VAPRIME

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
ashleykoolen
Balpen
Balpen

“Laat me verdomme met rust, eikel!” riep ik huilend door de telefoon. Ik zette mijn telefoon uit en met de mouw van mijn trui droogde ik mijn tranen af. Hoe kon hij verdomme vreemd gaan met mijn beste vriendin. De tranen liepen over mijn wangen en ik droogde ze weer af. Ik moet iets gaan ondernemen, bedacht ik me. Het is zaterdagavond en ik heb nu al twee weken binnen gezeten. Ik heb niemand nodig om iets te gaan doen. En ik had geen zin om weer een hele avond op de bank door te brengen.
“Ik moet geen medelijden met mezelf hebben, ik moet blij zijn dat ik van die klootzak af ben,” zei ik zachtjes tegen mezelf. Ik stond op en liep richting de badkamer. Eerst ging ik eens lekker douchen en mijn haren wassen. Dat was wel nodig, want mijn haren hingen in vette slierten in mijn gezicht. Nadat ik me had gedoucht en weer helemaal schoon was pakte ik het jurkje dat Michael me altijd zo sexy vond staan uit de kast.

Toen ik klaar was liep ik naar de schuur. Ik pakte mijn fiets uit de schuur en deed de deur weer op slot. Nadat ik tien minuten had gefietst kwam ik in de stad aan. Waar zou ik eens heen gaan. Ik wilde niet naar een kroeg waar ik iedereen kende. Daar zouden ze vast en zeker vragen waar Michael was. En dan moest ik het hele verhaal weer vertellen en daar had ik absoluut geen zin in. Ik fietste nog een stukje door en zag ineens aan mijn rechterhand een nieuwe kroeg zitten. Met grote rode letters stond er op de gevel VAPRIME. De kroeg zal wel nieuw wezen zeker, ik was al zo lang niet meer in de stad geweest. Ik reed de stoep op en parkeerde mijn fiets tegen de gevel. Ik liep de kroeg binnen en keek om me heen. De muren waren zwart geschilderd met rode accessoires. Het zag er erg chique uit. En dat voor een kroeg. Ik schoot in de lach. Het zal er wel erg stom uit hebben gezien. Iemand die in zichzelf liep te lachen. Ik liep verder door en kwam bij de bar uit. Het was erg druk binnen en er hing een goede sfeer. Alleen de muziek vond ik een beetje raar. Ik had nog nooit van dat soort muziek gehoord. Ik schoof de kruk die voor me stond een stukje naar achteren en ging erop zitten. Ik zag dat de barman naar mij kwam lopen.
“Wat mag het wezen, moppie?”
“Doe maar een wodka jus.”
“Komt der aan moppie.”
De barman was echt een creep. Een typische motor rijder. Dik kalend, tatoeages, snor en een strak wit hemdje. Gatver. Het was wel raar dat zo iemand kon werken in een kroeg als deze. Het zag er allemaal zo chique uit, alleen het personeel niet. Opeens zag ik dat er iemand naast me was gaan zitten. Ik keek zijn kant op en schrok. Ik had nog nooit van mijn leven een jongeman gezien die zo ongelofelijk knap was. Zijn grote bruinzwarte ogen keken me aan.
“Heb je een spook gezien?” vroeg hij lachend.
Ik smolt toen ik zijn bariton stem hoorde. Dat was voor mij het toppunt van mannelijkheid.
“Uh. Ja. Uh. Nee, bedoelde ik,”zei ik blozend en stotterend te gelijk.
“Hoe heet je schoonheid?”
Nadat ik weer op adem was gekomen en weer normaal kon praten gaf ik hem antwoord.
“Jermaine, en jij?”
“Vitaliano.”

feedback Tesserell toegepast
Laatst gewijzigd door ashleykoolen op 15 feb 2012 08:54, 6 keer totaal gewijzigd.
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Hee,

Leuk begin! Niets is beter voor een gebroken hart dan een avondje flink stappen!
Er zijn me een paar dingetjes opgevallen. Ten eerste begin je je verhaal in de tegenwoordige tijd, maar switch je later naar de verleden tijd. Je zult moeten kiezen wat het wordt, t.t. of v.t., een mix mag niet! :P
Ten tweede zitten er een paar kleine schrijffoutjes in. Ik ben geen Tippex-team, maar ik zal ze even uitlichten.
“Laat me verdomme met rust eikel!”
Voor "eikel" moet een komma.
Ik moet iets gaan ondernemen bedacht ik me het is zaterdag avond en ik heb nu al twee weken binnen gezeten.
Qua vorm klopt die zin niet helemaal. Je kunt er van maken:
Ik moet iets gaan ondernemen, bedacht ik me. Het is zaterdagavond en ik heb nu al twee weken binnen gezeten.
(Zaterdagavond mag trouwens gewoon aan elkaar)
“Ik moet geen medelijden met mezelf hebben, ik moet blij wezen dat ik van die klootzak af ben,” zeg ik zachtjes tegen mezelf.
Ik weet niet of "blij wezen" mag. Ik zou er 'blij zijn" van maken.
Nadat ik me had gedoucht en weer helemaal schoon was pakte ik het jurkje die Michael me altijd zo sexy vond staan uit de kast.
Het is "het jurkje dat".
Ik fietste nog een stukje door en zag ineens aan mijn rechter hand een nieuwe kroeg zitten.
"Rechterhand" mag aan elkaar.
De kroeg zal wel nieuw wezen zeker ik was al zo lang niet meer in de stad geweest.
Tussen "zeker" en "ik" moet een komma.
Ik stap de kroeg binnen en ik kijk om me heen.
Je mag de tweede "ik" weglaten.
Zijn lippen krulde ietwat omhoog.
Het is of "Zijn monhoeken krulden ietwat omhoog." óf "Zijn bovenlip krulde ietwat omhoog." Maar ik weet niet of dit klopt. Klopt de uitdrukking omhoog krullen wel?
Nadat ik weer op adem was gekomen en ik weer normaal kon praten gaf ik antwoord op zijn vraag.
Ook hier mag je de tweede "ik" weglaten.

