Heartbeat

Hier vind je alle voltooide romantische verhalen!
Muiss
Balpen
Balpen

shitttt ik zie een end in dit verhaal. Super leuk Artemiss! Ik ben er serieus echt benieuwd naar!
Soms wou ik dat ik processen in mijn leven ook kon beëindigen met ctrl + alt + del
eerised
Potlood
Potlood

Artemiss schreef:
eerised schreef: leuk stuk :angel

xx

Het verhaal of Lucas? ;)
Lucas natuurlijk!!
maar jouw verhaal is ook wel chill hoorr 8)

ik hoop eigenlijk niet dat er een einde komt, en anders wil ik wel een ander verhaal van je volgen xD dit moet nog lang doorgaan :angel
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Het koude zweet breekt Veerle uit als ze naast Anne op het podium staat. Achter Anne staat haar band en Lucas' band staat achter haar en Lucas staat naast haar. Ze knijpt zijn hand zowat fijn en haar hart bonkt in haar keel. Ze slikt een paar keer. Haar andere hand voelt ze trillen. Ze zucht nog eens diep.
"Meiden, ik zeg het ieder jaar, en het is nogal cliché, maar toch wil ik nog even melden dat het niet uitmaakt wie er wint; jullie hebben het allebei fantastisch gedaan. In mijn ogen zijn jullie allebei nu even goed, Veerle als onverwacht talent dat uit het niets tevoorschijn kwam en Anne als iemand die bescheiden begon maar zich heel knap ontwikkeld heeft. Het is nu puur een kwestie van smaak wie er wint, niet van kwaliteit," zegt Remco rustig.
Veerle kijkt naar haar voeten en zucht nog een keer. Ze fluistert zacht:
"Man, schiet nou op met je gelul!"
Lucas grinnikt.
"Goed, dan ga ik het nu toch echt bekendmaken!"
Eindelijk! De buikkrampen beginnen onverdraaglijk te worden.
"Met maar een verschil van vijf stemmen..."
Ook dat nog, denkt Veerle.
"...is de winnaar van de muziekwedstrijd van dit jaar..."
Verdorie, wat wacht hij lang! Die paar seconden lijken een eeuwigheid te duren, ze kijkt alleen heel strak naar Remco.
"Anne!"
Even kan Veerle niets denken. Ze staart voor zich uit. Dan komt heel langzaam de juiste gedachte bij haar op. Niet gewonnen. Wel de finale gehaald, maar niet gewonnen. Net niet. Ze was er zo dichtbij! Ze had verwacht dat ze nu in tranen uit zou barsten, maar dat doet ze niet. Ze voelt zich alleen vreemd.
Dan voelt ze twee armen om haar heen slaan. Lucas drukt haar plat tegen zijn borst. Hij baalt wel.
"Shit, Veer, shit. Ik vind het echt rot voor je. Dit spijt me..."
"Het... geeft niet... denk ik," is het eerste wat ze zegt na die gruwelijke seconden. Ze maakt zich van haar vriendje los en loopt om Anne af, die er heel blij uitziet.
"Gefeliciteerd, meid!"
"Dankjewel! Ik vind het echt lullig voor je, en ik vind ook nog steeds dat jij beter bent dan ik. Maar ik vind het ook super dat ik gewonnen heb! Ik dacht dat ik nooit van jou zou kunnen winnen," zegt Anne opgewonden.
"Nou, zo zie je maar weer, alles kan..."
Dan begint Remco weer te praten.
"Ehm, dames, nu dat het bekend gemaakt is mag ik mijn favoriet wel prijsgeven. Mijn favoriet was Veerle..."
Hij stopt even met praten omdat het publiek ertussendoor klapt.
"...en omdat ik vind dat ze allebei even goed zijn en het een kwestie is van smaak, en omdat ik de baas van deze tent ben..."
Een dof gegrinnik weerklinkt.
"...stel ik voor het zo te doen: De winnares krijgt officieel het recht om ten alle tijde de microfoon te pakken, Anne dus, en aangezien Veerle net zo goed is en op vijf mensen na evenveel fans heeft, dat zij dat gewoon ook mag. Als Anne daar tenminste geen problemen mee heeft? Je houdt gewoon je titel, hoor!"
Anne schudt 'nee', ze vindt het prima.
Veerle lacht. Ze is hier eigenlijk best tevreden mee. Wat maakt het nou uit dat ze niet gewonnen heeft? Ze is verliefd, ze heeft talent en ze kan 's avonds zingen in super leuke tent! Wat wil een mens nog meer? Nu ze daar 'recht op heeft', pakt ze de microfoon en zegt lachend:
"Hartstikke bedankt, Remco! Hé, Anne, zullen we samen een liedje zingen?"
"Eentje maar?"
"Of meer, mag ook..."
Het wordt nog een gezellige avond. Moderne nummers en oude jazz-nummers komen voorbij. Anne en Veerle zingen veel samen, af en toe solo, en Lucas zingt gewoontegetrouw ook nog wat mooie klassiekers. Zo sluiten ze de muziekwedstrijd af, en Veerle heeft de avond van haar leven.
Veerle brengt wat lege glazen terug naar de bar en wil weer naar haar plaats lopen als Lucas haar een halletje intrekt. Hij begint haar te zoenen.
"Sorry, had ik even zin in," grinnikt hij.
"Heb ik totaal geen problemen mee."
Liefkozend kijkt hij haar aan en streelt met zijn hand door haar haar.
"Ik kan niet geloven dat je het echt allemaal prima vindt zo. We wilden toch winnen?"
"Ach, ik vind het heel erg jammer, maar..."
"Maar? Ik vind het stiekem een beetje meer dan jammer, maar ik zal proberen om me eroverheen te zetten."
"Maar ik gun het Anne ook. Wat zij deed was knapper, zij begon niet zo goed en heeft haar niveau geweldig opgekrikt. Ik was altijd al goed..."
"Ja, maar toch..."
Ze zoent hem nog een keer.
"Niet zo somber. Volgend jaar is er weer een muziekwedstrijd. En dan is het mijn beurt!"

