Waterdraken

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
lindsbeest
Puntenslijper
Puntenslijper

Hallo, :')
'Waterdraken' is de titel van mijn eerste verhaal hier. Ik ga beginnen met een korte proloog, iets wat ik zelf altijd handig vind. Ik schrijf vaak kort verhalen,maar ik ben van plan om hier een lang verhaal van te maken vooral door het feit dat ik het al helemaal in korte lijnen heb opgeschreven. Normaal was ik van plan om pas later dit verhaal te posten, maar eerlijk gezegd kon ik niet wachten om jullie mening over het idee te horen.
Dit is mijn eerste fantasy verhaal en ik ga proberen origineel te zijn, iets wat toch moeilijker is dan verwacht. Hier is de proloog, verwacht het eerste deel niet meer vandaag want ik vind het vreselijk om te schrijven onder tijdsdruk en schrijf meestal wanneer ik zin heb merendeels omdat ik hoofdzakelijk voor mezelf schrijf, al vind ik het leuk om een verhaal online te zetten omdat het gewoon erg leerzaam is :')
PROLOOG
Voordat we ons verhaal kunnen beginnen, zijn er een paar dingen die ik moet vertellen. De wereld zoals jij die kent is de enige in zijn soort, maar dat betekent niet dat hij alleen is. Heel ver weg, in een andere dimensie is er nog een wereld, en nog verder weg is er nog één en ga zo maar door, maar ons verhaal draait om die eerste wereld: Niccig.
Niccig is in vele opzichten net zoals onze Aarde, maar toch is hij anders. Het begint al met de wezens die erop wonen. Een van de soorten ken je goed genoeg want ze zijn net zoals jij mensen, maar hoe die daar zijn gekomen is een ander verhaal. Net zoals op jouw Aarde leven ook op Niccig insecten, konijnen,paarden, vossen, … maar olifanten, giraffen en andere grote dieren hebben ze daar niet, wat ze wel hebben zijn draken. Grote, vliegende,vuurspuwende draken in alle kleuren rood en een brul die buldert als een woeste storm. Ze hebben koningen en koninginnen en een koning die het land Geöma regeert. Een groot land dat veel macht heeft en een beetje afgelegen ligt. Geöma is sinds de Slag van Tany een van de belangrijkste landen in Niccig en omdat koning Malum altijd meer wilt en zijn honger naar macht nooit gestild is wil hij constant oorlog voeren met andere landen,iets wat onmogelijk is omdat door de hongersnood en zijn slechte zorg voor het volk mensen steeds schaarser worden, iets wat hem alleen maar bloeddorstiger maakt in zijn eigen land. Hij staat nu, na 35 jaar regeren, bekent als de Vuurkoning omwille vantwee reden: hij verwoest dorpen en levens als een vuur in een droge zomer en hij heeft een pact gesloten met de draken.

Wat dat je moet weten is dat de vuurdraken ouder zijn dan welke mens dan ook, sommige leven al honderden jaren, maar de meeste zijn nog jong, slechts enkele tientallen jaren oud, en zijn dol op bloed en verwoesting. Ze willen laten zien dat ze meer waard zijn dan mensen en omdat de Vuurkoning woest maar niet dom is heeft hij een pact met ze gesloten. Elke draak komt onder zijn bevel te staan, wat wil zeggen dat hij kiest wat en wie ze vermoorden en in ruil daarvoor geeft hij hen alle vrijheid die ze willen hebben en het enige wat vuurdraken meer willen dan vrijheid: vuur. Elke draak heeft een gouden ring rond zijn staart waar in hun eigen taal het woord vuur staat geschreven. Daardoor zullen ze altijd en op elk moment vuur kunnen spuwen, zelfs wanneer hun maag leeg is en ze daar geen energie uit kunnen halen. De belangrijkste dingen die je moet weten over draken zijn dat ze in een taal die maar enkele buitenstanders begrijpen. Eigenlijk zijn er maar 4 mensen in heel Niccig die de Drakentaal verstaan:Malum zelf, Lu (Een oude man uit een land genaamd Coud,waar het altijd vriest), Dan ( Een verbogen magiër uit Niccig) en Gwenn. Het andere belangrijke ding is dat draken alleen vuur kunnen spuwen wanneer ze genoeg energie in hun lichaam hebben, een hongerige draak kan dus amper vuur spuwen wat niet wil zeggen dat hij iet gevaarlijk is.

