Ongeluk,

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Vlinder
Balpen
Balpen
Contacteer:

Is het iemand wel eens opgevallen dat altijd als je net denkt dat je ongeluk voor bij is, het weer net zo erg terugkomt? Of geld dat soms alleen voor mij? Nou goed, laat ik eerst maar even uitleggen wat ik precies bedoel. Het begon allemaal ongeveer een maand geleden, volgens mij was het net vakantie geweest. Ik werd er in al mijn braaf en beleefdheid uitgestuurd bij scheikunde.. (Ik weet nu in ieder geval wel dat je tegen afstotelijke sagarijnige door scheikunde geobsedeerde ribbelsok in sandaal dragende leraren niet moet zeggen dat vrouwen meer dan twee dingen tegelijk kunnen. Dus niet doen, echt ik meen het kunnen ze niet tegen!) Alsof dat nog niet genoeg was gaan we rugbyen met gym, niets erg aan totdat je valt en je arm hoort kraken. De EHBO vertelde me doodleuk dat er niets aan de hand was, hoogstens gekneust ofzo, ik moest het nog maar even aankijken... Zo'n drie uur later zat ik in het ziekenhuis te wachten op het gips. We gingen die week een weekendje weg en ik zou de dvd speler meenemen zodat we triviant konden spelen.. Drie keer raden.. Ik vergeet de afstandsbedienining, niets mee te beginnen dus. Drie hele weken lang krijg ik stroom van de DS, laptop, tv en zelfs van de telefoon.. M'n pinpas krijgt het ineens in z'n bol om het gewoon niet meer te doen. Karma? Toeval? Ik begon me net lichtelijk gedeprimeerd te voelen toen het allemaal beter leek te gaan, ik mocht eindelijk uit het gips, kreeg nergens stroom meer van omdat ik nu wist hoe ik dat kon voorkomen en vond dingen terug die ik in mijn maand vol ongeluk kwijt was geraakt. Maar helaas, gisteren was het weer zover.. Ik kom er op school achter dat mijn Franse schrift niet in m'n kluisje ligt, hij ligt ook niet thuis, en ik heb deze week een proefwerk. De internetkaart wil niet meer in de laptop en hij wilt ook in eenkeer niet meer aan. We moesten met veldwerk van aardrijkskunde anderhalf uur wachten op een meisje dat net toen we van de fietspond af waren besloot dat ze maar naar huis moest gaan. We zijn meer dan acht keer verkeerd gereden en ik ben verbrand terwijl ik me wel had ingesmeerd. En als ik dan bedenk dat ik maar weer eens ga schrijven, iets wat ik in tijden niet gedaan heb en wat nu dus waarschijnlijk ook wel te merken is druk ik op de verkeerde toets en ben ik alles kwijt. Ik had niet eens de moed om overnieuw te beginnen omdat het de tweede keer meestal veel minder inhoud krijgt, toen ik daarna de trap afliep moest ik naar adem happen omdat het in één keer in m'n schouder schoot... Maar goed we zijn weer een dag verder en ik dacht laat ik het nog maar een keer proberen, en tot nu toe gaat alles goed maar ik durf het eigenlijk niet meer te denken.. Is dit dan echt karma ofzo? Ik kan me niet herinneren wat ik dan zo fout gedaan heb.. Ik ben ook niet onder ladders door gelopen en al m'n spiegeltjes zijn nog heel. Voor nu houd ik mezelf maar even rustig en ga geen gekke dingen doen, ook rugby hoeft voor mij voorlopig niet.. Want wie weet wat er gebeurt...
Always a lesson - Never a failure.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Misschien komt het gewoon omdat je er extra op lét, als je dat niet doet gebeurt het miss wat minder. Ik zit de laatste tijd ook vol onder de blauwe plekken en ik weet niet eens waarvan!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Vlinder
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ja dat zou best eens kunnen =P , maar het is niet zo dat ik er iedere dag bij stilsta ofzo maar het lijkt de laatste tijd wel alsof het niet ophoud :roll:
Ik kom er net ook achter dat het kruisje (het merkje) van mijn bril wéer aan een kant los gelaten heeft.. dat is dus nu al de derde keer.. eerst rechts toen links en nu weer :x Ik had ook twee nieuwe pootjes maar t haalt dus blijkbaar niets uit :roll: , ach ja life continues =P
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Veel nadelen brengen ook weer nieuwe dingen aan het licht.
Geen afstandsbediening om iets op een scherm te spelen, dan een gezellig wandeling, potje kaarten of jatzee spelen.
Geen frans schrift in je kluisje of waar dan ook, dan maar aan die leuke jongen uit de klas vragen hoe het met zijn schriftje staat.. ;)
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Vlinder
Balpen
Balpen
Contacteer:

Haha dat is waar :D
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Beetje rommelig, maar wel leuk :)
The quiet scares me cause it screams the truth
Ninee_
Puntenslijper
Puntenslijper

Tsjaa, ik denk ook al dat ik de laatste 11 weken pech heb.

Het lijkt wel of ik in een achtbaan zit, die omhoog(goed ;) )en omlaag(slecht ;) ) gaat...
Dromen, over het verleden,
die meer op een nachtmerrie lijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”