Dat was het! Ik ben benieuwd naar je volgende stukje!

Groetjes,

Tessa.
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ik ga het veranderen.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, ik weet niet zeker of ik dit verhaal blijf volgen, ik hou niet meer zo van vampierverhalen nu er zo'n overkill aan is ontstaan. Maar dat ligt niet aan jou hoor, je hebt gewoon een voor mij verkeerd onderwerp gekozen :P
Even een paar kleine dingetjes die ik wat vreemd vond, of niet helemaal lekker lopen:
Nadat ik me had gedoucht en weer helemaal schoon was pakte ik het jurkje dat Michael me altijd zo sexy vond staan uit de kast
Ik vind het een beetje vreemd dat ze iets uit de kast pakt, waarvan ze weet dat haar ex het leuk vond. Ik zou dan eerder juist iets anders aantrekken. OF je moet er een reden bij geven, dat ze dit juist doen om hem te pesten, hem te laten zien dat ze zich niks meer van zijn mening aantrekt ofzo:)
Je doet het nieuwe regel-dialogen gedeelte goed, alleen zou je ook wel eens keer een enter in je andere tekst mogen zetten. Nu zou het, als je er geen dialoog in had, één brok tekst zijn, wat niet aantrekkelijk is om te lezen. En als je door zulke kleine dingetjes lezers kwijtraakt, dan is dat zonde^^
Ik fiets nog een stukje door en zie ineens aan mijn rechterhand een nieuwe kroeg zitten. Met grote rode letters staat er op de gevel VAPRIME. De kroeg zal wel nieuw wezen zeker, ik was al zo lang niet meer in de stad geweest. Ik rij de stoep op en parkeerde mijn fiets tegen de gevel. Ik stap de kroeg binnen en kijk om me heen.
God, ik weet nooit hoe ik dit moet noemen. Dit doen wel meerdere beginnende schrijvers, dat ze het... kaal hebben staan. Er mist iets, maar ik kan mijn vinger er niet opleggen wat het is. Hm, dit is altijd moeilijk uitleggen--'
Ik ben er eigenlijk niet zo van om stukken teksten te herschrijven voor een ander ter verbetering, dat staat namelijk de stijl van de schrijver in de weg, maar hier doe ik het wel eventjes, hopelijk dat het het uitleggen makkelijker maakt.

Ik fiets nog een stukje door, maar bij alle kroegen kan ik me wel iemand bedenken die ik daar ken. Dan valt mijn blik op een gebouw wat eerst altijd leegstond. Nu ziet het er aangekleed uit. Op de gevel staat met grote, rode letters VAPRIME en de deuren staan uitnodigend open. Leuk, een nieuwe kroeg. Daar kan ik mooi Michael vergeten.
Ik rij de stoep op en parkeer mijn fiets tegen de gevel. Nieuwsgierig kijk ik even door de ramen naar binnen. Rode gordijnen belemmeren mijn zicht. Nu ben ik nog benieuwder geworden hoe het eruit ziet.

Afwisseling is het denk ik wat ik bedoel. Je moet er een beetje gevoel in verwerken, het een beetje opvullen, niet de hele tijd 'ik' gebruiken maar dat ook afwisselen. Ervoor zorgen dat je een beetje een algemeen perspectief krijgt soms.
Hm, volgens mij klinkt het nog vager dan eerst haha xD ik hoop dat je er iets aan hebt en een beetje begrijpt wat ik probeer uit te leggen :P god, wat vaag haha xD

Tja, dat was eigenlijk mijn enige commentaar :P je begint wel een beetje cliché, maar goed, dat kunnen leuke verhalen zijn om te lezen^^ en je kunt er goed mee oefenen, dat is ook altijd handig. Hopelijk heb je iets aan mijn vage uitleg gehad haha xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Dankje wel. haha. ik was ook weer bezig het stukje te herschrijven omdat ik het niet mooi vond staan. Er klopte gewoon dingen niet. En ik had het geschreven in de tt. Maar ik vind vt veel mooier. dus ik ga even editen.

