Kaart van Imharil

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

The finished product:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dit is geen verhaal, maar ik kon geen gepaster forum vinden om dit te posten, dus maak ik nog maar een topic. (: Hoop dat dat ok is?

Wegens ziekte heb ik momenteel weining schrijfinspiratie dus besloot ik om even iets anders te proberen, wat me verassend goed af ging. (tot nu toe) Ik ben bezig met een kaart van de wereld waar mijn verhaal(tje nog :P) de Jacht op Görkren, en hopelijk nog vele die volgen zich gaan afspelen. Is vooral voor mezelf, vind het gewoon leuk om te doen ook omdat ik elke keer als ik een boek las met een kaart erin terugbladerde als er een plaats genoemd werd. Ik heb het Imharil genoemd, maar het is nog open voor suggesties. :P

Je moet hem wel even vergroten:
Verkleinde Afbeelding

Hij is nog niet af, namen van plaatsen, rivieren, gebieden etc. moeten er nog in, en ik wil hem nog wat kleur en textuur geven. Hoop dat jullie het een idee vinden! (:
Laatst gewijzigd door Glorfindel op 27 aug 2011 20:26, 5 keer totaal gewijzigd.
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
-Maaike-
Computer
Computer

Mooi gemaakt! :)
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Bedankt! (:

Heb nu een groot deel van de namen toegevoegd na een paar uur er aan gewerkt te hebben. :P Hij is nog niet steeds niet klaar, maar ik zou graag wat meninging over de namen horen, over een paar ben ik nog onzeker. Vind het tot nu toe wel goed gelukt, ben echt blij haha. x] Kan eigenlijk niet meer wachten om erover te gaan schrijven.

Verkleinde Afbeelding

De grote namen zijn streken, soortgelijk met hedendaagse provincies. De rest spreekt voor zich denk ik. (: De tekst is duidelijk voor mij maar als er iets onduidelijk is, laat even weten!
-Maaike-
Computer
Computer

Ik vind de namen goed en mooi bedacht, al kan ik ze niet allemaal even goed lezen :$
Wat staat er rechts van "de witte kust" en boven "Runnstorn"?

Je maakt me met die kaart in ieder geval naar het verhaal wat er achter kan verschuilen ^_^
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
gaffeljames
Potlood
Potlood

Mooie kaart! Erf fantasy. Doet me denken aan de kaart van Midden-Aarde. Als ik vragen mag: in welk programma heb je die kaart gemaakt?
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

@ Maaike: Mÿria en de Inlandse kust. Maar ik ben er nog steeds mee bezig en heb Mÿria alweer verandert omdat ik de naam niet veel vond hebben. :P Je kan trouwens ook inzoomen als je je muis boven de afbeelding houd.

@Gaffeljames: Thanks! Ik heb hem in GIMP gemaakt, dat is eigenlijk een gratis versie van photoshop. http://www.gimp.org/
Laatst gewijzigd door Glorfindel op 27 aug 2011 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Amarious
Balpen
Balpen

Echt een prachtig mooie kaart, chapeau :app: .
Ik ben zeer benieuwd naar de verhalen die je er bij gaat schrijven.
Love the life you live so you can live the life you love.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ik ben er klaar mee! (Letterlijk en figuurlijk, haha.) Het is niet gelukt om nog kleuren en dergelijke toe te voegen, ik hab de lagen nogal verpest waardoor ik geen overzicht meer had.

Desondanks ziet hij er nog steeds goed uit, ik heb nog wat namen verandert en toegevoegd, wegen en een kompas toegevoegd en wat dingen aan het land verandert;
Verkleinde Afbeelding

Ik zal hem ook even in mijn eerste post zetten.

