kleptomaan

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
nurias
Vulpen
Vulpen

Heb jij wel eens een drang om te stelen ? Een moment in je leven dat tintelingen, zweetdruppels en de adrenaline door je lichaam gieren als je iets ziet dat je moet hebben maar niet van jouw is. Ik heb wel zulke momenten en geef toe ben dat ik een kleptomaan ben.

Ik loop langs een school met een open deur en twijfel want tot nu toe heb ik alleen gestolen van kinderen uit mijn klas of school. Even stil staan maar dan weer doorlopen rillingen en adrenaline gaan door mijn lichaam, weer kijken naar die open deur. Dan kan ik het niet meer houden en loop voorzichtig naar het gebouw een hek staat er omheen maar kan er makkelijk overheen. Bij de ingang kijk ik om mij heen of niemand mij kan zien en spring zonder geluid het hek over. Dan naar de deur en kijk naar binnen, een binnendeur scheid mij van de spullen van de kinderen en de school. Een stap verder en sta ik het halletje, achter die deur zie ik links een deur met twee ramen boven elkaar bedekt met een gordijntjes. De kinderen zijn druk bezig met knutselen en de juffen lopen door het schoollokaal. Daarna rechts een deur naar de wc's, verder naar rechts de rekken met jassen en spullen van de kinderen weer daarnaast een opening met een ruimte maar kan niet zien wat er achter zit. Ik loop voorzichtig naar de binnendeur en probeer hem open te maken maar hij gaat los. Dan twee stapjes naar binnen en doe de deur weer dicht zachtjes in het slot. Nu sta ik het halletje met de spullen van de kinderen en de school. Trillingen, adrenaline en zweet trekken over mijn lichaam. Als ik nu gesnapt wordt dan heb geen excuses waarom ik hier ben.

Ik kijk rond en sta links van de deur in een blind hoekje waar ze mij niet kunnen zien. Snel als ik kan stap ik naar de andere kant rechts van deur waar ook een blinde hoek zit. Ik wacht of er reacties komen maar hoor alleen de kinderen en geen juffen dien naar de deur komen. Ik kijk weer rond en ga de wc ruimte in daar blijf ik trillend staan en bedenk mij wat ik nu ga doen. Even kalmeren en rustig worden op een wc pot. Wat moet ik nu stelen vraag ik mij af? Toch maar verder en kijk rond er hangen jassen en spullen van de kinderen, er is een schoonmaak hok maar daar is niks te vinden om te stelen. Veders geen lerarenkamer of belangrijke ruimte dan kijk ik toch naar de jassen en spullen van de kinderen.

De eerste jas pak ik en bekijk deze het is een jongens jas maat 140 dus van een jongetje van 9 of 10 jaar oud. Ben zelf 14 jaar en neem hem mee naar de wc. Daar trek ik mijn jas uit en deze jas aan wel krap maar krijg hem dicht, ik reuk eraan geen fijne geur zijn ouders moet zekers roken. Dan weer uit en hang hem terug dan voorzichtig naar de volgende en deze reukt beter. Zoet met een scherpe geur het is een meisjes jas met een grijze kleur en een roze binnenkant en een sjaal. Ook deze trek ik aan en doe hem dicht, even mijn ogen dicht en bedenk hoe het zal zijn om het meisje te zijn van wie deze jas. Dan voel ik hartkloppingen en wat ik mijn broek het is een erectie dit heb ik nooit gehad een vreemd gevoel maar wel een gevoel van bevrediging. Ik voel een nat plekje in mijn onderbroek door de erectie ook zweet breekt bij mij uit. Snel weer de jas uit en doe deze in mijn rugzak, een andere jas die ik op mijn school had gestolen van een meisje hang ik op dezelfde plaats terug.

Ik kijk rond in het halletje en zie de ruimte zonder deur maar met een soort houten hekwerk ervoor. Binnen staan spullen en een grote voorraadkast met weer een houten frame ervoor deze is op slot. In een donker hoekje ga ik zitten rechts van de deur achter een houtenkast de eerdere erectie is weer weg. De tijd loopt door zonder dat ik weet hoe laat het is, hoor zo nu en dan een kind naar buiten komen die naar de wc gaat.

Dan schiet ik wakker waar ben ik en wat gebeurt er ik ben in slaap gevallen. In het gangetje staan nu kinderen die hun jas aandoen om naar huis te gaan. Dan hoor ik een meisje stem

'juf mijn jas is weg en alleen deze jas hangt er nog'
'ben jij je jas kwijt Marleen'

hoor ik een mevrouw zegen.

'ik had mijn grijze jas hier gehangen juf samen met mijn vest'

Ik kijk in mijn handen en inderdaad de grijze jas heb ik en haar roze vest ook waar komt deze vandaan ?

Juf ; 'heb je hem niet in je tas of ergens neergelegd?'
kindje ; 'nee juf ik had hem hier gehangen'
Juf ; 'kom dan gaan we zoeken overal'

Ik hoor gerommel die zo nu en dan minder wordt. Dan wordt opeens het licht in deze ruimte aangedaan en verschijnt er een mevrouw in de deuropening en deze kijkt rond. Ze kijkt mijn kant op maar ziet mij niet omdat ik net achter een houtenkast zit en precies in de schaduw. Dan gaat ze weer weg en doet het licht uit.

een mevrouw 'is Marleen al klaar'
juf ' 'ze is haar jas en vest kwijt'
mevrouw 'alweer dat is alweer de tweede weet je zekers dat je hem hier
hebt opgehangen'
kindje 'ik weet het heel zeker mama naast die van Sophie'
mevrouw 'niet in je tas, ergens buiten of ergens in dit gebouw'
juf 'we hebben overal gezocht ook in haar tassen meer geen vest en jas'
mevrouw 'wat nu ben op de fiets het regent en papa komt later thuis'
juf 'er hangt nog wel een paarse jas misschien heeft een
ander kindje per ongeluk haar jas meegenomen'
mevrouw 'dat zal toch niet deze is totaal anders en ook nog kleiner in maat en bij ons stond Marleen haar naam erin en haar sjaal dus dat kindje moet het geweten hebben'
juf 'ik zal wel rondbellen of er toch mogelijk niet een meisje is die de verkeerde heeft meegenomen maar inderdaad vreemd dat er nog een kleinere maat jas hangt. Ik herken deze jas ook helemaal niet en er staat geen naam in'
mevrouw 'kom Marleen trek deze maar aan hopelijk is je jas morgen terug''

Ik hoor de juf weggaan de jas wordt aangedaan en het meisje en mevrouw gaan naar huis. De tussendeur gaat dicht en de juffen lopen naar binnen en doen de deur dicht. Ik wacht en kruip dan langzaam het hok uit, dan gauw de het gebouw uit hopelijk zonder enig geluid.

Thuis aangekomen verstop ik de jas en vest in de schuur in een plasticzak en loop naar binnen. Daar krijg ik een woordje van moeders waar ik zat en zeg dat ik bij een vriendje heb gezeten.

De volgende dag voordat ik naar school ga haal ik de pasticzak uit de schuur en deze neem ik mee naar school en hang hem daar op de bevrediging van het stelen gaat weer weg. De drang naar het stelen is er nog wel en op een dag .....
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”