En antwoord waarom ze dat jurkje aan doet. Klinkt misschien vreemd, maar als mijn vriend zegt dat iets me goed staat of sexy staat zal ik dat vaker aantrekken. Misschien omdat ik daar complimentjes voor heb gekregen en daardoor zelfverzekerder wordt. Geen idee. haha maar daarom heb ik het in het verhaal verwerkt :P
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey Ashley,
Weer een nieuwe verhaal van jouw, jeejj.
Saskia sei dat jou verhaal over vampieren ging, klopt dat. Nou als het klopt blijf ik het zowiezo volgen. Ik kan egt niet genoeg van vampier verhalen krijgen. Ze zijn gewoon hardstikke leuk en spannend. Het eerste wat in me opkwam toen ik de tittel van jouw verhaal zag was: He moet dat geen vampire zijn, er stond vaprime dus dacht ik ze heeft vast een typefoutje ofzo gemaakt. Maar nu ik je verhaal heb gelezen begrijp ik het. Ik vind het een heel leuk verhaal en ik ga het zeker volgen. Ga snel verder, ben benieuwd naar 'die ontzettend knappe jongen'.
XxJenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ja, daar gaat het wel over inderdaad. Ik heb in grote lijnen in mn hoofd wat ik wil dus nog uitwerken. Leuk dat je weer mee leest.
Ja vampieren zijn zoooo leuk en i <3 TVD!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Haha, grappig om te zien dat de een niet genoeg kan krijgen van vampierverhalen en dat ik ze eigenlijk niet meer leuk vind :P kwestie van smaak.
Nog even op dat jurkje, het is niet vreemd dat je iets vaker aantrekt als je daar een complimentje over krijgt, maar ik zou persoonlijk niet een jurkje aandoen dat mijn exvriendje leuk leek, zeker na het op zo'n lullige manier is uitgegaan. Maar goed, dat ben ik, je hp heeft wss een heel ander karakter dan ik :P als het niet zo is, vind ik je eng... haha xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ze lijkt sprekend op jou hoor haha.

Nieuw stukje;

“Vitaliano, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.”
“Dat kan best kloppen. Mijn naam kwam veel voor in de late middeleeuwen. En komt oorspronkelijk uit Venetië.”
“Ik wilde dat mijn ouders mij zo’n naam hadden gegeven. Kan ik er tenminste iets over vertellen.”
“Haha, hoe oud ben je eigenlijk?”
“Eenentwintig en jij?”
“Driehonderdnegen, nee hoor ik ben vijfentwintig,” zei hij lachend.
“Sorry, ik moet even naar de wc.”
Hij knikte en ik liep weg, zoekend naar de wc. Toen ik de wc eindelijk gevonden had zag ik dat er marmeren tegels lagen. Zelfs de wc was prachtig. Dat zag je niet snel. Meestal was het lelijk en vies in wc’s van kroegen. Toen ik klaar was liep ik terug naar de kruk naast Vitaliano. Ik nam een slok van mijn jus d’orange en trok een moeilijk gezicht. Wat was die jus d’orange bitter.
“Maar om even terug te komen op je naam, kom je dan ook uit Italië?”
“Ja, we komen daar vandaan.”
“Wat gaaf, spreek je dan ook een woordje Italiaans?” riep ik opgewekt.
“Naturalmente principessa.”
“Ik heb geen flauw idee wat het betekend, maar het klinkt mooi.”
Ineens voelde ik me wat duizelig worden.Het ene moment zat ik nog naast hem op de kruk en het andere moment werd ik wakker in een donkere vochtige kamer. Mijn hoofd bonkte en ik was nog steeds duizelig. Na meerdere malen te hebben geprobeerd om op te staan bleef ik toch maar liggen. Dit zou zo niet gaan werken. Ik kon beter om hulp gaan roepen.
“Help,” Bracht ik moeizaam uit. Het lukte me maar niet om hard te schreeuwen.
Laatst gewijzigd door ashleykoolen op 15 feb 2012 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ha, we hebben hier weer te maken met een player. Gezellig, dus ze ging naar de wc. Ze laat haar drankje daar staan en in die tussentijd doet die Viatliano iets in haar drinken. Slim hoor. Ga snel verder :P
XxJenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Hoezo denk je dat het een player is?
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik weet niet, het is meestal zo met van die ontzettend knappe jongens. Is hij dan geen player, neej wacht! Hij is een vampier!! Dat is beter want alle vampiers zijn een soort vampier. Ze gebruiken je door je bloed te drinken en dan dumpen ze je. ;)
XxJenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Als ik een nieuw stukje plaats verander je miss van mening hihi.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Okej ik wacht....
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Nieuw stukje;