Einde!

(Mijn excuses daarvoor. ;) )
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Ik ben blij dat het 'goed' is agelopen. Jammer dat Veerle niet heeft gewonnen, maar daar kun je niets aan doen hè ^^ Jammer dat het afgelopen is. Ik vond het een erg fijn verhaal om te lezen en daarom wil ik je mijn complimenten geven, omdat je hier een geweldig verhal hebt neergezet! Daar mag je trots op zijn :) Ik hoop nog meer verhalen van je te kunnen lezen, want je schrijfstijl leest erg prettig. Ga zo door!
Sometimes is there a day to forgiveness... Sometimes is that day to revenge.
Muiss
Balpen
Balpen

Voordat ik ga slapen, wil ik toch zeggen Artemiss, dat het een super leuk verhaal was!
Hihi, geweldig hoe Lucas is, en hoe veranderd Veerle is!
Het einde vind ik eigenlijk juist leuk. Altijd een win-win einde is ook maar niks. Nou verheug ik me op je volgende verhaal.
Soms wou ik dat ik processen in mijn leven ook kon beëindigen met ctrl + alt + del
krisjuh
Potlood
Potlood

AH jammer, ik ben toch wel een beetje teleurgesteld. Stiekem had ik het trouwens wle een beetje verwacht :$ Leuk verhaal ik vond het echt leuk om te lezen, Lucas is een top gozer en Veerle is van verlegen naar spontaan veranderd! Leuk om te lezen met natuurlijk een happy end ;)
Find happiness in the simplest things.
Nina
Puntenslijper
Puntenslijper

wow, is het enige wat ik nu denk. wat een verhaal zeg, ik heb je verhaal tijdens het schrijven niet gevolgd, toen ik de eerste paar zinnen las sprak het me al aan en ik heb vanaf 3 uur vamiddag tot nu gelezen een eet en drink pauze tussen door maar ik kon gewoon niet stoppen. écht een tof verhaal, en Lucas is echt een top gozer als ik zo'n gast in het echt tegen kom trouw ik gelijk met 'm haha. (goeie naam ook trouwens: Lucas.) Veerle is vet lief, kwam ik achter. (ik herken erg veel van Veerle in mij zelf, misschien dat het me daarom zo erg aansprak.) alleen toen ze Pablo als vriendje had vond ik haar stom. Ik had medelij met Lucas, maar gelukkig is alles goed gekomen.
ook de muziek keuze die je in het verhaal gebruikt top! =D
ook daarom vind ik dit verhaal nog beter, de muziek! meetsal als het in verhalen over muziek gaat hoor je justin timberlake.. enz.

