@Jenna, je bedoelt vast Ralph. Lees maar wie het is

En dankjewel voor je reactie!
Een extra stukje, ik had geen zin meer in huiswerk, dus ik dacht: ik post nog even wat! (:
Is de lengte trouwens goed zo? Of te lang? Dit stukje is sowieso wat langer, maar ik kon hem niet splitsen.
Anyway, enjoy! (:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
‘Lorenzo!’ zei ze verbaasd.
‘Hai dames. En heren, natuurlijk,’ groette hij vrolijk terug. Daarbij zwaaide hij even naar Leonore. Deze fronste haar wenkbrauwen en keek hem vreemd aan.
Lorenzo deed net of hij dat niet zag. ‘Wil je wat drinken, Leonore?’
‘Ik… jij…,’ was het enige wat uit haar mond kwam. Lorenzo werkte in de kroeg op de camping! Wat deed hij hier, achter de bar? Dit vroeg ze dan ook aan hem. ‘Wat doe jij hier?’
Hij grijnsde breed, wat Leonore onwillekeurig aan Valerio deed denken. Lorenzo’s gezicht schitterde net zo als Valerio’s gezicht, als ze beiden lachten.
‘Ik werk hier,’ lachte hij.
Leonore begreep het nog steeds niet en keek op toen naast haar ook gelach klonk. Het waren Luke en Thalisia, die lachten om haar niet-begrijpende-blik.
‘Ik werk in het weekend vaak in deze club en doordeweeks op de camping,’ legde Lorenzo toen uit. Nu begon het Leonore wat te dagen. ‘Dus je werkt bij beide?’
Hij knikte en lachte toen weer. ‘Je keek echt leuk toen je mij hier zag staan.’
Ze zocht beschaamd met haar ogen waarnaar ze kon kijken, zodat ze niet in Lorenzo’s gezicht hoefde te kijken.
‘Wil je wat drinken?’ vroeg hij toen weer.
Leonore knikte. ‘Doe maar cola.’
Lorenzo salueerde en ze lachte. Ze kon zich niet voorstellen dat ze ooit lang boos zou blijven doen tegen Lorenzo. Dat kon ze zich bij Valerio ook niet voorstellen. Als de broers lachten, kwam dezelfde glinstering in hun ogen. Dezelfde grijns kwam om hun mond. Het was onmogelijk lang boos te blijven op Lorenzo of Valerio.
‘Alstublieft, madam. Hierbij uw cola,’ zei Lorenzo, terwijl hij haar haar cola aanbood. Leonore wilde geld pakken, maar hij hield haar tegen. ‘Die krijg je van mij,’ legde hij uit.
Ze glimlachte even. ‘Dan zal ik er maar extra van genieten.’
‘Moet je zeker doen!’
Leonore schudde even haar hoofd en lachte toen. De grapjas.
Rond half twaalf zat Leonore met Valerio bij een tafeltje. Ze kletsten wat en lachten wat, maar Leonore voelde geen klik meer. Het was niet zoals eerst. Hij leek afwezig, alsof hij niet door had dat zij naast hem zat. Hij staarde langs haar heen en ze voelde zich wat ongemakkelijk. Zo onopvallend mogelijk probeerde ze zijn blik te volgen.
Met een klap kwam het in haar hoofd aan.
Hij staarde naar Daphne.
Daphne, Sylvani en Veerle waren aan het dansen op de dansvloer en hij keek naar Daphne. Naar Daphne!
Leonore probeerde zichzelf te kalmeren. Ze hield zichzelf voor dat Valerio niet naar Daphne keek, maar gewoon naar de dansvloer in het algemeen. Hij wil vast dansen, bedacht Leonore toen.
‘Valerio, zullen we dansen?’ vroeg ze, zo enthousiast mogelijk.
‘Ga maar vast. Ik kom zo wel,’ reageerde hij toen.
Leonore slikte haar teleurstelling weg en stond op.
