Een wereld zonder uitweg

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hoi,

Dit is het eerste verhaal dat ik hier plaats. De titel veranderd mogelijk nog naarmate ik wat verder kom in het verhaal, maar nu kan ik niets beters bedenken. Niet alles zal meteen duidelijk worden in dit eerste stuk, maar lees vooral verder dan wordt alles vanzelf duidelijk ;) De proloog heb ik in twee stukken verdeeld, omdat het best wel lang is. Hier komt het eerste stuk, het tweede stuk plaats ik morgen! Geef vooral feedback en verbeter spellingfouten.

Proloog
24 januari, 2009

De zeventienjarige Chris zat achter zijn bureau, wachtend tot hij zijn computerspel kon uitschakelen om de avond verder door te brengen met zijn vriendin. Het was immers slechts een afleiding. Hij keek naar het blauwkleurige medaillon in de vorm van een vlam die op het hoekje van zijn bureau lag. De kleur van veiligheid. Hopelijk zou dat de rest van de avond zo blijven, dacht hij hoopvol. Hij wilde niet dat welke demon dan ook zijn avond met Kyra zou verpesten. Zijn ouders waren er niet, wat zeldzaam was. Dit maakte het de perfecte avond voor een perfecte date met zijn vriendin. Vandaag hadden ze precies een jaar verkering en in tegenstelling tot zijn beste vriend Trevor was hij niet van plan om zijn relatie op de klippen te laten lopen door zo’n belangrijke dag te vergeten. Belangrijk voor Kyra tenminste. Chris snapte niet wat deze dag zo anders maakte dan de andere dagen die hij met Kyra doorgebracht had. Maar als Kyra het belangrijk vond, was het ook belangrijk voor hem. Hij hoopte dat ze zijn zelfgemaakte spaghetti zou waarderen, ondanks het feit dat hij niet kon koken.

De bel ging om zeven uur precies. Kyra was altijd stipt op tijd. Chris pakte het medaillon met beide handen. “Doe me een lol en verpest deze avond niet,” vroeg hij het levenloze voorwerp. Hij deed het medaillon om zijn nek en rende de trap af om de deur open te doen. Voor zijn neus stond het mooiste meisje die hij ooit gezien had. Haar bruine, lange krullen kwamen tot net over haar schouders en haar prachtige bruine ogen sprankelden. Een teken dat ze enthousiast was.
“Kyra, je ziet er geweldig uit,” zei Chris vol bewondering. Ze glimlachte naar hem. Ze droeg haar favoriete jurk, wat toevallig ook zijn favoriet was. Een simpele rode jurk zonder al teveel poespas eromheen. Makkelijk uit te krijgen, voor het geval dat.
“Kom binnen,” zei Chris uitnodigend. Hij deed de deur achter haar dicht en begeleidde haar naar de woonkamer, waar de eettafel stond, gedekt voor twee personen. Het hout werd verborgen door een rood tafelkleed.
Chris schoof de stoel bij de eettafel naar achteren voor Kyra en schoof deze weer aan zodra ze zat. De geur van het eten vulde de kamer, maar Kyra kon er niet uit opmaken wat het was.
“Niet te geloven dat je kaarsen neer hebt gezet,” zei Kyra verbaasd toen ze op hoek van de tafel een lange rode kaars zag staan. Haar lievelingskleur.
“Niet alleen dat,” zei Chris. “Ik heb ook zelf gekookt. Wacht hier, ik ben zo terug.” Hij haalde de pan met spaghetti uit de keuken en zette deze in het midden van de tafel.
“Het ruikt heerlijk, zei Kyra terwijl ze de geur van de spaghetti in zich opnam. Gezien zijn beroerde kookkunsten hoopte ze dat het net zo smaakte als dat het rook.
“Verwacht er maar niet teveel van,” waarschuwde hij terwijl hij haar bord vol schepte.
“Doe ik niet, maar ik vind het echt super lief dat je dit gedaan hebt” glimlachte ze. Hij ging tegenover haar zitten en schepte ook voor zichzelf op. Een goed begin van de avond, dacht Chris bij zichzelf.

Net toen ze wilden gaan eten veranderde het medaillon om Chris zijn nek van kleur. Het ooit zo helder blauw veranderde in donkerrood. Kyra schrok en sprong van haar stoel.
“Rustig maar, ik los dit op,” zei Chris kalm. “Je moet naar een veilige plek zodat ik het huis kan doorzoeken.” Voordat hij dit plan tot uitvoering kon brengen zag hij een schaduw verschijnen bij de deur die naar de woonkamer leidde. De deur stond op een kier.
“Blijf achter me,” zei Chris beschermend en hij duwde Kyra met zijn arm naar achteren. Het geluid van de piepende deur die steeds verder openging maakte Kyra zenuwachtig. Ze pakte Chris zijn arm vast en keek langs hem heen, naar de deur die inmiddels bijna helemaal openstond. Een grote, mannelijke hand pakte de zijkant van de deur vast en het geluid van zware voetstappen vulde de kamer. Er liep een mannelijke gedaante naar binnen, met een breed postuur en een kaal hoofd. Het leek een normale man van in de dertig. Wat opviel was een zwart teken op zijn bovenarm. Het waren vier punten die schuin liepen en samen een niet volledig afgesloten rondje vormden. Kyra wist wat hij was. Ze kon het zien aan zijn aura. Het straalde kwaad uit. Het was zeker weten één van de demonen die achter Chris aanzat om zijn medaillon te vernietigen. Ze konden aanvoelen waar het medaillon zich bevond door de magische energie waardoor het altijd omringd werd.
Laatst gewijzigd door Mooonie op 13 sep 2011 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hey Moonie :p meteeen ook maar jouw verhaal gelezen :p,

Leuk en spannend onderwerp, ik zou misschien in het begin nog wel wat meer introductie willen zien over het feit dat Chris op demonen jaagt? ofzo :p hehe.
Daarbij wil ik je de tip meegeven om de enter te gebruiken. Daarme maak je je verhaal overzichtelijker en makkelijker te lezen.
Iedere nieuwe alinea is een enter en bij dialogen als een nieuw persoon gaat spreken kun je dat ook het best op een nieuwe regel doen.
Voorbeeld:

Dit is hoe jij het hebt staan:
“Kom binnen.” Hij schoof de stoel bij de eettafel naar achteren voor Kyra en schoof deze weer aan zodra ze zat. “Niet te geloven dat je kaarsen neer hebt gezet” zei Kyra verbaasd. “Niet alleen dat” zei Chris. “Ik heb ook zelf gekookt. Wacht hier, ik ben zo terug.” Hij haalde de pan met spaghetti uit de keuken en zette deze in het midden van de tafel. “Verwacht er maar niet teveel van” waarschuwde hij terwijl hij haar bord vol schepte. “Doe ik niet, ik vind het echt super lief dat je dit gedaan hebt” glimlachte ze.

