Niet verloren

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Jojolientje
Potlood
Potlood

nou, hier is het dan, een gedichtje dat ik ooit is gemaakt heb en nu -wonderbaarlijk genoeg- teruggevonden heb met het opruimen van m'n kamer. Het is wel een veel voor komend onderwerp en het rijmt braafjes :angel

Ik moet je iets vertellen,
al durf ik niet.

Al pas ik op m'n tellen
- zoals je misschien wel ziet -

m'n hartje is gaan zwellen.
En ik ben nu - ongetwijfeld - zo rood als een biet

maar toch ga ik het je vertellen
want veel te verliezen heb ik niet.
"Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away"
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

OIndanks dat het standaard is vind ik het wel goed in elkaar gezet. Hm alleen vind ik je derde alinea niet zo goed, ik vind hem iets te speels denk ik in vergelijking met de rest, je breekt er een beetje de spanning :)

VOor de rest * Duimpjes op *
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Jojolientje
Potlood
Potlood

Dank je!! En ik snap goed wat je bedoeld met die alinea. Het is ietsje te lang geleden geschreven om me te herinneren waarom ik die er precies heb tussen gezet :? Waarschijnlijk zocht ik nog een rijmwoord :angel
Dat is iets waar ik wel probleempjes mee kan hebben en dat zorgt er nu helaas voor dat ik niet echt verder kan met m'n verhaal :( Er komt nl. een profetie in voor en ja dat is ook mooier als het rijmt hè :)
"Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away"
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Aaii, uhm ja ik ben zelf vaak geeneens zo gek van rijmen, eerder symbolisch taalgebruik daar hou ik van :D en dat kan ook prima voor een profetie of een gedicht.
Je kunt bijv. ook rijmen door alleen dezelfde klinkers in het laatste woord te gebruiken. Of bijv. een ritme in lettergrepen en een ritme in vloeiende woorden en harde woorden
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik ben het me JodieJJ eens over de derde strofe. Het woord biet verpest het eigenlijk een beetje, het maakt het te simpel - alsof het moet rijmen.
Maar een gedicht hoeft helemaal niet te rijmen, het gaat denk ik meer om de combinatie van de woorden en de gedachte erachter.

Ik vind je begin daarentegen wel leuk, het heeft iets schattigs. (:
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Jojolientje
Potlood
Potlood

Bedankt!!
Sorry voor de late reactie. Ik ben een tijdje niet meer zo actief geweest op OV. Ik las nog wel wat verhalen hoor, maarja kweetni, ik het geen zin om te reageren of verder zelf te schrijven. :$ Iets waar ik nu helemaal wat verandering in ga brengen. Ik hoop alleen dat ik het kan volhouden :s

Dan terug naar het gedichtje, bedankt voor het schattig-complimentje. Ik moet eerlijk toegeven; veel ervaring in de liefde heb ik niet :s Dus ik denk dat dat schattige wel daar van komt :)
Ik heb een andere versie gemaakt - zonder de biet-regel :P Erg tevreden ben ik er nog niet over, maarja. Het is en blijft een gedichtje dat ik jaren geleden heb opgeschreven bij mijn eerste verliefdheid. Diezelfde sfeer kan ik niet echt terug oproepen, snappen jullie wel denk ik :)

Ik moet je iets vertellen,
al durf ik niet.

Al pas ik op m'n tellen
- zoals je misschien wel ziet -

m'n hartje is gaan zwellen.
En helemaal zeker ben ik niet,

maar toch ga ik het je vertellen
want veel te verliezen heb ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”