the tail of a phoenix

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hey hey mensen.

hier een verhaal waar ik al een tijdje mee bezig ben. ik ben geen held in spelling dus graag tips daar over.
ik vind zelf dat ik soms te snel van situatie naar situatie spring en vergeet de spaning op te bouwen ;)

maar ja veel leesplezier :D

ik hbe even de tips van saskjezwaart in de tekst proberen te verwerken

'Mam! Waar is mijn tas?!' roep ik vanaf boven aan de trap.
'Kijk eens in de garage!' roept ze terug. Langzaam loop ik de trap af. Het is mijn eerste schooldag en ik ben knap zenuwachtig. Dit is al de derde school in drie jaar omdat mijn ouders van rondreizen houden. Zo zijn we nu al twee keer in Kroatië geweest. Mijn ouders wouden altijd al een keer naar Los Angeles, vandaar dat ik nu naar secret high ga. Zodra ik beneden ben loop ik naar de garage en ja hoor daar hangt mijn tas. Helemaal boven aan de witte kast. Het is een zwarte tas met witte strepen erop. Ik heb hem drie weken geleden gekocht in een kleinschalig winkeltje ergens in een steegje. Ik zucht en pak een krukje. Stuntelig slap ik op het krukje en even wankelt het. Met moeite steek ik mijn arm zo ver mogelijk uit om bij mijn tas te komen.
Als ik mijn tas bijna heb hoor ik een stem achter me. Ik schrik me dood en val zo achterover van het krukje, met een klap raak ik de grond en voel een enorme pijnscheut door mijn ribbenkast gaan. 'Akira, doen nou eens voorzichtig,' zegt mijn vader bezorgt.
'Ja jij liet me schrikken,' zeg ik kwaad. Ik sta op en kijk naar weer naar de witte kast waar mijn tas nog hangt. Vragend kijk ik mijn vader aan; ‘Waar kom jij vandaan?’
‘Niet zo brutaal jij jongedame,’antwoord mijn vader, ergens bespeur ik een beetje woede in zijn stem en besluit er verder niet op in te gaan. ‘Kun jij bij mijn tas?’ vraag ik. Mijn vader kijkt me aan en loopt naar de witte kast toe. Charlie is een aardige man, maar kan zo af en toe een beetje boos over komen. Mijn vader is de hoofd reden dat ik hier nu ben, hij houd het meest van al het rond reizen en sleurt samen met mijn moeder mij overal mee naar toe.
‘Kijk eens, helemaal voor jou,’ zegt mijn vader met een lach.
‘Dankje,’zeg ik kort en loop achter mijn vader de keuken in. Snel doe ik al mijn spullen in mijn tas.
‘Eens kijken, wat moet ik allemaal mee,’mompel ik zacht.
Zodra ik mijn tas klaar heb loop ik naar mijn moeder; ‘zullen we gaan, mam?’
Mijn moeder en ik stappen in de auto en vertrekken naar school.

'Heb een leuke dag lieverd.' zegt mijn moeder.
'Ik doe mijn best mam.' antwoord ik. Het is nooit makkelijk om naar een andere school te gaan, je bent altijd de nieuweling en begint zonder vrienden. En het ergste is nog wel, je weet de weg niet.Ik zit nu in de derde klas van het VMBO en moet volgend jaar examen doen gelukkig is het school jaar nog maar net begonnen en heb ik niet veel gemist. Als mijn moeder uit het zicht is draai ik me om. Even schrik ik van de hoeveelheid kinderen die op het schoolplein rond lopen. Langzaam loop ik tussen alle kinderen door naar binnen. Binnen zoek ik zoek de weg naar de administratie, waar ik mijn rooster kan halen. het is een mooie school vooral van binnen. Ze hebben hele mooie grote luxe kluisjes en de gangen zijn brand schoon. Ik vraag me af waar ik terecht gekomen ben. Zodra ik de administratie gevonden heb ga ik op een van de houten stoelen zitten die in een hoekje staan. Het zijn oude stoelen en zien er niet zo best meer uit. 'Akira Mountaingate?' Roept een hoge vrouwen stem vanuit het kamertje tegen over me. Langzaam sta ik op en loop ik naar het kamertje. 'Kom op meid ik heb niet de hele dag de tijd.' klinkt er weer uit het kamertje. 'Ja ja ik kom al.' reageer ik gefrustreerd. Zodra ik in het kamertje sta zie ik een hele oude dame zitten ze lijkt wel honderd. ze heeft grijs krullerig haar, veel rimpels, een bril die van zilver lijkt en ze draagt een bloemetjes jurk. 'Zo jij bent dus Akira Mountaingate.' Zegt de vrouw.
'Ja dat klopt mevrouw ....'
'Ageling, ik heet mevrouw Ageling. Hier heb ik je rooster en een plattegrond van de school, probeer hem niet te verliezen. Oké?'Rustig drukt ze haar bril weer goed op haar neus en kijkt me vragend aan.
'Ik zal mijn best doen mevrouw Ageling,'zeg ik met een aardige blik in mijn ogen.
'Ga dan nu maar gouw naar je les.' Met mijn rooster en plattegrond loop ik door de gangen opzoek naar mijn lokaal. Ik had nooit gedacht dat een lokaal vinden op je eerste dag zo moeilijk kon zijn. Nou zou je denken dat ik er al been gewent, maar ook op deze school is het niet makkelijk om mijn lokaal te vinden. Na een kwartier door de school te hebben gelopen heb ik dan eindelijk mijn lokaal gevonden. Ik klop op de deur. 'Kom maar binnen.' Zegt een zware mannen stem. Ik loop de klas binnen. Iedereen is stil en kijkt naar me. 'H-hallo.' Stotter ik en kijk om me heen. De leraar maakt een gebaar naar de laatste stoel die nog over is. Rustig ga ik zitten en pak mijn spullen.'Oké we gaan beginnen met de les.' Zegt de leraar.
Laatst gewijzigd door yaraa op 21 sep 2011 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Zo, eindelijk tijd om je verhaal goed te lezen en feedback te geven waar je iets aan hebt^^
Het is mijn eerste schooldagen ik ben knap zenuwachtig.
schooldag en (je had ze aan elkaar :P)
Zodra ik beneden ben loop ik naar de garage en ja hoor daar hangt mijn tas.
Hier begin je opeens een nieuwe situatie, daar begint dus een nieuwe alinea en dat moet op een nieuwe regel. Zoals ik nu zie zijn je alinea's niet zo groot, door wat meer uit te leggen kun je ze groter maken, waardoor je ook niet te snel van situatie op situatie springt.
Bv hierbij:
Langzaam loop ik de trap af. Het is mijn eerste schooldagen ik ben knap zenuwachtig. Dit is al de derde school in drie jaar omdat mijn ouders van rondreizen houden.

