Nanowrimo 2011

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo mensen,

Het is alweer bijna november, wat inhoud dat Nanowrimo er weer aankomt.
Voor de schrijvers die er nog niet bekend mee zijn, het gaat hier om een schrijfuitdaging om in een maandtijd 50.000 woorden te schrijven van een chronologisch verhaal.

Een leuke uitdaging, vooral voor mensen die nogal snel afhaken. *Waarvan ik een goed voorbeeld ben, evenals mijn uhmm.. chronologisch schrijven.*

En nu,

Wie zijn er allemaal van plan om mee te doen? En hebben jullie al een onderwerp?.

Ik zelf ben van plan om mee te doen, maar ik heb nog geen idee van wat ik wil schrijven. Vorig jaar heb ik daar een maand voor uitgetrokken om dat te bedenken, dus ik denk dat ik dat dit jaar ook wel nodig heb. :angel
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Voor de eerste maal dat ik er iets van verneem. Een uitdaging van formaat. Vijftigduizend woorden in een maand tijd schrijven. Als je het vlug zegt dan lijkt het wel mee te vallen.
Meestal naar aanleiding van een gebeurtenis ben ik onder de juiste omstandigheden in staat in een paar uur tijd een kort verhaal op papier te zetten, maar ik laat het Nanowrimo toch aan me voorbij gaan. Succes met het enthousiasmeren van anderen.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
Saskjezwaard
Computer
Computer

ik ga denk ik meedoen! Gaan wel al mijn verhalen op stop staan voor een maand, maar goed :P en ik denk ook dat ik een heel nieuw verhaal ga verzinnen, is ook weer eens leuk^^ ben der alleen nog niet uit of t fantasy of drama wordt, k denk toch fantasy :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Zullen we samen dan iets verzinnen xD haha, wel twee verschillende verhalen natuurlijK :p, maar ikheb echt inspiratie nodig haha xD
Xatham
Banned
Banned

Wow? :O Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord? Hoe kun je meedoen? :P

Ik wil het zeker een kans geven. Op de een of andere manier schrijf ik altijd beter als ik mezelf onder druk zet. Alhoewel 50000 woorden wel veel is. Een verhaal waar ik nu mee bezig ben heeft er nu zo'n tachtigduizend, maar daar ben ik wel al een half jaartje mee bezig :P
As the phoenix arises from his ashes...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Het is mij ook gelukt vorig jaar moet jij het ook kunnen :P.
Ik zal je de site even sturen Xatham ( weet je, hoe heet jij eigenlijk xD )
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Elk jaar doen er vele leden van OV mee! Houd ons zeker op de hoogte van jullie progress! We zijn natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar de resultaten en het aantal woorden!
Why are you so frightened? Have you no faith?
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ga ook meedoen ;d maar ik heb nog geen idee wat ik wil gaan schrijven, dus dat zal ik ook maar eens moetn gaan uitzoeken xD
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

NaNo is ontzettend zwaar en je hele maand staat echt in het teken van deze wedstrijd, maar het is GEWELDIG!

Vorig jaar deed ik voor de tweede keer mee en dat was tevens de eerste keer dat ik het doel behaald heb. Ik ben nog nooit ZO trots op mezelf geweest als toen! Het mooie is dat ik ook nog eens ontzettend tevreden ben over het verhaal en dat dit het eerste lange verhaal is dat ik echt helemaal af heb geschreven!
Nu ben ik nog steeds bezig met het editten ervan (aangezien kwantiteit boven kwaliteit gaat bij NaNo, dus je hebt er nog wel wat werk aan na november, als je het nog publiekelijk wil maken xD), maar dat maakt niet uit. Het is het eerste verhaal waar ik echt tevreden over ben en waar ik trots op ben.