mijn dikke respect voor dit prachtige en vooral ook erg lange verhaal. Ik doe het je niet na!
The art of the short story.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Nina schreef: mijn dikke respect voor dit prachtige en vooral ook erg lange verhaal. Ik doe het je niet na!
Bedankt voor je compliment.
En natuurlijk doe je het me wel na. Gewoon oefenen. ;) Als je erg van romantische komedies houdt, en van dit soort verhalen, kun je het ook zelf schrijven. Gewoon een keer beginnen met iets te schrijven, en kijken hoe het uitpakt. Ik heb het grootste gedeelte van dit verhaal ook ter plekke verzonnen. :roll:

-Herman van Veen
Nina
Puntenslijper
Puntenslijper

Artemiss schreef:
Nina schreef: mijn dikke respect voor dit prachtige en vooral ook erg lange verhaal. Ik doe het je niet na!
Bedankt voor je compliment.
En natuurlijk doe je het me wel na. Gewoon oefenen. ;) Als je erg van romantische komedies houdt, en van dit soort verhalen, kun je het ook zelf schrijven. Gewoon een keer beginnen met iets te schrijven, en kijken hoe het uitpakt. Ik heb het grootste gedeelte van dit verhaal ook ter plekke verzonnen. :roll:
haha, ik heb wel verhalen geschreven hoor. ze zijn opzich niet verkeerd, volgens veel alleen niet zo lang de meeste 5 a 6 pagina's en dat is jammer. :P
The art of the short story.
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

:$ Oké. Misvatting, excuus.
In dat geval wil ik zeggen dat de lengte van een verhaal niet écht bepaalt of het een goed verhaal is ja of nee. Sterker nog, met een lang verhaal loop je juist het risico dat het te rommelig wordt. :?

-Herman van Veen
justme
Balpen
Balpen

Wat een leuk verhaal!

ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar het begin is wel heftig, met die pestkoppen :O

je schrijft eerst dat dit wel over jou gaat? als je dat hebt meegemaakt.. wow vreselijk.

Over het verhaal, wat ik vooral mooi vind. Jij omschrijft je personages interessant. Je raakt geboeid in ze, in hun verhaal.

Goed hoor!
:super
  • everybody`s story is unique
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

justme schreef:
je schrijft eerst dat dit wel over jou gaat? als je dat hebt meegemaakt.. wow vreselijk.
Nee, ik heb dát niet letterlijk meegemaakt. Ik zei dat het een overdreven kopie was van mezelf. Dat klopt wel een beetje...

-Herman van Veen
Cherry
Balpen
Balpen

Hey..

Ik verveelde me een beetje vanavond, dus ik dacht.. laat ik eens rondspeuren en kijken of er nog iets leuks te vinden is.. en toen zag ik je verhaal..
o.O heb m in één keer uitgelezen!

^^ Love'd it all!
Chapeau Chapeau!
Liefs
"The enthusiasm of a woman's love is even beyond the biographer's."
- Jane Austen -
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Wooooow.
Ik had dit verhaal al gelezen voordat ik me had aangemeld bij OV (december/januari ofzo).
Ik heb het toen ook in 1x uitgelezen, misschien dat ik het binnenkort opnieuw ga lezen (:
Na vrijdag heb ik tijd zat :D
Maaar,, Artemiss je schrijft echt geweldig! Mijn complimenten!
En dit verhaal moet maar weer eens bovenaan komen bij het Romantische Prieel :P
Als het goed is staat ie nu weer ergens bovenaan (:

Hihi - echt super!
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Jojolientje
Potlood
Potlood