Het laatste dat we moeten bespreken zijn de meest fantastische wezens ooit: de waterdraken. Waterdraken zijn een mythe geworden in Niccig door hun vroege uitsterven,maar ze hebben wel degelijk echt bestaan, ze zijn zelfs de oudste wezens van Niccig. Hun schubben kunnen alle kleuren blauw hebben en ze kunnen water en elke variant ervan spuwen. Het ijs dat ze spuwen gaat door het hardste metaal en de hun klauwen gaan door de hardste botten. Ze hebben kleine vliezen tussen hun vlijmscherpe klauwen en kunnen uren onderwater blijven zonder te hoeven ademen. Ze waren meesters van de lucht en het water totdat 1 draak hen verried en de vuurdraken creëerden en zo het ras liet uitsterven, of toch bijna. En op het moment dat de wereld zich realiseert dat de laatste Waterdraak nog bestaat beginnen wij ons verhaal.
Laatst gewijzigd door lindsbeest op 06 aug 2011 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Més que un club| GGMU
lindsbeest
Puntenslijper
Puntenslijper

Hier is al een volgend stukje, het is kort maar de rest komt later vandaag. Hier kan je eerder zien in wat voor stijl het eigenlijke verhaal is geschreven :') Tips en commentaar zijn altijd welkom^^

HOOFDSTUK 1
Zachtjes, als een kat die haar prooi besluipt, loopt Gwenn door het bos. Haar adem maakt kleine wolkjes in de koude ochtendlucht en haar ogen zijn gefixeerd op de 3 konijnen die nietsvermoedend liggen rond te lopen op de open plek vlak voor haar. Gwenn gaat met haar tong over haar lippen, iets wat ze altijd doet wanneer ze nerveus is en spant haar boog. Ze sluit 1 oog en haar arm trilt zachtjes onder de spanning van de boog. Het is nu of nooit, denkt Gwenn en ze laat de pijl los. Door het suizen van de pijl zijn de konijnen gewaarschuwd van komend gevaar en gaan er onmiddelijk vandoor waardoor de pijl doel mist. Vloekend loopt Gwenn naar haar pijl die nu nutteloos in het losse zand ligt. Het is al de 3de dag dat ze geen doel treft, telkens zijn die rotbeesten haar te snel af. Slecht gehumeurd en met een knagende honger besluit Gwenn om even langs het meer te gaan voordat ze naar huis gaat. Het frisse water aan haar voeten zal goed doen op een warme zomerdag als dit. Snel en soepel, zonder in verstrikt te raken in takken, loopt ze het bos uit, rennend naar het frisse water iets verderop. Wanneer ze bijna bij het water is hoort ze stemmen, vrolijk zingende stemmen. Ze kijkt rond en ziet niet veel later 3 jongens verschijnen, ze volgen de zandweg die de dorpen Hémmeg en Prisco met elkaar verbind. De zandweg is breed en vol met stenen en ander vuil, maar het is de enige weg die Prisco met de rest van de wereld verbind en daarom koesteren de bewoners de weg enorm. Gwenn loopt stilletjes het water in en laat haar boog samen met haar schoenen, die gemaakt zijn van koeien leer,aan de oever liggen. Ze hoopt dat de jongens haar niet opmerken,ze heeft geen zin in de commentaar van buitenstaanders. Omdat Prisco zo afgelegen ligt heeft het zijn eigen gewoontes ontwikkelt en 1 daarvan is dat ook de vrouwen en meisjes het recht hebben om te jagen, iets wat in de andere dorpen niet het geval is. ‘Jagen is voor mannen, laat de vrouwen maar voor de kinderen zorgen’ zeggen de meeste mannelijke buitenstaanders lachend. Gwenn trekt zich er meestal niets van aan, ze is 1 van de beste jagers van haar dorp en ze is er trots op, maar dat wil niet zeggen dat ze er elke keer ruzie over wil maken wanneer ze met vreemde spreekt.
Laatst gewijzigd door lindsbeest op 06 aug 2011 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Més que un club| GGMU
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Voordat we ons verhaal kunnen beginnen zijn er een paar dingen die ik moet vertellen.

komma tussen beginnen en zijn.
Heel ver weg, in een soort van andere dimensie is er nog een wereld, en nog verder weg is er nog één en ga zo maar door,

Het woordje soort zou ik eruit halen.
maar ons verhaal draait om die eerste wereld: Niccig. Niccig is in vele opzichten net zoals onze Aarde,

Na de eerste keer Niccig een enter om het overzichtelijk te houden.
Net zoals op jou Aarde leven ook op Niccig insecten, konijnen,paarden, vossen, … maar olifanten, giraffen, struisvogels en andere grote dieren hebben ze daar niet, wat ze wel hebben zijn draken.