Je kunt hier nog vertellen waar je hp is geweest, hoe ze dat vond, of ze vriendinnen heeft achtergelaten. Gewoon meer informatie zodat de lezer zich meer kan inleven in je hp =)
Ik schrik me dood en val zo achterover van het krukje zo op de grond.
Twee keer 'zo' staat niet echt mooi. En ik mis hier een beetje de emoties bij het op de grond vallen (jaaa, alles moet overdreven worden :P), nu leest het zo van: oh, ze is op de grond gevallen, ow, oké. Maar als je er pijn instopt op de plekken waar ze op gevallen is, meer reacties van het lichaam (bonkend hart etc) wordt het al snel uitgebreider.
Om eerlijk te zijn komt het nu op me over dat je alleen de tas zo hoog hebt opgehangen om je hp te laten vallen. Als je meer redenen geeft waarom de tas zo hoog hangt, komt die gedachte al veel minder snel in je lezers op.
'Akira doen nou eens voorzichtig.'
Akira, doe nou eens voorzichtig. (als iemand wordt aangesproken bij de naam/rang/meneer/mevrouw moet er altijd een komma achter)
'Heb een leuke dag lieverd.' zegt mijn moeder.
'Ik doe mijn best mam.' antwoord ik. Ik zit nu in de derde klas van het VMBO en moet volgend jaar examen doen. Gelukkig is het school jaar nog maar net begonnen en heb ik niet veel gemist.
Ik dacht dat ze nog thuis was en nu staat ze opeens op school :? miss dat je daar iets meer van kunt beschrijven, dat je zegt dat haar moeder haar voor de eerste dag brengt met de auto. Nu had ik zoiets van : hè, dat klopt niet echt.
Langzaam sta ik op en loop ik naar het kamertje.
Zat ze dan?
'Kom op meid ik heb niet de hele dag de tijd.' klinkt er weer uit het kamertje.
Het rijmt :D kom op meid, ik heb niet...
'Ja dat klopt mevrouw'
Ja, dat klopt, mevrouw...' (met die drie puntjes op het einde maak je het meer vragend)
'Ga dan nu maar gouw naar je les.'
gouw=gauw

Je spelling is trouwens niet heel slecht hoor, ik ben maar een paar foutjes tegengekomen en dat waren vooral slordigheidsfoutjes. Je interpunctie zou wel wat beter kunnen, daardoor gun je mensen een rustpauze tijdens het lezen. NAtuurlijk zijn dat weer de moelijkste tips om te geven --'
Zodra ik in het kamertje sta zie ik een hele oude dame zitten ze lijkt wel honderd.
Hier mag na 'zitten' een komma, omdat je dan een bijzin begint met een nieuw onderwerp en pv.
Als je je eigen tekst naleest, zal je misschien dingen zien waarbij je het gevoel hebt dat je adem moet halen. Nou, daar moet dan een komma. Het is beter om er te veel neer te zetten dan er te weinig, gewoon proberen ;)

En het staat netter om bij het begin van elke zin een hoofdletter te zetten. Het is een klein ding, maar je verhaal wordt er een stuk verzorgder door. Ik heb nu een paar zinnen gezien waarbij je het vergeten bent. Schrijf je het in word? Die doet dat als het goed is automatisch (misschien een aanrader als je dat nog niet deed?)

Nog iets wat veel beginnende schrijvers niet weten, de interpunctie bij de dialoog:
'Ik zal mijn best doen mevrouw Ageling.' Zeg ik braaf
Dit is eigenlijk 1 zin ipv 2 zinnen. Na Ageling loopt de zin nml nog door omdat je iets zegt over hoe de zin gezegd wordt. Hmm, dat klinkt ingewikkeld :P maar dat is bij alle dingen zoals, zei, zeg, snauwde, riep, fluister, murmelde, siste etc.
De interpunctie is hierbij geen punt hoofdletter, maar komma kleine letter.
Dus ipv Ageling.' Zeg --> Ageling,' zeg

"Ik zal mijn best doen, mevrouw Ageling," zeg ik braaf.

Dit is ook het geval bij vraag en uitroeptekens:
"Ik zal mijn best doen, mevrouw Ageling!" zeg ik braaf.
Hier is ook de zin niet af en loopt hij door bij de volgende, maar omdat er al een uitroepteken staat, hoeft er geen komma. Wel een kleine letter.

"Ik zal mijn best doen, mevrouw Ageling." Braaf kijk ik haar aan.

Hier is de zin wel afgelopen, dus is het punt hoofdletter.
Als je het niet snapt, kun je gerust vragen stellen ;) ik weet nog dat ik heel lang zat te kloten op deze interpunctieregel --'

Het is een mooi begin voor een net beginnende schrijver^^ er hangt nu een mooi skelet en het is aan jou om het in te vullen. Het punt is, je springt waarschijnlijk snel over op situaties en vergeet de spanning op te bouwen door de details ook te vergeten. Als je er details instopt, komt de rest al vanzelf.
Je stopt er nu al wat hele leuke details in, zoals dat van mevrouw Ageling, maar door er meer in te stoppen, vult je skelet zich steeds beter op tot een mooi verhaal.

Een paar dingen waar je op kunt letten: hoe reageert de ander in een gesprek op jou? Kijkt ze afkeurend, blij, pakt ze een paar papieren, drukt ze haar bril dichter op haar neus, hoe klinkt haar stem, welke emotie klinkt er in haar stem door? Zo krijg je meer een beeld bij een conversatie.

En je kunt ook subtiele beschrijvingen in je stuk stoppen, daar zijn bijvoegelijke naamwoorden heel goed in^^
Zodra ik beneden ben loop ik naar de garage en ja hoor daar hangt mijn schoudertas. Helemaal boven aan de houten kast. Ik zucht en pak een klein krukje. Als ik mijn tas dan eindelijk te pakken heb hoor ik een stem achter me.