Na een paar minuten werd de deur geopend. Iemand kwam binnen lopen met een kaars in zijn handen. Het verlichtte de kamer een beetje. Ik schrok toen ik zag dat het Vitaliano was en raakte een beetje in paniek.
“Wwat doe jij hier? En wat doe ik hier?” jammerde ik.
“Rustig maar, meisje. Alles komt goed zolang je maar rustig blijft.” Daarna glimlachte hij liefjes naar me.
“Oké, maar kan je me dan vertellen waarom ik hier ben?” Ik ging een klein beetje recht op zitten.
“Dat komt straks. Drink dit eerst maar op en rust nog even uit.”
Hij drukte een glas met een rood goedje in mijn handen. Ik rook de geur van het drankje en mijn maag rommelde een beetje. Ik nam een klein slokje van het glas. Wat smaakte dit goed! Ik dronk het glas in een teug leeg. Vitaliano zat nog naast me op bed. Ik voelde opeens mijn hoektanden wat scherper worden en de drang naar meer van het rode goedje.
“Lekker hé?”
“Ja, wat was dat? En wat gebeurt er met me?”
“Je dronk bloed. Gister avond toen je niet lekker werd bracht ik je hier naar toe. Je zou het niet redden als ik je niet had veranderd.”
“Maar waarom? Heb je iets in mijn drankje gedaan?”
“Nee, de barman. VAPRIME staat voor vampier. Het is een vampier kroeg. Omdat het er zo mooi en nieuw uitziet trekt het heel erg veel menselijke bezoekers. Al het personeel zijn vampiers. De meeste mensen die daar komen ook. Zij worden vergiftigd. Meegenomen en leeg gedronken door hun.”
“Wat?! Waarom doen ze dat? Waarom heb je mij gered?”
“Wij moeten toch ook eten? Jullie trekken een snack uit de muur als jullie honger hebben. Zie je dat ons al doen? Bloed uit de muur trekken? Ik heb je gered omdat ik een klik voelde. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.”
“Je hebt een punt. Maar bedankt!” ik bloosde.
“Slaap nog een paar uurtjes dat zal je goed doen. Daarna stel ik je voor aan mijn familie.”
“Zijn dat ook allemaal vampiers?”
“Ja, welterusten meisje.” Hij drukte een kus op mijn voorhoofd en sloeg een warme deken om me heen. Vitaliano was de kamer nog niet uit of ik was al in een diepe slaap. Na een paar uur te hebben geslapen werd ik wakker. Een vervelend gevoel teisterde mijn maag. Ik wist niet of ik honger of dorst had, ik kon het gevoel niet plaatsen. Ineens rook ik een heerlijke geur, bloed. Ik sloeg de dekens van me af en klom uit het bed. Nadat mijn ogen gewend waren geraakt aan de donkere kamer vond ik de deur. Toen ik de deur had geopend zag ik een trap die naar boven ging. Voorzichtig liep ik de trap op en opende de deur. Toen ik door de deur liep kwam ik binnen in de woonkamer. Ineens zag ik Vitaliano en nog wat mensen zitten aan een lange donkere tafel.
“Buongiorno principessa,” zei Vitaliano
“Hallo,” zei ik zachtjes.
Eerst stelde zijn zusje Francesca zich voor. Ze was een prachtig jong spontaan meisje van een jaar of zestien. Ze had lang golvend bruin haar en amandelvormig ogen. Ik was best jaloers op haar gladde gezichtje en haar lange bruine haar. Mijn gezicht daarentegen was best grof en ik had asblond haar dat op mijn schouders eindigden. Daarna haar moeder Catarina. Haar dochter leek sprekend op haar. Precies de zelfde kastanje kleurige ogen en de zelfde haren. Alleen waren haar haren een stukje korter. Ook had ze een paar rimpeltjes. Haar man Bertuccio stelde zich daarna voor. Het was een redelijk lange man en was ook erg fors gebouwd. Hij had een vriendelijk knap gezicht. Je zag duidelijk dat Vitaliano zijn zoon was. En als laatste stelde Leonardo zich voor als de broer van Vitaliano. Ik schatte hem ongeveer twintig jaar. Hij leek een klein beetje op zijn broer, maar meer op zijn moeder. Ook hij had de amandelvormig ogen, maar hadden de groene kleur van zijn vader. Hij had ook redelijk lang golvend bruin haar. Het was best een knappe jongen.
Laatst gewijzigd door ashleykoolen op 15 feb 2012 08:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Huh kunnen vampiers zich in jouw verhaal voortplanten? Grappig :P
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Omdat ze zich niet hebben voortgeplant. ze waren eerst ook mensen. Ergens in de middeleeuwen en zijn toen vampier geworden. maar ik weet nog niet hoe. haha nog ff kijken.
Saskjezwaard
Computer
Computer

En ik kom ook weer even langs met mijn commentaar :P
“Dat kan best kloppen. Mijn naam kwam veel voor in de late middeleeuwen. En komt oorspronkelijk uit Venetië.”
“Ik wilde dat mijn ouders mij zo’n naam hadden gegeven. Kan ik er tenminste iets over vertellen.”
“Haha, hoe oud ben je eigenlijk?”
“Eenentwintig en jij?”
“Driehonderdnegen, nee hoor ik ben vijfentwintig,” zei hij lachend.
“Sorry, ik moet even naar de wc.”
Dit stukje is een beetje saai om te lezen, en is aan het einde een beetje vreemd. Wat je bij verhalen eigenlijk niet moet doen, is zomaar dingetjes neerzetten die het plot veranderen. Zoals hier, je laat hier Jermaine waarschijnlijk alleen naar de wc gaan zodat de barman iets in haar drankje kan doen. Dat is helemaal niet erg, maar het staat mooier als je het inleidt. Dus bij het begin, dat, als Jermaine langs de kroegen fiets, dat ze voelt dat ze nodig moet plassen. Dan ziet ze die nieuwe kroeg, is ze er wel nieuwsgierig naar en denkt ze: nou, dan kan ik daar gelijk ook naar de wc gaan.
Snap je wat ik bedoel? De cruciale plotwendingen in je verhaal moeten een reden hebben en ingeleid worden. Nou ja, behalve de spannende kaboem-opeens momenten, die mogen zo opeens erin gepropt worden, maar dit soort dingen staat mooier als je het inleidt ;)
En over dat het stukje saai is om te lezen, je hebt nu alleen maar platte dialoog. Als je wat meer beschrijvingen erin gooit, wordt en het stukje aantrekkelijker om te lezen, en heeft de lezer gelijk een beeld van wat er gebeurd.
Oh, en dit: “Haha, hoe oud ben je eigenlijk?” Ik vind het haha in een stukje altijd wat sarcastisch overkomen, maar dat kan ook een persoonlijk trekje zijn :P maar ik zet er dan altijd "Hij lachte" of zoiets neer.
En met beschrijvingen bedoel ik niet: zegt hij, zegt ik, dat is na een tijdje ook saai om te lezen. Ik zal even een voorbeeldje geven:

Hij knikte. “Dat kan best kloppen. Mijn naam kwam veel voor in de late middeleeuwen en komt oorspronkelijk uit Venetië.”
“Ik wilde dat mijn ouders mij zo’n naam hadden gegeven. Kan ik er tenminste iets over vertellen.” Ik droomde al weg bij het idee al.
Hij gooide zijn hoofd in zijn nek en lachte voluit. Gebiologeerd staarde ik naar hem terwijl kriebels door mijn buik vlogen. Wat zag hij er knap uit.
Vitaliano grinnikte nog even na en richtte zich weer tot mij. "Hoe oud ben je eigenlijk?”
“Eenentwintig en jij?”
“Driehonderdnegen."
Ik staarde hem aan. Meende hij dat nou? Zijn gezicht bleef doodserieus. Net toen ik het wilde vragen, brak er een lach door.
"Nee hoor, ik ben vijfentwintig.”
Ik lachte wat schaapachtig met hem mee.