Een paard is over het algemeen groter dan een struisvogel, dus het klopt niet helemaal wat je zegt.
Het is trouwens jouw Aarde
Ze hebben koningen en koninginnen en 1 koning die het land Geöma regeert.
[/quote][/quote]
Dit zou ik iets uitgebreider vertellen. Nu komt het voor mij wat wazig over.
Cijfers onder de… twintig volgens mij. Hoor je altijd uit te schrijven.

En toen ben ik gestopt met nakijken en lekker gaan lezen.
Ik vond de proloog wel iets te informatief. Voor mij had het wat meer een verhaal mogen zijn.
Ik ga zeker wel aan je eerste hoofdstuk beginnen! Ik hou van verhalen over draken :D ben er zelf ook met een bezig! ( alleen zal het nog een tijd duren voor dat iemand daar wat van te zien krijgt xD hehe )
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hoofdstuk een :D
Zachtjes, als een kat die haar prooi besluipt, loopt Gwenn door het bos. Haar adem maakte kleine

Je springt hier over tussen T.t. en V.t., kies een van beide werkwoordsvormen uit. :)
Door het suizen van de pijl zijn de konijnen gewaarschuwd van komend gevaar en de pijl mist maar net doel, maar de konijnen zijn verdwenen.

Deze zin loopt minder dan je vorige zinnen. Ik heb het idee dat het woordje maar een beetje misplaatst staan.
Het frisse water aan haar voeten zal goed doen op een warme zomerdag als dit.

Als deze is het toch? Of ik heb het fout hèhè xD

Snel en lenig loopt ze het bos uit,

Hoe kun je lenig lopen? ( ziet iemand voor zich die in een spagaat een stap neemt xD hèhè, nee grapje. ) maar het kan wel soepel zijn, ook al denk ik dat hier alleen snel het beste is.

Ik vond dit stuk een stuk beter dan de proloog :D, je zinnen lopen goed op elkaar en het een net geheel en leest lekker door :). Hmm, laat de spanning maar komen xD.
lindsbeest
Puntenslijper
Puntenslijper

JodieJJ schreef:
Ze hebben koningen en koninginnen en 1 koning die het land Geöma regeert.
Dit zou ik iets uitgebreider vertellen. Nu komt het voor mij wat wazig over.
Cijfers onder de… twintig volgens mij. Hoor je altijd uit te schrijven.

En toen ben ik gestopt met nakijken en lekker gaan lezen.
Ik vond de proloog wel iets te informatief. Voor mij had het wat meer een verhaal mogen zijn.
Ik ga zeker wel aan je eerste hoofdstuk beginnen! Ik hou van verhalen over draken :D ben er zelf ook met een bezig! ( alleen zal het nog een tijd duren voor dat iemand daar wat van te zien krijgt xD hehe )
Eerst en vooral bedankt om de fouten na te kijken, ik ben het niet gewoon dat mensen dat doen en je eigen fouten zie je vaak niet :')
Ik weet dat het stuk over koningen niet uitgebreid is, maar dat is ook niet noodzakelijk omdat het er eigenlijk omgaat dat die wereld ook verschillende landen met verschillende koningen/koninginnen heeft en dan gaat het verder over een specifieke koning :)
Ik weet dat de proloog wat saai was, maar ik wist niet goed hoe ik anders als die info zo snel mogelijk moest vertellen. Iets waar ik nog aan moet werken^^
Ik heb wel een spellingvraag:
Als je het getal 1 voluit schrijft moet dat dan als 'één' of 'een' want vroeger vertelde ze me altijd dat de eerste wijze juist was, maar in boeken kom ik meer de tweede tegen.
Nogmaals dankje voor de moeite :')
Més que un club| GGMU
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Graag gedaan :) ik ben heel erg nieuwsgierig naar je verhaal ( misschien krijg ik nog wel ideeen voor mijn eigen xD )

Het is een met de streepjes erop xD ( sorry ik zit op mijn mac en heel slecht... ik weet niet hoe ik die dingen op de e krijg op dit ding ) Dit komt door de uitspraak.