Zie je, door een paar woorden toe te voegen is er aan een specifieker beeld verschenen. Krukje en kast is nml zo algemeen. Nu hoef je niet bij elk zelfstandig naamwoord een bijvoeglijk naamwoord voor te plakken, maar af en toe staat mooi.

Ik hoop niet dat deze hele lijst feedback afschrikkend voor je werkt, dat is nml helemaal niet de bedoeling! Je hebt, zoals ik al zei, een mooi skelet opgebouwd en als je dat beter weet in te vullen, zal het verhaal ook beter gaan lopen. Dat vullen is gewoon een kwestie van veel oefenen en oefenen en oefenen (lekker cliche xD). Maar ik heb ook gemerkt dat door gewoon wat uit te proberen, mijn eigen verhaal steeds beter werd, dus het is zeker de moeite waard om het te proberen!

Misschien is het iets als je het volgende stukje probeert heel erg gedetailleerd te beschrijven? Nou ja, zie maar wat je met mijn tips doet ;) ik hoop dat je doorgaat met schrijven, het zou zonde zijn als dat niet het geval is! Veel succes met schrijven^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

Hey bedankty saskia ik zal het een proberen biju heet eerste stuk en als het me bevalt post ik hem wel even ik ben echt heel blij dat je de tijd genomen hebt om er naar te kijken
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Leuk begin van het verhaal :D Het valt me op dat veel mensen een verhaal schrijven over een nieuwe school ^_^ Ben benieuwd wat jij in petto hebt voor Akira :D

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

het is maar een klein stukkje dit keer ben de hele week al ziek en schrijven gaat daar niet echt samen mee haha

maar ik hoop dat jullie het mooi vinden

De tijd tikt voorbij en voor ik het weet is de laatste les afgelopen. Het was een leuke, eerste schooldag die zonder problemen verlopen is. Rustig stop ik mijn wiskunde boeken in mijn tas en rits hem dicht. Snel sta ik op en gooi mijn vuur rode haren over mijn schouder. Samen met de rest van mijn les genoten loop ik de klas uit en voeg me tussen de kinderen op de gang. Met Moeite kan ik mijn kluisje vinden. Het heeft een knal gele kleur en ziet er vrolijk uit. Ik zoek het papiertje waar de code van mijn kluisje opstaat en draai mijn kluisje open. Mijn moeder zal al wel staan te wachten dus ik gooi snel mijn boeken in het kluisje en doe hem dicht. Ik haast me naar buiten, want mijn moeder houdt totaal niet van wachten. Tot mijn verbazing staat mijn moeder er nog niet met onze zwarte jeep, dus besluit ik maar rustig op een bankje bij de parkeerplaatsen te gaan zitten en te wachten. Het is heerlijk weer en de zon schijn lekker fel op de aarde. Ik leun achterover en probeer zo veel mogelijk zon op te vangen. Gelukkig heb ik me niet al te warm aangekleed en kan ik heerlijk van de zon genieten. Na een kwartier zie ik dan eindelijk mijn moeder aan komen rijden. Met en zucht sta ik op, het is jammer dat ik nu niet meer van de zin kan genieten.
'Hey mam!'roep ik al vanaf een afstandje.
'hey meisie, hoe was het op school?'
'Leuk hoor,' zeg ik en stap in de auto. De hele weg naar huis is het stil in de auto en na een tijdje zet ik de radio maar aan. Mijn lievelingsnummer word gespeeld en ik begin mee te zingen bij het refrein.
'Here comes the sun tudoedoe here comes te sun and I say, it`s all right.' Mijn moeder kijkt me raar aan.
'Wat?' vraag ik. Snel kijkt mijn moeder weer naar de weg en begint een beetje te lachen.
Eenmaal thuis pak is snel mijn tas uit en verdwijn naar boven, zoals ik altijd doe.
Laatst gewijzigd door yaraa op 23 sep 2011 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Beterschap!!!
Het is inderdaad een kort stukje maar het is erg aangenaam om te lezen :D Ik ben blij dat ze een leuke eerste schooldag heeft gehad :D

Ik heb een aantal feedback puntjes voor je :)
yaraa schreef:Rustig sop ik mijn wiskunde boeken
Ik geloof dat je hier 'stop' bedoelt in plaats van 'sop'
yaraa schreef: want mijn moeder houd totaal niet van wachten.
Achter houd moet nog een T, moeder is namelijk de derde persoon en dan is het stam + t
yaraa schreef: de zon schijn lekker vel op de aarde.
Vel is met een F, 'fel' ;)
yaraa schreef: Mijn liefelings nummer word gespeeld
Liefelings nummer is met een v en aan elkaar, 'lievelingsnummer'
yaraa schreef:en ik begin mee te zingen bij het revrijn.
Revrijn is met een f en een korte ei, 'refrein'
yaraa schreef:it`s al right
In het Engels is 'al' met dubbel L, 'all'

Nogmaals beterschap! En als je beter bent, schrijf dan maar snel weer verder :D

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hier weer een wat groter stukje :D
dankje maaike voor je beterschapje ik voel me al weer veel beter en zit weer bom vol inspiratie (misschien noemt iedereen me daarom een fantasie vol kind hmmmm :?: )
hier dan maar weer een stukje deze is wat groter dan het vorrlige stukje en ik beloof jullie een extra groot stuk voor de volgende keer omdat ik dit weekend helaas niet kan schrijven maar geld moet verdienen :P