Anders:
“Kom binnen.” Hij schoof de stoel bij de eettafel naar achteren voor Kyra en schoof deze weer aan zodra ze zat.
“Niet te geloven dat je kaarsen neer hebt gezet” zei Kyra verbaasd.
“Niet alleen dat” zei Chris. “Ik heb ook zelf gekookt. Wacht hier, ik ben zo terug.” Hij haalde de pan met spaghetti uit de keuken en zette deze in het midden van de tafel. “Verwacht er maar niet teveel van” waarschuwde hij terwijl hij haar bord vol schepte.
“Doe ik niet, ik vind het echt super lief dat je dit gedaan hebt” glimlachte ze.

voor de rest schrijf je netjes en beschrijvend. Geen foutjes zo in kunnen vinden dus super :) en laat maar snel nieuw stukje verschijnen :P hehe
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
monsterous
Potlood
Potlood

Gaaf! De dingen die ik wilde zeggen heeft JodieJJ al gezegd, dus ik weet niets meer haha. Ga door, ben benieuwd naar de rest!
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Spannend! Ik vind het ook leuk dat het meteen echt pakkend is (:
Ik ga deze zeker volgen! Dus keep on going! :D
When the power of love overcomes the love of power.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hoi, bedankt voor de reacties! Hier komt het tweede en laatste deel van de proloog.

De man begon te veranderen. Hij werd zwart en kreeg meerdere vlijmscherpe stekels op zijn lichaam die van dik naar dun liepen, waardoor het uiteinde een vlijmscherpe punt vormde. Op iedere arm en ieder been verscheen er één en een rij van drie verscheen op zijn rug. Zijn nagels werden langer en liepen in een punt naar voren. Chris durfde te wedden dat deze minstens net zo scherp waren als de stekels op zijn lichaam. Hijgend stond hij op zijn plek, bijkomend van de verandering. Het uiterlijk en het geluid van zijn gehijg joeg Kyra de stuipen op het lijf.

“Ga naar boven, oké? Ik red me wel,” zei Chris zelfverzekerd en hij gaf Kyra een liefdevolle kus op haar wang. Ze wilde naar de keuken rennen, maar verstijfde toen ze zag dat de demon op Chris en haar af rende. Ze kon niet wegrennen en Chris hier laten staan. Chris merkte dat Kyra achter hem bleef staan. Hij moest een tegenaanval gebruiken om de demon uit haar buurt te houden. Hij moest zijn gave gebruiken. Zijn ogen veranderden van donkerblauw naar vuurrood en zijn vuisten omringden zich met vuur.
“Kom maar op!” schreeuwde hij dapper. De demon zag het gevaar, maar was te dichtbij om te stoppen. Chris bracht zijn arm naar achteren, klaar om de demon een flinke stoot in zijn maag te geven met zijn gloeiend hete, brandende vuisten. Toen de demon zo dichtbij was dat Chris zijn adem in zijn gezicht kon voelen, gooide hij al zijn kracht in de strijd om de demon zo hard mogelijk te raken. Toen zijn brandende vuist de demon hard in zijn maag raakte, slaakte de demon een angstaanjagende pijnkreet. Door de klap deed hij automatisch een paar passen achteruit, zijn maag bedekkend met zijn grote zwarte handen. Tussen zijn handen door glipten een rookpluim naar buiten. Kyra kon de brandlucht ruiken, ze werd er misselijk van.
“Wegwezen, Kyra! Voordat hij weer aanvalt!” schreeuwde Chris. Twijfelend rende Kyra naar de keuken. Ze wist dat het veiliger zou zijn als ze naar boven zou gaan, maar zo kon ze in ieder geval horen wat er gebeurde.
“Sorry vriend, maar vandaag verlaat je deze wereld,” zei Chris. Hij pakte zijn medaillon met twee handen vast en deed zijn ogen dicht. Hij zuchtte een keer diep en liet een deel van zijn magische energie het medaillon in vloeien. Ze kon hij het de energie geven die nodig was om een zwart gat in de kamer te creëren. Een zwart gat waardoor elk levend wezen in deze ruimte opgeslokt zou worden, behalve deze die het medaillon droeg.
De demon had door wat Chris aan het doen was en herstelde zich. Hij negeerde de brandende pijn en sloeg Chris tegen de muur. Zijn nagels vormden vijf sneeën op Chris zijn borst.

Kyra hoorde de klap en deed een paar passen richting de woonkamer om te kijken wat er gebeurde. Ze kwam net dichtbij genoeg om langs de witte muur te kunnen kijken. Haar adem stokte in haar keel toen ze zag dat Chris het slachtoffer was van de klap die ze hoorde. Ze zag een bloedvlek op zijn shirt ter hoogte van zijn borst verschijnen en een gevoel van angst overviel haar opnieuw. Ergens was ze ervan overtuigd geweest dat Chris niets zou overkomen. Hij wist altijd ongedeerd uit elke aanval te komen. Hoe bang ze ook was, ze moest en zou hem proberen te helpen. Ze wilde naar hem toe rennen, maar bleef halverwege staan toen ze zag dat het medaillon een zwarte gloed om zich heen kreeg. Plotseling werd ze naar achteren getrokken. Ze draaide haar hoofd en zag dat er een groot zwart gat achter haar was verschenen. Het zwarte gat dat leidde naar de demonenwereld en alleen door een medaillon zoals die van Chris geopend kon worden. Het was de enige weg naar een wereld waar demonen niemand kwaad konden doen, slechts elkaar.

“Chris!” riep ze bang, terwijl ze uit alle macht probeerde om iets te vinden waar ze zich aan vast kon houden. Chris opende zijn ogen toen hij zijn vriendin hoorde roepen.
“Kyra, wat doe je?! Waarom bleef je niet uit de buurt!” schreeuwde hij boos en bang tegelijkertijd.
Plotseling kreeg hij een idee. Hij trok zijn ketting los en gooide het naar Kyra.
“Het medaillon beschermt je! Doe het snel om!” zei hij, terwijl hij zijn best deed om zelf niet meegezogen te worden.
Kyra deed werd haar opgedragen werd en deed het medaillon om haar nek. Vlak voor het zwarte gat bleef ze liggen. De demon, die inmiddels uit balans was geraakt en op de grond lag door de aantrekkingskracht van het gat, wist Chris zijn voet vast te pakken. Chris slaakte een pijnkreet toen de scherpe nagels van de demon zich in zijn enkel drongen. Samen werden ze naar het zwarte gat toe getrokken. Chris keek hoopvol om zich heen of hij zich aan iets vast kon houden en pakte de tafelpoot van de tafel waar hij net nog gezellig met zijn vriendin aan zat te eten.
“Laat hem los!” schreeuwde Kyra met tranen in haar ogen. Ze rende naar ze toe om Chris te helpen, maar ze was te laat. Chris verloor zijn grip door de pijn en de sterke aantrekkingskracht en vloog samen met de demon tegen Kyra aan, waardoor ze opnieuw op de grond viel en hem niet meer kon helpen. Moedeloos keek ze toe hoe Chris samen met de demon in het zwarte gat verdween. Ze werd alleen achtergelaten, bang dat ze hem nooit meer terug zou zien.
Laatst gewijzigd door Mooonie op 13 sep 2011 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Spannend verhaal! Je weet de demon trouwens goed te omschrijven :D Net zoals de krachten van Chris :)

