Een one-shot met een erg verassende wending die misschien niet iedereen even goed begrijpt. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Droomvlucht
Metershoge bomen met bladeren in alle kleuren, wortels en plukjes mos vormen de zachte ondergrond. Tussen de bomen in ligt een kleine plas die verlicht wordt door het schemerige ochtendzonlicht van boven. Om de plas en tussen de bomen schuilen enkele goedaardige trollenkindertjes die zichzelf met het water uit de plas wassen of die er puur zijn voor vermaak. Hoog in de bomen hangt kleine Robin, schommelend aan de takken van een wilde berk.
Een zoete fruitgeur cirkelt tussen de bomen door en vult de neus van kleine Olidia, een van de feeënkindertjes die ietwat verlegen aan de rand van de plas zit. Met haar kleine pink wast ze haar kleine voetjes met het naar bloesem ruikende zeepje dat ze die ochtend van moeder heeft meegekregen.
Terwijl ze ijverig haar taakje voortzet, kijkt ze glimlachend naar het midden van de plas waar twee trollenjongetjes op een lange kromgebogen tak zitten, eentje aan elk uiteinde. Om beurten raakt een van de twee jongens de grond waarna deze zich met zijn voetjes afzet tegen het zachte mos en zo weer de lucht invliegt, waarmee de jongen neerdaalt om ook hetzelfde te kunnen doen.
Olidia friemelt verlegen aan haar jurkje als ze Itallon ziet. Een elvenjongen met lange puntige oren, amberkleurige ogen en prachtig blond haar. Hij staat aan de overkant van de plas met een trollenkindje dat spetterend in de plas springt. Itallon merkt dat ze kijkt en glimlacht even. Zachte aangename kriebels gaan door het maagje van Olidia als ze haar liefde ziet.
Verlegen went ze haar blik af naar boven, waar de zon zachtjes tussen het bladerdak door schijnt. Vandaag gaat de perfecte dag worden voor haar.
En ik heb inmiddels het eind van de spiraal bereikt. Ook ik kijk even omhoog naar het begin van de spiraal, waar hangende wagentjes gevuld met gasten aan de ijzeren rail de ruimte binnenkomen en aan hun afdaling beginnen.
Mijn wagentje verlaat de ruimte nu om via een kleine ruimte met elven bij de uitgang te komen, waar een vrouw in een jasje ons uit de wagentjes op de loopband helpt. Ik steek mijn hand uit naar Eline en help haar uit het wagentje. Ze glimlacht en ik kan zien hoe ze genoten heeft van de attractie. “Kom je?” vraag ik en door het kleine winkeltje verlaten we de Droomvlucht.
Droomvlucht
Het eerste dat ik dacht was: "hoe kun je zo'n korte one-shot schrijven met een verrassend einde?" Nuja, het staat hierboven ^_^ Je bouwt de spanning heel goed op, wat Olidia van plan is en ik wacht nog altijd in spanning af, wat het gaat zijn. Maar helaas kon de vluchtige kijker niet lang genoeg naar het schouwspel gluren om het einde te ontraadselen
Ik moest het laatste stukje wel twee keer lezen, voordat ik het begreep. Want ik dacht in eerste instantie dat je het over een dagdroom van iemand had die eigenlijk in een mijn werkte, totdat ik de laatste zin las. Toen was het helemaal duidelijk ^_^
Groetjes Maaike

Ik moest het laatste stukje wel twee keer lezen, voordat ik het begreep. Want ik dacht in eerste instantie dat je het over een dagdroom van iemand had die eigenlijk in een mijn werkte, totdat ik de laatste zin las. Toen was het helemaal duidelijk ^_^
Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
Zodra je in de ik vorm verder ging wist ik waar je het over had
. Haha super leuk xD dat je dat allemaal nog weet, alleen de spiraal kwa me heel bekend voor xD
( en een dwerg die ineens voor je springt, maar dat heeft een reden dat ik die nog weet haha xD )
Grappig gedaan
, ook leuk bedacht zeg xD zou er nooit opgekomen zijn.