De huisjes zijn dorpen of kleine steden en de cirkels met strepen erin zijn hoofdsteden van de streek waar ze zich in bevinden. Dimwold heeft er geen omdat die streek nogal ongetemd is.
Ik kan altijd later nog dingen veranderen en toevoegen, dus het is niets waar ik aan vast zit. Hoop dat alles nog een beetje duidelijk is! :P
Laatst gewijzigd door Glorfindel op 27 aug 2011 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

WHAT THE FUCK?!!! Dit is echt supermooi! Grr, ik ben jaloers :P mijn enige poging in paint is niet zo goed gelukt, beetje verlepte bergen xD maar is dat moeilijk, in dat programma? Want ik ben niet zo technisch aangelegd :angel maar wil toch wel graag een kaart hebben. Maakt alles een stuk overzichtelijker^^

Maar je hebt er echt veel tijd ingestopt! Hoelang ben je er nu eigenlijk mee bezig? En komen alle plaatsen ook echt terug in je verhaal of zit er ook wat opvulling bij? Zodat ik weet dat ik me moet gaan schamen als bij mij dat het geval is :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Haha bedankt. (: Het duurt wel even voor je dat programma begrijpt ja, zeker als je niet zo technisch aangelegd bent. Het is ongeveer hetzelfde als Photoshop. (http://www.gimp.org)In totaal heb ik er, tot nu toe, ongeveer 10 tot 15 uur ingestopt. :P

Tja, ik ben echt een fan van verhalen waar er een hele wereld en geschiedenis achter schuilt, en besloot dat ik zoiets wilde gaan doen. Het verhaal waar ik nu mee bezig ben, (De Jacht op Görkren) en de plaats waar het zich afspeeld, was eigenlijk het eerste wat ik had verzonnen, in het verhaal zelf nog. Was ook het eerste wat ik er in gezet heb. (Het grote bos rechtsboven, en het dorp en de tempel daaronder.) Toen ben ik er plaatsen omheen gaan verzinnen, en na al die uren is dit eruit gekomen, haha. Het heeft vooral Celtische en Welsh invloeden, dat zie je ook aan veel van de namen, die voornamelijk Celtisch en Waals(?) zijn. Ze beteken ook allemaal echt iets. (: (Behalve degene die ik zelf heb verzonnen, dan. :P )

De plaatsen zullen in dat ene verhaal natuurlijk bij lange na niet allemaal aan bod komen, maar ik ga (proberen) om vanaf nu nog alleen verhalen over deze wereld te schrijven, en elk nieuw verhaal zal zich natuurlijk weer ergens anders af spelen. Zo hoop ik dat de meeste plaatsten toch nog aan bod komen.

Waarvoor zou je je moeten schamen dan? lol.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oké, net geinstalleerd en ik snap er werkelijk geen ene zak van. Ken ook al geen photoshop, dus helemaal handig :P ik ben alleen een beetje (heeeel klein beetje) wegwijs met paint, jammer genoeg :(

Kun je me vertellen waarmee je de vorm van je wereld hebt gemaakt? En hoe je die namen en bergen erop hebt gezet? Of waren dat geimporteerde plaatjes?

Ow, Celtische en Welshe invloeden^^ ik gebruik ook Welshe en daarbij ook Ierse, zitten soms ook leuke namen bij. Welke namen hebben dan wel een betekenis en wat is dat dan? Sorry, k ben te lui om het op te zoeken :P

Das leuk! Het is heel handig om dan al een wereld te hebben en waarom zou je een nieuwe verzinnen als je er al eentje bedacht hebt^^ ik ben nu ook al een tijdje bezig om mijn wereld (Aeron) echt tot een wereld te laten komen. Met een kaart zal het een heel stuk handiger zijn^^

Voor opvullende namen :P eigenlijk niet zoveel verschillende plekken in je verhaal hebben en daarom het gaan opvullen^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Haha dat dacht ik al. :P Het werkt in principe net als paint, alleen dan met lagen en veel ingewikkelder. Mijn kaart bestaat uit een aantal lagen,(weet zo niet hoeveel) achtergrond, kustlijn, bergen, heuvels, bomen, tekst. In die volgorde, en zo nog een paar.