‘Oké, tot zo,’ zei ze toen ze wegliep. Veerle en Daphne lachten naar haar toen ze zich bij hen voegde, Sylvani reageerde niet. Sylvani negeerde haar altijd, Leonore was het wel gewend. Toen ze enkele minuten later naar het tafeltje keek, was dat verlaten. Met haar ogen zocht ze Valerio in de hele ruimte. Uiteindelijk dacht ze dat ze hem bij de bar zag zitten. Hij goot het ene glas na het andere naar binnen. In de korte tijd dat Leonore naar hem keek, had hij toch zeker drie glazen bier naar binnen gewerkt.
Aarzelend liep Leonore naar hem toe. Ze wist niet wat ze moest zeggen, of ze wel iets moest zeggen. ‘Valerio? Kom je… nog dansen?’ schoot haar toen te binnen.
Valerio keek verbaasd op en ging staan. Hij zoende haar kort op haar mond en Leonore proefde de alcohol. Ze kokhalsde bijna van de geur.
Valerio merkte dit niet en sleurde haar mee naar de dansvloer. Voor Daphne, Veerle en Sylvani stopte hij en begon te dansen. Hij bewoog wild, uitdagend en sexy. Leonore kon er geen andere woorden voor bedenken. Hij danste niet mét haar, maar naast haar. Tegelijkertijd bewoog hij ook om Daphne en Sylvani heen, wat deze helemaal niet vervelend leken te vinden.
Leonore baalde. Ze wilde zo graag Valerio eens voor zichzelf, maar telkens leek er iets of iemand tussen te komen.
‘Kom, schat, dansen,’ hoorde ze toen in haar oor. Verbaasd keek ze op. Het was Tumélo, die wild naast haar op en neer bewoog. Leonore trok zich terug en liet zich vallen op een barkruk. Dansen met Tumélo was wel het laatste waar ze zin in had. Eigenlijk had ze helemaal geen zin meer in dansen. Valerio had geen oog meer voor haar, hij bemoeide zich alleen met andere meiden.
‘Leonore?’
Leonore keek zuchtend achter zich. ‘Hey, Thalisia,’ zei ze toen vrolijker. Ze plakte een glimlach op haar mond en probeerde te kijken alsof ze het naar haar zin had.
‘Ik ga naar huis, maar wilde nog even afscheid nemen. Of wil je mee?’
‘Naar huis? Nu?’ Het leek Leonore een perfecte oplossing. Tegelijkertijd besefte ze dat Valerio nog lang genoeg had om met haar te zijn, dat ze niet nu al op moest geven. En misschien hoorde ze er niet bij als ze nu weg ging. Dat is onzin, zei ze tegen zichzelf. Thalisia hoort er ook bij, die gaat ook nu weg.
‘Hoe ga je naar huis dan?’ vroeg Leonore snel, om haar gedachten verborgen te houden.
‘M’n broer rijdt hier zo langs met z’n auto,’ legde Thalisia uit.
Opnieuw dacht Leonore na. Ze wist dat het beter was als ze mee zou gaan met Thalisia. Ze zou niet meer teleurgesteld worden door Valerio, dan zou deze rottige avond voorbij zijn.
‘Nee, dank je voor het aanbod. Maar ik vind het gezellig hier, ik blijf nog iets langer,’ hoorde Leonore zichzelf zeggen. Ze kon haar tong er wel afbijten, ze vond het helemaal niet gezellig, ze wilde niet langer blijven.
Thalisia glimlachte naar haar, zei haar gedag en vertrok. Leonore bleef achter, vertwijfeld en alleen. Ze keek op toen Lorenzo voor haar stond.
‘Dag schoonheid. Wat is er? Is het niet gezellig?’ vroeg hij bezorgd.
Ze probeerde hem gerust te stellen. ‘Nee hoor, er is niets. Ik… ik was gewoon even moe van het dansen. Maar ik ga zo weer verder.’ Leonore probeerde opgewekt te klinken.
Lorenzo geloofde haar niet, dat zag ze aan zijn gezicht. ‘Wil je wat drinken dan?’
‘Nee, of… ja, doe maar iets. Cola Malibu of zo.’
Hij draaide zich om en Leonore keek weer naar de dansvloer. Valerio stond nog steeds te dansen met Daphne en Sylvani. Veerle leek verdwenen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.