Een met streepjes spreek je anders uit dan een zonder streepjes.

Voor je proloog. Een hoop informatie wat je nu opsomt kun je ook in het verhaal zelf verwerken. Zo kun je een meer interessante proloog maken dan alles op te sommen.
( Ik hoop dat je me een beetje snapt xD )
lindsbeest
Puntenslijper
Puntenslijper

In het water wandelt Gwenn totdat ze de bodem niet meer kan voelen, heerlijk. De jongens hebben haar nog niet opgemerkt, maar ze zijn dan ook veel te druk bezig met opscheppen over de beren dat ze al hebben gedood en de wolven die ze hebben verjaagd. De drie jongens zijn een perfect voorbeeld van wat de dorpsbewoners ‘ Moedpraters’ noemen. Moedpraters zijn mensen die opscheppen en zichzelf willen bewijzen door de Wildernis in te gaan, een donker bos waar bijna niemand durft te komen. De meeste moedpraters gaan naar de Wildernis totdat het donker wordt en daarna vind je ze meestal bevend terug aan de rand van het woud smekend om ergens te mogen overnachten voordat ze terug naar huis gaan.
Gwenn lacht in zichzelf wanneer ze één van de jongens hoort roepen over zijn magische zwaard en dat hij er zelfs een draak mee kan doden. De jongens zijn nu vlak bij en als ze opzij zouden kijken zouden ze niets anders dan water en Gwenns hoofd zien. Even sluit Gwenn haar ogen genietend van de warmte op haar voorhoofd voordat ze met veel gespetter onderduikt. Het laatste wat ze hoort is een schreeuw van één van de jongens voordat het stil wordt rondom haar.
Voorzichtig opent Gwenn haar ogen, de wereld rondom haar is in een blauwe schijn gehuld en de vele waterplanten bewegen mee op het ritme van de lichte stroming. Vreemde kriebels gaan door haar buik en ze kan het wel uitschreeuwen van plezier maar het enige resultaat is een grote luchtbel die sloom naar boven gaat. Glimlachend zwemt Gwenn rond en probeert met haar hand een paar visjes te vangen, maar haar reflexen zijn te sloom voor de snelle beestjes. Glimlachend zwemt ze verder, uitkijkend naar planten waarin ze verstikt kan geraken. Wanneer ze verder naar het midden zwemt wordt het water donkerder en dieper, een koude golf overspoeld haar en het verstikkende gevoel in haar borst dat langzaam aan naar haar keel gaat geeft aan dat het tijd is om terug adem te halen. Rustig zwemt Gwenn terug naar boven en haalt met diepe teugen adem, ze is maar amper een minuut onder water geweest maar het leek veel langer. De jongens zijn er nog en kijken verbaast om wanneer Gwenn bovenwater komt. Gwenn laat haar blik rondgaan en kijkt recht in de ogen van 1 van de jongens. Shit. Ze wil terug onderduiken maar de jongens lopen het water al in. “Hallo.” zegt de grootste en duidelijk ook de oudste, hij moet luid en duidelijk praten zodat Gwenn hem zeker kan verstaan. Wanneer zijn oog valt op de boog die nog steeds aan de oever ligt kan hij een glimlach niet onderdrukken. Watertrappelend en geïrriteerd kijkt Gwenn de jongens aan. Eigenlijk zou ze het liefst terug naar de wereld onder haar gaan, maar iets weerhoud haar om dat te doen. “Zo,zo en wie ben jij ?” Gwenn kijkt de oudste zo onbeschoft aan als ze kan voordat ze antwoordt. “ Maakt dat uit ?” De jongen lacht en Gwenn bijt zachtjes op de binnenkant van haar wang om niet te moeten glimlachen. Vermoeid zwemt ze een beetje dichter totdat haar voeten grond onder hen hebben. “Ik ben Max en dit zijn Pim en Rubus.” Gwenn knikt even en slaat haar armen om haar heen. “Je hebt wel een grote boog voor zo’n klein meisje.” Hier gaan we weer. “Jij hebt veel praat voor zo’n kleine jongen.” antwoordt Gwenn, ook al weet ze dat Max alles behalve klein is. Glimlachend neemt Max haar op en kijkt haar iets of wat goedkeurend aan, iets wat Gwenn vreselijk vind. Haar moeder zegt altijd dat als ze niet zo onder het vuil en de schrammen zou zitten ze het mooiste meisje van het dorp zou zijn,iets waar haar jongere broertje van vijf het niet mee eens is. Hij vind Gwenn mooier als ze er als een halve jongen uitziet, ach ieder zijn eigen smaak. “Wat moet je ?” Gwenn laat de irritatie in haar stem doorklinken en weet dat ze uit de hoogte klinkt, maar eerlijk gezegd is ze moe en de zon doet de druppels op haar huid branden en boven dat alles moet ze gewoon niets hebben van Max. “Ik moet niets. Heb je veel gevangen vandaag ?” Zijn vriend, Rubus, kijkt spottend naar de boog wanneer Max is uitgesproken. Gwenn schud haar hoofd en zet haar voeten zachtjes naar achteren en besluit dat het nu wel genoeg is geweest. Ze duikt snel terug onderwater en zwemt zo snel weg als ze kan, naar de diepe kant van het meer.
Més que un club| GGMU
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Voor ik je nieuwe stukje lees zou ik je iets willen vragen, want nu raak ik mijn concentratie al kwijt voor ik begin met lezen xD, het zijn mij iets te veel lettertjes achter elkaar.

