Groeten terug, wat een wanstaltig programma!

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
dave2006
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Wat een wanstaltigheid toch weer. Laat een groepje onwetende Afrikanen overvliegen van een stam die zo ongeveer 500 jaar terug leeft en laat ze de prachtige leefwijze van de westerse maatschappij kennen.
Vol ongeloven heb ik ze zien kijken naar automatische houtzaagmachine. ‘Ging veel sneller’ kwam er uit de monden van een van de afrikaantjes. Wat een arrogantie toch. Deze mensen die nog wél in contact staan met de aarde en leven op manier waarop dat bedoeld is, imponeren met onze fantastische technologische hoogstandjes. Natuurlijk er niet bij vertellen dat de kracht achter deze ‘ magische machines’ komt van het uitbuiten van de planeet de ze dit gegeven heeft.

Hoe halen deze ‘blanke goden’ het in hun hoofd te denken dat hun leefwijze superieur is aan de van de arme onwetende afrikaantjes? Natuurlijk laten ze dat niet blijken, nee iedereen is gelijk. Maar het straalt
uit hun ogen. Kijk die mensen nou, wat zullen ze dit wel niet fantastisch vinden. Ondertussen vergallen wij het oerwoud waar zij nu nog zo peacefull in leven, met onze automatische zaagmachines. Nee, dan zijn zij toch een stuk verder dan wij. Ook al dragen zij een bord in hun mond waarbij ik een Indische rijsttafel op zou kunnen eten. Zij staan nog in contact met de aarde, en weten dat wanneer ze teveel nemen, ze minder krijgen. Nee niet zoals wij. Nemen totdat het op is, lijkt het motto tegenwoordig. Dit stuk van de zee leeg gevist? Nou 10 km verder is een nieuwe bron. Stelletje parasieten.

Maar aan de andere kant, geef deze afrikaantjes stroom, medicijnen en welvaart en worden zij dan niet net zo als wij? Is de mens niet gedoemd om zich te verzuipen in zijn eigen vooruitgang? Ik denk uit de grond van mijn hart van niet. Maar ik denk wel dat we de verkeerde kant op gaan. Het kan gewoon niet dat ons ras gedoemd is te falen, anders was dit nu al gebeurd.
En dat nu de spetterende afsluiting. Elke column hoort een spetterend einde te hebben is mij ooit eens verteld. Nou jongens, weet je wat. Leef maar gewoon lekker je leven, en als dit het is, is dit het en we zullen het wel zien.

.dave
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt, maar denk je dat 'die afrikaantjes' nu bezig zijn met stroom op te wekken en elektrische zagen te maken? Ik denk het niet. En misschien doet dit programma ons de ogen wel openen dat je zonder moderne apparatuur ook kunt leven.
The quiet scares me cause it screams the truth
Bloem
Balpen
Balpen

Eigenlijk is het zeer triest. Wij zijn zo rijk en vast minder gelukkig dan zij. Wij willen maar meer en meer. Wanneer zijn we tevreden?

Misschien hebben zij ook wel medelijden met ons. Wij hebben hier een leven vol stress.
Ik wil niet met ze ruilen, ik weet niet of ik het daar zal redden. Zij kunnen zich hier vast niet redden.
Roosj
Balpen
Balpen
Contacteer:

Dit vind ik wel een beetje overdreven. Als je die mensen over Nederland hoort praten, zou je denken dat het er verschrikkelijk is. Dus waarom zouden ze als ons willen leven?
The best way to make your dreams come true, is to wake up
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

RoOsj schreef:Dit vind ik wel een beetje overdreven. Als je die mensen over Nederland hoort praten, zou je denken dat het er verschrikkelijk is. Dus waarom zouden ze als ons willen leven?
Inderdaad
The quiet scares me cause it screams the truth
marly
Typmachine
Typmachine

ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Ze hebben het 1 keer gezien en zijn erg gehecht aan hun eigen gebruiken. Deze mensen zullen niet zo snel naar vooruitgang streven. Ze blijven wel leven zoals ze deden. Wel ben ik het met je eens dat we de ongerepte natuur naar de vernieling helpen door steeds maar meer te kappen. Zo sterven ook de dieren uit en dat is absoluut niet de bedoeling. Hier moet meer naar gekeken worden voor me nog meer en nog beter willen.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”