noe veel leesplezier :D @.@

Ik woon in een best groot huis met grote kamers, wat nog wel eens vervelend is door alle geluiden die gaan echoën. Zodra ik de deur van mijn kamer open doe valt mijn mond open. Daar in het midden van mijn, op mijn twee persoons bed, ligt een enorm goud-zwart ei. rustig doe ik mijn kamer deur weer dicht en ga even met mijn hand door mijn haren. Langzaam loop ik naar het prachtige ei toe. Gedachten schieten door mijn hoofd, wat moet ik doen , hoe los ik dit op en hoe komt dat ei hier, maar ik heb geen rijd om de antwoorden te zoeken. Ik bedenk me dat een ei warm moet blijven, 'hoe houd je zoon groot ei in godsnaam warm?' mompel ik tegen mezelf. Snel loop ik de gang op en haal een mand uit het washok. Het washok is waarschijnlijk nog de kleinste ruimte in dit huis en zo ook het gezelligst. Ik haast me naar mijn kamer, gooi mijn deur open en laat hem met een klap weer dicht vallen. Even doet de klap van de deur pijn aan mijn hoofd, maar even schudden en de pijn is weer weg. Zorgvuldig zoek ik oude kleding uit en doe ze in de roze mand. Dan loop ik van de kast naar mijn bed en zet de mand naast het goud-zwarte ei. Voorzichtig pak ik het ei op en leg het in de mand. Het verbaast me hoe zwaar het ei is, want het lijkt niet zo heel groot. Ik bedenk me dat ik nog een elektrische deken heb die lekker warm word. Ik loop naar mijn kast wat wel vijftien stappen zijn, Soms verbaas ik me over hoe achterlijk groot mijn kamer is. Ik ga op mijn tenen staan en steek mijn armen naar boven om bij de bovenste plank van mijn te grote kast te komen. Een pijnlijke steek schiet door mijn ribbenkast en even bijt ik op mijn tanden. Gelukkig heb ik de deken snel te pakken en kan ik mijn armen weer laten zakken. Tegelijk met het laten zakken verdwijnt ook de pijn in mijn ribben. Onder het lopen naar mijn bed struikel ik over mijn voeten en val ik met een harde plof op mijn witte vloerbedekking. 'Auwww,'kreun ik zacht. Voorzichtig sta ik weer op en pak de deken die een paar meter vooruit gevlogen was toen ik voel. Even lach ik een beetje bij de gedachten aan hoe die val er in slowmotion uit had gezien, maar dan richt ik mijn gedachten weer op het prachtige ei. Ik wikkel de deken om het ei en zet het ei, dat in de mand zit in de hoek bij de open haard neer. Op zich zijn mijn ouders nog best wel rijk en is het knap dat ze zoon groot huis konden kopen, maar er zijn veel dingen die overdreven zijn en ik graag weg zou willen hebben. Ik loop naar mijn deur en doe hem open, 'Mam, Pap ik doe mijn open haard even aan!' roep ik naar beneden.
'Oké is goed lieverd,' roepen mijn ouders in koor terug. Mijn ouders zijn fijne mensen en ik ben echt heel blij met ze.
Nu de open haard aan staat stroomt een heerlijke warme sfeer mijn kamer binnen.

'En lieverd hoe was jou dag?' vraagt mijn vader onder het eten.
'Het zelfde als ieder eerste schooldag pap,' Zeg ik een beetje moe. Dit antwoord was genoeg om mijn vader te laten weten dat ik moe was en even rustig wou eten. Mijn moeder werkt nacht diensten in het zieken huis hier in de beurt en is daardoor niet vaak thuis tijdens het avond eten. Ik zit een beetje afwezig in mijn aardappels in te hakken en kan mijn gedachten maar niet weg houden bij het ei. Wat zou er in zitten? Misschien wel een hagedis of een krokodil, zijn die eieren goud-zwart van kleur? Ik besluit maar op te houden me het martelen van mijn aardappels en naar bed te gaan. Het is al weer kwart voor tien en ik ben al behoorlijk moe. Ik zeg gedag tegen mijn vader en slenter naar de trap. Met moeite loop ik de trap op en als ik bijna boven aan ben struikel ik alweer over mijn voeten waardoor ik met mijn voorhoofd op te trap rand val. Een heftige pijn scheut gaat door mijn hoofd en een gil verlaat mijn mond. Ik ga even op de trap trede zitten. Ik voel een warme vloeistof over mijn voorhoofd stromen. Ik veeg met mijn hand over de vloeistof en zie een rood goedje op mijn hand zitten. Niet veel later besef ik dat het goedje bloed is en ik sta direct op. Een duizelig gevoel treed mijn lichaam binnen en ik begin zwarte vlekken te zien. Zo snel als ik kan loop ik naar beneden en onder aan de trap val ik flauw. Alles is zwart en ik voel niks meer.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Leuk dat je weer een stukje geposts hebt! Weer helemaal beter? :)
Ben benieuwd wat er uit het ei gaat komen en hoe het daar gekomen is..

Even een paar feedback puntjes :)
yaraa schreef:maar ik heb geen rijd om de antwoorden te zoeken.
Ik denk dat je hier 'tijd' in plaats van 'rijd' bedoelt.
yaraa schreef:'hoe houd je zoon groot ei in godsnaam warm?'
In plaats van 'zoon' zou ik het schrijven als 'zo'n'.
yaraa schreef:Even doet de klap van de deur pijn aan mijn hoofd, maar even schudden en de pijn is weer weg.
Je laat me hier een beetje in het duister tasten, want waarom doet dat zo'n pijn? Net zoals de steek in haar ribben iets verder op. Misschien komt het in het volgende stukje naar voren, maar het is nu een beetje onduidelijk. (Of ik heb natuurlijk een stukje gemist, dat kan ook ;) )
yaraa schreef:pak de deken die een paar meter vooruit gevlogen was toen ik voel.
'viel' in plaats van 'voel'
yaraa schreef:en is het knap dat ze zoon groot huis konden kopen,

'zo'n' in plaats van 'zoon'
yaraa schreef:Mijn moeder werkt nacht diensten in het zieken huis hier in de beurt en is daardoor niet vaak thuis tijdens het avond eten.
'nachtdiensten', 'ziekenhuis' en 'avondeten' horen aan elkaar ;)
yaraa schreef:Ik besluit maar op te houden me het martelen van mijn aardappels
Ik denk dat je hier 'met' bedoelt in plaats van 'me'

Het viel me trouwens ook op, dat je personage behoorlijk onhandig wordt als ze moe is, arm kind :P Ik hoop dat je haar snel rust laat krijgen ^_^

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hier weer een kort stukje :P sorry voor niet nakomen van belofte maar heb dit in de pauze van werk even geschreven

