Hoe zou het leven eruit zien zonder film? Dat zat ik mij eens af te vragen. Hiermee bedoel ik geen, tv, camera’s en dus ook alles wat met beeld te maken heeft. Hoe zou de wereld er dan uitzien zonder beeld?
Misschien was er minder oorlog geweest. Dus automatisch minder haat naar andere landen en mensen toe. Waren enkele rampen zoals 9/11 nooit gebeurd. Het is in dat soort gevallen handig als er geen beeld zou bestaan, dus ook minder leed van mensen in je netvlies. Toch smullen mensen ook weer van iemand anders leed, anders bestond er ook geen Breaking news.
Het leven zonder de echte movies, lijkt mij zo kut. Een van mijn hobby’s is film kijken en werk als bijbaan ook nog is in die branche. Misschien zat ik nu dan nu borden af te wassen in een restaurant. Niet dat het minderwaardig is maar mijn leven zo dan nu totaal anders zijn. Ieders leven allicht zou ander zijn
Nu gaan we naar de bios, kijken onze vakanties terug op vastgelegde beelden. Een leven zonder beeld kan ik mij niet voorstellen.
Misschien klinkt dit alles een beetje lullig naar blinde mensen toe. Het lijkt nu net voor hen of ik zo verwend over kom. Blinde mensen zien namelijk niks maar misschien hebben zij wel een mooiere fantasie. Het is daarom ook iets om bij stil te staan. Dat wij kunnen lezen en schrijven en beeld kunnen kijken, is toch ongekend. Ooit heb ik zelf mogen ervaren hoe het is om blind te zijn. Dit was in een blinde museum. Het is echt een ramp, leven zonder beeld.
Testbeeld
-
- Potlood
- Contacteer:
Je weet niet of het erg is om blind te zijn, je hebt er niet mee leren leven.
En ik denk niet dat er zonder tv minder oorlog/haat zou zijn
En ik denk niet dat er zonder tv minder oorlog/haat zou zijn

The quiet scares me cause it screams the truth
-
- Balpen
nee, dat denk ik ook niet eigelijk... ik denk eigelijk eerder dat er zonder beeld meer zou zijn aangezien beeld het makkelijker maakt om contact, dus overleg, met elkaar te hebben.
Voor was was was, was was is!
Interessant...
Toch denk ik dat er altijd oorlogen zullen zijn. Ook zonder beeld.
En veel blinden zijn zo geboren, wat ze niet zien compenseren ze met zoveel andere dingen. Daarnaast zijn er maar weinig mensen volkomen blind, het meerendeel van de vermeend 'blinden' zijn slechtziend.
Maar het is duidelijk, jij zou niet zonder beeld willen en kunnen!
Toch denk ik dat er altijd oorlogen zullen zijn. Ook zonder beeld.
En veel blinden zijn zo geboren, wat ze niet zien compenseren ze met zoveel andere dingen. Daarnaast zijn er maar weinig mensen volkomen blind, het meerendeel van de vermeend 'blinden' zijn slechtziend.
Maar het is duidelijk, jij zou niet zonder beeld willen en kunnen!
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Oorlogen zijn helaas van alle tijden.
Maar ik ben wel van mening dat de mens veel bloedgesteld wordt aan geweld op tv. Ook op Xbox en Playstation heb je heel veel geweldadige spellen. Ik vind dat echt niet normaal meer, hoor.
Een paar jaar geleden schrok ik nog als ik in de krant iets las over een moord. Nu vind ik het nog steeds erg, maar denk ik: goh, alweer.
Nog even over blinden. Ik heb ooit gelezen dat blinde mensen gelukkiger zijn dan dove mensen. Zelf kan ik me dat niet goed voorstellen, maar er zijn ondezoeken gehouden.
Maar ik ben wel van mening dat de mens veel bloedgesteld wordt aan geweld op tv. Ook op Xbox en Playstation heb je heel veel geweldadige spellen. Ik vind dat echt niet normaal meer, hoor.
Een paar jaar geleden schrok ik nog als ik in de krant iets las over een moord. Nu vind ik het nog steeds erg, maar denk ik: goh, alweer.
Nog even over blinden. Ik heb ooit gelezen dat blinde mensen gelukkiger zijn dan dove mensen. Zelf kan ik me dat niet goed voorstellen, maar er zijn ondezoeken gehouden.
[quote="Bloem"]Oorlogen zijn helaas van alle tijden.
quote]
Tien jaar geleden had je ook al geweldadige spelletjes. Er waren toen spelletjes waarbij personages elkaar moesten afslachten. Waarbij je de bloedspetters op je beeldscherm geplakt had. En de tien jarigen van nu, die het geweld zien, zijn niet de gene die oorlog voeren op dit moment. De mensen die nu oorlog voeren zijn niet opgegroeid met computerspelletjes vol geweld of tvuren gevuld met moord en doodslag. Toen zij klein waren speelden ze nog zelf... oorlogje.
quote]
Tien jaar geleden had je ook al geweldadige spelletjes. Er waren toen spelletjes waarbij personages elkaar moesten afslachten. Waarbij je de bloedspetters op je beeldscherm geplakt had. En de tien jarigen van nu, die het geweld zien, zijn niet de gene die oorlog voeren op dit moment. De mensen die nu oorlog voeren zijn niet opgegroeid met computerspelletjes vol geweld of tvuren gevuld met moord en doodslag. Toen zij klein waren speelden ze nog zelf... oorlogje.
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Daar kun je lang over twisten, of er zonder beeld minder oorlog zou zijn
Ik denk dat er wel evenveel oorlog is, maar dat je er minder over hoort/ziet, zodat het lijkt of er minder oorlog is.
En dat van die blinden vind ik een beetje kortzichtig.

En dat van die blinden vind ik een beetje kortzichtig.
The best way to make your dreams come true, is to wake up