Gewoon een beetje erbij zetten. Een tip hierbij is om je voor te stellen dat jij en hij tegenover elkaar zitten. Wat zou hij doen, wat zou jij doen etc. Wat hier heel erg bij kan helpen is het kijken naar andermans gesprekken, hoe de een reageert op de ander, hoe ze staan, wat voor bewegingen ze maken. De echte wereld is altijd een mooie bron^^
Ineens voelde ik me wat duizelig worden.Het ene moment zat ik nog naast hem op de kruk en het andere moment werd ik wakker in een donkere vochtige kamer. Mijn hoofd bonkte en ik was nog steeds duizelig. Na meerdere malen te hebben geprobeerd om op te staan bleef ik toch maar liggen. Dit zou zo niet lukken. Ik kan beter om hulp gaan roepen.
“Help,” Bracht ik moeizaam uit. Het lukte me maar niet om hard te schreeuwen.
Dit zie ik ook vaker bij beginnende schrijvers, dat ze door hun verhaal heen racen om bij het eigenlijke plot te komen. Ik zal je een geheimpje verklappen wat eigenlijk de bron van schrijven is: details vertellen. Nu hoeft natuurlijk niet alles een kleur en smaak te hebben, maar als je je verhaal uitgebreid opschrijft en lekker gedetailleerd, dan wordt je verhaal ook beter. En dan heb je niet het probleem dat je door je ideeën heen bent omdat je zo snel achter elkaar van alles laat gebeuren.
Bij dit stukje zou je ook mooi de spanning op kunnen bouwen, want het is in potentie een spannend stukje. Mensen lezen door bij mysterie, dus waarom is Jermaine opgesloten en door wie? Je geeft het nu eigenlijk meteen al weg, wat zonde is.
Want voordat ik het eigenlijk al doorhad, was Jermaine bewusteloos, in een vreemde kamer opgesloten en is haar verteld wie het heeft gedaan en wat er aan de hand is. Als je haar eerst wakker laat worden, daarna in paniek laat raken en haar probeert te laten ontsnappen ofzo, dan maak je het al spannender. En dat ze bij ieder geluid opschrikt en bang is dat ze haar ontvoerd hebben en willen verkrachten, of losgeld willen eisen... Dan maak je het al snel spannender ;)
Iedereen stelde zich aan mij voor. Zo kwam ik erachter dat zijn moeder Catarina, zijn vader Bertuccio en zijn broer en zusje Leonardo en Francesca heette. Het waren stuk voor stuk vriendelijke mensen. Nouja ik weet niet of ik ze mensen kan noemen, omdat het tenslotte vampiers zijn.
Ik weet niet hoe belangrijk de familieleden worden, maar als ze belangrijk worden, zou ik ze stuk voor stuk laten voorstellen en gelijk hun uiterlijk beschrijven. DAt mis ik namelijk een beetje in je verhaal, je beschrijft de omgeving al heel goed, maar vergeet het uiterlijk. Hoewel, de barman heb je dan wel weer goed gedaan^^

