Daisy wist niet wat ze moest doen meestal logeerde ze bij Meryam of Emine
Na “doen” moet nog een komma of een punt.

Ze nam altijd de tram maar die reed niet.
Na “tram” moet volgens mij ook een komma.

Hij keek Daisy aan en Daisy had het gevoel dat hij haar actervolgde.
Nu staat er twee keer Daisy vlak achter elkaar, dat staat niet zo mooi, ik zou van de tweede Daisy “zij” maken. En actervolgde moet achtervolgde zijn ;)

''Ooh doe niet zo gestresst kom en hij trok haar naar hem toe maar Daisy rende weg.
gestresst = gestrest. Voor de rest klopt deze zin ook niet helemaal. Er word iets gezegd, maar dan staat er opeens dat die man iets doet. Dus ik denk dat er na kom een aanhalingsteken moet..

De man kwam achter haar aan ''kom hier hoer''!
De uitroepteken moet voor de aanhalingsteken staan, en “kom hier hoer!” zou ik op een nieuwe regel plaatsen, of een punt achter “aan” plaatsen.

Daisy rende naar huis daar was ze veilig
Na huis hoort een komma of een punt.

Nou, ik zal het voorlopig nog wel blijven lezen en ik hoop ook dat je mijn tips, en straks ook die van de andere lezers zult gebruiken. Ik hoop wel dat het volgende deel wat langer wordt, en meer details/beschrijvingen in voor komen, want nu is alles zo'n beetje een waas voor mijn ogen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben benieuwt hoe het verder zal gaan.

Xxx Aile
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Plaats reactie

Terug naar “De Grote Zolder”