Gewoon sprakeloos en helemaal wow...
Ik ben weer helemaal happy en superromantisch gestemd (iets waar mijn kat nu wel de dupe van is :$ ), maarjaa...
Ik was helemaal mee aan het stressen en zwijmelen met Veerle en Lucas. LUCAS! Ja, daar moet ik gewoon nog iets over kwijt: denk dat we allemaal een beetje op hem verliefd zijn :liefde :angel Je maakt zo'n lieve jongen van hem, een soort ideaal voor je eerste vriendje. Ik heb me helemaal laten meeslepen met Veerle. Al van in het begin trouwens. Het begon al meteen met een paar stukjes waar ik me helemaal ik kon voelen; Ik heb ook -net als Veerle en Lucas- een net iets andere smaak in muziek dan mijn meeste leeftijdsgenoten. Geef mij de sixties maar :D En dan is Veerle zo'n verlegen meisje, ben ik ook wel eigenlijk. Kortom ik betrapte mezelf erop dat ik me echt nog wel spiegelde aan Veerle (ook ik heb meer vrienden gekregen toen ik van school veranderde). Ik was alleen een beetje boos toen zij wel met haar vingers kon knippen :gr: Haha grapje, ik heb dat echt nooit gekunnen, net als fluiten, nog zoiets. Maar aan de zin die je daaromtrent zei denk ik wel dat je mijn mening deelt :D

Ik volg ook nog een ander verhaal van je (Let's dance) en ik moet zeggen dat ik van je schrijfstijl houd!! Als ik eens veel tijd heb ga ik op zoek naar meer verhalen van je :D Een trouwe lezer heeft zich aangemeld :P (ik zeg er wel meteen bij dat ik niet zo'n geweldig reageertype ben :? maar ik lees wel mee en geniet heeeeel veeel van je verhalen). Schrijf zo zeker verder! :super
"Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away"
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Jippie! Mijn fanclub breidt zich uit! Leuk dat je even een reactie achter hebt gelaten.
Dit verhaal heb ik al weer een paar jaar geleden geschreven, dus het is heel apart om daar dan weer een reactie op te krijgen.
In die tijd heb ik Lucas beschreven als het vriendje dat ik graag zou willen hebben. Eerlijk gezegd vind ik dit een van mijn mindere verhalen. Let's dance gaat al wel beter nu. Al doende leert men.
Ook als je niet zo goed bent in het schrijven van een reactie, lees ik het graag, hoor. Leuk om te horen dat je mijn verhalen zo leuk vindt. Veel leesplezier dan maar, ik ben voorlopig nog niet klaar met schrijven. ;)

-Herman van Veen
Jojolientje
Potlood
Potlood

Dit is nog maar het tweede verhaal dat ik van je lees, dus ik kan niet meteen zeggen of het een van je mindere is of niet. Maar als dit al een van de minder is, wil ik je goede verhalen wel eens zien!
En oke, ik zal mijn best doen om eens wat vaker te reageren :) Ik ben gewoon zo iemand die pas graag iets zegt als ze iets nuttig te melden heeft. Niet dat complimentjes over je verhaal niet nuttig zijn, maar ik heb het gevoel dat ik ga zagen als ik altijd opnieuw zou zeggen hoe geweldig het is :s Normaal reageer ik op zaken als spelling en grammatica enzo, en meestal één of twee keer op de inhoud, tenzij de schrijvers/schrijfster een vraag heeft ofzo. Maarja op jouw spelling is zo goed als niks op te merken dus daarmee dat ik zei dat je niet zoveel van mij ging horen :D
En we zijn heel blij dat je voorlopig nog niet stopt met schrijven :D
"Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away"
poekertje
Puntenslijper
Puntenslijper

Wauw! echt een prachtig verhaal, ik las het in één klap uit. Echt heel mooi geschreven ook, ik kon echt niet stoppen met lezen, je moet echt vaker romantische verhalen schrijven!
Als het nooit donker is in je leven, valt het ook niet op als je straalt :)
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

@poekertje Bedankt voor het compliment. Ik doe niet anders, overigens. Wou eigenlijk net iets anders gaan proberen, zodra ik met mijn laatste verhaal klaar ben.
Als je dit leuk vindt, raad ik je aan "Kiezen" of "Let's dance" ook eens te proberen.

-Herman van Veen
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Whow, goed verhaal! Ik like het echt. Ik heb het gisteren in één ruk uitgelezen. #moeheid heerst nu.xd
Let's dance volg ik trouwens ook, vind ik ook een gaaf verhaal!

X
iloveyou' 25.08.2012
Saevir
Puntenslijper
Puntenslijper

Erg gaaf verhaal! Ik moest het gewoon af krijgen vannacht, ben tot een uur of 1 's nachts door blijven lezen. :)
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”