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Komt de zeurkous van het forum langs :P dus bereid je maar voor!
Ik geef nu alleen feedback op je 2e stuk, je eerste stuk is al goed gedaan door de rest^^

De eerste tip die ik je geef: druk vaker op enter! Nu is het een enorme blok tekst, wat doordat het niet groot is, nog goed door te lezen is, maar als je langere stukken post, heb je het gevaar dat mensen afhaken omdat ze de draad kwijtraken. En het ziet er niet echt aantrekkelijk uit. Op een beeldscherm lezen is sowieso al moeilijker en ik denk dat je het gevaar niet wilt lopen dat je lezers verliest door iets wat je simpel kan verhelpen met een paar enters.
Het is al gezegd dat nieuwe dialogen op nieuwe regels moeten en ik zou je echt aanraden om dat te doen. Het geeft je tekst net die luchtigheid waardoor het makkelijker door te lezen is.
Een andere tip voor enters is je verhaal nog een keer door te lezen en elke keer als je in gedachten een adempauze neemt, of dat je overspringt naar een nieuw stuk, druk je op enter. Het is vooral oefenen, na een tijdje zal het automatisch worden. Ik heb bij mijn eerste verhaal ook genoeg stukken waarbij de alinea's voor geen meter kloppen :P

Je beschrijft de demon heel goed, Chris trouwens ook, maar (god, nee, komt er een maar --') het is nu allemaal heel beschrijvend. Hm, niet helemaal het goede woord, meer samenvattend. Even een voorbeeldje (yes ik kan nog denken xD), voor mijn gevoel is jouw verhaal een samenvatting van een voetbalwedstrijd, je laat alleen de belangrijke punten zien, maar laat ook een heel stuk weg. Ik wil de livewedstrijd zien! :P

Het enige wat ik je hierbij als tips kan geven, is om wat meer details te laten zien. Stel je voor dat jij degene bent die aan het vechten is, wat zou je zien, wat zou je ruiken, wat zou je horen, hoe zou je je voelen (qua pijn en emoties) etc. Het zien doe je al heel goed, maar je hebt nog genoeg andere zintuigen. Volgens mijn docent zelfs meer dan 20 :P maar die zou ik niet allemaal gebruiken xD
“Kom maar op” zei Chris dreigend tegen de demon.
De interpunctie bij dialogen, god, de meest voorkomende fout bij beginnende schrijvers. Ik vraag me echt serieus af waarom ze dat niet op school leren, maar goed, lekker nutteloze bijdrage xD even een paar voorbeeldjes hoe het wel moet

"Kom maar op," zei Chris dreigend. dus: ," z(kleine letter)ei
Je eindigt de gesproken zin met een komma, omdat hij in feite doorloopt in de volgende zin, die 'zei Chris dreigend' is. Je zegt iets over hoe 'Kom maar op' gesproken wordt. Dit is bij alle zinnen die doorlopen, dus zei, sprak, fluisterde, schreeuwde, murmelde etc.
Bij een uitroep/vraagteken is het hetzelfde, alleen is de komma weg. De zin loopt nog steeds door, dus je begint met een kleine letter
"Kom maar op!" schreeuwde Chris dreigend.
Als de zin eindigt, is het punt hoofdletter
"Kom maar op." Dreigend keek Chris de demon aan.

Als je het niet snapt (wat ik me heel goed voor kan stellen, uitleggen is niet echt mijn specialiteit^^), kun je altijd om meer uitleg vragen=)
Zijn blauwe ogen werden rood van kleur en zijn vuisten werden omringd door vuur. Op datzelfde moment veranderde de man.
Een leraar zei ooit tegen mij dat je 'werden' zoveel mogelijk moet vermijden bij Nederlands. Je tekst wordt daar passief van, dat het allemaal op een afstandje gebeurd. Dat zal wss ook iets met het samenvattingsgehalte van je tekst te maken hebben, dat er te veel 'werden' of varianten daarvan in de tekst staan. Een paar is niet erg, een overdosis is killing. Zoals bij alles eigenlijk.

Hoe je het eventueel zou kunnen doen.

Zijn blauwe ogen kleurden rood en vuur begon om zijn vuisten te branden.

Zo wordt het al een stuk actiever. Ik denk dat dat het grootste punt aan jouw tekst is qua passiviteit, te veel 'werden'. Als je die eruit weet te halen, zal het een heel stuk beter worden!

Oja, en nog een vraag: wat is het nut van die vuisten van vuur? Het komt voor mij nu over als voor de show, want Chris doet er verder niks mee. Na één aanval van de demon is het weg en daarna komt het niet meer voor. Waarom zou hij het dan gebruiken als het alleen maar energie (aanname, hoeft niet te kloppen :P) opslokt en hij ook eenvoudig die poort kan openen? Nu komt het een beetje nutteloos over.

Genoeg gezeurd, tijd voor iets anders :P ik vind het verhaal tot nu toe heel veelbelovend, ondanks alle puntjes die ik aangewezen heb. Je grammatica is echt heel goed, ik heb niets opvallends tegen kunnen komen, das echt super! Het idee van demonen vind ik echt heel goed bedacht, dat ben ik tot nu toe nog nooit tegengekomen op dit forum^^ ik hou ervan als er wat spanning en gevechten inzit en het niet al te zoetsappig wordt. Romantiek is wel leuk, maar in mate^^ Als je de passiviteit uit je verhaal weet te halen, weet ik zeker dat het een heel goed verhaal wordt!

Kijk vooral wat je met mijn commentaar wilt doen, gooi het naast je neer, volg het op, volg de helft op en gooi de ander helft naast je neer, it's all your choice :P het is immers jouw verhaal en je moet ermee doen wat je zelf wilt =) dus voel je niet verplicht ofzo, het is voor een groot deel mijn mening ;) veel succes met verder schrijven!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Bedankt voor de tips! Ik zal de eerste stukken gaan verbeteren en uiteraard snel een nieuw stuk plaatsen. Het zal niet zo snel gaan, omdat veel van je tips nog een beetje nieuw voor me zijn.
Laatst gewijzigd door JodieJJ op 12 sep 2011 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet de bedoeling om reacties te quoten. Voor overzicht heb ik de quote eruit gehaald.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha die reactie van Saskia is nog langer dan een heel stuk van het verhaal! Maar niet negatief bedoeld ofzo hoor (:

Ik vind je verhaal echt super, echt heel spannend! Eigenlijk kan ik er niet veel meer over zeggen, behalve dat het gewoon heel fijn leest enzo! OK en dat inderdaad (zoals Saskia al zei) een beetje meer details geen kwaad kunnen, maar dat is ook niet gemakkelijk, en ik vind het verder al heel goed (: Ik val geloof ik in herhaling...
Maar ga heel snel verder want... OK dat heb ik ook allemaal al gezegd (;
When the power of love overcomes the love of power.
Ravenelise
Puntenslijper
Puntenslijper

Goed begin!

