proloog
‘Verdomme Jenna!’ En weer een klap in haar gezicht, ze voelde hoe de plek waar de hand van haar vader haar wang geraakt had, nog een beetje na gloeide. De opkomende tranen prikten in haar ogen, waren klaar om haar droge wangen, te besmeuren met haatvocht.
Ze wilde niet huilen, nee, ze wilde haar vader niet het gevoel geven dat hij had gewonnen, dat nooit.
Haar vader’s hand vormde een gesloten vuist, waarvan de knokkels lichtelijk gezwollen waren, klaar om nog een klap uit te delen. Ze zag hoe de vuist van haar vader zicht verplaatste richting haar middenrif, en uiteindelijk een volle stomp gaf in haar maag.
Jenna voelde hoe haar benen het begaven, en in elkaar stortte, de kracht uit haar lichaam was verdwenen.
Werken als leraar is lang niet altijd een pretje, besefte Keith toen hij eindelijk thuis kwam na een lange werkdag van acht uur. Zuchtend settelde hij zich in zijn arty appartement, naast de verwarming, op een stoel die je eigenlijk gewoon spuuglelijk zou kunnen noemen.
Hij dacht aan Jenna, het meisje dat al een week niet op school is, maar ook het meisje dat echt niet het type is om te spijbelen. Hij maakte zich zorgen om haar, merkte hij nu, maar hij wist dat hij geen persoonlijke band met haar op zou kunnen bouwen.
De situatie werd er ook niet beter op, toen hij merkte dat alleen de ouders van Jenna niet naar de ouderavond kwamen.
Twijfel!
-
- Puntenslijper
Laatst gewijzigd door RainbowCat op 30 dec 2011 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Kinderen die vragen worden overgeslagen?
Over je verhaal... Het is meestal niet de bedoeling om een samenvatting van je verhaal te plaatsen. Je begint gewoon en merkt vanzelf wat anderen van je werk vinden.
En zo lang je niks uit een ander boek overschrijft, is de kan zeer klein dat je een bestaand verhaal na-aapt. Ja, er zijn genoeg verhalen over leraar en leerling verhouding. Echter, zo heb je in elk genre wel genoeg verhalen. Sommigen zullen dan ook best op elkaar lijken, maar dat wilt niet zeggen dat je een ander na-aapt.
Even een puntje... Als die tiener meerderjarig is (dus achttien of ouder), dan kan haar zus misschien wel aangifte doen (voor wat eigenlijk?). Maar het zal nooit een proces worden.
Enige wat waarschijnlijk zal gebeuren, is dat de leraar ontslagen wordt, omdat ze het op die school geen stijl vinden om wat met een leerling te hebben... Tenminste, dat houden veel scholen aan, maar ik weet niet of dit ook zo wettelijk verplicht is.
Over je verhaal... Het is meestal niet de bedoeling om een samenvatting van je verhaal te plaatsen. Je begint gewoon en merkt vanzelf wat anderen van je werk vinden.
En zo lang je niks uit een ander boek overschrijft, is de kan zeer klein dat je een bestaand verhaal na-aapt. Ja, er zijn genoeg verhalen over leraar en leerling verhouding. Echter, zo heb je in elk genre wel genoeg verhalen. Sommigen zullen dan ook best op elkaar lijken, maar dat wilt niet zeggen dat je een ander na-aapt.
Even een puntje... Als die tiener meerderjarig is (dus achttien of ouder), dan kan haar zus misschien wel aangifte doen (voor wat eigenlijk?). Maar het zal nooit een proces worden.
Enige wat waarschijnlijk zal gebeuren, is dat de leraar ontslagen wordt, omdat ze het op die school geen stijl vinden om wat met een leerling te hebben... Tenminste, dat houden veel scholen aan, maar ik weet niet of dit ook zo wettelijk verplicht is.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
if you keep re-reading the last ones..."
-
- Puntenslijper
Sorry, ik wist niet dat je geen samenvattingen mocht plaatsen! Zal hem direct verwijderen en het eerste deel posten.
Najaa, het is de zus van die vriend die aangifte doet, en ze doet aangifte omdat hij een verhouding met een leraar heeft wat (volgens mij) wettelijk verboden is.
Het spijt me ook dat ik om een reactie vroeg, maar was echt effies aan het stressen.
in ieder geval bedankt voor de reactie!
Najaa, het is de zus van die vriend die aangifte doet, en ze doet aangifte omdat hij een verhouding met een leraar heeft wat (volgens mij) wettelijk verboden is.
Het spijt me ook dat ik om een reactie vroeg, maar was echt effies aan het stressen.
in ieder geval bedankt voor de reactie!
- Saskjezwaard
- Computer
Een tip die eigenlijk voor alle nieuwelingen geld (dus ik hoop dat ze meelezen
): ga andermans verhalen lezen en geef een reactie, dan zullen zij waarschijnlijk meer geneigd zijn om jouw verhaal te lezen en een reactie achter te laten. Het is hier op het forum een beetje geven en nemen, iedereen vindt het namelijk leuk om een reactie te krijgen. Als je een reactie achterlaat bij iemand anders, zijn zij blij. De kans is groter dat ze bij jou een reactie achter laten, dus jij blij, en het forum wordt gelijk actiever, dus ik blij^^ is toch wel een mooie cirkel, vind je niet? 
Ow, het is trouwens niet speciaal op jou gericht hoor, meer een algemene tip, maar ik vond dat ik hem hier het beste kwijt kon
Over je verhaal, tja, dat heb ik eigenlijk bij alle drama/liefdesverhalen, dat ik zoiets heb van: dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Daarom hou ik meer van fantasy, omdat dat meer verscheidenheid in zit, hoewel je daar ook verhalen heb die veel op elkaar lijken. Het punt bij dit soort verhalen is, dat je moet uitspringen met iets, leuke schrijfstijl, heel goed in elkaar gezette karakters. Je schrijfstijl leest al fijn weg, maar ik hoop stiekem dat je ook echt hele realistische karakters erin gaat stoppen. Dat maakt voor mij een verhaal echt geweldig. Ik zal het wel vanzelf merken^^
Ow, pssst, let weer op je tijden, je hebt bij Keith ergens weer tt staan waar het vt moet zijn

Ow, het is trouwens niet speciaal op jou gericht hoor, meer een algemene tip, maar ik vond dat ik hem hier het beste kwijt kon

Over je verhaal, tja, dat heb ik eigenlijk bij alle drama/liefdesverhalen, dat ik zoiets heb van: dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Daarom hou ik meer van fantasy, omdat dat meer verscheidenheid in zit, hoewel je daar ook verhalen heb die veel op elkaar lijken. Het punt bij dit soort verhalen is, dat je moet uitspringen met iets, leuke schrijfstijl, heel goed in elkaar gezette karakters. Je schrijfstijl leest al fijn weg, maar ik hoop stiekem dat je ook echt hele realistische karakters erin gaat stoppen. Dat maakt voor mij een verhaal echt geweldig. Ik zal het wel vanzelf merken^^
Ow, pssst, let weer op je tijden, je hebt bij Keith ergens weer tt staan waar het vt moet zijn

And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath