Belaagd

Reageer hier op de discussies, of start je eigen onderwerp.
Plaats reactie
marly
Typmachine
Typmachine

Vandaag zag ik een filmpje via telegraaf waar een meisje van 15 jaar belaagd werd door 15 jongeren. Haar fiets werd afgepakt, ze werd meerdere malen geschopt, bekogeld met sneeuw en alles is dus gefilmd en online gezet door degene die dat gedaan hebben. De jongeren die het deden vonden het zelf schijnbaar stoer.

Wat vinden jullie hiervan?
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Crippling. Dat is wat ik ervan denk. Dat soort 'grapjes' zijn de onderwereld die langzaam maar zeker normaal word.
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Vivian
Potlood
Potlood

Dit soort dingen gebeuren veel vaker dan je denkt, alleen wordt het niet altijd naar buiten gebracht door alle media.
Een website die dat meestal wél doet, is GeenStijl
Daar haal ik vaak mijn nieuws vandaan, omdat ze eerlijk zijn. En daar hou ik van.
Als zo'n meisje belaagd wordt door een groepje jongens is dat natuurlijk verschrikkelijk.
Wat begin je tegen zo'n enorm grote groep?
Walgelijk vind ik dit ...
Voornamelijk omdat ze zichzelf op geen enkele manier kan verdedigen.
Laatst gewijzigd door Cubiculum Nephilia op 07 feb 2011 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve geen links te plaatsen naar andere sites. Hiervoor is toestemming nodig van het beheer
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wat mij betreft mag je het filmpje er wel bijzetten Marly :)

Als ik het zo lees vind ik het minder erg dan toen ik het filmpje zag. Echt walgelijk!!
marly
Typmachine
Typmachine

Dan moet ik hem wel weer kunnen vinden he :?

Lees nu net weer op de telegraaf dat de identiteit van de jongeren achterhaald is, het slachtoffer aangifte heeft gedaan en voor dergelijke 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging een maximum straf kan oplopen tot zes jaar.

Dat geeft toch al wel aan dat het behoorlijk serieus was.
Afbeelding
Ruka
Typmachine
Typmachine

Wow, echt erg, en een meisje van 15 o_0
Dat is echt super jong.
Het valt nog mee dat ze niks ernstigs heeft, of nouwja, niet dood is.
Echt zielig, het blijkt maar weer dat je niet alleen over straat kan T-T
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Weer een gevalletje "Happy-Slapping" dus... Trieste mensen.
Natuurlijk is het erg, maar je leest/hoort/ziet wel eens ergere dingen. Jochies die dat doen bij mensen van 80 bijvoorbeeld. Die zijn niet meer zo sterk om zoiets te overleven en breken sneller botten.
Dat vind ik persoonlijk erger dan een meisje van 15...
Sowieso vind ik dat Nederland té tolerant is. Ze stellen liever uit dan dat ze een punt maken. Heel jammer en heel zwak. Daar blijft al dat geteisem in Nederland hangen, en zijn wij de dupe.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Waarvoor zou ik oppassen? Sowieso is "geteisem" een algemeen woord. Enkel het woordje "dat" wijst ditmaal op de eerder genoemde jongens. En daar zie ik het probleem niet van in.
Sowieso is het een waarheid dat we te veel "gastarbeiders" en "asielzoekers" binnenlaten. Ik neem aan dat jij niet weet hoe zeer ze vertroeteld worden in Nederland. Dat is echt wel anders in andere Europese landen.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
marly
Typmachine
Typmachine

Verschilt dat misschien per regio ofzo? Heb namelijk ook heel tegenstrijdige verhalen gehoord daarover.

Laatste update is dat twee meisjes (13 en 14) zijn opgepakt en de politie verwacht nog meer op te pakken.

Jongeren halen onderling best eens geintjes uit maar 15 tegen 1 is voor mij geen geintje meer.
Afbeelding
Elice*
Balpen
Balpen

Ik kon dat filmpje nauwelijk aanzien! Ik zat steeds te hopen dat er mensen zouden ingrijpen maar die kwamen maar niet, moedeloos werd ik ervan! Ik vond het nog hartstikke dapper dat dat meisje nog achter haar fiets aanging. Ik zou hebben afgezien. Het ergste is dat dit soort 'grappen' niet altijd op film worden gezet en veel te vaak gebeuren. Ik hoop dat die ettertjes vanaf nu heel erg gaan nadenken hoe een fatsoenlijke samenleving in elkaar zit en niet meer zonder aanleiding iemand schoppen.
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik vraag me af wat er voor naars met die daders is gebeurd. Nare jeugd? Gescheiden ouders? Drugsproblemen? Of een psychische stoornis? Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je als mens zoiets een ander aan kan doen. Er moet meer achter zitten.
Die daders hebben ook een probleem. Ik hoop voor hen dat daar achteraan wordt gegaan. Voor het slachtoffer hoop ik dat ze hier weer overheen komt en dat het geen ernstige (geestelijke) schade heeft veroorzaakt.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Silena
Balpen
Balpen

Het probleem van de daders zijn zij zelf. Hun vrienden. Ze hebben iets in hun hoofd wat zegt; "dit moet je doen want dat is stoer. Het maakt niet uit wat jíj zelf wilt of wat jíj denkt dat goed is, want als je vrienden dit doen, dan hoort dat zo". Dit soort dingen gebeuren denk ik wel dagelijks. Mij gebeurde het wekelijks. Niet 15 tegen 1, maar toch wel 5 tegen 1. En dan werd of mijn tas, of mijn schoolboeken, of mijn gymkleren, of inderdaad mijn fiets gewoon van me afgenomen en die kon ik dan later uit de vijver bij school vissen. Dit soort dingen zijn tegenwoordig gewoon normaal. En er is niemand die tegen dat soort dingen opstaat. Natuurlijk, er zijn hulplijnen zoals slachtofferhulp en zo. Maar wat doen die nou helemaal? Die bellen een maand later om te vragen hoe het met je gaat, en vervolgens is het nog weer 5 keer gebeurd. Wat moet je tegen zo iemand zeggen? "Het gaat slecht?" En dan? Op school is het enige wat word gezegd: "Misschien moet je jezelf aanpassen, in plaats van verwachten dat zij er vanzelf mee ophouden." Met andere woorden; jij bent degene die fout zit, je roept het zelf over je dat je gepest word. Nou sorry hoor, maar staat er op mijn voorhoofd "duw me alsjeblieft van de trap, dat vind ik zo leuk!" of "gooi mijn schoolboeken in het water, mijn ouders hebben zo veel geld dat ze het liefst iedere dag wel nieuwe schoolboeken voor me willen kopen!". Zo werkt dat tegenwoordig gewoon. En helaas is daar geen tot te weinig aandacht voor.
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussie topic”