Klein vraagje: Weet Kyrah wie /wat Chris is? Was me niet echt duidelijk.

Ik vind dat er potentieel in dit verhaal zit. Je kan er alle kanten mee uit en dat is ene goede basis om te beginnen. Je hebt ook veel fantasie, dus dat zit ook al helemaal goed! :-)

Een toekomstip: probeer een functionele ruimte te creëren. Begin niet zomaar de ruimte te beschrijven, maar laat het echt een bijdrage zijn tot de actie waarin de hoofdpersonages zich bevinden. Zo creëer je meer spanning in het verhaal.

Veel succes!!!
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk gebruik te maken van alle tips. Het eerste stuk is inmiddels verbeterd en ik ben momenteel bezig met het verbeteren van het tweede stuk. Nogmaals bedankt voor alle tips! Ik hoor graag of jullie het eerste stuk zo beter vinden.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ook het tweede stuk is verbeterd. Een nieuw stuk volgt snel.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hier is het eerste stuk van hoofdstuk 1! Het is nog niet erg spannend, maarja, niet elk stukje kan vol actie zitten...

Nikki keek naar de met ducktape dichtgeplakte dozen op haar nieuwe kamer en slaakte een diepe zucht. Gisteravond was ze aangekomen in haar nieuwe huis, maar het was te laat om haar spullen nog op te bergen. Ze moest immers vroeg op om op tijd te komen voor de eerste dag op haar nieuwe school. Ze was er helemaal klaar voor. Ze had zich gedoucht en haar grote bos donkerblond haar in een paardenstaart gedaan. Het kostte teveel tijd om het in model te krijgen.
“Nikki, kom je? Ik breng je naar school!” hoorde ze haar moeder roepen onderaan de trap.
“Ik kom!” riep ze terug.
Gelukkig werd ze gebracht, dan wist ze tenminste zeker dat ze op tijd kwam. Omdat ze de buurt nog niet kende kon ze gemakkelijk verdwalen op de fiets.
Ze pakte haar blauwkleurige schooltas van haar bureaustoel en liep de trap af naar beneden.
“Ik ben klaar om te gaan,” zei Nikki, maar eigenlijk had ze haar twijfels. Ze had er een hekel aan om ‘de nieuwe’ te zijn. Wat nou als het haar niet lukte om vrienden te maken? Niemand mocht in ieder geval weten van haar gave, dan zou iedereen haar meteen al een weirdo vinden.
“Weet je het zeker? Heb je alle boeken die je nodig hebt?” vroeg haar moeder bezorgd.
“Ja, mam,” zei Nikki met een zucht. Haar moeder was altijd zo bezorgd om haar. Waarschijnlijk had het ermee te maken dat ze enig kind was. Haar moeder had graag meer kinderen gewild, maar Nikki’s vader was overleden voordat ze de kans kreeg. Nikki was toen pas twee jaar oud. Haar moeder had tot nog toe geen nieuwe zielsverwant gevonden. Ze had genoeg aan haar lieftallige dochter, zei ze altijd.

Binnen tien minuten was ze op school. Ze zwaaide haar moeder gedag en liep zenuwachtig door de grote klapdeur die de ingang van de school vormde. Een lange brede gang strekte zich voor haar uit. De muren waren wit en de vloer bestond uit lichtbruine houten planken. Op hoop van zegen, dacht ze bij zichzelf, het ruikt hier in ieder geval niet zo muf als op mijn vorige school.
Ze wilde de gang in lopen, maar bleef staan toen ze een warme hand op haar schouder voelde. Geschrokken draaide ze zich om. Voor haar stond een meisje met een roze tas op haar rug. Waarschijnlijk een medestudent. Ze had bruine krullen tot over haar schouders en bruine ogen die haar vriendelijk aankeken.
“Sorry als ik je liet schrikken,” zei ze verontschuldigend.
“Oh, dat geeft niet,” glimlachte Nikki zenuwachtig.
Het meisje stak haar hand uit naar Nikki om zich voor te stellen.
“Ik ben Kyra,” zei ze vriendelijk.
“Mijn naam is Nikki” zei Nikki, nu een stuk meer op haar gemak. Ze schudde Kyra de hand.
“Je bent nieuw hier, hè? Waar heb je les? Ik kan je wel even brengen,” bood Kyra vriendelijk aan.
“Ja, graag,” zei Nikki enthousiast, nu wist ze in ieder geval zeker dat ze niet zou verdwalen. “Ik moet naar lokaal B11.”
-Maaike-
Computer
Computer

Heey,

Ondanks niet echt een spannend stukje is, roep je wel de vragen op wat is haar gave en waarom gaat ze naar een nieuwe school? Maakt het juist wel zo, dat ik heel graag verder wil lezen ^_^

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Bedankt voor de reactie ;) Hier is het volgende stuk! Laat maar weten wat jullie ervan vinden en tips zijn nog altijd welkom!

Nikki volgde Kyra op de voet door de gangen van haar nieuwe school. De drukte was overweldigend. Het is maar goed dat ik niet claustrofobisch ben, dacht Nikki bij zichzelf terwijl ze moeite deed om haar medestudenten te ontwijken. Ze schrok toen ze tegen een blanke jongen opliep. De jongen keek haar boos aan. “Kijk uit waar je loopt, meisje, want je hebt de verkeerde voor je.”
Nikki kreeg de rillingen door de doordringende, kwade blik waarmee zijn helder blauwe ogen haar aankeken. Ondanks dat kon ze niet om zijn uiterlijke schoonheid heen. Zijn hazelnoot kleurige haar liep in een scheiding naar rechts waarna aan beide kanten zijn oren bedekt werden. Zijn huid was perfect glad, maar het zag er niet uit alsof hij er iets opgesmeerd had. Hij had een gespierd figuur en brede schouders, bedekt door sportieve vrijetijdskleding. Echt haar type, maar zijn gedrag schrikte haar af. Nog steeds keek hij haar boos aan met zijn mondhoeken naar beneden en de spieren in zijn gezicht aangespannen, alsof ze hem iets vreselijks aangedaan had. Ze snapte niet waarom hij hier nou zo’n probleem van maakte en niet gewoon doorliep. In plaats daarvan bleef hij voor haar staan en versperde haar weg.
“Jake, stel je niet aan. Vandaag is haar eerste dag hier,” zei Kyra geïrriteerd. Ze had gemerkt dat Nikki achterbleef en kwam meteen naar haar toe zodra ze Jake in haar vizier had gekregen.
Jake draaide zich om en richtte zich tot Kyra. Hij leek zich al iets meer te onspannen.
“Mij best. Succes nieuwe. Je zult het nodig hebben als je denkt dat je op deze manier vrienden maakt,” zei hij kalm, en hij liep weg zonder Nikki nog een blik waardig te gunnen. De moed zakte haar in de schoenen. Zo goed als ze eerste schooldag was begonnen, zo slecht ging het nu. Ze hoopte maar dat haar klasgenoten aardiger waren dan deze jongen.
“Gaat het?” vroeg Kyra bezorgd. “Je moet je van hem maar niet teveel van hem aantrekken, zo doet hij tegen iedereen. Hij is nogal op zichzelf. Blijf uit zijn buurt en hij laat je met rust.”
“Bedankt voor de tip” zei Nikki. Haar hart klopte nog in haar keel. “Ik had het idee dat hij me wel even een lesje wilde leren op de hardhandige manier.”
Kyra lachte. “Hij lijkt misschien agressief, maar dat is hij niet. Hij kan alleen nogal intimiderend zijn als iets hem niet aanstaat.” Ze gaf Nikki een schouderklopje. “Kom op, anders kom je straks nog te laat in de les. En ik ook.”