Je kunt je verhaal overzichtelijker maken door enters te plaatsen, bijv bij dialogen.

Ik heb even een stukje van je gekopieerd om voorbeeld te geven.

Eigenlijk zou ze het liefst terug naar de wereld onder haar gaan, maar iets weerhoud haar om dat te doen.
“Zo,zo en wie ben jij ?”
Gwenn kijkt de oudste zo onbeschoft aan als ze kan voordat ze antwoordt. “ Maakt dat uit ?”
De jongen lacht en Gwenn bijt zachtjes op de binnenkant van haar wang om niet te moeten glimlachen. Vermoeid zwemt ze een beetje dichter totdat haar voeten grond onder hen hebben.
“Ik ben Max en dit zijn Pim en Rubus.”
Gwenn knikt even en slaat haar armen om haar heen.
“Je hebt wel een grote boog voor zo’n klein meisje.” Hier gaan we weer.
“Jij hebt veel praat voor zo’n kleine jongen.” antwoordt Gwenn, ook al weet ze dat Max alles behalve klein is.

Ik heb iedere dialoog van een ander karakter op een nieuwe regel gezet. Dit maakt het een stuk overzichtelijker en fijner te lezen. Zo kun je ook gelijk zien wie wat zegt.
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Leuk verhaal! Ik ben zeer benieuwd naar de waterdraken!

Ik ben het met Jodie eens dat de enters voor meer overzichtelijkheid van het lezen zorgen :) 't Is echt een pré om jezelf dat aan te leren.

Ik heb een paar kleine foutjes in je verhaal gevonden:
lindsbeest schreef:beren dat ze al hebben gedood en
Hier moet dat "die" zijn. "Beren die ze al hebben.."
lindsbeest schreef:De jongens zijn er nog en kijken verbaast om wanneer
In deze zin is verbaast een voltooid deelwoord, en dan krijg je een D in plaats van een T. ;)
lindsbeest schreef: op en kijkt haar iets of wat goedkeurend aan,
Ik zou hier "iets of wat" veranderen in iets als: ietwat, een beetje, etc.
lindsbeest schreef: Gwenn schud haar hoofd en
Achter schudt moet nog een T.

Wat ik in je vorige stukjes tegen kwam is dat je getallen onder de twintig als nummer neer zet, dus 1 2 3 etc. maar getallen onder de twintig schrijf je voluit ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :) Als je wil kan ik ook wat fouten uit je andere stukjes halen. Daar heb ik nu niet naar gekeken ;)

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hey ik heb net je verhaal gelezen:D ik vind het een heel mooi verhaal nu al ik ben ook gewoon gek van draken daar kan het ook door komen, maar misschien alles even iets duidelijker uitleggen in je verhaal je raast er nu een beetje door heen verder de enters ja maar ga alstjeblief verder ik vind het prachtig
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”