De vorm (ik neem aan dat je de kustlijn bedoelt) heb ik met de hand getekend, met dat verfkwastje, weet zo niet meer hoe het heet haha. Moet je even een goede grootte vinden. Ik heb alles zelf getekend, behalve de tekst, en daarna in een brush gezet. Zo kun je makkelijk de hele kaart snel volmaken met bijv. bergen. De heb ik ingetypt met de text-tool (een grote A), een lettertype gekozen, en daarna met de Path-tool (lijkt op een vulpen met een of ander geval rechts ervan, weet niet wat het is :P) de vorm en richting van de tekst gekozen. Kan zo nog lang doorgaan maar dat is gewoonweg te moeilijk om zo even snel uit te leggen. ):

Ja, heel veel van de namen zijn Celtisch of Welsh, heb niet echt tijd om ze allemaal hier neer te zetten. :P Maar bijvoorbeeld dat meer linksonder op het land, Lynn Cerian, betekent Juwelenmeer. Of het Juwelenmeer.

Leuk dat je zelf ook met een wereld bezig bent. (: Maar je moet er toch wat tijd insteken voordat je een kaart hebt haha, is bijna net zo tijdvretend als het schrijven zelf. :P
Hoop dat dit een beetje helpt. :)
Babette<3.
Balpen
Balpen

Wauw.
Eigenlijk kan ik nu een heel verhaal gaan schrijven over hoe amazing dit wel niet is enzo, maar het enige wat ik te zeggen heb is Wauw.

Ik heb meestal als ik een verhaal maak dat ik de kaart teken, maar dit is veel handiger. Alleen... ik heb GIMP wel eens geinstalleerd, maar ik kan m niet openen ;S. Like, hij staat alleen in mijn Program Files, allemaal mapjes enzo, maar niets waarmee ik m kan openen =$. Of ik faaal gewoon heel erg met computers, dat kan ook ;).
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Thanks. (:

Dat is niet zo handig nee. Als je naar de site gaat en rechtsboven in de lijst op downloads drukt, dan op de laatste versie drukt en download krijg je als het goed is alleen een setup die je moet downloaden en dan installeren. Probeer hem anders eens op je bureaublad op te slaan?
Babette<3.
Balpen
Balpen

Dat lukt niet echt. Ik kan hem alleen opslaan in program files ... ;S. En daar heb ik m al zitten. Maar dan staan er zegmaar 4 dingen in GIMP; Een mapje 'share', een DAT-bestand 'unins000', een 'unins000' uninstall setup en een outlookdocumentje ...
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Erg mooi is dit zeg :P, nu wil ik het ook proberen om zo'n kaartje te maken :P hehe,
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Babette<3. schreef:Dat lukt niet echt. Ik kan hem alleen opslaan in program files ... ;S. En daar heb ik m al zitten. Maar dan staan er zegmaar 4 dingen in GIMP; Een mapje 'share', een DAT-bestand 'unins000', een 'unins000' uninstall setup en een outlookdocumentje ...
Dat vind ik vreemd, normaal moet dat toch echt te doen zijn. Weet je zeker dat je de goeie download? Normaal zou je alleen een setup moeten krijgen.

En bedankt Jodie. (: Ik zou zeggen, probeer het eens! :P
Babette<3.
Balpen
Balpen

www.gimp.org en dan de NL versie gedownload. Dat moet de goeie zijn volgens mij, of niet?
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ja, ik heb hem net geprobeerd en hij doet het gewoon. Probeer anders degene die helemaal bovenaan staat, volgens mijn installeerd hij toch automatisch in het nederlands. (:
Babette<3.
Balpen
Balpen

Het is me eindelijk gelukt. Rare pc ;S.
Maarja, nu nog proberen uit te vinden hoe je in godsnaam met GIMP werkt qq.
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Mooi! haha! Tja, volgende stap weer hé. :P
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Aaaaaah, mooi. Nu ga ik het direct installeren en beginnen.... Kan ik eindelijk digitaal tekenen! yes. dankje!
Nogmaals bedankt saskia, jij hebt me een link gegeven naar dit topic!
Shit happens, just flush it and move on!
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Wow! Dit is echt net echt :) Ik ga ook maar eens een poging doen denk ik...ben bezig met een verhaal waarbij zo'n kaart wel van pas komt.
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”