Je kijkt met je ogen en ruikt met je neus, je voelt met je huid. Prachtige eigenschappen met behulp van de hersens geven je de beleving, wat ik observeren noem. Bijna iedereen beoordeelt bij de eerste oogopslag van een mens, hoe diegene is, ongeacht nationaliteit, ras, godsdient en of seksuele geaardheid.
Als ik ergens loop of zit, bekijk ik mensen met mijn ogen, er zijn zoveel verschillende mensen op aarde, met ieders zijn verhaal. Een mooi iets in het leven om te ontdekken wat al die verschillende mensen in huis hebben, de goede en de slechte kanten zijn hierbij zeer interessant. Mensen die je centraal om je heen hebt staan, heb je al bij wijze geobserveerd en op die basis iemands karakter bepaald. Je kent de goede en slechte kanten van die persoon en waardeert, de persoon op zijn manier.
Er zijn altijd nog mensen, die in hokjes denken. Zoals bijvoorbeeld Hitler ook deed, en met die vooroordeel had Adolfje bijna een heel volk achter zich gekregen. Waarom denken mensen altijd nog in hokjes? Terwijl we naar iemands persoonlijke kwaliteiten moeten kijken en dat doe je niet op basis van verhalen en oog getuigenverslagen. De manier van, hoe je naar mensen kijkt is zeer belangrijk. Je hebt je vast wel een keer vergist, hoe iemand is? Was het geen goede observatie door jezelf, omdat diegene opeens heel slecht of juist heel lief bleek te zijn?
We moeten voor de beste samenwerking in het leven gaan met zijn allen, dus niet meer mensen in hokjes te plaatsen. Als we dit niet meer doen, verdwijnt er al zoiets als racisme en discriminatie. De mens een sociaal wezen, maar helaas tot op heden, ontbreekt bij sommige mensen nog steeds respect voor anderen.
Nog elke dag geniet ik van mensen, van mensen hoe verschillend iedereen wel niet is. Zonder vooroordelen leven is heerlijk, geef mij maar de realiteit van mensen, in het dagelijks leven. Op basis daarvan heb ik mijn mening gevormd over iemand. Als dat positief is, laat ik dat blijken en als het negatief ook. Uiteraard als dat nodig is en op zijn plaats is.
In hokjes denken!
-
- Potlood
- Contacteer:
Is dat niet een beetje naïef?
The best way to make your dreams come true, is to wake up
ik vind het niet naief. Het is meer een ideaal, en een mens mag idealen nastreven, toch?
Goed geschreven, Ronaldjecas. Goed opgebouwd, pakkende inleiding en een slot waar je over na blijft denken als je klaar bent met lezen. Dat zijn voor mij de ingredienten van een goede column.
Goed geschreven, Ronaldjecas. Goed opgebouwd, pakkende inleiding en een slot waar je over na blijft denken als je klaar bent met lezen. Dat zijn voor mij de ingredienten van een goede column.
Neem je dromen mee de dag in.
~~~
Hannez
~~~
Hannez
Het is inderdaad eerder een ideaal die nagestreefd wordt. Vind ik heel goed van je.
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...