Uitsterving

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
dave2006
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

De laatste tijd lees ik steeds vaker in de krant en op weblogs over hoe de aarde naar de klote gaat. De poolkappen smelten, de oerbossen krimpen en elke dag sterft er een diersoort uit. En dit is allemaal de schuld van de mens. Nou laat ik eens heel eerlijk zijn, ik ben het met ze eens. De mens is sinds zij evolueerde vanuit zijn apensoort tot mens niet minder dan een ware ziekte voor de aarde. En het is niet zo dat de mensheid maar een kleine schade aanbrengt voor de natuur, nee wij vernietigen het maar in haar geheel.

Ik heb wel eens nagedacht over wat de mensen precies hebben bijgedragen aan het voortbestaan voor de planeet. Is het misschien alles laten wijken voor hun eigen voortbestaan, of het is de natuur uitputten voor het oorlog voeren met elkaar? Of is het hoe we elk ander wezen als slaaf maken voor ons eigen overleven. Wanneer je kijkt naar de totale geschiedenis van de Aarde en deze voorstelt als een klok die maar 1 uur duurt, neemt de mensheid ongeveer een halve minuut in. En in deze halve minuut hebben we zoveel schade aangericht dat de aarde en Haar natuur nooit meer hetzelfde zal zijn. In die halve minuut hebben de mensen miljoenen jaren aan evolutie gebruikt om elkaar af te maken en alleen maar na te denken over hun eigen overleven.

De aarde probeert wel terug te vechten tegen het (.....) wat wij mensheid noemen met ziektes zoals sars en aids die spontaan ontstaan, maar zelfs dit baat niet. Wanneer je naar elke andere diersoort kijkt zien we dat wanneer er teveel van hetzelfde ras op 1 gebied is, er spontaan een ziekte ontstaat die een groot deel uitroeit. Maar de natuur heeft de mensheid te intelligent laten worden en zich in staat gesteld om zich te beschermen tegen alle verdedigingsmiddelen die de natuur gebruikt. Maar waar moet dit uiteindelijk heen? Putten we de aarde haar resources zo uit dat al het leven behalve onszelf uitgestorven is, of komen we tot onze zinnen en geven we eindelijk eens wat terug aan de aarde?

Maar aan de andere kant ben ik nog steeds van mening dat de mens onschuldig is. We kregen de kennis die wij gebruiken om de aarde te verwoesten uiteindelijk uit diezelfde bron. Dus misschien is de huidige gang van zaken wel zoals het hoort. Misschien is het onderdeel van een groter plan waar wij niet met ons hoofd bij kunnen. Misschien verneuken een ander ras op een andere planeet op dit moment wel hun natuur om zichzelf hogerop te werken�who knows?

Het mooie is dat mensen wel weten hoe het w�l zou moeten. We kunnen allemaal recyclen, we kunnen allemaal vegetarisch worden, we kunnen allemaal stoppen met oorlog voeren en we kunnen allemaal de CO2 uitstoot helpen verlagen. Maar blijkbaar interesseert de mensheid dat op dit moment niet zo erg. Pas wanneer de gevolgen serieus worden zalde mensheid actie ondernemen. Maar dan is het te laat. Dan zullen wij met ons ras naar andere planeten moeten verhuizen om nog te blijven voortbestaan. En zo zal het ook gaan. Het is zo simpel allemaal maar blijkbaar niet urgent genoeg.

Nou ja laat ik dit tot slot zeggen; de toekomst word nog interessant. Technologisch gaan we steeds verder, naturistisch wordt het steeds dramatischer. Wat zal overblijven is een planeet die geregeerd wordt door mensen met uiteindelijk geen natuurlijk leven hoe dan ook. Ik vraag me af of dat is wat de mensen uiteindelijk willen, ik denk van niet�.

.dave

"According to a 1998 survey of 400 biologists conducted by New York's American Museum of Natural History, nearly 70 percent of biologists believe that we are currently in the early stages of a human-caused mass extinction"
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

ik ben het niet met ze eens!!
Het is al jaren, eeuwen dat de wereld opwarmt!!!

Miljoenen jaren geleden bestond de aarde alleen maar uit ijs ... Toen is het beginnen smelten!
Nu is het nog steeds aan het smelten!

En van dat gat in de ozonlaag ?? Wetenschappers beweren dat het er al altijd zou geweest zijn!!
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”