( en een dwerg die ineens voor je springt, maar dat heeft een reden dat ik die nog weet haha xD )
Grappig gedaan

Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
@ Maaike: Bedankt voor je leuke reactie! 
@ Jodie: Tja... Die dwerg wilde ik er eigenlijk ook nog inproppen maar ik kon geen leuke manier bedenken hoe. En verder is dit natuurlijk de bekendste ruimte van de attractie
(Ow en ik ben er donderdag nog geweest, dus zo bijzonder is het niet dat ik het nog allemaal weet
)

@ Jodie: Tja... Die dwerg wilde ik er eigenlijk ook nog inproppen maar ik kon geen leuke manier bedenken hoe. En verder is dit natuurlijk de bekendste ruimte van de attractie

As the phoenix arises from his ashes...
- Saskjezwaard
- Computer
Het was voor mij niet echt een verrassend einde
bij je titel moest ik al gelijk aan de droomvlucht denken en dat werd steeds sterker toen je alles beschreef. Kon zo de poppen daar voor me zien^^ wel leuk dat je er een verhaal bij weet te verzinnen, als ik in dat karretje zit, zit ik alleen maar om me heen te kijken of ik iets nieuws zie
maar goed, je weet dat ik niet kan multitasken haha xD
Ik vind dat trouwens niet de mooiste ruimte waar je een heel verhaal bij kunt bedenken, dat is toch voor mij de ruimte met de zwevende werelden. Ik hou van zwevende werelden en dan zitten er ook nog van die kastelen op gebouwd. Jupjup, perfect voor mij^^

Ik vind dat trouwens niet de mooiste ruimte waar je een heel verhaal bij kunt bedenken, dat is toch voor mij de ruimte met de zwevende werelden. Ik hou van zwevende werelden en dan zitten er ook nog van die kastelen op gebouwd. Jupjup, perfect voor mij^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-
- Potlood
Very very nice
De efteling is dé plek voor inspiratie

De efteling is dé plek voor inspiratie

Hey. This is your life. Your story. Write it.
@ Saskia: Maar die ruimte was wel beter voor mijn verhaal omdat de karretjes daar bijna bij de uitgang zijn en ik denk dat die ruimte het herkenbaarst is voor lezers die de Efteling minder goed kennen
@ Waitforthemorning: Ja, dit heb ik dus die donderdag verzonnen
@ Waitforthemorning: Ja, dit heb ik dus die donderdag verzonnen

-
- Vulpen
haha nice
ik had per ongeluk een van de reacties over de efteling gelezen, dus het was niet echt een verrassende wending -.- helaas...
De ruimte met de zwevende werelden vind ik ook het mooist maar ik snap waarom je de elfenruimte hebt gebruikt.

De ruimte met de zwevende werelden vind ik ook het mooist maar ik snap waarom je de elfenruimte hebt gebruikt.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
And truth be told, I'm lying.
Heel leuk geschreven! ^^
Ik weet nog toen ik klein was ik altijd bang was voor een bepaalde trol.
Over het ruimte gedeelte kun je ook weinig schrijven lijkt mij, over deze ruimte kun je echt iets moois verzinnen
Ik weet ook nog dat ik in de kleuterklas (samen met de andere kinderen offcourse) wij die planeten na gingen maken van klei, en dat een moeder van een oud vriendinnetje van mij daarbij deed helpen, dat was echt leuk ^^
Ik weet nog toen ik klein was ik altijd bang was voor een bepaalde trol.
Over het ruimte gedeelte kun je ook weinig schrijven lijkt mij, over deze ruimte kun je echt iets moois verzinnen

Ik weet ook nog dat ik in de kleuterklas (samen met de andere kinderen offcourse) wij die planeten na gingen maken van klei, en dat een moeder van een oud vriendinnetje van mij daarbij deed helpen, dat was echt leuk ^^
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
one sky, one destiny."
Hmm... Ik denk wel dat ik ook een one-shot over de ruimte met zwevende kastelen had kunnen schrijven maar dan was de anti-climax denk ik veel minder gelukt. Misschien wordt de ruimte met de zwevende kastelen wel een inspiratiebron voor mijn volgende one-shot 
@ Dancing in the Sun: Jammer dat de anti-climax al weggeven was voor je erover gelezen had, maar toch leuk dat je het een leuk verhaal vond.
@ Alie: Bedankt! Ik denk dat ik wel weet over welke trol je het hebt. Op het einde van de baan is er een trol die half de baan op vliegt en die ziet er nou ook niet bepaald lief uit

@ Dancing in the Sun: Jammer dat de anti-climax al weggeven was voor je erover gelezen had, maar toch leuk dat je het een leuk verhaal vond.
@ Alie: Bedankt! Ik denk dat ik wel weet over welke trol je het hebt. Op het einde van de baan is er een trol die half de baan op vliegt en die ziet er nou ook niet bepaald lief uit

Leuke one-shot. Ik dacht al dat het over de droomvlucht van de efteling ging. Maar begon te twijfelen, dus was toch nog zoiets van ow toch wel! X3
Leuk gedaan! erg leuk verhaaltje X3
Leuk gedaan! erg leuk verhaaltje X3
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi