Wonderen gebeuren dus toch! Jawel hoor.
Erg veel ga ik jullie niet vrij geven. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het een road-trip verhaal is. Maar voor de rest hou ik mijn mond.
Hopelijk bevalt het jullie

Hoofdstuk 1
‘’Ben je nou eindelijk klaar, Becky ?’’ De stem van Lauren klonk van hun badkamer terwijl Rebecca gebogen stond over haar koffer.
‘’Nog even wachten hoor, mevrouwtje over-enthousiast! Niet iedereen is zo snel als jij met pakken.’’ Bromde het jongere zusje, terwijl ze met veel moeite haar kleding zo ordende dat ze haar tas nog (hopelijk) dicht kon krijgen. Uiteindelijk kreeg ze de ritssluiting maar halverwege gesloten. Rebecca zuchtte hardop uit frustratie en sprong bovenop haar lichtblauwe koffer. Ze begon hevig op en neer te wippen totdat Lauren hun slaapkamer binnenkwam en haar kritisch bekeek. Haar lippen persten op elkaar en ze trok een wenkbrauw vragend naar haar op.
‘’Wat nou?’’ Snauwde Rebecca nors. Het gestaar van haar zat haar helemaal niet lekker.
‘’Zo gaat het niet lukken.’’ Meldde Lauren terwijl ze het eigenwijze meisje gebaarde dat ze van haar koffer af moest. Eenmaal toen Rebecca eindelijk (met veel tegenzin) met twee voeten op de grond stond, tilde Lauren het deksel open en klakte met haar tong. Haar zusje kon zonder twijfel een prijs verdienen als het neerkwam op zo verschrikkelijk en chaotisch mogelijk inpakken. Het kon nooit een drama gespaard gaan met haar. Maar goed dat zij al sinds gistermiddag klaar was.
‘’Allemachtig, Becky! Dit kan toch niet?! Wat een rotzooi is dit!’’ Ze klonk bijna verschrikt. Vervolgens, met een besliste houding gooide ze ten minste de helft van de inhoud uit de koffer.
Te verbluft om er meteen iets van te zeggen stond Rebecca te kijken hoe haar zus al haar harde werk in het niet gooide. Het was toen Lauren klakkeloos haar favoriete bloesje eruit gooide dat ze haar stem vond en er iets van zei.
‘’Ho eens even, zeg-‘’ Sputterde ze uiteindelijk tegen.
‘’Ho zeg je tegen een paard.’’ Viel Lauren haar in de reden en ze ging gewoon ongestoord verder met waar ze ook mee bezig was.
Rebecca onderdrukte nog net de neiging om kinderlijk met haar voeten te stampen. Wat dacht Lauren wel niet zeg? Ze was maar een jaartje ouder dan haar. Een verdomd jaartje ouder! Maar zij moest weer zonodig denken dat ze tientallen jaren ouder dan haar was en alles kon maken! Dus niet!
‘’Lor, het is welletjes zo!’’ Protesteerde ze, terwijl ze dicht tegen Lauren aan kwam te staan in de hoop dat ze zou terugtrekken. Maar als Lauren eenmaal met iets begon, wilde ze het perse af maken en trok er niets van aan dat Rebecca haar persoonlijke ruimte aan het schonden was. Ze snoof in irritatie toen Rebecca haar lichtjes met haar schouder begon te porren, waardoor ze bijna niet meer kon vouwen.
‘’Becky, ophouden! Je maakt er alleen een grote chaos van! Laat mij nu maar.’’ Lauren porden haar terug.
‘’Nee!’’ Aanhoudend bleef Rebecca haar hinderen. De oudste van de twee zuchtte weer hard op, geïrriteerd met het gedrag van haar zusje.
‘’Mijn god- wat ben jij toch ook een groot kind!’’ Snauwde ze.
‘’Jij behandelt mij als een! Moet jij niet soms zelf nog wat dingen doen?’’ Vroeg Rebecca hoopvol. Lauren die snoof naar haar en schudde haar hoofd.
‘’Nee, want ik ben ten minste voorbereid op dingen! Jij, aan de andere kant-‘’ Begon Lauren, maar werd onderbroken door Rebecca.
‘’Ik geloof dat ik Caine buiten hoor toeteren!’’ Rebecca weigerde er wat van te horen. En natuurlijk, tot haar ergernis, geloofde Lauren in geen woord wat ze zei.
‘’Klets niet! Ik-‘’ Lauren werd alweer in haar verhaal onderbroken. Maar ditmaal door werkelijk getoeter dat de zusjes van buitenaf hoorde. Eerst keek Lauren naar Rebecca, alsof zij er wat mee te maken had en daarna keek snel naar haar wekker, dat omgegooid was en op het tapijt lag. Hadden zij niet een half uur later afgesproken? Bedacht ze zich en ze liep naar het raam toe en keek buiten.
Inderdaad, Caine stond op de oprit geparkeerd en toeterde nog een paar keer voor hij uitstapte en op hun wachtte. Lauren keek naar Rebecca, die roerloos naar haar aan het kijken was.
‘’Blijf daarvan af, ik ga daar zo mee verder.’’ En met dat, was Lauren weg. Grijnzend keek Rebecca de openstaande deur na.
Caine, wat een levensredder! Dacht Rebecca glunderend bij zichzelf. En dan nog te bedenken dat ze oorspronkelijk een half uur later hadden afgesproken. Blijkbaar was Caine zo over zijn oren voor haar zus dat hij haar eerder wilde zien. Fantastisch!
Vervolgens liep ze naar de deur toe en deed die vervolgens op slot, zodat Lauren haar niet meer kon lastig vallen.
---
Hopelijk heeft dit jullie wel wat opgewarmd?