Tot haar grote schrik liep de jongen die ze net op de gang tegenkwam, Jake was zijn naam als ze het zich goed herinnerde, tien minuten na aanvang van de les de het lokaal binnen.
“Jake Herdis. Het is dat het de eerste dag van het nieuwe schooljaar is, anders had ik je meteen weer weggestuurd. Ga snel zitten,” zei meneer James, de leraar Engels, en hij wees naar een lege stoel.
Gelukkig is de plek naast mij al bezet, dacht Nikki opgelucht. Toen hij langs haar liep om naar zijn plek te lopen bekeek hij haar vanuit zijn ooghoeken. Alweer die doordringende blik, maar dit keer zonder enige boosheid erin. Dit stelde Nikki gerust, het leek erop dat hij haar vergeven had voor het incident van net.

Gedurende de les kreeg Nikki het idee dat Jake haar in de gaten hield. Zijn ogen draaide regelmatig haar kant op. Ze kreeg er de kriebels van. Gewoon negeren, dacht ze bij zichzelf, misschien verbeeld ik het me maar en kijkt hij helemaal niet naar mij.
Laatst gewijzigd door Mooonie op 20 sep 2011 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
monsterous
Potlood
Potlood

Zo, weer eens helemaal bij gelezen haha. Super spannend zeg! Ik ben wel benieuwd naar die Jake, want er is volgens mij echt iets met hem aan de hand. Verder ben ik ook nieuwsgierig naar de gave van Nikki is! Dus, schrijf snel meer (:
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Bedankt voor de reactie! Fijn om te horen dat je meeleest ;) Hier komt het eerste stuk van hoofdstuk 2...

Toen Nikki ’s middags thuis kwam, begon ze meteen met het uitpakken van al die dozen op haar kamer. Ze pakte een schaar uit één van de laatjes van haar bureau en knipte de ducktape van de eerste doos door. In de doos trof ze kleding aan. Ze had gisteren maar één doos opengemaakt, zodat ze in ieder geval schone kleding aan kon op haar eerste schooldag. Ze slaakte een diepe zucht en begon de kleding te ordenen in de grote, houten kast die in de hoek van haar kamer stond. Een apart stapeltje broeken, een apart stapeltje shirtjes…Dit was de perfecte kans om haar kamer netjes te houden. Ze kon opnieuw beginnen. Voor de verhuizing had ze veel spullen weggegooid, zodat haar kamer niet weer vol zou staan met spullen waar ze nooit naar omkeek.
Ze maakte de volgende doos open. Deze zat vol met fotoalbums. Hoe graag ze al die dozen ook weg wilde werken, ze kon het niet laten om een fotoalbum open te slaan.
De eerste foto was een foto van haar vader op het strand in Spanje. Hij zat op zijn handdoek, zorgeloos uitkijkend over zee. De tranen sprongen in Nikki haar ogen. Dit was de laatste vakantie die ze had meegemaakt met haar vader. Een paar maanden geleden was hij overleden. Hij had ook een gave, net als zij. Hij was ertoe in staat een wind te creëren die zo koud was dat alle voorwerpen en organismen op zijn pad in ijs veranderde. Nooit wilde iemand hem kwaad doen, hij had geen vijanden. Totdat het zwarte teken op zijn arm, het teken van een windvlaag, verdween en veranderde in een medaillon. Een medaillon in de vorm van een windvlaag die hij als halsketting droeg.
De weken daarna werd hij steeds vaker lastig gevallen door wezens die hij demonen noemden. In eerste instantie leken ze te zijn zoals hij en Nikki, menselijk, maar met een gave. Maar hun menselijke gedaante was slechts een vermomming om hun ware aard te verbergen. Stuk voor stuk veranderde ze in de meest afgrijselijke monsters, allemaal met hetzelfde doel: het vernietigen van mijn vaders medaillon.

Nikki en haar moeder smeekten haar vader om het medaillon te vernietigen of weg te gooien, zo ver als maar kon. Ergens in zee of hoog in de bergen. Maar haar vader raakte eraan gehecht en wilde er geen afstand van doen. Het gaf hem een kick om deze afschuwelijke monsters te laten verdwijnen uit onze wereld, iets wat enkel mogelijk was met zijn dierbare medaillon. Nikki wist dat dit een keer fout zou gaan, met dodelijke gevolgen. En ze had gelijk. Deze dag was precies twee maanden geleden aangebroken.
Één van de demonen was hem te slim af en doodde hem. Nikki's moeder had alles gezien vanaf een veilige schuilplaats. Ze zag hoe de stenen klauwen van de demon mijn vader fijnknepen tot hij zijn laatste adem uitblies. Ze kon niets doen, ze had geen gave. En zij was er niet. Ze was er niet om mijn vader te helpen.

Het medaillon bleef achter. Demonen wisten dat het medaillon slechts gebruikt kon worden door de eigenaar, degene die de bijbehorende gave heeft en het medaillon verdient heeft.
Nikki's moeder had tevergeefs geprobeerd om het medaillon te vernietigen. Het leek onmogelijk. Ook Nikki lukte het niet met haar telekinese krachten. Het beschermde zichzelf. Het was alsof het een magisch schild om zichzelf vormde. Daarom hebben ze het medaillon weggegooid, ver bij ons uit de buurt. Ze gooiden het in zee.

De bron van alle problemen was verdwenen, maar dit was niet genoeg. Nikki's kreeg een hekel aan het huis, aan de buurt, aan alle plekken waarvan ze wist dat haar geliefde man, Howard, er was geweest. Het bracht steeds opnieuw herinneringen naar boven, dingen waar ze niet constant aan herinnerd wilde worden. Daarom zijn ze verhuisd. Verhuisd naar een nieuwe buurt, met een nieuwe school en nieuwe mensen. Een buurt zonder herinneringen.
Laatst gewijzigd door Mooonie op 20 sep 2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!!

Het verhaal blijft leuk om te lezen :D Zeker nu je 'vreemde' krachten te voorschijn laat komen. Ben echt heel benieuwd wat Nikki allemaal kan met haar telekinese.