Als ik mijn ogen weer open doe lig ik op een bed in een totaal witte kamer met hele felle lampen, alles ziet er wat wazig uit. Ik knipper een paar keer met mijn gif groene ogen en alles word wat duidelijker, langzaam dringt het tot me door waar ik ben. Naast mijn bed zit mijn vader die mijn hand vast houdt, mijn moeder komt net de hoek van de deur om gehaast.
'Akira, lieverd alles goed?'
'Ja mam, alles is oké,' zeg ik met enige moeite. Mijn moeder komt de kamer verder binnen lopen en gaat bij mijn vader zitten.
'De dokter kan er ieder moment aan komen,' zegt mijn vader op een rustige toon. Mijn vader kan altijd zo geruststellend rustig blijven met situaties als deze, waarschijnlijk omdat hij al heel vaak met mij mee is geweest naar het zieken huis als ik weer een gevallen was. Mijn ouders gaan even een kopje koffie halen en ik blijf alleen achter in de ziekenhuis kamer. Nog voor mijn ouders er weer zijn komt de dokter al binnen lopen.
'Zo mevrouw Mountaingate, hoe gaat het er nu mee?' vraagt de man op een kinderlijke toon. Alsof hij het tegen een vijf jarig kind heeft, denk ik bij mezelf.
'Ik voel me prima,' antwoord ik in de hoop zo snel mogelijk naar huis te kunnen.
'Dat is mooi, dat is mooi,' zegt de dokter op een bedenken de toon. De dokter is best een mooie man. Hij ziet er niet zo heel oud uit, ik schat hem een jaar of twintig. Hij heeft mooi blond half lang haar en net zulke groene ogen als ik heb, alleen gaan mijn ogen eerder richting gif groen en die van de dokter naar vel groen.
'Ik laat een zuster komen die u nog even komt controleren en dan mag u weer naar huis.' Voor ik antwoord kon geven was de dokter al weer weg. Enkele minuten later komen mijn ouders tegelijk met de zuster de kamer binnen lopen. 'Goed nieuws lieverd, je mag naar huis,' zegt mijn moeder met een brede grijns op haar gezicht.
'U heeft een lichte hersenschudding, maar u kunt gewoon naar school. De hechtingen moeten er met twee week weer uit gehaald worden, dus dan moet u even een afspraak maken,'zegt de zuster op een toon alsof ze dit al twintig keer gezegd heeft vandaag. Even ga ik met mijn hand naar mijn voorhoofd en voel aan het verband dat er zit, een lichte steek gaat door mijn hoofd heen en ik bijt op de binnenkant van mijn wang tot de pijn weer weg is. Ik zeg niks en lach even naar de zuster. De zuster maakt het infuus los, waarvan ik niet door had dat het er zat en haalt de rest van de apparatuur weg. Mijn ouders hebben mijn spullen al ingepakt en ik ben binnen een kwartier klaar om te gaan.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Kort, maar leuk :) Voor zover een ziekenhuisbezoek natuurlijk leuk kan zijn ^_^
Het maakt wel veel duidelijk over de pijn die je eerder beschreef.. onhandigheid :)

Een paar feedback puntjes:
yaraa schreef:en alles word wat duidelijker,
word moet hier met een T ;)

De volgende woordjes horen aan elkaar geschreven te woorden: "ziekenhuis, ziekenhuiskamer, vijfjarig"
yaraa schreef:zegt de dokter op een bedenken de toon.
Ik zou hier zelf 'bedenkelijke toon' schrijven in plaats van 'bedenken de toon'
yaraa schreef:Voor ik antwoord kon geven was de dokter al weer weg.
Je verhaal speelt zich in de tegenwoordige tijd af, dus dan is kon en was ook in de tegenwoordige tijd, want het gebeurt nu. :)
yaraa schreef:De hechtingen moeten er met twee week weer uit gehaald worden,
Ik denk dat je hier 'twee weken' bedoelt in plaats van 'twee week'

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Schrijf snel verder

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hey er komt snel weer een stuk bij heb niet zo veel tijd en inspiratie
Ravenelise
Puntenslijper
Puntenslijper

Dat is jammer. Het verhaal wordt spannender en spannender en ik merk ook verbetering in je scrijfstijl. Verder doen is dus de boodschap.

Misschien een tip: zoek een op youtube 'Audiomachine' op, die muziek kan echt tot inspiratie leiden.

Nog veel succes!
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

-Maaike- bedankt voor het er uit halen van de foutjes

Ravenelise bedankt voor je tip heb in een stuk door kunnen schrijven zonder problemen het stroomde gewoon binnen.

dan hier nu het volgende stuk
veel plezier :D

In onze grote jeep lig ik al snel weer te slapen op de achterbank. De achterbank ligt nog best lekker, hij is bekleed met een zachte, zwarte stof waar je een klein stukje in weg zakt. Door de zachte achterbank voel ik ik de hobbels niet die in de weg zitten en slaap ik aan een stuk door. Heel zacht hoor ik mijn ouders praten, wat een teken is dat ik niet helemaal lig te slapen. Opeens zie ik een vel licht en een zachte stem zegt' Breng me terug alsjeblieft,'zo snel als de stem kwam was hij ook weer weg.
'Lieverd we zijn weer thuis,'Zegt mijn moeder terwijl ze zachtjes aan mijn arm trekt. Langzaam doe ik mijn ogen open. Het is al donker buiten en je kan de sterren duidelijk aan de hemel zien staan. Rustig ga ik overeind zitten en kijk om me heen, zet mijn benen die ik op de achterbank had liggen op de grond en doe de deur open. Een koel briesje aait langs mijn bleke gezicht. Zodra ik wil gaan lopen voel ik de pijn in mijn hoofd weer op komen. 'Gaat het wel lieverd?' vraagt mijn vader die waarschijnlijk opgemerkt heeft dat ik me niet zo goed voel.
'Ja hoor pap, het gaat wel,' zeg ik en loop naar de voordeur die mijn moeder al open had gedaan. Het is binnen helemaal donker. Mijn moeder doet het licht aan en een hele steek gaat door mijn hoofd. Ik knijp mijn ogen dicht en knipper een paar keer. Langzaam gaat de pijn in mijn hoofd weg en kan ik mijn ogen weer open doen. Ik loop richting de kamer en mijn ouders komen achter me aan.
'Ik heb niet zo veel zin om beneden te zitten.'
'Oké meisie is goed, het is ook al weet elf uur.' Zacht mompel ik nog wat en probeer de trap op te lopen. Deze keer kijk ik goed uit waar ik mijn voeten neer zet,zodat we niet weer naar het ziekenhuis hoeven.
Boven aan de trap hoor ik mijn ouders met elkaar praten, maar besluit er geen aandacht aan te geven. Rustig loop ik over de overloop naar mijn zwarte kamerdeur en doe hem open. Gelijk gaan mijn gedachten weer naar het ei, hoe zou het er mee gaan? Wat zou er inzitten. Ik besluit niet af te wachten en ga er gewoon bij kijken. Ik haal de deken die over het ei zit van het ei af en zie dat de kleur veranderd is. In plaats van de goud-zwarte kleur die het ei eerst had, is het ei nu meer zwart dan dat hij goud is. Ik vraag me af hoe dit komt, maar kan er geen reden voor vinden. Ik leg de deken weer over het ei en loop naar de spiegel. Ik heb een hele grote blauwe plek op mijn hoofd zitten en het ziet er heel raar uit. Ook heb ik onder de blauwe plek een enorme bult zitten. Ik schaam me dood en hoop dat ik morgen niet naar school hoef.
Een gaap ontsnapt uit mijn mond en ik kijk naar de klok. Het is ondertussen al weer half twaalf en ik moet maar eens gaan slapen. Ik pak de gouden deurknoppen van mijn kledingkast vast en doe de deuren open. Zonder te kijken pak ik een pyjama en kleed me uit. Mijn kleding gooi ik in een wasmand die voor de vieze was is en trek mijn pyjama aan. Zodra ik in bed lig worden mijn ogen zwaar en val ik in een diepe slaap.