Dit jaar weet ik nog niet 100% zeker of ik mee ga doen, want ik heb het erg druk dit jaar met school. Maar goed, dat had ik vorig jaar eigenlijk ook xD Dus ik denk ik dat ik wel weer mee doe!
Ik overweeg een Harry Potter fanfic, maar een Simple Plan fanfic (net als vorig jaar) of We The Kings zie ik ook wel zitten!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Imke, was het goed te combineren met school? Dat is hetgeen waar ik het meest bezorgd over ben, dat ik het niet ga halen omdat ik te veel moet doen voor mijn studie of dat ik juist mijn studie ga verwaarlozen voor dit. Want 50.000 woorden is wel heel erg veel. Hoelang was je er ongeveer mee bezig per dag? En welk verhaal is het eigenlijk geworden? Staat het hier op de site?
Het is wel heel erg leuk om een nieuwe wereld ervoor op te zetten^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Zó! Ik heb het net even gegoogled.
Denk dat ik sowieso niet ga meedoen. 50.000 woorden is echt iets van 65 A4'tjes of zo.
Als ik hier aan mee moet doen, raak ik gegarandeerd in de stress met school. Dat heb ik nu al, met mijn werk erbij. :lol:

Ik checkte net even het aantal woorden na van Melbourne High - waar ik inmiddels al sinds eind mei aan schrijf, en die is 58.999 woorden. Dus, niet eens zo belachelijk veel meer dan 50.000.
Daarbij is het wel één van de langere verhalen die op dit forum staat. xD

Gaat jullie dit echt wel lukken, jongens? :O

x
Laatst gewijzigd door Classy Cat op 27 sep 2011 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Xatham
Banned
Banned

@ Imke: Ja, hoe viel het te combineren met school? Hoeveel tijd per dag was je ongeveer met school bezig en hoeveel tijd met schrijven?

@ Classy Cat: Ik ga in ieder geval een poging wagen en als ik maar tot 20000 kom of zo is dat ook leuk :P
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Haha, als je meedoet, hou je er wel een heel verhaal aan over. Altijd leuk om terug te lezen. :P
Ik heb best wel respect voor mensen die dit lukt eigenlijk. 50.000 woorden in een maand is echt sick. Als ik dat zou moeten bereiken, zat ik elke dag minstens 5 uur te schrijven. o.ó

@Xatham;
je zei in je vorige post iets van dat je sneller schrijft wanneer er een beetje druk achter zit. Ik heb nou juist het tegenovergestelde. Ik doe mijn werk (met alles eigenlijk :p) veel beter wanneer mensen me hier gewoon vrij in laten. Als iemand me onder druk zet, ook al ben ik dit zelf, doe ik het tegenovergestelde van wat ik eigenlijk zou moeten. En ook als mensen me te veel complimentjes geven, doe ik mijn werkjes minder hard.
Slecht, he? @.@

x
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik heb vorig jaar bijna de 100.000 bereikt.. jammer genoeg is het verhaal weggeraakt :( Gromm..

Wordwars helpne heel goed :P
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Het is lastig te combineren soms, maar over het algemeen is wel te doen. Weet je, in de eerste dagen had ik zo'n adrenalinekick dat ik ongelooflijk veel schreef, daarmee bouwde ik alvast wat reserves op voor dagen dat ik niet of minder schreef.
Je hebt een dagdoel, dat is 1.667 woorden (uit mijn hoofd). Ik had dagen dat ik er 3.500 schreef, dan lig je mooi een dagje voor op schema. Doe dat vooral als je op je planning weet dat je een dag niet kunt schrijven (school, werken, dagje uit, etc.).

Ik kan niet precies zeggen hoeveel uur ik er iedere dag mee bezig was, want dat verschilde heel erg bij mij. Wel is het minder dan jullie denken, denk ik!
Wat Jodie hierboven ook zegt: WORDWARS! *is grote fan* Een wordwar doe je met iemand anders (of meerdere mensen). Je bent bijvoorbeeld om 20.00 uur 's avonds en spreekt af een wordwar van twintig minuten te doen, dus tot 20.20 uur. Precies in die twintig minuten ga je zoveel mogelijk schrijven als je maar kunt, gewoon doorrammen op je toetsenbord. Het lijkt misschien slecht, omdat je er niet bepaald kwaliteitszinnen van krijgt, maar zoals ik al eerder zei, het draait ook meer om kwantiteit bij NaNo.
In een wordwar van twintig minuten schrijf ik ongeveer 700/800 woorden. Tel maar uit, als je dagdoel 1.667 is, zou je maar 2 à 3 wordwars op een dag hoeven doen! Natuurlijk verschilt het bij iedereen hoeveel hij/zij schrijft, maar dit toont wel aan dat het echt te doen is.