Ik liep een beetje achter, dus ik begin met een opmerkinkje over je stukje van 18 september :)
Mooonie schreef:Zijn hazelnootbruin kleurige haar
Persoonlijk vind ik de inhoud van dit stukje zin nogal dubbelop, omdat als je het over hazelnoten hebt begrijpt iedereen denk ik wel dat je het over bruin hebt. ^_^ Ik zou het dus gewoon schrijven als: "Zijn hazelnoot kleurige haar"

En dan gaan we nu naar je stukje van 20 september :) Hier heb ik maar twee opmerkinkjes;
Als eerste en die ga ik niet quoten, want dat wordt een veels te lang stuk. Je begint je verhaal in de derde persoon, en dan halverwege ga je over in de ik-vorm, tot de laatste alinea en daar stap je weer terug naar de derde-persoon. Dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling :angel
Mooonie schreef:De bron van alle problemen was verdwenen
Volgens mij moet 'was' hier 'waren' zijn, aangezien je het over alle problemen hebt ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

-Maaike- schreef:Heey!!

Het verhaal blijft leuk om te lezen :D Zeker nu je 'vreemde' krachten te voorschijn laat komen. Ben echt heel benieuwd wat Nikki allemaal kan met haar telekinese.

Ik liep een beetje achter, dus ik begin met een opmerkinkje over je stukje van 18 september :)
Mooonie schreef:Zijn hazelnootbruin kleurige haar
Persoonlijk vind ik de inhoud van dit stukje zin nogal dubbelop, omdat als je het over hazelnoten hebt begrijpt iedereen denk ik wel dat je het over bruin hebt. ^_^ Ik zou het dus gewoon schrijven als: "Zijn hazelnoot kleurige haar"

En dan gaan we nu naar je stukje van 20 september :) Hier heb ik maar twee opmerkinkjes;
Als eerste en die ga ik niet quoten, want dat wordt een veels te lang stuk. Je begint je verhaal in de derde persoon, en dan halverwege ga je over in de ik-vorm, tot de laatste alinea en daar stap je weer terug naar de derde-persoon. Dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling :angel
Mooonie schreef:De bron van alle problemen was verdwenen
Volgens mij moet 'was' hier 'waren' zijn, aangezien je het over alle problemen hebt ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike
Bedankt dat je het even zegt ;) Het was inderdaad niet de bedoeling dat het in de ik-vorm overging. Ik heb het veranderd.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hoofdstuk 2 was niet erg lang, hier komt het eerste stuk van hoofdstuk 3! Feedback is welkom!

Kyra maakte haar dagelijkse wandeling door het Jeora Bos. Elke dag na school fietste ze erheen om tot rust te komen. De geur die door het bos verspreid werd deed al haar zorgen verdwijnen. Altijd maakte ze hetzelfde rondje, waarbij ze langs een open plek kwam die positieve energie uitstraalde. Deze energie voelde ze en trok haar aandacht. Het was alsof het leefde. Kyra wist zeker dat de planten en bomen deze energie uitstraalden en dat het zich verzamelde op deze ene plek. Waarom en hoe begreep ze niet.
Ze liet zich in het gras vallen, in het midden van de open plek. Ze ademde een keer diep in en blies langzaam weer uit. Een glimlach verscheen op haar gezicht. Het was hier zo stil en vredig. Het liefst zou ze de hele dag blijven liggen.
De rust werd echter snel verstoord door een rinkelend geluid. Kyra zuchtte. Ze had haar mobiel niet mee moeten nemen. Ze graaide in haar broekzak en griste haar roze mobiel eruit. Op het beeldscherm verscheen de naam van haar vriendje, Chris. Ze had de naam nog steeds niet verandert in Aiden, de naam van Chris zijn tienjarige broertje. Hij had Chris zijn mobiel gekregen nadat Chris een maand geleden verdwenen was in het zwarte gat.
Ze drukte op het groene telefoontje en bracht haar mobiel naar haar oor.
“Hoi Aiden,” zei ze slaperig. Ze werd wat suffig van het liggen in de volle zon.
Aiden klonk echter des te enthousiaster.
“He! Waar ben je? Ik wil je wat cools laten zien,” zei hij.
“Ik ben nog op school. Ik kom zo naar je toe, oké?” antwoordde Kyra. Ze wilde liever niet dat hij wist dat ze in het Jeora bos was. Het was de enige plek waar ze met rust gelaten werd. Als iemand wist dat ze hier elke dag heen ging, zou dat waarschijnlijk snel veranderen.
“Oké! Tot zo!”
“Ja, zie je zo,” lachte Kyra. Hij was altijd zo opgewonden over alles. Ze drukte hem weg en stopte haar mobiel terug in haar broekzak. Het leek erop dat het tijd was om te gaan.

Voordat Kyra de kans kreeg om op de bel te drukken, vloog de voordeur al open. Voor daar stond een blond jongetje met een brede glimlach op zijn gezicht. Zijn sprankelende blauwe ogen maakte Kyra altijd blij. Ondanks wat er gebeurt was met zijn grote broer, bleef hij positief en wist hij altijd leven in de brouwerij te brengen.
“Kom snel binnen, ik heb mijn kamer opgeruimd zodat ik genoeg ruimte heb,” zei hij en hij rende naar de trap.
Ruimte waarvoor, dacht Kyra bij zichzelf. Ze had geen idee wat hij van plan was te gaan doen. Hij wist haar altijd te verassen met zijn onvoorspelbare acties en ideeën.
Laatst gewijzigd door Mooonie op 25 sep 2011 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Goed begin van je hoofdstuk! Het einde roept allemaal vragen op, waardoor ik graag wil doorlezen :D

Ik heb twee feedback puntjes:
Je schrijft dat het jongere broertje 'Aiden' de mobiel heeft gekregen nadat Chris verdween in het zwarte gat. Ik moest even terug zoeken wat er ook al weer gebeurt was, maar is er geen paniek geweest dat er zomaar een jongen verdwijnt? Want nu lijkt het een beetje de gewoonste zaak van de wereld :$
Mooonie schreef:aangezien het was de enige plek waar ze met rust gelaten werd.
Ik zou hier 'aangezien' weglaten, dan loopt de zin mooier.

Schrijf snel verder! :D

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

-Maaike- schreef:Heey!

Goed begin van je hoofdstuk! Het einde roept allemaal vragen op, waardoor ik graag wil doorlezen :D

Ik heb twee feedback puntjes:
Je schrijft dat het jongere broertje 'Aiden' de mobiel heeft gekregen nadat Chris verdween in het zwarte gat. Ik moest even terug zoeken wat er ook al weer gebeurt was, maar is er geen paniek geweest dat er zomaar een jongen verdwijnt? Want nu lijkt het een beetje de gewoonste zaak van de wereld :$
Mooonie schreef:aangezien het was de enige plek waar ze met rust gelaten werd.
Ik zou hier 'aangezien' weglaten, dan loopt de zin mooier.

Schrijf snel verder! :D

Groetjes Maaike
Hoi,

Ik vind dat je over die zin gelijk hebt, dus ik heb 'aangezien' geschrapt ;)
Ik snap je punt over de luchtigheid over de verdwijning van Chris. Ik vind het lastig om de gevolgen van zijn verdwijning in het verhaal te verwerken, maar ik heb zojuist een manier bedacht waaruit blijkt dat er wel degelijk naar hem gezocht wordt. Bedankt dat je me er even op wijst ;)

Er komt een drukke week aan, dus ik hoop dat ik alsnog tijd kan vinden om een stukje te schrijven. Ik ga m'n best doen!
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hier is het volgende stuk van hoofdstuk 3. Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

Kyra volgde Aiden naar zijn kamer. Overal waar ze keek stonden actiefiguren en de muur was bedekt met posters ervan, maar ze kon niet zeggen dat het een troep was. Alle figuren stonden netjes naast elkaar op aan de muur hangende planken.
“Let op,” zei Aiden. Hij ging in het midden van zijn kamer staan en balden zijn vuisten. Zijn magische energie liet hij naar zijn handen vloeien. Al snel omringden Kleine bliksemschichten zijn handen. Het deed Kyra denken aan haar laatste avond met Chris. Hij gebruikte precies dezelfde truc, maar dan met zijn gave om vuur te creëren. Aiden had echter niet dezelfde gave als zijn broer. In plaats van vuur creëren kon hij bliksem genereren.
“Indrukwekkend,” zei Kyra terwijl ze in haar handen klapte.
“Dat is nog niet alles,” zei Aiden. Hij strekte zijn armen naar opzij. Kyra schrok. Hij was toch niet echt van plan om de bliksem af te vuren?
“Eh..Aiden, misschien moet je dat niet doen,” zei ze afkeurend, maar Aiden negeerde haar volledig.
De bliksemschichten schoten van zijn handen af. Maar niet van zich af, zoals Kyra in gedachten had.
Ze vormden een cirkel om zijn hele lichaam heen, als een beschermend schild. Langzaam liet hij zijn armen weer zakken, maar het schild bleef.
“Klaar! Wat vind je ervan?” vroeg Aiden enthousiast.
Vol verbazing keek Kyra naar Aiden en de bliksemschichten waardoor hij omringd werd. Ze vroeg zich af of Chris dat ook kon, maar dan met vlammen.
“Knap van je,” zei Kyra gemeend. Voor een jongen van zijn leeftijd had hij zijn gave al goed onder de knie.
Aiden glimlachte. De bliksemschichten verdwenen weer.
“Ik noem het een bliksemschild. Des te meer energie ik erin stop, des te langer blijft het schild,” legde hij uit.
“Ja oké, dat klinkt wel logisch,” zei Kyra ter bevestiging dat ze begreep hoe het werkte.
Plotseling herinnerde Kyra zich het meisje dat ze vandaag ontmoet had, Nikki. Ze wist zeker dat dit meisje een gave had. Kyra kon mensen met een gave herkennen aan hun aura. Het straalde magische energie uit, net als bij demonen, maar dan positieve energie. Op deze manier kon ze deze mensen er zo tussenuit pikken.
Ze moest Aiden inlichten dat ze weer iemand gevonden had die hun kon helpen.
“Nog even wat anders, Aiden. Ik heb op school weer iemand met een gave gevonden, een meisje van mijn leeftijd,” vertelde Kyra.
“Cool! Weet je al wat ze kan?” vroeg Aiden nieuwsgierig. Als ze een gave had waarmee ze zichzelf kon verdedigen, kon ze misschien wel helpen. Als ze ook nog eens een madaillon had zou het helemaal geweldig zijn.
Kyra dacht terug aan haar ontmoeting met Nikki. Doordat Nikki een vest met lange mouwen over haar T-shirt droeg kon ze het teken op haar arm niet zien, als ze die nog had tenminste. Misschien had ze haar medaillon al verdiend en was het teken daardoor al verdwenen.
“Ik weet het niet,” zei ze uiteindelijk. “Ik kon haar teken niet zien en ik zag ook geen medaillon.”
Aiden leek even teleurgesteld, maar klaarde al snel weer op.
“Maar we weten tenminste zeker dat ze een gave heeft. Nu zijn we al met zijn vijven. Dat is wel genoeg toch?” vroeg Aiden hoopvol. Hij kon niet wachten om te beginnen met hun missie om zijn broer te redden.
Kyra zuchtte. “Ja…maar als Nikki geen madaillon heeft, betekent dat dat niemand van ons een medaillon heeft. Iemand moet zijn medaillon verdienen voordat we verder kunnen. En je weet dat je een lange weg te gaan hebt voordat je zover bent om dat voor elkaar te kunnen krijgen.”
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Als Aiden al een schild van bliksem om zich heen kan maken, ben ik benieuwd was Kyra met de wind kan! En als Kyra weet dat Nikki ook een gave heeft, hoop ik dat ze gaat helpen om Chris te vinden! :D

Een feedback puntje:
Mooonie schreef:Alle figuren stonden netjes naast elkaar op aan de muur hangende planken.
Ik vind dit zelf een lastige zin om te lezen, eerder zou ik iets schrijven als: "Aan de planken die aan de muur hingen, stonden alle figuren netjes op een rij."

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

-Maaike- schreef:Heey!

Als Aiden al een schild van bliksem om zich heen kan maken, ben ik benieuwd was Kyra met de wind kan! En als Kyra weet dat Nikki ook een gave heeft, hoop ik dat ze gaat helpen om Chris te vinden! :D

Een feedback puntje:
Mooonie schreef:Alle figuren stonden netjes naast elkaar op aan de muur hangende planken.
Ik vind dit zelf een lastige zin om te lezen, eerder zou ik iets schrijven als: "Aan de planken die aan de muur hingen, stonden alle figuren netjes op een rij."

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike
bedankt voor de reactie :) Ik vraag me alleen af wat je bedoelt met 'wat kyra met de wind kan', want haar gave is dat ze aura's kan zien en daaruit op kan maken of iemand een heks, een demon, of een mens is. Waar heb je dat gelezen? Want misschien heb ik wel ergens een foutje gemaakt.