Als ik mijn ogen weer open doe schrik ik me dood. In plaats van dat ik in mijn kamer ben staat mijn bed midden in een dicht begroeit bos. Direct knijp ik in mijn arm om te kijken of ik slaap, maar helaas doet het knijpen pijn. Met een zucht stap ik mijn bed maar eens uit. Als ik om me heen kijk zie ik allemaal vogels vliegen. Ze hebben hele mooie kleuren. Een paar zijn helemaal zwart maar de rest zijn heel fleurig in de kleuren rood, geel, paars en ga zo maar door. Opeens zie ik een enorme zwarte schaduw over me heen gaan. Geschrokken kijk ik naar boven, maar ik kan niks zien. Als ik weer naar beneden kijk is de schaduw al weer weg. Ik ga weer op mijn bed zitten en voor ik het weet ben ik weer in mijn kamer. Ik snap er niks meer van. 'Hoe kan dit nou?'vraag ik aan mezelf. Als ik op de klok kijk zie ik dat het twee uur in de ochtend is. 'was het dan toch een droom?' vraag ik hardop aan mezelf. Ik wil weer onder mijn dekens gaan liggen, maar op de plek waar mijn hoofd op mijn kussen ligt zie ik het ei liggen. Ik frons een keer met mijn wenkbrauwen en pak het ei op. Even schrik ik, voor een moment dacht ik een hartslag te voelen door de schaal van het ei. Ik schud mijn hoofd.
'Nee dat kan niet,'mompel ik. Maar ik voel het weer, nu weet ik het zeker het is een hartslag en een hele snelle ook.
'Rustig maar, het is oké er kan je niks gebeuren,' zeg ik zachtjes tegen het ei. Het lijkt alsof de hartslag van het ei op mij reageert en ik voel hem steeds iets langzamer gaan. Ik loop met het ei naar de mand waar het in gelegen had. Zodra ik het in de mand neer wil leggen voel ik weer die hartslag en weer zo snel, alsof het me wil zeggen dat het daar niet wil liggen. Ik besluit het ei op een kussen naast het mijne te leggen en alsof het ei -of het geen dat in het ei zit- mijn gedachten kan lezen word de hartslag rustiger. Nadat ik het ei lekker ingestopt heb ga ik zelf weer op bed liggen en val weer in een diepe slaap. Een hard en naar geluid maakt me wakker. Snel sla ik naar mijn wekker en het geluid stopt direct. Met een zucht doe ik mijn ogen open. 'Wat een nacht,' denk ik bij mezelf. Rustig stap ik uit bed en gelijk voel ik de pijnscheuten in mijn hoofd weer.
'Oef dat doet pijn,'Zeg ik zachtjes. Een fractie van een seconden later komt mijn moeder binnen lopen.
'Hey Akira, hoe gaat het nu?'
'Het gaat,' Antwoord ik. Deels meen ik wat ik zeg. Het gaat al beter dan toen ik thuis kwam, maar alles doet nog steeds veel pijn.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Je maakt het erg spannend nu ze plotseling in het bos was met bed en al! :O En wat raar dat haar ei zomaar verplaatst is ..

Twee feedback puntjes:
yaraa schreef:voel ik ik de hobbels niet die in de weg zitten
Een keertje 'ik' weghalen.
yaraa schreef:het is ook al weet elf uur
Ik denk dat je hier 'weer' bedoelt in plaats van 'weet'

Schrijf snel verder!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

binnen kort weer een stukje alleen wat moeite met schrijven
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh geen inspiratie
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

uiteindelijk kon ik weer even gaan zitten voor het schrijven en de inspiratie stroomde weer binnen. dus nu trakteer ik jullie op een niet heel lang stukje maar ik wou toch weer wat neer zetten. sorry dat het zo lang duurde voor de mensen die mee lezen

