Nog geen titel

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
broodjesesam
Puntenslijper
Puntenslijper

Proloog

Fluisterstil klonk het, alsof een dovemans de aarde in zijn greep hield en wurgde als zijn wraak voor het eens zo wilde geluid dat kraakte als trillingen in zijn ingewanden. De stilte greep verwoed om zich heen en kaapte alles wat eens tot de gewilde oren toebehoorde. Niks ontglipte zelfs niet een zucht van de wind of een ontuitgesproken woord dat probeerde te ontsnappen.

Het scheen ochtend te worden. De verkoelende nacht had zijn plicht niet begrepen, de maan gleed spijtig uit het beeld en bood geen verontschuldiging. Er was een waas van golvende verstikking voordat de zon zich in al zijn kracht liet zien. Dit bood een nieuwe dag om te trotseren en te boeten in het felle vuur. Het vuur dat eens als een gebed klonk zacht en strelend een belofte van volmaaktheid. Nu was het de boosdoener van al dat geschiedde. Het dovende water was verschrompeld, de zachte schaduwen waren ontheven uit hun positie en de rottende, stinkende dood riep al dat leefde van het water en de schaduw.

Deel van hoofdstuk 1

“Aaah” jammerde Krenan hij greep snel naar zijn kloppende enkel terwijl zijn lijf aan de lichte stof van zijn shirt plakte. Grommend schopte hij tegen het massieve brok steen dat hem deze uiting had bezorgd, om zo nog een keer een scherpe stekende schreeuw te voelen opborrelen in zijn keel. Zo ging het al de hele ochtend, alles leek in de weg te staan en zijn plaats niet te kennen. Terwijl hij als een verwarde blinde in het donker taste en destructief door dit alles bewoog. Niet destructief ten aanzien van de voorwerpen die zijn pad kruisten, maar van zichzelf. Hij veegde zweet van zijn voorhoofd. De dag was weer een verstikking, een hellevuur dat bleef branden en de smeekgebeden van niemand aanvaarde.

Had hij de nacht ervoor maar niet doorgebracht in de kroeg met zijn broer Daran. Die nachten waren vol met dronkenschap en een te vroeg geboren ochtend in vermoeide ogen, maar Daran was zijn broer en zijn broer had hem nodig. Vooral nadat de vriendin van zijn broer hem in de steek had gelaten voor een nachtelijk avontuur binnen de kasteelmuren met heer Nostrel. Heer Nostrel had na deze plezierige nacht de dame naar haar hand gevraagd en deze verkregen zonder enige stribbelingen. Het nieuws had zich sneller verspreid dan een zeer besmettelijke ziekte en had met een perfect gekozen voltreffer het hart van zijn broer geraakt.
Krenan had hem getroost met loze woorden zoals een broer betaamd, maar de blik van eeuwig diep bedroefde lijnen bleven zijn gezicht bekleden. Ze dronken samen vaten vol bittere troost en lieten zich beschonken vermaken door de plaatselijke muziekkant die zijn luit bespeelde met vrolijke tonen en waar ze als idioten op hadden gedanst.
Zijn hopeloze blik kreeg de vorm van een lach, maar verdween snel weer toen hij het werk voor zich zag liggen dat nog gedaan moest worden.

Ik weet dat ik niet goed ben met interpuncties, zou iemand mij hierbij willen helpen in dit verhaal?
Wat vinden jullie van het verhaal?
Manonnus_
Nieuw
Nieuw

WOW!!! Echt serieus! Wat geweldig mooi geschreven. Echt zo beeldend en goed doorleesbaar. Ik merk ook dat je er veel tijd en aandacht aan hebt besteed, ben benieuwd naar het vervolg!!!! :D je kan het! <3
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Je weet in je proloog echt mooie zinnen te creëren, daar kan ik nog wat van leren. :angel Het is heel geheimzinnig en maakt me nieuwsgierig.

Ik weet niet zo heel veel van interpuncties, wel wat meer van spelling ^_^ dus daar kan ik je wel mee helpen:
broodjesesam schreef:Het vuur dat eens als een gebed klonk zacht en strelend een belofte van volmaaktheid.
Volgens mij loopt de zin beter als je schrijft: "als een zacht gebed klonk"
broodjesesam schreef:Het dovende water was verschrompeld,
Bedoel je misschien "oorverdovend" water? Vuur kan doven (uitgaan), maar water heb ik dat nooit zien doen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Dus ik zou zeggen schrijf vooral verder :D

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
carendv
Potlood
Potlood

WOW!
mooi geschreven, geen tips, ik ga je volgen! :shock:
Sometime's i just need a little bit love, do you want to give some?
Rubenorignal
Balpen
Balpen

Mooi geschreven de manier waarop je dingen beschrijft in de proloog vindt ik echt mooi gedaan. ik dacht eerst dat het verhaal zich afspeelde in de gewone tijd maar toen er kasteel en heer in stond drong het pas tot me door dat het zich een klein tijdje terug afspeelt haha.

schrijf snel door :app:
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Wat een superverhaal, egt je hebt egt een heel mooi schrijfstijl. Je zinnen zijn heeel erg mysterieus vooal in het begin. Schrijff je snel verder?
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Rubenorignal
Balpen
Balpen

@jenna
Broodjesesam en Manonnus_ zijn geband wegens dubbel account dus ik denk niet dat het snel verder zal gaan
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

:O
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”