Of Nikki gaat helpen is nog een verassing! ;) Ik denk dat ik morgen een nieuw stukje kan plaatsen. Vandaag heb ik het te druk om te gaan schrijven.
-Maaike-
Computer
Computer

Ik heb even terug gescrold.. maar ik haalde wat door elkaar :P

Zie maar, ik haalde de gave van haar vader en Kyra door de war :angel
Mooonie schreef:Hij had ook een gave, net als zij. Hij was ertoe in staat een wind te creëren die zo koud was dat alle voorwerpen en organismen op zijn pad in ijs veranderde. Nooit wilde iemand hem kwaad doen, hij had geen vijanden. Totdat het zwarte teken op zijn arm, het teken van een windvlaag, verdween en veranderde in een medaillon. Een medaillon in de vorm van een windvlaag die hij als halsketting droeg.
Mare, nu weet ik het weer ^_^ Kyra kan aura's zien en de vader een gave met de wind. (Zal het nu waarschijnlijk niet meer vergeten :P )

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hoofdstuk 4

Het geluid van de wekker vulde Nikki’s kamer. Met een zucht drukte Nikki op het uitknopje. De tweede schooldag…Ze zag er tegenop sinds ze erachter gekomen was dat Jake bij haar in de klas zat. Gisteren had hij haar de hele les aangestaard. En de les daarna. Ze kreeg de kriebels als ze eraan dacht. Aan de ene kant vond ze het wat eng, maar aan de andere kant leek hij niet meer boos. Misschien vond hij haar wel leuk en liet hij dat niet zo subtiel merken. Ze moest toegeven dat ze hem misschien ook wel leuk vond, maar alleen aan de buitenkant. Zijn gedrag vond ze wat vreemd en onvoorspelbaar.
Ze stapte haar bed uit, pakte schone kleren en slenterde naar de badkamer. Ik laat het maar gewoon op me af komen, dacht ze bij zichzelf. Ze zette de douche aan. Vandaag moest ze op de fiets naar school, want haar moeder moest werken. Ze was aangenomen voor een baan als lerares op een basisschool in de buurt. Vandaag was haar eerste dag, gisteren had ze vrij zodat ze het huis een beetje op orde kon maken.

Kwart over acht kwam liep Nikki de school binnen. Gelukkig was ze niet verdwaald. Nu had ze ruim de tijd om nog wat boeken uit haar kluis te halen en naar het lokaal te lopen. Ze had er gisteren ook al les gehad, dus ze wist het lokaal wel te vinden.
Ze liep naar haar kluis en maakte hem open met de code die ze gisteren gekregen had. Ze pakte haar boeken voor engels en geschiedenis, de lessen die ze voor de pauze had. Ze draaide zich om en wilde naar het lokaal gaan lopen toen Jake ineens voor haar neus stond.
“Hoi,” zei hij met een glimlach. Nikki was verbaasd dat hij zo vriendelijk tegen haar was.
“Ehm…Ik wilde even sorry zeggen voor mijn gedrag van gisteren,” zei hij verontschuldigend. Hij keek naar de vloer. Hij leek wel zenuwachtig, en dat terwijl hij gisteren zo zelfverzekerd was.
“Oh oké, maak je er niet druk om. Het is goed,” zei Nikki een beetje in de war. Hij was zo anders dan gisteren. Het leek een lieve, onschuldige jongen zoals hij uit zijn ogen keek en zenuwachtig naar de vloer onder hem keek.
“Nee, het is niet goed. Maar ik was nogal gefrustreerd gisteren, vandaar…”
“Oké, geen probleem. Iedereen heeft weleens een rotdag. Loop je mee naar de les? Anders kom je weer te laat.”
Jake lachte. “Ja, dat kan ik maar beter niet doen hé.”

Nikki ging op dezelfde plek in het lokaal zitten als gisteren en Jake ook. Hij zat aan de andere kant van de klas.
Weer had ze het idee dat hij haar nauwlettend in de gaten hield. Hij blijft apart, dacht ze bij zichzelf. Ze besloot er niet teveel over na te denken. Ze was er van overtuigd dat haar eerste indruk van hem niet klopte, gezien zijn verontschuldiging van net.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Ik vind de manier waarop je de verontschuldiging van Jake beschrijft en hem daarna weer naar haar laat staren goed omschreven. Zo krijg ik echt het idee dat ie niet deugt, dat geeft, ondanks het kleine stukje, toch spanning! Goed gedaan!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Bedankt voor de reactie! Ik heb al een tijdje niets geplaatst omdat ik niet echt inspiratie heb, maar ik ben niet van plan te stoppen met dit verhaal, dus een nieuw stuk zal zeker volgen.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om weer wat te schrijven, dus hier is het volgende stuk!

In de pauze ging Nikki naar buiten. Het was heerlijk weer en de drukte in de kantine vond ze maar niets. Ze ging op een bankje zitten en sloot haar ogen. Haar gedachten dwaalden af naar Jake, de mysterieuze jongen. Ze kon een glimlach niet onderdrukken. Zijn vreemde gedrag maakte dat ze hem alleen maar leuker begon te vinden. Ze vroeg zich af of dat zo zou blijven als ze meer over hem te weten kwam.
Haar gedachten werden verstoord door een warme hand op haar schouder. Geschrokken keek ze naast zich. Het was de hand van Kyra, het meisje die haar gisteren gered had van Jake die in een chagrijnige bui was. Naast haar stond een lange, donkerblonde jongen. De zon maakte dat zijn huid nog bleker leek dan het was. Zijn donkergroene ogen maakte hij tot spleetjes om te voorkomen dat hij verblind werd door de zon.
Kyra lachte. “Ik maak er geloof ik een gewoonte van dat ik je laat schrikken.”
“Eh ja, het lijkt erop,” lachte Nikki terug.
“Ik zal me even voorstellen. Ik ben Trevor,” zei de blonde jongen beleefd. Vriendelijk stak hij zijn hand uit. Nikki deed hetzelfde, waarna Trevor haar een stevige handdruk gaf.
“Ik ben Nikki, aangenaam,” zei ze terwijl ze hem aandachtig bestudeerde. Hij had een smal postuur, maar zag er niet slungelig uit. Zijn houding straalde zelfvertrouwen uit. En terecht, want ondanks zijn smalle postuur had hij duidelijk zichtbaar getrainde spieren.
“Trevor is een goede vriend van me,” zei Kyra. Haar uitdrukking werd plotseling serieuzer.
“Hij en ik willen graag iets met je bespreken. Heb je tijd na school?”
“ Eh ja, is goed,” zei Nikki met lichte twijfel in haar stem. Wat wilden Kyra en Trevor van haar? Ze kenden haar niet eens.
Het geluid van een luide bel vulde de gangen van de school en was zachtjes hoorbaar buiten de deuren, waar Nikki de pauze doorgebracht had. Ze stond op om weg te lopen.
“Zie ik je straks hier?” zei Kyra, wijzend naar het houten bankje waarvan Nikki net opgestaan was.
“Ja, ik zal er zijn,” zei Nikki. Ze liep weg om niet te laat te komen bij haar Engelse les van meneer Twijg.
Toen Nikki weg was, keken Kyra en Trevor elkaar opgelucht aan. Kyra zuchtte. “Dat is één, nu Jake nog.”
“Ja. Ga je Aiden nog vragen of hij wilt komen?”
“Nee, want deze ontmoeting is alleen maar om Jake en Nikki uit te leggen wat er aan de hand is en om erachter te komen of ze ons vrijwillig willen helpen of niet. Verder doen we niets, oké?” zei Kyra, zoekend naar bevestiging van Trevor dat hij zijn gave, waarmee hij gedachten kon manipuleren, niet zou gaan gebruiken.
Trevor knikte. “Ik snap het. Je kunt me vertrouwen,” antwoordde hij.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Ondanks het een kort stukje is en het een tijdje geleden is dat je wat poste, laat je de spanning toch stijgen! Ik vraag me af ze gaan helpen!

Kheb geen foutjes ontdekt ;)

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”