'Blijf vandaag maar lekker thuis,'zegt mijn moeder. Maar ik heb helemaal geen zin om thuis te zitten.
'Nee is niet nodig mam, ik ga gewoon naar school het is pas mijn tweede dag.'
'Oké zelf weten,' zegt ze en loopt mijn kamer weer uit. Het valt me op dat mijn moeder het ei dat nog steeds op mijn kussen ligt niet heeft gezien. Ik haal mijn schouders op en loop naar mijn kast om te bedenken welke kleren mijn blauwe plekken het beste bedekken. Het word een warme dag dus ik trek een dunne trui aan. Alleen de plekken op mijn hoofd blijven zichtbaar maar je kan hechtingen ook heel moeilijk verbergen voor andere mensen, laat staan als ze op je voorhoofd zitten. Als ik me aangekleed heb kijk ik in de spiegel. Ik zie dat er nog wat bloed in mijn haar zit en besluit het er even uit te wassen. Onder weg naar de douche struikel ik alweer over mijn eigen voeten, maar na een paar stappen wankelen kan ik gewoon verder lopen. Eenmaal bij de douche aangekomen trek ik de grijze deur open en stap de met geel bedekte ruimte in. Mijn ouders hebben geen enkele smaak qua kleuren en ik ben bang dat ze dat ook nooit zullen krijgen. Een van mijn voorwaarden van de verhuizing was dat ik mijn kamer mocht kiezen en inrichten. Hier stemden mijn ouders zonder enige moeite mee in. Ik zet de kraan aan en spoel zorgvuldig het beetje bloed uit mijn haren. Daarna droog ik mijn haren af en doe mijn make-up op.
Beneden staat mijn ontbijtje al klaar. Ik neem rustig de tijd om het op te eten. Het is een heerlijk ontbijtje. Nadat ik de laatste hap van mijn ei op heb pak ik mijn schooltas en loop ik richting de hal om naar school te gaan. Het is een klein stukje lopen naar de bus halte, maar als ik net aan kom lopen zie ik de bus al staan. Snel haast ik me naar de halte en stap nog net op tijd de grote, gele bus binnen. De school is niet zo heel ver rijden, maar ver genoeg om nog bij twee haltes te moeten stopen. Bij de laatste halte gaan de grote gele deuren open en er stapt een jongen in. De jongen is ongeveer even groot als dat ik ben en heeft blond haar. Zijn ogen lijken wel zwart te zijn, maar als ik heel goed kijk zie ik dat ze nog net bruin zijn. De jongen heeft door dat ik naar hem zit te kijken en loopt mijn kant op.
'Is deze plek bezet?' vraagt de jongen beleeft. Hij heeft een hele mooie zachte stem, niet iets wat je bij hem zou verwachten. De jongen blijft me vragend aankijken als ik niet direct antwoord geef.
'Uhm nee ga maar zitten,' zeg ik zachtjes en verlegen. Nu de jongen naast mij zit kan ik hem wat beter bekijken. Hij heeft een lange trui aan en een zwarte broek. Bij zijn nek zie je twee hele kleine streepjes wat waarschijnlijk van een tatoeage zal zijn.
'Zo,' begint de jongen
'Zit je ook op secret high?'
'J-ja, het is mijn tweede schooldag,'stamel ik een beetje. Ik schaam me dood voor mijn gestotter en voel mijn wangen rood kleuren.
'Oké weet je de weg al een beetje dan?' vraagt de jongen verder alsof er niks aan de hand is.
'Het is nog steeds een beetje moeilijk,' Zeg ik nu al wat meer op mijn gemak. De jongen glimlacht een beetje.
'Ja dat is begrijpelijk, dat had ik ook op mijn eerste schooldag.' Ik draai mijn hoofd naar de jongen toe en kijk recht in zijn bruine ogen.
'Ik ben trouwens Jhon,' zegt de jongen terwijl hij zijn hand uitsteekt. Ik pak zijn hand vast en zeg 'Aangenaam Jhon ik ben Akira.'
Na tien minuten komt de bus aan bij school en Jhon en ik lopen al pratend het schoolplein op. Onder weg naar school zijn we er achtergekomen dat we veel vakken samen hebben.
'Het is fijn om tenminste iemand te kennen in mijn klas,' zeg ik een beetje zacht en verlegen. Het enigste wat Jhon doet is naar me lachen.
-Maaike-
Computer
Computer

Hee!

Goed dat ze toch naar school gaat! Anders had ze nooit die aardige Jhon ontmoet ^_^ Het blijft een leuk verhaal om te lezen.

Een paar feedback puntjes:
yaraa schreef:Nadat ik de laatste hap van mijn ei op heb pak ik mijn schooltas en
Een komma tussen 'heb' en 'pak', dan leest de zin wat fijner.
yaraa schreef:'Is deze plek bezet?' vraagt de jongen beleeft.
Een D achter beleeft in plaats van de T, 'beleefd'
yaraa schreef:Onder weg naar school zijn we er achtergekomen

Onder weg is een woord, 'onderweg'
yaraa schreef:Het enigste wat Jhon doet is naar me lachen.
Het is 'enige', 'enigste' bestaat namelijk niet ;)

Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

@ maaike dankje voor de foutjes

De eerste drie lessen hebben Jhon en ik samen. We kletsen veel in de lessen en onze namen worden dan ook vaak geroepen door de leraren. De lessen gaan lekker snel voorbij en in de pauze zitten we samen op een grote, grijze steen midden in een grasveld.
'Wat is er eigenlijk gebeurt?' vraagt Jhon met zijn ogen gericht op het verband op mijn hoofd.
'Uhm, ik ben gisteren met mijn hoofd op de traptrede gevallen en later beneden weer flauw gevallen.' Met moeite zie ik Jhon zijn lach verbergen.
'Wat ik was moe,' zeg ik een beetje verontwaardigt. Jhon kijkt me aan en tegelijk schieten we in de lach. Voor ruim vijf minuten krijgen we geen woord meer uit onze monden door het lachen.
'Klein klunsje,' zegt Jhon dan uiteindelijk om het gelach te stoppen.
'Ik moet toegeven ik ben een behoorlijke kluns, maar alleen als ik moe ben hoor.' Jhon kijkt me aan met een scheve glimlach en en diep van binnen begin ik warm te worden. Voordat hij het kan merken neem ik een hap van mijn broodje. De rest van de pauze praten we over van alles en nog wat en lachen we veel. Na de pauze heb ik nog maar een uurtje les, maar helaas niet samen met Jhon. Na de pauze zeggen we elkaar gedag en lopen we beide naar onze les. Ik merk hoe saai een les is als je niemand hebt om mee te praten en iedereen geconcentreerd zit te werken. Een beetje afwezig zit ik uit het raam te kijken. Het is heerlijk weer en de vogeltjes vliegen vrolijk door de lucht. Dan gaat uiteindelijk de bel. Ik spring op, pak mijn spullen en haast de klas uit. Ik ben blij dat ik vrij ben en heb echt zin om naar huis te gaan. Ondanks het duidelijk zichtbare verband op mijn hoofd, heeft bijna niemand er naar gevraagd of gekeken. Met mijn tas over mijn schouder hangend loop ik naar de bus halte bij school. Witte flitsten schieten voor mijn ogen langs en ik moet steun zoeken bij het bus hokje.
'Akira! Akira! Kom thuis! Kom thuis!' roept een stem in mijn hoofd enthousiast. Weet schieten er witte flitsen voor mijn ogen langs. Niet veel later kan ik alles weer prima zien en ben ik geen steun meer nodig. Het was de zelfde stem die ik hoorde toen ik in de jeep lag te slapen. Na een aantal minuten komt de bus er aan. Het valt me op dat Jhon er nog niet is. Zoekend kijk ik om me heen, maar ik zie hem nog niet. Een piepend geluid kondigt aan dat de bus er is en ik draai me weer om. Voordat ik de gele bus in stap kijk ik nog even om en loop dan verder. Met een zucht ga ik op een lege bank in de bus zitten en staar een beetje uit het raam.