Zo, dat was mijn feedback voor vandaag :P hopelijk heb je er iets aan, dat is altijd mooi meegenomen. Nog veel succes en plezier met schrijven!
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ja ik kan inderdaad nog wel een beetje aanpassen. maar een vraagje stel dat ik het verander en iedereen van de familie omschrijf. kan het dan zoiets:
Zijn zusje Francesca was een prachtig jong meisje van een jaar of zestien. Ze had lang golvend bruin haar en amandelvormige kastanje kleurige ogen. Ik was best jaloers op haar gladde perfecte gezichtje.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik zou oppassen met te veel bijvoegelijke naamwoorden om één dingetje te beschrijven. Dus in plaats van haar gladde, perfecte (moet een komma tussen) gezichtje; haar gladde gezichtje.
En bij de ogen: amandelvormige, kastanjekleurige ogen; dat je er eerst amandelvormige ogen van maakt, en dat je dan later nog een keer noemt dat ze kastanjekleurige ogen heeft. Als je beschrijvingen uitspreidt, kun je een heel eind komen^^
Maar verder helemaal perfect, mooie beschrijvingen!
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Dankjewel ik heb het aangepast. bedankt voor je tips. Heb er echt wat aan. En zo leer ik ook beter te schrijven ben er erg blij mee (:
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ik schoof een stoel naar achter en kwam bij hun aan tafel zitten.
“Heb je honger, liefje?” vroeg Catarina.
“Ja, best wel. Heeft u misschien iets te eten voor me?”
“Zeg maar je anders voel ik me zo oud. Ik pak wel even wat voor je, liefje.”
Catarina stond op om iets te eten voor me te pakken. Ik stierf van de honger voor mijn gevoel.
“Hoe zijn jullie eigenlijk vampiers geworden?” vroeg ik zachtjes.
“Pap, vertel jij het maar,” zei Francesca.
“Nou, je weet dat we oorspronkelijk uit Italië komen?” Ik knikte. Daarna ging hij weer verder.
“We woonden in een prachtig, Victoriaans huis in Italië. Een goede vriend van me was al een vampier. Dit wist ik helemaal niet. Op een warme dag in september kwam Francesca thuis, ze voelde zich niet helemaal lekker. Na een paar dagen kreeg ze bulten op haar lichaam. De rest van ons volgende snel. Behalve ik. Ik was nog niet besmet en ging opzoek naar een geneesmiddel. Totdat ik ineens die goede vriend tegen kwam. Ik vertelde verwilderd het verhaal. Hij vertelde me dat hij misschien wel een oplossing zou hebben. Ik wilde het eerst niet accepteren dat hij zo was, maargoed ik wilde ook mijn familie niet kwijt raken. Toen ik thuis kwam was Francesca nog zieker geworden, er moest iets gebeuren anders zou ze de avond niet halen. Met Catarina besprak ik het idee. Zij keurde het in eerste instantie af, maar omdat ze zag hoe slecht het met Francesca en de rest ging accepteerde ze het. Later die middag kwam die goede vriend langs met een flesje bloed. Ik vermengde dit met wat water en bracht het naar de kinderen en Catarina. Zelf dronk ik ook een glas. Francesca stierf die avond, maar werd de volgende ochtend gezond en wel wakker. Dit gebeurde ook met de rest. Zelf heb ik me opgehangen. Om ook dood te kunnen gaan zodat ik weer bij de rest kwam en een soort genoot was.”
Geschrokt luisterde ik naar het verhaal. Wat een ontzettende lieve vader hadden ze. Ze hadden het maar getroffen met zo’n man. Mijn vader was een alcoholist en een ontzettende bromsnor. Nadat ik een halve liter bloed gedronken had zat ik een beetje vol. Af en toe knorde mijn maag nog, maar ik wilde niet hun hele voorraad opdrinken.
“Maar hoe zit dat met het bloed?” vroeg ik.
“Wij drinken alleen bloed van koeien en soms van andere dieren,” vertelde Leonardo.
Dat was goed om te horen bedacht ik me. Ik zou het niet kunnen om bloed van mensen te drinken.
“Heb je zin om een eindje te wandelen?” vroeg Vitaliano.
“Ja, dat zal me misschien goed doen. Maar eerst wil ik me even omkleden,” ik glunderde toen hij het aan me vroeg.
Vitaliano stond op en liep richting de deur. Hij wenkte me toen hij in de gaten kreeg dat ik niet opstond. Nadat ik hem door kreeg liep ik achter hem aan.
“Wil je iets van Fransje of iets comfortabels van mij?” vroeg hij.
“Doe maar van jou.”
Ik plofte neer op zijn bed en liet me achter over vallen. O wat ligt dit bed heerlijk. Hij pakte iets uit de antieke kast die achter mij stond en legde dit op zijn bed neer.
“Kleed je maar om dan zie ik je zo.”
“Wacht even.”
Hij draaide zich om en liep mijn kant op. Ik stond op van het bed en sloeg een arm om hem heen. Ik drukte een kus op zijn lippen.
“Bedankt nog dat je me hebt gered,” zei ik zachtjes.
Daarna liet ik hem los en hij liep zonder wat te zeggen de kamer uit. Snel trok ik mijn kleren uit en schoot in de grijze joggingbroek en licht blauwe sweater. Ik zou er op dat moment niet uit hebben gezien in een veelte grote broek en sweater. Ik moest grinniken van het idee alleen al. Daarna bond ik mijn haar in een knotje op mijn hoofd en liep naar beneden.
Laatst gewijzigd door ashleykoolen op 13 feb 2012 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

De eerste drie stukjes gelezen :). ( en dat voor iemand die geen vampier verhalen leest normaal gesproken xD )
Ik ben het eens met Saskia's commentaar en vind het leuk dat je er ook gelijk wat mee kan doen :D zo ga zo de andere stukjes lezen :P
zullen we eens zien of je me toch in een vampier verhaal weet te krijgen :P ghehe.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ja, haha ik doe mijn best om zo veel mogelijk te beschrijven. Wat best pittig is. Zelf heb je alles in je hoofd hoe het er uit ziet maar omdat dan te beschrijven dat is wat moeilijker.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik begin van je verhaal te houden, vooral omdat het over vampiers gaat. Wat is die Valentinio toch een sweathart. We want more Ashley, :P
Jenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

aaaah wat leuk. Ja hij is ook heel erg lief.
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Nieuw stukje;