Mijn schoolwerk heeft er misschien enigszins onder geleden die maand, maar ik moet zeggen dat het voor mij echt driedubbel waard was!
Babette<3.
Balpen
Balpen

Oke.
Ik ga er denk ik niet aan meedoen, vooral omdat ik het nog niet helemaal snap =S.
Wat houdt het dan eigenlijk precies in?
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik doe nu voor het eerst mee, dus ik kan er niet veel van zeggen. Maar nanowrimo staat voor National November Writing Month. De bedoeling is dat je op 1 november begint met een geheel nieuw verhaal te schrijven om op 30 november 50.000 woorden geschreven te hebben, wat inhoudt dat je zo'n 1.667 woorden per dag moet hebben. Je mag je plot al van tevoren bedenken, hoofdstukkenindeling, karakterlijsten, tijdlijnen etc. maken, maar je mag geen enkel woord van je eigenlijke verhaal op papier zetten, dat begint pas 1 november. Het schijnt heel veel dingen te zijn, maar vooral heel leuk, dus ga ik het een keer proberen^^ volgens mij help je je schrijven er heel erg mee en heb je aan het einde van november een half boek :D

Misschien is het handig om de site erbij te zetten voor meer geïnteresseerden^^ http://www.nanowrimo.org/ staat meer informatie, maar de site is nou niet echt eh... overzichtelijk :P dus het is een beetje zoeken, maar ach, tis niet zo erg hoor =)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaa ik zat hier eerst naar te kijken en ik dacht van 'Nee dat wordt hm toch niet' en vervolgens leek het me toch wel leuk, met als gevolg dat ik verder de hele dag heb lopen denken over een goed verhaal... Wat ik nog steeds niet echt heb... :P
Maar dat geeft niet, want ik heb nog een maand om erover te denken (:
Dus ik ga wel proberen om mee te doen, denk ik.
Hebben jullie ook al echt een idee dan? En bluhh 50000 woorden is veel!
When the power of love overcomes the love of power.
Xatham
Banned
Banned

Ik heb al een soort van vaag idee, maar zoals Saskia zegt: karakterschetsen, hoofdstukindelingen etc. dat ga ik ook niet doen. Uit ervaring weet ik dat improvisatie soms net zo goed werkt en mocht het me niet lukken... Ach tja... Volgende keer beter.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik moet zeggen dat het wel erg lastig is als je van tevoren niets plant... Dat deed ik het eerste jaar en ik schreef mezelf totaaaaaaal vast. Omdat je MOET schrijven, ga je dingen schrijven die niet kloppen en daarmee kun je jezelf lelijk vastschrijven. Eerste jaar heb ik het ook niet gehaald.
Tweede jaar heb ik een volledige hoofdstukuitwerking gemaakt en ik moet zeggen dat ik me er (met moeite!) erg goed aan heb gehouden. Je hebt dan een 'doel' om naartoe te schrijven, dus dan ben je iets meer gedisciplineerd en dan werk je iets lekkerder door. Je kunt proberen te schrijven op inspiratie, maar als je iedere dag gedwongen moet schrijven, is je inspiratiebron op een gegeven moment echt uitgeput. Daarom is het dan wel handig om zo'n uitwerking als steun te gebruiken.
Maar het is natuurlijk altijd je eigen keus! :)

Ik zal hier trouwens even een link naar mijn profiel zetten! Als jullie ook een account hebben, voeg me dan maar toe als buddy. :)
http://www.nanowrimo.org/nl/user/552309
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

De opzet zit hier al aardig in elkaar :P aangezien we met details bezig zijn xD haha.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha ja dan ben je goed opweg @ Jodie xd
Ik had één of andere vage droom vannacht en eigenlijk is dat niet eens zo'n heel slecht idee voor een verhaal :P Weet alleen niet of het ook een goed idee is voor een verhaal van 50000 woorden...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Gewoon proberen zou ik zo zeggen :P ik ben wel nieuwsgierig nu :p haha
-Maaike-
Computer
Computer

Nog nooit van Nanowrimo gehoord, maar 50.000 woorden in maand, das wel héél veel.
Ik pas :P

Succes aan hen die mee doen! :D
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Elfenring
Balpen
Balpen

Ik pas ook, mijn andere werk gaat voor nog even en Der magicus ontwaakt is af.

Succes ermee? :P
I am the stories that I write, it is my soul and my destiny and whithout it I wouldn't know who I am.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik pas ook, school laat het op dit moment niet toe (:
Lijkt me wel heel leuk voor over een paar jaar, als het wat rustiger is (aa')
Ben erg benieuwd naar de resultaten trouwens! :d

Haha, zoals @ Michael al zegt; succes ermee! :P
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

yeah ik heb mijn account aangemaakt, gewoon net als hier; ejell (:
add me (aa)
yael
Vulpen
Vulpen

Wooow! Ik wist niet dat dit ''bestond''
veeeeel respect voor de mensen die het uberhaupt gaan proberen en natuurlijk halen!!!
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
Xatham
Banned
Banned

Speciaal voor de mensen die meedoen met Nanawrimo, maar natuurlijk ook voor andere belangstellenden, organiseer ik dinsdag 1 November om 20:00 een Wordwar van 30 minuten.

Wat is een wordwar? Even terug in dit topic heeft Imke het al uitgelegd, maar ik zal het nogmaals doen. De bedoeling van een wordwar is dat je in een bepaalde tijd (in dit geval dus 30 minuten), zoveel mogelijk woorden op papier weet te zetten. Je doet een wordwar minstens met twee personen. De persoon die de meeste woorden weet te schrijven in deze tijd is de winnaar.

Wil je meedoen? Geef het hieronder aan in het topic of stuur mij een PB. Ik stuur jullie dan zo in de loop van de middag op 1 november een berichtje ter herinnering. Om 20:30 leg je pen neer... uhmm.. je toetsenbord? je vingers? En dan PB je mij het aantal woorden dat je hebt weten te schrijven terug en dan maak ik de grote winnaar bekend onder alle deelnemers!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ik doe mee :P ( als ik mijn ouders van de pc kan schoppen xD
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Okej heel stom ofzo, maar ik heb besloten om toch niet mee te doen.
Dus misschien volgend jaar, maar dit jaar pas ik nog even ;$
Xatham
Banned
Banned

Het geeft niets hoor ;)

Als je wilt kun je nog wel met mijn Wordwar mee doen met een van je al lopende verhalen, beschouw het als een soort van oefening voor volgend jaar :)
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik doe wel mee als mijn vriend al weg is en ik op pc mag ;d
~*~
~*~

JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nog iets minder dan twee uur mensne :P
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ow, trouwens, ik doe ook mee met de wordwar^^ valt net op tijd voor training, dus dat moet wel lukken :P

En nog een uur!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Drie kwartier!!!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jouw klok loopt ergens fout ofzo xD nu is het pas nog drie kwartier :P
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Allemaal heel veel succes een maand lang! Als er tevredenheid heerst over de resultaten: zeker op OV plaatsen!
Why are you so frightened? Have you no faith?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

EN START

IEdEREEN VEEL SUCCES!!!
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Het is me spijtig genoeg niet gelukt om mee te doen aan de wordwar dit half uurtje. Ik kwam pas om 20u thuis en kon niet meteen de pc voor me krijgen. Andere keer beter :D Toch chapeau voor diegenen die wel meegedaan hebben, hoeveel woorden je ook hebt ;d
~*~
~*~

JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

1505 :D jeeeh,, nu het stukje maar eens overfnieuw nalopen xD haha.. vorig jaar waren de wordwars echt erg.
Xatham
Banned
Banned

En de grote winnaar van deze wordwar is *tromgeroffel*....

JodieJJ - 1505 woorden

Verder hebben meegedaan:
Saskjezwaard - 897 woorden
Xatham - 722 woorden

Ik zal nog een paar keer vaker tijdens de maand November proberen om een Word War te organiseren. Dus xImissyou, ook voor jou is er nog genoeg kans om een keertje mee te doen ;)
En mochten anderen nog van plan zijn om een word war te organiseren... Ik doe alvast mee! :D
Xatham
Banned
Banned

Het is misschien vroeg, maar vanwege het succes van de vorige word-war wil ik opnieuw een word-war organiseren. Deze word-war zal plaats vinden op aanstaande vrijdag (11 november) om 19:00
Wie o wie heeft zin/tijd? :D
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik heb zin ;d en ik ga het zeker opnieuw proberen ;d
~*~
~*~

Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha, ik zou graag mee willen doen met gewoon een verhaal (niet voor NaNo dus), maar ik kan niet, want de 11e is de opening van de carnaval hier. xD *moet feesten*
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”