Damn the consequences

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
Wybertje
Puntenslijper
Puntenslijper

-weg-
Laatst gewijzigd door Wybertje op 11 apr 2012 12:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Wybertje
Puntenslijper
Puntenslijper

-weg-
Laatst gewijzigd door Wybertje op 11 apr 2012 12:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Tipp-ex Team hier.
Je schrijft op een vlotte manier, het kostte me niet veel tijd om je hele verhaal tot nu toe te lezen. De dialogen zijn realistisch, de typetjes goed omschreven (weliswaar ook erg cliché, maar alsnog, moeilijk zat) en je weet de algemene sfeer die bij jouw verhaal hoort goed in stand te houden.

Nu een aantal punten van kritiek.
Ik heb een aantal keer in je verhaal een komma gevolgd door het woord 'en' gelezen. Dat is overbodig. Een voorbeeld.

Niet dit:

Ik pakte mijn fiets, en reed weg.

Maar dit:

Ik pakte mijn fiets en reed weg.

Een komma geeft al een soortement 'en' aan. In deze zin bijvoorbeeld:

Ik pakte mijn tas, stapte op mijn fiets en reed weg.

Je kunt hier ook zeggen, al staat dat minder vlot:

Ik pakte mijn tas en stapte op mijn fiets en reed weg.

Volgende aandachtspunt. Ik weet niet wat je verder nog voor plotwendingen van plan bent, maar tot nu toe is je verhaallijn erg standaard en voorspelbaar. Je schetst het typische Amerikaanse "High School Life", die je in talloze series op tv kunt zien. Vaak komedies, waarin, behalve natuurlijk de 'gags', niet zo gek veel gebeurt, althans, niet zoveel dat je er een verhaal van kunt maken.
We hebben een aantal meisjes, de één is een verwaand tutje, de ander is een verlegen meisje dat net komt kijken en weer een ander neemt de rol van beste vriendin voor haar rekening. Maar wat gaat er nou gebeuren?
Als je een goed plan hebt, is er niets aan de hand, natuurlijk. Let alleen op dat je verhaal niet te saai wordt. Meestal werkt het beter, om meteen al te beginnen met een mysterieus of spannend stukje. Dat trekt aandacht.

Ik hoop dat je wat had aan deze feedback. Veel succes!
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Wybertje
Puntenslijper
Puntenslijper

@ Artemiss: Heel erg bedankt, ik heb zeker veel aan je feedback.
Dat met die komma's daar ben ik me van bewust. Ik ben verslaafd aan komma's. xD Daar moet ik inderdaad op letten!
Ik was er al bang voor dat het zou overkomen als standaard en voorspelbaar, dit is het misschien ook wel een beetje. De personen zijn inderdaad cliché maar er zit bij alle vier wel een verhaal achter waardoor ze zo 'geworden' zijn (dit zal gaandeweg hopelijk duidelijk worden :)). Ik heb alleen vaak moeite met het maken van een goed begin.

Nogmaals bedankt voor je tips. Ik zal ze verwerken en in de toekomst clichés proberen te vermijden!
Wybertje
Puntenslijper
Puntenslijper

-weg-
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”