Ik liep de hal in en bedacht me ineens dat ik alleen mijn knielaarzen had. Dit zou natuurlijk geen succes worden met een joggingbroek. Toen ik binnen kwam in de zitkamer zag ik dat iedereen nog aan de lange tafel zat.
“Francesca, zou ik een paar schoenen van je mogen lenen?”
“Ja, hoor geen probleem. Ik pak wel een paar voor je,” riep ze opgewekt. Nadat Francesca terug kwam en ik de schoenen aan had getrokken liepen we de deur uit. Hun grote wit geschilderde, vrijstaande huis grensde precies aan het bos. We hoefde alleen door de tuin heen te lopen. Samen liepen we minutenlang in stilte door het bos. Ik hoorde alleen af en toe een krakend geluid van een tak die brak. Soms zelfs een vogeltje tjirpen. Vitaliano schraapte zijn keel en het leek een ogenblik dat hij wat wilde zeggen. Daarna probeerde hij het opnieuw.
“Je snapt wel nu je zo bent, dat het beter is dat je bij ons komt wonen. Voor een paar maanden dan.”
“Dat is inderdaad wel beter. Zo leer ik hiermee omgaan.” Mijn stem stierf weg in het bos. Daarna liepen we stilletjes zo door. Ik werd gek van de stilte, maar ik wist ook niet wat ik tegen hem moest zeggen op dit moment.
“Ik vind je lief,” ik had het al gezegd voordat ik er erg in had. Hij grinnikte en ik lachte zachtjes. Ineens voelde ik zijn noch warme, noch koude arm om mijn middel. Zachtjes fluisterde hij in mijn oor dat hij me ook lief vond. Ik smolt toen hij dat tegen me zei met zijn bariton stem. We stonden stil en keken elkaar minuten lang stilletjes aan, totdat hij mij dichter tegen zich aan trok.
“Je bent prachtig,”zei hij terwijl hij een plukje haar uit mijn gezicht streek. Daarna drukte hij vurig een kus op mijn volle lippen. Ik beantwoorde de kus met heel mijn ziel en zaligheid. Terwijl wij zo stonden voelde ik gekriebel in mijn buik. Zo erg heb ik het nog nooit gehad zelfs niet bij Michael. Hij stopte de kus en pakte mijn hand.
“Kom we gaan naar de boer.”
“Wat gaan we doen bij de boer?” vroeg ik verbaasd.
“De boer fokt koeien speciaal voor ons. Ook krijgt hij van de slagers uit de stad liters bloed.”
“Maar..” ik kon mijn zin niet afmaken want Vitaliano viel mij in de rede.
“Denk je soms dat wij de enige zijn? Er zijn honderden van ons in deze stad. Misschien was jou slager er ook wel een,”zei hij geïrriteerd.
Daarna volgde ik hem zonder wat te zeggen. Ik hield er niet van om in de rede gevallen te worden. Ik vond het zo’n raar idee dat er meerdere van ‘ons’ waren. Het zou toch niet zomaar kunnen dat vrienden van mij vampiers konden zijn? Op een gegeven moment zag ik een boerderij in de verte ik vroeg me af of dat die vampier boer was.
Rubenorignal
Balpen
Balpen

hoi hoi,

Eventjes een paar dingetjes

Ik vindt het verhaal tot nu toe erg leuk!
Ik heb alleen het idee dat het een beetje snel gaat opzich is dit niet erg maar ik zou de gebeurtenissen wat langer beschrijven. Zoals het verhaal over dat hun vampier zijn geworden blaas het wat op als het waren.
Verder er leuk geschreven je leest erg makkelijk door heen en het is niet moeilijk te begrijpen.

Greeetzzz
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jejj nieuwe stukje gelezen. Je maakt me wel bang zeg met je verhaal, Er zijn honderden van ons in deze stad. Volgende keer ff beter kijken of ik er een zie, je weet het maar nooit he. :P ga snel verder
XxJenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ja pas maar op! hahah
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Dit stukje heb ik aangepast met de tips van Saskjezwaard;

Langzaamaan kwamen we steeds een stukje dichter bij de boerderij. Vitaliano stopte en draaide zich naar me toe.
“Het spijt me dat ik de net zo geïrriteerd reageerde. Maar het is moeilijk beseffen dat jij sommige dingen nog helemaal niet weet. Het voelt allemaal zo vertrouwd. En ik heb het idee dat we elkaar al jaren kennen. En vanavond vertel ik je alles tot in de puntjes.” Daarna drukte hij een kus op mijn lippen en trok me weer mee richting de boerderij. Mijn hart gonsde in mijn borstkast. Ik ben echt verliefd. Uiteindelijk kwamen we aan bij de boerderij. Het was een beetje vervallen gebouw. De ramen en de voordeur waren donker groen geschilderd. De rest van de boerderij was wit. Of in ieder geval het was vroeger wit. Vitaliano hield de voordeur voor mij geopend. Toen ik binnen stapte rook ik overal het bloed om me heen. Het rook goddelijk.
“Hallo, jongen en dame,” zei een klein, oud, kaal mannetje met een wandelstok.
“Goedemiddag, meneer Donatello.”
Ik knikte naar de man. Ik wist niet hoe ik hem anders kon begroette.
“Wat mag het voor jullie zijn?” vroeg hij met een krakende stem.
“Doe maar een koe. Ze moet het allemaal nog leren,” zei hij knikkend naar mij.
“Aha, loop maar mee naar achteren mijn kind.” Tikkend met zijn wandelstok liep hij naar achter. Ik volgde hem stilletjes. Achter aan gekomen wees hij met zijn wandelstok de kant van de koeien op.
“Ga je gang. Hou het bij één dit is beter voor je.” Hij knikte en daarna liep hij rustig terug naar de hal van de boerderij.
Ik keek om me heen en zag meerdere koeien staan. Ik kon hun bloed door hun vacht ruiken. Daarna liep ik naar de eerste de beste koe en aaide hem in zijn nek. Voorzichtig bracht ik mijn gezicht naar zijn hals en drukte mijn lippen op zijn vacht. Mijn mond opende ik steeds een beetje verder tot dat mijn tanden bloot waren. Ik drukte mijn tanden voorzichtig in zijn vel en liet ze in zijn ader glijden zodat er twee kleine gaatjes ontstonden. Met mijn lippen zoog het warme bloed naar binnen. Het warme bloed voelde ik langs mijn slokdarm naar beneden glijden. Langzaam dronk ik de hele koe leeg. Het bloed smaakte heerlijk. Wat zoutig maar lekker. Nadat ik de koe leeg had gedronken, liet me met een plof naar achteren vallen op de stapel met hooi. Minutenlang bleef ik liggen, want wat zat ik vol zeg. Daarna richtte ik me op de koe. Ze lag er laveloos bij het was best zielig voor zo'n beest, maar aan de andere kant ze zou toch wel geslacht worden. Ik stond op en veegde mijn mond schoon aan de blauwe sweater en liep naar voren. Mijn armen en benen voelde ik tintelen. Het was een ontzettend lekker gevoel. Mijn maag was opgezet door de hoeveelheid bloed.

“Hoe was het ?” vroeg de oude man.
“Heerlijk,”zei ik vol energie. “Ik voel me herboren.”
Vitaliano knikte en haalde wat geld uit zijn achter zak en gaf dit aan de oude man.
“Tot volgende week,”zei Vitaliano. De man knikte en we liepen hand in hand de boerderij uit.
Laatst gewijzigd door ashleykoolen op 16 feb 2012 08:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ik heb zojuist de eerste drie stukken gelezen en vind het erg leuk! Het spreekt me erg aan, maar ik ben dan ook een grote fan van vampiers, kan er geen genoeg van krijgen!
Het verhaal vind ik echt interessant om te lezen, maar het gaat allemaal erg snel. Ik zou proberen om de gebeurtenissen wat uitgebreider te beschrijven, zodat er niet zoveel gebeurt in een klein stukje tekst.
Ik kwam tijdens het lezen een paar spellingfoutjes tegen. Het zijn kleine foutjes, maar ik heb ze er toch even tussenuit gepikt. Sorry als ik een zeurpiet ben ;)
Bij stukje één:
Ik leip de kroeg binnen en keek om me heen.
Denk dat je 'liep' bedoeld ;)

Stukje twee:
Ik kan beter om hulp gaan roepen.

De zin klopt, maar het staat in de tegenwoordige tijd terwijl je in verleden tijd schrijft.

Stukje drie:
En als laatste stelde Leonardo zich voor de broer van Vitaliano
Volgens mij moet tussen 'voor' en 'de' een komma.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Zo, ik heb de rest ook gelezen :) Die Vitaliano is echt geweldig! Ik vind trouwens dat je een leuke, originele manier bedacht hebt hoe ze aan bloed komen.
Wel vind ik dat de hoofdpersoon erg snel accepteert dat ze nu een vampier is en dat ze een paar maanden bij mensen gaat wonen die ze eigenlijk pas net kent. Maar goed, de reactie op zo'n gebeurtenis verschilt natuurlijk per persoon ;)
Ik bedoel het dan ook niet als commentaar, maar meer als tip. Misschien kun je proberen om uitgebreider te beschrijven hoe de hoofdpersoon zich voelt en hoe ze denkt over deze situatie.

Ik hoop dat je snel verder schrijft, want ik zit helemaal in het verhaal!
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ashley hoe doe je het? Hoe schrijf je zo veel verhalen, waar haal jij je inspiratie vandaan. Ben je zelf stiekem ook een vampier ofzo dat je zoveel fantasie hebt. Je weet wel hoe ze die koe moet leegdrinken zeg. Egt wat een vies stukje (niet lullig bedoel), :P Nog een keer I Love Valentino. Trouwens het is valentijnsdag, leuke naam. Valentino :)
XxJenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

haha dankje wel jenna. ik weet het niet ben een grote vampire diaries fan misschien daarvan. @ Mooonie ja dat komt nog allemaal en de acceptatie veranderd ook miss nog hihi @.@
ashleykoolen
Balpen
Balpen

@ Mooonie ik zal morgen de foutjes even aanpassen en een nieuw stukje plaatsen.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jejj we hebben hier een vampire diaries fan. Nu ga ik zeker je verhaal lezen en volgen ;)
ashleykoolen
Balpen
Balpen

hihi mooi (: nieuwe aflevering al gezien? aflv. 14 s3 ?
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ja oh my gosh, dat was egt een super afdeling. Alleen jammer dat het zo weinig is, duurt te lang voordat ze een nieuwe aflevering laten zien
ashleykoolen
Balpen
Balpen

waar kijk jij de afleveringen dan?
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Op zo een speciale site waar je allemaal van die series kan kijken. Daar moet je wel er per maand iets voor betalen maar daar heb ik het wel voor over. Door volg ik ook awkward enz
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Oke, ik via vampirediaries.come2me.nl. hih maar we moeten ontopic blijven. ik plaats morgen ochtend weer een stukje !
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ik ben ook echt een Vampire Diaries fan :D Geweldige serie! Maar goed, volgens mij horen we hier over je verhaal te praten, haha ;)
Rubenorignal
Balpen
Balpen

@jenna en @ashleykoolen

Ik kijk het ooook!!!! maar ik kijk het wel gratis :p
Ik heb nog nooit een site gezien waar het niet gratis is eigenlijk 0_o
Voor wie zijn jullie team Stelena of team Delena???

vrijdag weer een nieuwe!

zullen we een topic openen vampire diaries whahahahaha
zo leuk dat mensen het ook kijken jeeeeeeej
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
ashleykoolen
Balpen
Balpen

@ ruben ja open nieuw topic! delena ik vind damon leeeeuk!
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”