'Waaaaaaaaaaaaaaaaa! Ga weg!' schreeuw ik door de kamer naar het ding dat onder mijn bed was geschoten. Met grote ogen sta ik tegen de muur gedrukt. Langzaam schuif ik stukje bij beetje weer naar mijn deur, maar voordat ik die open kan doen schiet het ding onder mijn bed vandaan mijn kant op.
'Blijf uit mijn buurt!' schreeuw ik weer zo hard als ik kan. Gelukkig zijn mijn ouders niet thuis anders had ik echt een probleem gehad.
Het ding begint te piepen en kruipt ineengedoken weer onder mijn bed. Ik laat mij op de grond zakken, trek mijn knieën op en leg mijn hoofd tussen mijn armen die netjes over mijn knieën zijn gevouwen. 'Er is niks. Er is niks,'fluister ik tegen mezelf. Zacht getik klinkt door mijn kamer en heel even kijk ik op. Ik schrik me dood als ik daar vlak voor mijn voeten een klein wolfje zie zitten ter grote van een puppy. Ik bekijk het diertje wat beter en zie dat hij helemaal uit vuur bestaat,kleine vlammetjes branden bij zijn ppotjes alsof het sokjes zijn, zijn ogen zijn pik zwart en zijn staart lijk op die van een phoenix. Ik steek mijn hand naar hem uit, maar het diertje duikt helemaal ineen. langzaam raap ik mijn moed bij elkaar en kalmeer mijzelf.
'Rustig maar, ik doe je geen pijn.' zeg ik zachtjes met een lieve, zachte stem. Het beestje ontspant zich een beetje en kijkt me vragend aan. Ongeveer vijf minuten lang kijken het beestje en ik elkaar strak aan alsof het een staar wedstrijd je is. Dan hoor ik beneden de voordeur open gaan en bedenk me dat mijn ouders thuis zijn. Snel probeer ik een verstop plek te zoeken voor het kleine wolfje.
Laatst gewijzigd door yaraa op 26 okt 2011 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Wat verrassend dat er een wolfje uit het ei is gekomen! Waar moet het diertje anders vandaan gekomen :roll: :P

Ik heb verder geen op/aanmerkingen. Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

hey mensjes

ik heb een operatie aan mijn knie gehad waardoor ik bijna een week niet kon computeren en dus ook niet schrijven :( dus volgende stuk gaat nog heel even duren

sorry
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

ik was helemaal niet tevreden met het laatste stukje van mijn laatst geposte deel van het verhaal dus dat heb ik herschreven vanaf het geteelte waar Akira schreewt dat het ding bij haar uit de buurt moet blijven :) het verhaal is hierdoor wel een stuk veranderd :)
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Volgens mij is dit stuk beter dan je vorige omschreven. Hier heb je vooral het uiterlijk van het wolfje beschreven nietwaar? Ik kan het wolje in elk geval nu voor me zien :)
yaraa schreef:bij zijn ppotjes alsof het sokjes zijn,
Pootjes ;)

Beterschap met je knie!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

heb niet echt tijd om verder te schrijven wegens prive redenen sorry
yaraa
Puntenslijper
Puntenslijper

het zijn nog geen driehonderd woorden maar wou ze toch met jul;lie delen

‘We zijn thuis!’ schreeuwt mijn vader van onder aan de trap.
‘Hooi!’ roep ik terug. Gelukkig komt er niemand boven. Ik pak de mand waar het ei in zat en haal alle dekens en kleren eruit. Van de thermosdeken maak ik en klein mandje en leg die in de mand. Gelijk springt het wolfje in de mand en rolt zich lekker op. Vol verbazing kijk in naar het slapende wolfje dat langzaam van een vlammende wolf veranderd in een pik zwarte wolf met op zijn oog een litteken in de vorm van een bliksemschicht. Ik vraag me af hoe dat litteken er komt, maar voordat ik een antwoord kan bedenken hoor ik mijn moeder van onder aan de trap roepen dat het eten al klaar is.
‘welterusten klein wolfje van me’ fluister ik voordat ik de deur van mijn kamer sluit om te gaan eten. Onder het eten zijn mijn ouders druk in gesprek over wat er op hun werk is gebeurt.
‘Ik moest wel drie mensen opereren vandaag’ zegt mijn moeder met een zucht.
‘het was verrassend rustig maar er bleek een ongeluk te zijn geweest op de snel weg. Er waren vier doden.’
‘Mam alsjeblieft als ik zo iets wil horen kijk ik wel naar het nieuws kijken,’ zeg ik geïrriteerd
‘Ik ben het met haar eens lieverd we zitten nu wel te eten,’ ondersteund mijn vader mij. Mijn moeder lacht even,
‘ja jullie hebben gelijk.’ De rest van het avond eten brengen we in stilte door. Dit is een van de zeldzame avonden dat we met zijn drieën aan tafel eten. Meestal werken mijn ouders s`avonds en dan moet ik zelf eten maken. Het is niet altijd gezellig maar zo kan ik altijd zelf bepalen wat en wanneer ik wil eten
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Leuk stukje! Ik vind dat wolfje een heel mooie uiterlijk hebben en die bliksemschicht maakt het lekker mysterieus ^_^
yaraa schreef:Vol verbazing kijk in naar het slapende wolfje dat
Ik denk dat je 'ik' bedoelt in plaats van 'in' ;)

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”